Ja veulenhengstigheid overgeslahen omdat dat net voor 1 juli zou zijn en na 1 juli veranderde regels voor hengst positief voor ons Maar ze had woensdag nog groot corpus luteum, dus moeten wachten tot die weg is. Hengst Sebastino PS
jazzejam
Geplaatst: 14-07-23 12:09
Nieky93 behandeling ging met een soort flexibele katheter waarmee er een hormoon werd in gebracht bij de eileiders. Dit zou er voor zorgen dat deze wat groter/ruimer werden waardoor de eicel er makkelijker door kan. Verder ziet alles er van binnen goed uit alleen heeft deze merrie meerdere kleine cysten inmiddels en 1 wat grotere.
Gefeliciteerd Cynthia82.
Lonniej welkom en gefeliciteerd.
Ladygiroc fijn dat er een hartje was te zien.
Mirjamalvaro succes met de laatste merrie.
AM Haha toch nog op de valreep met Nigrante proberen. dan is het wel handig als je de hengst kort bij hebt.
Gisteren de merrie weer naar huis kunnen halen. Wel weer kans op een tweeling dus mogen over 2 weken weer terug. Echt hoop heel hard dat ze nu drachtig is maar durf bijna niet te hopen meer. We hebben alles gedaan wat we konden.
Gelukkig heb je naar ons geluisterd AM. Haha nee grapje, ik hoop dat het lukt! Klinkt perfect!
Spannend Jazzejam, hopelijk lukt het en is het gewoon mooi 1!
Woensdag en vanochtend heb ik mijn merrie geinsemineerd, deze keer wel goed gevoel. Ook de eerste keer na begin april dat ze echt hengstig toonde (ook heerlijk met hengsten op het terrein, ze schreeuwen continue naar elkaar, vooral om 5 uur in de ochtend ).
Helaas ook kans op tweeling, andere kant ook 2 keer kans. Maar hopen op gewoon 1. Hoop ook echt dat het lukt met deze hengst!
Ik dacht al wat is het stil hier, zou iedereen klaar zijn met dekken, maar ik ben weer onhandig geweest blijkbaar want het topic stond geblokkeerd (stond een kruisje voor). Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen
Ik heb wel van alles gemist lees ik. Cynthia gefeliciteerd met de dracht!! Meerdere kloppende hartjes, super!! Balko en Baudy voor jullie geen mooi nieuws, heel erg balen. AM toch nog een poging kunnen doen en dat klinkt ook meteen heel gunstig. Quir duimen voor deze ronde!
Ik pak het hier weer op. Nog bedankt voor de felicitaties!
Ik moet mij nog helemaal gaan inlezen maar dacht stel mij ook even voor. Het is voor mij de allereerste keer dat ik een veulen krijg dus alle info is welkom. Mijn merrie (5-jarige Dialy Diamond x Ferro) is op 28 april geïnsemineerd met One Million en op 16 Mei drachtig gescand en op 6 juni een kloppend hartje gezien dus voorzichtig zijn wij blij! Vind het best spannend.
AM_Horses
Geplaatst: 15-07-23 23:11
Muronia. Fijn dat je er weer bij bent
Quir spannend. Duimen op één vruchtje
Djolo. Welkom
Jazzejam. Ik duim heel hard. Ondertussen hebben jullie al zo veel geprobeerd. Regumate en dichtzetten hadden jullie ook al geprobeerd?
Mirjamalvaro. Wat een leuke hengst. Wat veranderde van regels?
Nigrante was de dag na insemineren al bijna niet meer hengstig. Aan de ene kant denk ik ze stond zo mooi hengstig. En aan de andere kant denk ik, ze had geen mooie cyclus en vrij kort hengstig. Maar je weet het nooit. Even kijken wanneer we haar kunnen scannen.
Hier heb ik wel naar regumate gevraagd of dat zin heeft voor onze merrie. DA gaf aan dat haar baarmoeder wel heel mooi aanspant (ze noemde het anders). Dus niet dacht dat regumate haar ging helpen. Verder is ze niet dichtgezet, maar er zijn geen redenen omdat nu te doen. Zuigt geen lucht en sluit netjes aan.
mirjamalvaro
Geplaatst: 16-07-23 09:37
AM_Horses schreef:
Mirjamalvaro. Wat een leuke hengst. Wat veranderde van regels?
Voor juli beginnen was het bij niet dracht 50% korting 2024, na juli niet dracht 100% korting. Veulenhengstigheid konden we toch al niet gebruiken, want ze was 3 dagen na veulenen al hengstig. Ze konden haar eerder hengstig spuiten maar dan kwam ze precies laatste week juni. Dus mooi gewacht tot na 1 juli
Het is nog spannend wel hier, met al die merries nog op de wachtbank. Ik duim gewoon door voor jullie. Het kan echt.
AM goed dat je haar toch geïnsemineerd hebt. Wie weet!
Hier kabbelen we lekker voort. Sanaa zit op dag 37. We genieten van buitenritten en trainen lekker dressuurmatig door om na mijn vakantie M1 te gaan starten. Hopelijk gaat dat lekker, ik wil 10 winstpunten hebben voordat haar verlof ingaat.
nieky1993
Geplaatst: 16-07-23 09:56
Quir Milo is knap zeg En zo volwassen geworden op korte tijd precies. Heerlijk hé als ze zo lawaaierig zijn naar mekaar haha
Als er nu nog hengstig worden proberen we nog 1 cyclus en erna is het klaar. Juli is de laatste maand dat we proberen.
Judwes welkom en gefeliciteerd
Anoukwendy jaaa eindelijk drinkt hij zelf
Lonniej welkom en gefeliciteerd mooie combi.
Moner Dat is altijd lastig als je keuzes moet maken tss de paarden.
Ladygiroc Fijn dat er een kloppend hartje was
Cynthia82 leuke kleur kansen weer . Duimen op weer een merrie deze x?
Am_horse hahaha snap helemaal hoor dat je ervoor gaat als ze zo hengstig staat. Ik ben benieuwd of het gepakt heeft. Als je haar niet meer wilt dekken maar puur sport kun je dan iets geven voor haar hengstigheid? Lijkt mij anders idd een uitdaging
Mirjamalvaro snap idd dat je dan wacht tot na 1 juli
Jazzejam interessant om te horen die behandeling. Hopelijk is het deze x wel raak.
Muronia welkom terug haha. Heb dat een tijdje geleden ook voor gehad. Vond het toen ook ineens stil
Kiko Welkom en gefeliciteerd
Hier was Noortje gisteren 19 dagen en nog niet hengstig. Vandaag weer schouwen. Vorige keren stond ze na 16, 14 en 17 dagen al hengstig. Ik hoop echt dat het gepakt heeft deze x. En Abby zat op dag 18 en ook nog niet hengstig.
Chrissy is overigens echt een hormonaal monster in haar dracht . Nog nooit een paard gehad die zo deed. Op de weide kan ze ineens out of the Blue beginnen brullen en als een hengst naar een ander paard lopen om die vervolgens verrot te stampen zo fijn hormonale merries
Soms kan iets snel gaan. De merrie die eerst drachtig was en op 30 dgn gust hebben we verkocht. Ze is net opgehaald. Ze was net hengstig geworden. Dus misschien komt ze er dit jaar nog wel bij. Wij vonden het te laat en om nu weer anderhalf jaar te wachten op een veulen. Ze heeft denk ik een leuk huis gekregen. Hopelijk krijgt ze daar nog een paar veulens. Ze is nu 16 jaar. We hebben haar 3 jarige dochter nog. Weer een tijdperk afgesloten. Hebben haar toch 6 jaar gehad. Maar het is goed zo.
AM: hopelijk is nigrante drachtig van deze ene inseminatie!
Nieky: dat klinkt positief voor je laatste dames, hopelijk binnenkort een positieve scan voor allen!
Ladyroc: gefeliciteerd!
Cynthia: gefeliciteerd!
lonniey: gefeliciteerd
ludwes: gefeliciteerd
Quir: duimen dat ze beide nu drachtig worden!
Hier schiet het niet op met Alinka, nu weer een bloedei Dierenarts daar zegt afwachten of het vanzelf weg gaat, dierenarts hier heeft het vorig jaar bij Sjanty weg gekregen met hengstigspuiten. Wat is wijsheid....
Muronia
Geplaatst: 16-07-23 21:08
Welkom kiko!
AM mijn gevoel zegt dat je geluk hebt. Ik ben erg benieuwd naar de scan straks!
Mirjam ik geef je groot gelijk dat je tot juli hebt gewacht hoor.
LaDonna mooi doel, hopelijk lukt het. Fokken en sport is wel een uitdagende combinatie . Daarom laat ik veroon komend jaar leeg, dan kan ze even wat beter op de sport focussen.
Oh Nieky dat klinkt goed! Hoe ging het schouwen vandaag?
Baudy gefeliciteerd met de verkoop. Een goed gevoel bij een nieuwe baas scheelt toch al een boel. Hoeveel paarden heb je nu nog?
Oh Jennyk dat is niet leuk zeg. Ik heb zelf geen ervaring met bloedeieren maar wat ik erover heb gelezen is dat ze vaak heel moeilijk eraf gaan, dat het wel maand(en) kan duren? En dat ze slecht of niet reageren op afspuiten. Ik denk toch dat ik dat laatste zou proberen als je het dit jaar nog wilt laten lukken met dekken.
Veroon vandaag 60 dagen, schiet mooi op! Gevoel zegt nog steeds dat het een merrietje wordt.
Nog genoeg hoor muronia. 3 fokmerries die drachtig zijn. 2 3 jarige merries die nog niet bij de hengst geweest zijn. Mijn oude pony en mijn menpaard in ruste Dus nog 7. En nu 3 veulens. 2 zijn er verkocht en 1 houden we. Dus in totaal 8 straks
AM_Horses
Geplaatst: 16-07-23 23:30
Jazzejam. Oke, als hier naar gekeken is dan zal dit zo zijn. Je zit bij een goede kliniek, daar ligt het niet aan. Fingers crossed maar weer.
Mirjamalvaro. Dat snap ik dan wel! Vindt de voorwaarden echt bizar. Maar als het vanaf juli idd deze regel is, dan is dit zeker het proberen waard
LAdonna. Wat leuk dat je nmet haar lekker aan het trainen bent. Zou leuk zijn als je dit doel haalt voor haar zwangerschap verlof
Nieky. Dat klinkt positief. Duimen dat ze allebij drachtig zijn. Ik zou regumate kunnen geven om hormonaal te stoppen. Dat vindt ik niks om voor langere tijd te geven. Ik zou kunnen kijken naar supplementen, maar geen idee of dit haar gedrag in hengstigheid mindert.
Baudyh. Gefeliciteerd met de verkoop. Dat is snel gegaan.
Jennyk. Op dit tijdstip wil je niet echt meer afwachten Zou ik ook voor hengstig spuiten gaan.
Muronia. Dat zou leuk zijn een merrietje. Dat wil je ook graag?
We gaan het zien van Nigrante. Is het gelukt, dat zou mooi zijn. Id het niet gelukt, is het jammer maar geen probleem
We hebben een mijlpaal vandaag 100 dagen dracht voor Wild Thing Liezella 60 dagen. Let niet op haar bont patroon
Chablis achtergelaten op station. Mooi hengstig en follikel van 3.8cm. Gaan morgen insemineren. Sperma bestellen viel niet mee, dus hopelijk komt het goed
Pfff werden we gebeld, schockemöhle weigerde sperma op te sturen. Want rekening Eli was nog niet betaald. Euh nee nooit ontvangen? Dus bellen, oh ja we hebbrn e-mail verkeerd geschreven. Maar wel nu graag alle 2 de fakturen direct betalen nu anders versturen we niets. Echt &%€#^#*#>#>#. Als goed is is het nu geregeld.