Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:55

Ze moet lekker zacht kunnen liggen met zo'n dikke buik Knipoog
En de stal is lekker ruim ja, 4 x 5,5m. Ik heb er ook vaak 2 of 3 jonge pony's in staan in de winter maar die zijn nu verhuisd naar andere boxen.
Drachtige mutsen hebben voorrang Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:06

Wat een villa Marije! Macy blinkt ook mooi. Cool

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:15

jeddah schreef:
@ MissHis, die van jouw ook nog rond de 50 dagen?? Hoeveel hebben we nu die rond de 50 dagen nog maar moeten? Dat wordt super spannend over 50 dagen!!

Ja Rilexta is op 3 maart uitgerekend, die van jou een dag eerder toch? En dan nog 2 (geloof ik) op 1 maart. Dus dat wordt een spannende tijd!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:30

Pepsi is ook 1 maart uitgerekend. Zij is ook verhuisd maar moet het doen met een 3x4. Arm paard Knipoog ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:36

Kelan schreef:
En Odess, wat goed dat jij die dagen zo mooi bij houdt, daar maak ik dankbaar gebruik van ; ik tel er gewoon 3 bij op, en dan weet ik hoelang het voor Rigaud nog duurt. Haha!

Haha! Ik ben gewoon heel fanatiek!

Het wordt al echt druk begin maart dus! Spannend! OK dan!

Marije, merries staan bij jou echt in een vijf sterren stal zeg! Odess moet het doet met twee stallen (half open) van 2,70 bij 3,00 meter. (klinkt zo niet zo erg!!! Bloos )

Ik heb zo weer les, we gaan een parcourtje springen!! Bloos! Eens kijken of ze dat nog leuk vind Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:46

MissHIS schreef:
Ja Rilexta is op 3 maart uitgerekend, die van jou een dag eerder toch? En dan nog 2 (geloof ik) op 1 maart. Dus dat wordt een spannende tijd!

JA, Sim is 2 Maart, Pepsi van Mac dus 1 Maart, Rilexta 3 Maart en volgens mij die van Nimber ook in die tijd, of niet en Pride van Bubbels geloof ik ook!!? Leuk leuk!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:06

die van mij is 23 feb. uitgeteld.
Volgens mijn reken methode Tong uitsteken vandaag op de 292 dagen Scheve mond mijn god die laatste dagen duren veel langer dan de maanden ervoor.
Ik ga binnekort ook maar de veulenbox in orde maken *LOL*
Misschien helpt dat en komt het veulen nog eerder!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:13

marijeR: zow de drachtige dames hebben lekker de ruimte maar dat verdienen ze natuurlijk. de eigenaar van tigra moet nu nog steeds een andere stal maken Scheve mond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:17

Nimber schreef:
die van mij is 23 feb. uitgeteld.
Volgens mijn reken methode Tong uitsteken vandaag op de 292 dagen Scheve mond mijn god die laatste dagen duren veel langer dan de maanden ervoor.
Ik ga binnekort ook maar de veulenbox in orde maken *LOL*
Misschien helpt dat en komt het veulen nog eerder!

Precies! In het begin gaat het langzaam, ze is 6 weken drachtig...ze is 2 maanden drachtig...ze is 3 maanden drachtig, ojee nog heeel lang te gaan! En dan Whoooosh! Gaat het super snel!! Tot nu.......... die laatste 6-8 weken.... Oh wat gaat het traag!!

Sim staat al onder de camera.. helpt niks... Huilen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:23

Voor mij mogen de komende 5 maanden supersnel voorbij vliegen Haha! (Min de week van 30 april t/m 8 mei, want dan zit ik aan de Spaanse Costa Cool ).

Macy ziet er wel tevreden uit in haar uberstal met die dikke strolaag! OK dan!

Odess, vandaag is Odessa toch 5 jaar van jou? Haha! Gefeliciteerd Tong uitsteken! (of was het vorige week, nja.. whatever Haha!)

En wat een geweldige buiken komen er weer voorbij.. Vanta ziet er echt super uit Loolapelooza! Mooie buik heeft ze!
En Fnanne (als ik de naam goed onthouden heb, want die blijk ik keer op keer te vergeten Clown ) ziet er ook goed uit! Die aftekeningen op haar benen blijf ik trouwens érg leuk vinden *LOL* !

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:46

Mac schreef:
Ja, Lee is ook echt op haar best als ze drachtig is ... zelfs in haar beweging!

Tsja, konden ze maar altijd drachtig zijn ... helaas heb ik daar niet genoeg plaats voor en niet genoeg Geld, geld! ...

Beetje late reactie, maar idd konden ze maar altijd drachtig zijn... Maar om nou straks drie paarden te hebben.. Denken jullie dat er misschien niet een markt is voor Bold als leasemerrie? Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:37

Net maakte ik iets raars mee!! Ik zat naar Simply te kijken via de camera en ze lag te slapen, eerst gewoon, toen plat. Ik stond er al van te kijken dat ze plat ging liggen, want dat heeft ze tot nu toe niet gedaan in de vroege avond.
Maar toen hoorde ik haar hinniken! Een hele rare hinnik! Beetje grommend er tussen door!! Ik schrok er eigenlijk wel van en haar staart ging gelijktijdig ook te keer, dus ik ben toch maar even zachtjes naar stal gelopen.
Daar aan gekomen lag ze alweer "normaal" en ze stond op toen ik over de deur spiekte. Niks aan de hand verder, ik denk dat ze droomde dat het veulen er was!!
Honden dromen en piepen in hun slaap, maar persoonlijk had ik een paard nog nooit horen hinniken in hun slaap!

Ze staat nu weer rustig te eten... Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:40

Haha!
Dat doen de pony's hier ook altijd Jeddah
Vooral Macy kan heel erg snurken en dromen. Dan ligt ze ook te hinniken en beweegt ze net als een dromende hond ook haar benen en staart.
Ik woon boven de stallen en in mijn slaapkamer kan ik ze ook vaak horen snurken Bloos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:45

Ja, snurken, kreunen, dat kan Sim als de beste! Maar dit is voor het eerst dat ik haar heb horen hinniken!! Geweldig om mee te maken!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:34

Lee is een echte "kreuner" in haar slaap. Zijn we bij haar vorige dracht achter gekomen Boos! . Ik zie haar nu eigenlijk nooit meer liggen. Zal er wel mee te maken hebben dat ze de leidster is en ze alles in de gaten moet houden.

Maar Pepsi ... die ligt languit te slapen en ze SNURKT dat is niet normaal meer! Ik zou daar als ik Lee en Shane was lichtelijk geirriteerd van raken. Misschien gaat Lee daarom wel niet liggen Haha! , ze kan toch niet slapen, haha. Als Pepsi echt heel diep slaapt, gaan ook haar benen op en neer en trekt ze hele rare bekken. Zo schattig!

Shane (mijn ruintje) ligt altijd ongegeneerd in een coma te ronken. Of hij ligt opgekruld in een hoekje, net als een hond.

Ze zijn zo schattig als ze slapen, sprak mams Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:44

Bep (Lisenka op papier) droomt in haar slaap. Ze droomt dat de aan het galoperen is over de hei en door de bossen of een nachtmerrie van...?????. Haar achter hoeven waren dus een beetje raar afgesleten. Ze heeft een hele tijd ijzers achter gehad met een verleng stukje aan de buiten kant.
Ze heeft nu een jaar geen ijzers, maar staat nu in een andere stal. Misschien mee te maken Verward .

Opa, pensionpaard, heeft elke nacht een feestje met zich zelf. Zijn stal is 's morgens een totale puinhoop.

De ukkies staan in een loopstal van ongveer 5 x 6 en hebben elke nacht een feestje. Die 2 maken een puinhoop, is niet normaal. De rest, Koos en Famosa zijn lieve rustige slapers Lovers . Koos is de netste van allemaal. Netjes zindelijk, mesten is zo gebeurt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:46

Na het weekend gaat scot ook naar de grote stal, maar ik heb nog even de tijd ze is pas 26 maart uitgerekend

- 14 dagen is dus 12 maart Haha! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 02:02

Mac schreef:
Shane (mijn ruintje) ligt altijd ongegeneerd in een coma te ronken. Of hij ligt opgekruld in een hoekje, net als een hond.

Zo ligt Senna ook altijd! Tegen de wand aan, nooit midden in de stal heerlijk opgekruld Lovers !

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 08:05

Tinne schreef:
Odess, vandaag is Odessa toch 5 jaar van jou? Haha! Gefeliciteerd Tong uitsteken! (of was het vorige week, nja.. whatever Haha!)

Bloos! Wat goed van jou! Ik was het zelf vergeten Bloos Gister had ik Odess inderdaad 5 1/2 jaar!!

Twijfelde ik eraan of ik Odess nog wel lang zou kunnen rijden, nou dat is nu weer helemaal weg. Gister parcours gesprongen (t/m 80 cm) en madame ging me toch als een speer. Was niets van te merken dat er een veulen in zat. Ze heeft idioot gedaan vanaf het moment dat ze bak in kwam en de hindernissen zag! Bokken en zelfs pogingen tot steigeren... Gek peerd! Haha!

Nu voel ik haar uier net en hij begint echt al als een volwaardige uier te voelen. Het gaat me veel te snel; zondag voelde ik pas de eerste beginselen! Het zit me niet lekker. Morgen laat ik haar op stal staan tot de DA komt, dan kan hij precies voelen wat ik bedoel. Ik hoop dat alles in orde is! Scheve mond

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:53

jeddah schreef:
Zo ligt Senna ook altijd! Tegen de wand aan, nooit midden in de stal heerlijk opgekruld Lovers !

Ja precies! Het zal het geboortejaar wezen Knipoog . Of ze zijn gewoon lui. Waarom zelf overeind blijven als je tegen de muur aan kunt leunen Scheve mond . Probleem is wel dat Shane ook tegen de wand mest. Negen van de tien keer heeft hij dus een poepvlek op zijn schouder of op zijn bil Scheve mond .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:54

@ Odess. Hmz. Is het echt het uier of de omgeving er om heen? Ben benieuwd wat de DA zegt. Ik zou me ook ongerust maken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:26

Odess schreef:
:oo Wat goed van jou! Ik was het zelf vergeten Bloos Gister had ik Odess inderdaad 5 1/2 jaar!!

Twijfelde ik eraan of ik Odess nog wel lang zou kunnen rijden, nou dat is nu weer helemaal weg. Gister parcours gesprongen (t/m 80 cm) en madame ging me toch als een speer. Was niets van te merken dat er een veulen in zat. Ze heeft idioot gedaan vanaf het moment dat ze bak in kwam en de hindernissen zag! Bokken en zelfs pogingen tot steigeren... Gek peerd! Haha!

Nu voel ik haar uier net en hij begint echt al als een volwaardige uier te voelen. Het gaat me veel te snel; zondag voelde ik pas de eerste beginselen! Het zit me niet lekker. Morgen laat ik haar op stal staan tot de DA komt, dan kan hij precies voelen wat ik bedoel. Ik hoop dat alles in orde is! Scheve mond

Nu ik er bij nadenk, eind van de maand heb ik Sim ook al 4 jaar!!

Ik zou er ook en DA bij laten komen, liever 1 keer te veel dan te laat hoor!! Ik duim voor je dat alles okee is!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:26

Lowara slaapt altijd heel schattig. ze ligt niet plat, maar zeg maar dat haar buik de grond raakt. dan heet ze haar hoofd rechtop, door met haar neus op de grond te leunen. Stel ze slaapt heel diep, zie je steeds dat hoofd wegknikken en heen en weer gaan omdat ze haar evenwicht van haar hoofd verliest Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:12

Hinke slaapt niet meer languit ze heeft altijd een mestplek op 1 bil en allemaal stro in d'r manen maar sinds een weekje of 2 heeft ze geen stro meer in d'r manen dus ze slaapt niet meer languit.

zaterdag de kraambox in orde maken. hopelijk schiet ze dan wat meer op als ze er al staat en zo niet ach dan lijkt het alweer een stapje dichterbij Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:18

Ik heb vandaag de drachtige dames even lekker vertroeteld. Borstelen, manen en staart kammen en knippen, kroonrandjes en bridle path (hoe heet dat eigenlijk in het NL??) scheren ... héérlijk vonden ze het!

Was bij Pepsi trouwens de eerste keer dat ik met de tondeuse achter haar oren aan het werken was. Ze vond het allemaal prima. Wat dat betreft blijft dat paard me verbazen! Gisteren heb ik haar staart gewassen. Dat vond ze wat minder. Met de staart in de emmer was geen probleem, maar toen ik die kletsnat eruit haalde, spetterde het op haar benen en op de grond. Dat vond ze dus NIET leuk. Ik kan mijn paarden (nog) nergens veilig vastzetten op het erf, dus we hebben de tango gedanst, gister Cool . Kan wat worden als het water breekt voor de bevalling Haha! ! IEIEIEIEKKK Clown .