[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:32

Oh jammer Mirjam dat ze helemaal niet hengstig is en je volgende week weer mag.

Wel fijn zo'n makkelijk veulen wat zijn moeder kan geruststellen :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:35

Ja was heel handig zo :')
Weekje later vindt ik niet eens zo heel erg, begint hier nu echt lekker weer te worden. Dus eind april geboren worden is prima. :D

Maandag kijken hoe Eli ervoor staat, haar zoon zal haar niet gerust stellen. :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:53

Eind april is heel prima toch, ik vind zelfs mei ook heel prima, kunnen ze lekker gelijk naar buiten.

Ha ha, hopelijk kan Eli haar zoon dan gerust stellen :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:37

Hier net Noora gescand, staat al een paar dagen kneiterhengstig, dus had toch wel een mooi ei verwacht op z'n minst. Niet dus :+ Baarmoeder nog niet hengstig, wel een aantal follikels, maar nog niets wat echt doorzet. Vrijdag gaan we gewoon weer scannen en kijken of en hoe het beeld verandert. Rare merrie := Ze zit nu op dag 25 in haar cyclus.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:04

Gefeliciteerd met de dracht Ajesca!

Welkom Marjoleine, gaat niet echt soepel dus zo te lezen. Komt ook echt door het weer hoor.

Ik ben heel benieuwd naar je White Dream baby, AM! <3

mirjamalvaro schreef:
Oh jee is het jaar vd rare cyclus. :(

AM die van mij tonen nooit hengstig, dus zou het niet weten. :')

Ze hebben toch veulens gehad, dus dan weet je het toch wel ongeveer?

Paardje, dat schiet ook niet echt op :(

YvK, dat wordt een gezellig Pinksterweekend voor ons :D En nu hoop ik ook dat ze dan geinsemineerd kan worden, want ze komen vrijdag weer scannen. Mocht ze dan nog niet zo ver zijn, moet ze sowieso in het weekend komen, want tot dinsdag wachten, vind ik echt te lang. Dus dan liever een dure inseminatieronde dan wéér scannen en teleurgesteld worden :+

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:46

Jullie gaan zo snel!!
Probeer alles mee te lezen en reageren maar ik ben een leek als het over KI gaat haha :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:56

Goldenarrow. Dat verwacht je idd op zijn minst een ei... Het schiet echt niet op met dit weer

Cynthia. Vindt ik ook. Is ook zonde als je te laat bent.

Ik ben ook erg benieuwd naar de baby's van White Dream. Vandaag wordt de volgende merrie gescand voor hem om te insemineren. We komen wel iedereen tegemoet met leuke merries. Dan hebben we volgend jaar wat nakomelingen om te laten zien.

Ik had altijd wel graag in maart en april een veulen. Maar dit weer maakt het wel minder leuk zo.

Mirjamalvaro. Jammer nog niet hengstig. Volgende week hopelijk meer activiteit

Corinadrenth. Fijn een positieve scan *\o/*

Ajesca. Gefeliciteerd

Ik ga de merries weer eens schouwen. Gisteren was Sammie nog heel boos. Wild Thing toont wel intresse maar niet hengstig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:57

Nou de tendens merrie is gisteren nogmaals geinsimineerd en mag zich nu 16 dgn vermaken in de wei.
Gisteren besloten om de Gelderse merrie terug te trekken uit de verkoop. Omdat we alleen maar onzin biedingen krijgen en omdat de rest nog niet drachtig is en omdat we al een potentiële koper hebben voor haar henkie veulen volgend jaar.
De Oscar merrie die eindelijk toch zelf hengstig is geworden word vandaag weer geinsimineerd met Kaygo.
En donderdag toch maar even scannen voor de zekerheid ondanks dat het ei er af is gespoten.

Klopt AM de Sander merrie zaterdag scannen op dracht van Fontaine.
Diegene die het Dancier gold veulen gekocht hebben zijn gisteren even wezen kijken. ( 2 partijen en deze partij had hem nog niet gezien)
Gelukkig helemaal enthousiast. Het is ook echt een gaaf veulen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:21

Halleluja wat veel pagina's hier al.
De kogel is inmiddels door de kerk en ook ik ga voor nog een veulentje in 2022.
Morgen de eerste keer insemineren en dan afwachten maar.
Haar veulen van dit jaar is ook gruwelijk goed gelukt dus ben zeer benieuwd.
De merrie:

Afbeelding

Haar veulen van dit jaar.

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:39

Wat zonde baudyh dat jullie zoveel onzin biedingen krijgen voor jullie Gelderse merrie, dan inderdaad misschien fijner om zelf te houden en als je toch wil verkopen haar op een later moment nog een keer te koop zetten.

Een hoop in beweging bij jou zo te lezen.

Gaaf kyrkelover, ben heel benieuwd wat ze voor volgend jaar gaat bakken. Ga je voor dezelfde hengst of heb je een andere keuze gemaakt?

AM_Horses: ben echt heel benieuwd naar de nakomelingen van White Dream, vind het een gave hengst :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:51

@Caresse: Ik ga voor mijn 1e keus hengst van vorig jaar dus een andere vader als van dit veulen. Vaderlijn blijft hetzelfde, moederlijn ipv dressuurbloed nu uitmuntend springbloed (Rex the Robber, Kantje's Ronaldo, Van gogh R, Nantano)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:53

Even snel, ei van Phoebe was weg, dus wij kunnen op het wachtbankje :D
4 juni scannen op dracht

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:56

De enige naam die ik daar herken is Kantje's Ronaldo, kykrelover :=

Spannend Setteli, succes!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:08

Date de Luxe is een plaatje kyrkelover, ik ben echt jaloers. Had graag mijn merrie met zijn vader gedekt, maar het is voor mij helaas niet haalbaar. Ben benieuwd naar je veulen volgend jaar, deze is tof!

Vu had gisteren een ei van 2,9 . Duurt lang 8)7 , vrijdag gaan we opnieuw scannen.

Ik hoop echt dat ze niet te lang rekt, Kirs is in maart uitgerekend en het zou fijn zijn als er niet te veel verschil tussen de veulens zit.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:20

Kyrkelover. Welkom. Leuk dat je weer gaat dekken.

Baudyh. Spannend. Ik vond het dancier gold veulen ook zo gaaf

Hier net geschouwd, tonen niet hengstig maar vinden white dream wel interessant. Ik ben benieuwd morgen op de scan.
Het is zo een lieve hengst, heb het even vast kunnen leggen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:39

corinadrenth schreef:
Caily schreef:
Jorre is een superfijne dierenarts en je kan hem alles vragen, maar met gecompliceerdere zaken zit hij er toch ook wel eens naast :o hij is wel super in de omgang en vertelt goed wat hij ziet, dus met de informatie die ik via anderen heb opgedaan, of eventueel nog overleg, kom ik er dan wel uit. Maar als je zelf een gecompliceerd geval hebt en niet genoeg ervaring, zou ik echt voor Yoeri gaan. Die doet jaar in jaar uit het hele seizoen niks anders dan merrie begeleiding en komt ook bij "de grote namen" waar echt veel geld in om gaat.

yoeri sloopt je merrie aan de binnenkant. heb ik al eens gehoord...

ik heb altijd jorre en anders aa en hunze

en voor dracht het ik een vrouw die dat als zzper doet

Toch even een vraag;

Ik had vorig jaar ook een vrouw die scant. Hele lieve dame, maar ze mag of kan niet alles doen. Geloof dan niet dat de arts van haar praktijk de rest komt doen.

Had nu voor baarmoeder onderzoek Aa en Hunze, maar gelijk slechte ervaring ( weer eigenlijk ) dus daar haak ik af.

Arts en Dier komt niet aan huis en is voor deze merrie wel fijner.

Heb ook Jorre en Rutgers als namen gekregen, maar als alles goed is en gaat kan gewoon die vrouw komen voor scannen en insemineren. Er is dan alleen geen mogelijkheid of samenwerking om evt te spoelen, hengstig te spuiten ( als het echt niet lukt) of ei afspuiten.

Voor iedereen die op het wachtbankje zit; Succes!!

En waar het is gelukt; Gefeliciteerd!

AM; hopelijk lukt het zo en anders kun je gelukkig switchen.

Ik had het een tijd geleden gevraagd over de contracten. Maar omdat ik nu ook weer lees dat mensen overstappen van hengst vraag ik me toch af hoe de afspraken zijn dan? Als je net 10-10.000 hebt neergelegd bijv, neem je toch niet even ander zaad van elders.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:41

AM_Horses: hij is wel echt heel knap en ziet er ook echt heel vriendelijk uit. Hoe groot is hij?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:44

Even een ego berichtje |( |( : Wil ik sperma bestellen, hoor ik dat hij uit de dekdienst gaat.
Sperma kwaliteit veel te slecht :(
Ik denk dus dat ik de merrie dan leeg laat, want heb eerlijk gezegd nog geen hengst gevonden die mij verder past.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:55

Toch even een vraag;

Ik had vorig jaar ook een vrouw die scant. Hele lieve dame, maar ze mag of kan niet alles doen. Geloof dan niet dat de arts van haar praktijk de rest komt doen.

Had nu voor baarmoeder onderzoek Aa en Hunze, maar gelijk slechte ervaring ( weer eigenlijk ) dus daar haak ik af.

Arts en Dier komt niet aan huis en is voor deze merrie wel fijner.

Heb ook Jorre en Rutgers als namen gekregen, maar als alles goed is en gaat kan gewoon die vrouw komen voor scannen en insemineren. Er is dan alleen geen mogelijkheid of samenwerking om evt te spoelen, hengstig te spuiten ( als het echt niet lukt) of ei afspuiten.

Voor iedereen die op het wachtbankje zit; Succes!!

En waar het is gelukt; Gefeliciteerd!

AM; hopelijk lukt het zo en anders kun je gelukkig switchen.

Ik had het een tijd geleden gevraagd over de contracten. Maar omdat ik nu ook weer lees dat mensen overstappen van hengst vraag ik me toch af hoe de afspraken zijn dan? Als je net 10-10.000 hebt neergelegd bijv, neem je toch niet even ander zaad van elders.[/quote]

ik heb Marijke. ideaal. ze mag niets spuiten. maar jorre kan dat wel

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:56

kyrkelover schreef:
Even een ego berichtje |( |( : Wil ik sperma bestellen, hoor ik dat hij uit de dekdienst gaat.
Ik denk dus dat ik de merrie dan leeg laat, want heb eerlijk gezegd nog geen hengst gevonden die mij verder past.

Meen je niet, dat is balen zeg :(:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:58

Aaah nee wat zuur Kyrkelover -O-

Caresse07. Het is echt een mega lieverd, niet slaan, niet uit schachten gewoon beetje neuzen. Wilt de merrie niet dan gaat hij verder.
Hij is nu ronde 1.62 ik verwacht dat hij rond de 1.66 - 1.68 wordt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:03

kyrkelover schreef:

Balen zeg. Zonde als het daarom moet stoppen. Maar ja, verplicht second best is ook niet alles.

@CorinaDrenth, zij kwam ook bij ons. Maar ze werkt niet bij Jorre. Vandaar dat ik het vroeg. Zou toch makkelijker zijn als zij wat ziet en kan doorgeven aan eigen veearts?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:05

superpony schreef:
kyrkelover schreef:

Balen zeg. Zonde als het daarom moet stoppen. Maar ja, verplicht second best is ook niet alles.

@CorinaDrenth, zij kwam ook bij ons. Maar ze werkt niet bij Jorre. Vandaar dat ik het vroeg. Zou toch makkelijker zijn als zij wat ziet en kan doorgeven aan eigen veearts?

dat Maakt toch niet uit? je kan toch zelf doorgeven aan je arts als er wat moet gebeuren

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:08

Wat vervelend Kyrkelover...

Het lijkt me een plezzierige hengst Annet!

Een aantal wachtende, blijft spannend of je gevoel juist zit he :o

Morgen als het goed is mijn valk insemineren.

En gisteravond ons veulentje geboren <3

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:13

Mooie maat straks AM_Horses :j En zo fijn als ze zo'n vriendelijk karakter hebben :)

Knap veulen MDWStables <3 , een flinke zo te zien. Merrie of hengst?