[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:02

Tinniie, wat een uier zeg van Crome, arm paard :(:) Ziet er niet fijn uit, lastig dat ze het niet zo goed toelaat dat je er bij komt. Hopelijk trekt het snel een beetje weg!

mijnlieverd, paardje weer opgeknapt?

Nicole, dat is al een flinke uier! Hopelijk blijft het nog even veilig zitten inderdaad.

_Patrick_, wat is Whisper een mooi paard, gave tekening!

Moederloze veulencentrale las ik inderdaad, bedankt. Heb ook aangemeld op fb, je weet maar nooit.

Ik lees ook nog iets over hormonen. Erg he, hoe gemeen ze kunnen doen en een minuut later mierzoet om aandacht vragen :')

Hier ook een maiden merrie die ik goed in de gaten hou. Ze is zo anders de laatste dagen, ze heeft al wel uier maarja dat zegt ook niet alles zoals blijkt soms :P Ze zit nu op dag 307, maar zit al veilig gelukkig (mini).

R12312

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:04

Hier zitten we op 332 dagen, maar nog te weinig om te denken dat ie het vanavond doet ( banden, uier) dus kan vannacht nog lekker slapen :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:06

Ze kunnen zo verschillend zijn he :P
Crome haar uier was vanavond gelukkig ietsje beter.
boven: vanmorgen
onder: avond
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:36

Ziet er beter uit.

Ocharme die zorgen hier, laten we nu even allen duimen op gezonde veulens en mams, al teveel narigheid gehad in dit topic

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:45

Jeetje wat gaan jullie weer hard.

Ik zag flinke tietjes voorbij komen, en lekkere dikken buiken.

Cynthia, altijd weer een lastige keuze. Wat is Dais braaf, mooi zo blijven staan en niet stiekem gebruik ervan maken en door naar de grasjes :Y)

Noisy, mooie bossal.

Venthe, gefeliciteerd! bekroning op je werk. Je eigen gefokte hengst goed gekeurd.

Stal_HD, heerlijk stel heb je lopen, en al aardige buiken.

21052008, Welkom!

iEmmaaa, Welkom. Mooie merrie.

Woogy, zo te horen is het echt een lekker barreltje.
Wat staat dat groene halster hem leuk zeg <3

Pandakaas, leuke foto.

Tinniie, slim idee omdat in te vriezen. Maar hopelijk niet nodig!

Crines, klinkt spannend. Hopelijk lukt het allemaal. Ben benieuwd.

mijnlieverd, ojee klinkt niet leuk. Beterschap!
Mocht het geen zand zijn, maar een stoornis in haar darmen waardoor ze dus waterdunnen diarree heeft kijk dan eens naar Algae Vitalis. Heb daar bij Bo in het verleden hele goede ervaringen mee gehad.

Pretty, oh Karin ook en race naar de eindstreeo. Succes met waken!

Nicole, wow flinke uier al. Hopelijk blijft het nog even zitten.

Memere, Welkom. Wat een bolletje al zeg!

butengeweun, heerlijk zo'n paard dat ook je nichtjes heerlijk kan tutten.

Patrick. Ik sta iedere keer weer paf hoe mooi wit je Whis kan houden. Moet eerlijk zeggen dat ik normaal bonte met veel wit niet zo mooi vind, maar bij Whis juist wel.
Hoe gaat het met de kolieken die ze iedere keer heeft?

Bellarose, Azia is al flink rond. Merrie met een hele lieve uitstraling.

Oei Team_Sublime, moet helaas met de rest mee gaan vind d'r niet echt in top conditie tonen. Maar misschien vertekend de foto?
Ah een draver verklaard wel wat ja (niet negatief bedoeld hoor).

Noisy, hahaha Bo is dus niet de enigste waarbij het rollen niet zo makkelijk meer gaat.

jolandje, wat een lieve foto een genot omdat ze via de camera te kunnen bekijken.

Elmars_Floor het zware leven van een zwangere. Ze heeft trouwens al wel een flinke buik.

Betreft Bo weinig te melden eigenlijk. Buik hangt meer naar onderen en veel minder opzij.
Uier nog 2 mooie theezakjes, en hoop dat het zo ook nog even zo blijft.
Kids duimen hier heel hard dat ze een paar dagen later bevalt omdat ze dan vakantie hebben haha

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:46

>;) Team oooiiieee die enen foto geeft wel een vertekend beeld van je merrie ..meeste van de 10 x zijn foto's moment opnamens waar mensen welis waar een vertekend beeld van krijgen..

mijn merrie is morgen 10 dagen overtijd en heb eigenlijk vergeleken de rest geen uier ..
maar heb al verhalen gehoord dat de uiers ook kunnen op zetten vlak voor of tijdens de bevalling dus ik maak me niet druk wacht rustig af ..

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:49

De merries wachten op het aankomende mooie weer :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:50

Tinne, zoals ik het zie is het niet haar uier zelf maar de huid op de binnenkant van haar dijen die zo gezwollen is? Haar uier ziet er verder prima uit? Wellicht doordat ze zo zwaar is en lymfe onder druk staan en het vocht niet goed kunnen afvoeren? Dat had ik met mijn zwangerschap namelijk. In mijn rechter lies zat een flinke verdikking. Pijnlijk ook. Dat kwam dus omdat mijn zoontje al flink was ingedaald en daar de lymfeklieren beknelde

CL, hoe gaat het met Jill?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:56

Ze staat vrij rustig dus als ze zo blijft heb ik eindelijk n nacht met nachtrust want je kon me vanmiddag zo ongeveer letterlijk oprapen... dus heb even heerlijk liggen slapen tussen half 4 en half 7 (toen manlief belde om te vragen of ik m op wilde komen halen op 't werk).

Uier is nog hetzelfde en Jill gaapt en kauwt wat maar ze is niet zo raar bezig als gisteravond/nacht...

Stalgenootje die tevens da ass is en ik denken dat 't veulen gisteravond/nacht goed is gaan liggen en we gaan wel zien wanneer ze eindelijk die kleine aan ons gaat showen... manlief zegt morgen en ik... ik weet 't echt even niet, hoop voor Jill iig snel ;)

Uier vanmiddag en Jill vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:58

Arme Chrome haar uiertje :(:) Wel slim dat je wat van jade hebt genomen. Nog even en dan gaat de melkbar open dan zal het wel beteren.

Wat een dikke Tinkertieten van Whis :')

Ja Cynthia wat een gaaf beest :~

Woogy, zo'n prachtig veulentje is hij toch <3

Zoveel bolle mini's, blijf het zo grappig en schattig tegelijk vinden :o

Afbeelding
Onduidelijke foto, maar Caillin is achter 2 weken uitgeteld.
Ik ben zo benieuwd naar de kleur van haar veulen. Ze is homozygoot sabino en wit geboren.
Daaronder is ze een vos met dubbel agouti. Beide ouders waren heel erg wit met weinig kleur.
Dus zou ze het gaan doorgeven? Spannend :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:05

Even een hele snelle ego post: Morgen gaan we de merrie bekijken en we nemen de trailer mee *D
Ik hoop echt zooooooooooo dat alles volgens plan gaat :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:10

CL, ze is echt mega zeg. Hopelijk komt het snel!

Crines, ohhh spannend.

BD, het lange wachten word straks beloond, maar hoop voor je dat je niet te lang meer hoeft te wachten.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:15

Chimello, leuke merrie heb je!
Zeker benieuwd wat eruit komt!

Cl, spannend bij jill!

Crines, spannend!
Succes morgen!

Hier blijft het uier van chanel ook maar steken.
Ze vind het vast nog te kouwd buiten ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 02:03

Crines spannend! En veel plezier/succes!!

Welkom aan alle nieuwe bokken ;)

Tinniie dat ziet er pijnlijk uit, maar het lijkt inderdaad niet het uier zelf wat zo gezwollen is? Of lijkt het maar zo door de foto.. kan natuurlijk ook nog.

Verder zie ik veel dikke buiken en tietjes voorbij komen :D

Maquavinci vind het heerlijk als ik kriebel bij haar uiers, heb bij haar vorige dracht ook altijd gewoon mogen voelen, kriebelen, schoonmaken etc.. nooit geen problemen.

Het veulen laat zich nu echt dagelijks voelen <3 echt super leuk!! Alleen zodra ik wil filmen stopt het... nu al eigenwijs, dat beloofd wat :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:13

Cl, zul je net zien dat je er vandaag een kleine naast hebt liggen omdat ze juist zo rustig oogt hihihi

Bonnydione, ik voel toch een record waarom geknibbelt wordt hehe

Succes crines!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:56

Crines, succes! Wat spannend!

CL, knappe Jill <3

Nicole, elke dag is er 1, je hebt er weer 1 gewonnen :j

Tinniie, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit :)

fotsy, nou inderdaad! Genoeg ellende gebeurd nu in dit topic hoor :( bah!

Skaay, hoe gaat het daar?

R12312, word spannend!!

Hier niks te melden... Vandaag zit Star op dag 306, dan mag ze een mini zijn, maar die gaat nog wel een dag of 40 dragen denk ik... :')

Joan, komt toch al dichtbij hea?! Onze merries gaan redelijk gelijk op :)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:07

Woogy schreef:
Cl, zul je net zien dat je er vandaag een kleine naast hebt liggen omdat ze juist zo rustig oogt hihihi

Bonnydione, ik voel toch een record waarom geknibbelt wordt hehe

Succes crines!!

uhhh zullen wel dat even niet doen hahahqh

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:32

Inderdaad Linda, net als vorig jaar :P Wel leuk om een beetje met elkaar te kunnen vergelijken.

It's alive and kicking :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:26

Onze maiden vind dat schoppen maar niks. Ze schrikt er steeds van. Gisteren lag ze, zit ze steeds naar haar buik te staren; "wat gebeurd daar nu?"

Anderen weten wat het is, je kunt echt verschil merken..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:37

Arme maiden Vulina. Die weten inderdaad niet wat het is. Die ervaren merrie's denken dan vast,oh nee,daar zit weer iets in wat er straks uitmoet. :')

Pandakaas altijd leuk om te zien!

Bonnydione :(:) Wellicht gaat ze dan ineens heel snel vorderen! Mijn grote merrie droeg ook standaard 360 dagen + ,werd je ook gek van.

CL Jill haar buik oogt toch bescheidener nu,wellicht is het idd gaan draaien?

Crines wat leuk,een (dubbele) aanwinst bij! Tell me tell me. Succes met gaan kijken!

Tinnie oef arm peerd,dat ziet er inderdaad wel ongemakkelijk uit. Nu wel iets beter.

Nicole ik duim dat het lang genoeg blijft zitten. :(:)

Skaay jij ook een merrie met slapende uier? :')

R12312 De dagen tellen ook al op,spannend!

Linda die houdt nog wel even de stop erop. :')

Biancatje leuk elke dag zo een teken van leven.

Chimello met al dat haar ziet ze er niet eens zo hoogdrachtig uit. :D Maar het nadert dus wel.

Noisy haha dat is echt al een bolle buik. Als Karin wilt rechtstaan moet ze ook eerst een paar keer rollen en aanloop nemen.

Cynthia jij hebt een lastige keuze voor de boeg,al denk ik dat je hem stiekem al gemaakt hebt. ;- )

Venthe super,een goedgekeurde hengst,die je zelf gefokt hebt,wauw!

Welkom aan de nieuwelingen!

Mijnlieverd beterschap. :(:)

Patrick nou krijgt Whiz echt goeie vooruitgang in der uier! Hopelijk voor haar vlot het nu.

Bellaroze Azia is echt zo mooi. <3

Jolandje ook een gestrande walvis? :D

Kiki de buik begint flink te zakken dus!

Nou,Karin heeft beslist haar eindspurt vroegtijdig stil te leggen want haar uier is ineens weer een stuk minder spannender. Alleen de melktest blijft wel gelijk. Dus voor de zekerheid toch voelsprieten op.
Nikita had vanmorgen ook wat vorderingen in uier. Benieuwd wie eerst zal gaan.
Ze wachten voor mijn part maar netjes tot volgende week. Dan is de weide misschien wat gedroogd. :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Spannend pretty en dan twee tegelijk ineens, ook al zo nat, verschrikkelijk he hoop ook dat wat gaat opdrogen nu maar morgen geven ze weer erg nat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Kim lijkt het schoppen niet vreemd te vinden.
Ik denk niet dat ze beseft dat het een paardje in haar buik zit, maar ze laat het allemaal rustig over zich heen komen.
Al kun je wel merken dat ze vooral in de avonden wat meer last heeft!

Hier is nu ook weer verandering in de uier:
Afbeelding

8 Maart:
Afbeelding

Pretty, had Karin al harsjes?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:47

*\o/* Kim is echt begonnen met haar uier nu, wat schattig dat ze de schopjes niet raar vind.
Hier blijven ze er ook heel kalm onder maar kan me voorstellen bij een maiden vulina dat dat soms paniek kan geven.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:54

Toch wat vordering bij Kim ja. :)

Geen harsjes,dat heeft er hier bijna nooit één. Al had ze er vorige dracht wel,ongeveer vanaf een uur voor de bevalling. Die laatste fase ging bij haar heel snel. 's avonds een vol uier,'s morgens nog voller,uurtje later hars en melk en hup veulen geboren. Niet eens onrustig geweest in gedrag.
Die laatste fase kun je dus zomaar missen als 's avonds je laatste check-up is. Daarom geen risico's. Want op mijn boekje staat dat ze nog een dag er voor ook gewoon een slappe-hap-uier had. :+

Nikita beviel hier vorig jaar met een zo goed als leeg uier de avond voordien en zodoende heb ik het gemist en dat is me zuur bekomen (veulen lag dood 's morgens,red bag delivery) dus hier ga ik ook zeker waakzaam moeten zijn want het is extra spannend dit jaar nu natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:55

Ja, dat kan ik me ook goed voorstellen. :j
Er beweegt toch zomaar iets in je buik en je weet niet hoe dat kan!

Pretty, misschien dan een hele domme vraag :+, maar hoe test je die melkstrips dan? _O-
Ik zag het eerder ook al ergens langs komen; iemand die melkstrips test zonder melk...

Red bag delivery lijkt me vreselijk om mee te maken. :\