Heb ook nog geen WIFI kunnen ontdekken bij Moontje... Dus heb ook geen idee.
Vulina
Geplaatst: 24-05-15 23:13
Ach nee hé, wat balen Ubimone! Hopelijk heb je het bij het verkeerde eind!
Vientje, we gaan duimen dat het drachtigheidsgedrag is!
Chrissy, gefeliciteerd met je drachtige merrie, en welkom
Oeh, dat zou wat zijn Cynthia! Geen vervelende verrassing dan Zit scannen er bij in? Of moet je per scan betalen?
Nee toch Woogy.. Dat is balen.. Je wou maar 1 maal een cyclus dekken toch? (of was dat iemand anders) Kun je niet wat eerder scannen? Dan weet je het.. Pony vond scannen erg vervelend meende ik? Hoop dat ze gewoon mooi drachtig is!
Morgen hier weer scannen op 25 dagen, ze is drachtig, maar heeft cyste. Kijken welke sterker is, wil liever niet mee doen met jullie groeps app of WIFI lijntje... Andere merrie kijken of die geovuleerd is.
Ik vrees van niet Vulina..... Mijn pas gecastreerde hengstje ( nu dus ruin) loopt er sinds vandaag bij.... Ze stond er al uitgebreid klaar voor inclusief plassen. Dus helaas.....
Oh gelukkig Omdat er staat: Pas gecastreerd Hengstige merrie erbij in Je zou niet de eerste zijn! En dan volgend jaar ook nog denken dat het van een andere vader is
Zo het meeste weer bijgelezen. Ben zooo moe maar was erg benieuwd hoe het bij jullie gaat.
Cyntia en vientje ik hoop het beste voor jullie.
Mijn span staat bij de hh houder. Smooth is al gedekt. Qween is nog niet hengstig. Ik wou hen per se samen houden aangezien zij al van veulen af aan samen zijn en dit het minste stres geeft. Bij smooth heb ik de hengstigheid het minste altijd waar kunnen nemen dus heb ik bewust van haar uit geteld. We kwamen daar en ze was spontaan hengstig en de zelfde dag ook gedekt. Nu mijn andere dame nog.
Ik vond het zo vreemd aanvoelen zo zonder hen bij mijn paardjes.
@Vulina 6 weken terug voelt nog wel als pas geleden..... Zijn best snel omgegaan die 6 weken. Als er volgend jaar een veulen met vlekken uitkomt weet ik genoeg... Nee hi hi t zal wel meevallen denk ik. Hij is maar 1.30m en mijn merrie 1.62m dus hij kan er ook niet zo makkelijk bij. Hi hi hi
Vientje
Geplaatst: 25-05-15 07:51
Dan zou hij iig aardig moeten klimmen
Merrietjes samen drachtig straks als het lukt, wat leuk!
Nou, ik hoop dat mijn nieuws van vanochtend ook een goede voorbode is voor de rest hier, het was drachtigheidsgedrag hoor Eitje is weg, 17 dagen scan plannen
Welkom Chrissy, en gefeliciteerd met je drachtige merrie. Heb je foto's van de combi?
Cynthia, zou toch briljant zijn als ze je (weer) in de maling heeft genomen, wel verdacht iig dat ze op dag 26 nog niks toont... ik hoop het joh! Alleen niet samen waken dan :p
Jazz heeft denk wel wifi op dr super-de-luxe logeer adres, maar ze is meestal tegendraads dus hopelijk doet ze niet mee als het goed is gaan ze haar vandaag of morgen insemineren! Zit te twijfelen of ik weer zal bellen vandaag wil niet stalken
Vulina, spannend morgen scannen!
R.X. ik herken het helemaal, loop al 4 dagen met m'n ziel onder m'n arm zonder m'n merrie
Vientje, gelukkig maar! Gefeliciteerd!
Cynthia82
Geplaatst: 25-05-15 10:42
Balen, Ubimone, maar vandaag alweer een nieuwe poging!
Vesceron, het zou mooi zijn, maar aangezien de va zei tegen de hh dat ze vanaf vandaag weer kunnen gaan schouwen, zal hij wel een eitje gezien hebben. Gisteren wilde ze nog niets van Sublime weten.
Zei je echt 4 dagen?? Ik zit al 4 weken zonder mijn liefste Keesje (maar ik heb Fi nog )
WIFI is hier ook bekend.. Balen.. Drachtige merrie heeft het vruchtje verloren door de cyste.
Gribaldi merrie haar ei was weg, dus die mag over 18 dagen weer gescand.
R.X.
Geplaatst: 25-05-15 11:05
Kiki ben zo blij dat ik er nog 4 heb lopen!
Met hondje Lynn gaat het een stuk beterder maar ze heeft nog een lange weg te gaan. Maar ze blijven maar lief he, hoe bijzonder.
Vreselijk dat jouw hondje niet er bovenop komt .
Cynthia82
Geplaatst: 25-05-15 11:12
WIFI is stom!
En Vesceron, normaal wordt Dais tussen de 24 en 26 dagen hengstig. Dus als het nog een paar dagen duurt, wordt het wel erg gek ja.. ik ga er maar vanuit dat ze snel hengstig is. En hoe sneller, hoe beter
Balen Vulina. Word ze nu eerst behandeld voor de cyste?
RX, ja dat scheelt. Vorig jaar liep Bo een week bij de hengst, maar gelukkig redelijk dichtbij en ben ik om de dag er geweest. Dit jaar alleen heen en weer met dekken, dus heb dr verder niet hoeven missen hihi. Fijn dat het beter gaat met Lynn. Ja helaas is er niets anders aan te doen. Maar zolang het nog eerlijk is mag ze lekker blijven rondlopen.
@cynthia we gaan morgen een nieuwe poging doen. @vulina balen zeg! Kunnen ze die cyste verwijderen of kan die blijven zitten?
Manda
Geplaatst: 25-05-15 12:54
Ik wil me hier ook graag melden, in de hoop dat ik volgend jaar ook veulentjes zal krijgen hihi De combinatie die ik wil maken is: Mijn welsh A merrie (1ste premie, 1,18, al twee nakomelingen gehad, vos merrieveulentje en valk merrieveulentje beide van mijn eigen appaloosahengsten)
X
NimRoos (mijn eigen palomino panterbonte hengstje (, 1ste premie NAS goedgekeurd, 1,10)
Heb de veulenhengstigheid helaas gemist want ze toonde echt niks en wilde ook echt totaal niks weten van de hengst bij het schouwen (woest ). We zijn constant blijven schouwen en ineens een tikkeltje knipperen en direct gedekt (20 mei) ze liet het dekken ook toe al stond haar gezicht wat boos , volgende dag vermoorde ze de hengst alweer zowat bij het schouwen, dus ben bang dat we het net gemist hebben.... Maar in ieder geval zicht op haar cyclus. Ze zal begin juni gescand worden en dan kunnen we zien hoever het ei dan is zodat we het dekken beter kunnen plannen.
En de tweede combinatie:
Mijn appaloosa C pony (1ste premie kampioen NAS, 1,35, al een nakomeling gehad, bruin panterbont merrieveulentje uit een van mijn eigen appaloosa hengsten)
X
????? (help ) ben ik dus nog druk naar opzoek hihi. Ik heb al een hulp topic lopen hierover. Ze wordt de eerste week van juni weer hengstig dus zou nog en week de tijd hebben of weer uitstellen.
Ubimone, ik heb maar een hengst hier staan die volwassen genoeg is om te dekken gelukkig dus kan alleen van hem zijn.
Of ik er blij mee ben, de combi is qua type erg mooi, maar Benjamin is zo'n 20cm groter als dat lily is.. Dit jaar had ik een moeilijke bevalling met haar(was de eerste) en dat kwam uit een even grote hengst. Magoed Benjamin is wel erg luxe dus als het pakt dan zien we wel weer
Welkom manda... Leuke merries en wat n mooie hengst! Kan je helaas niet helpen met t zoeken naar n hengst voor je 2e merrie maar dat is ook al zo'n plaatje!
Hier alles goed, heb al 2 dagen n draak onder mn kont maar weet nog niet of dat uitproberen is of dat t hormonen zijn.... Ach, heb besloten dat ze nu maar alvast vakantie gaat krijgen, wij gaan donderdag zelf 2 weken op vakantie en als we weer terug zijn word ze 5 dagen later voor de laatste keer gescant (60dgn).
Manda
Geplaatst: 25-05-15 16:20
Kan iemand mij misschien wat uitleggen hoe dat gaat met KI als de merrie thuis blijft staan? Ik heb totaal geen ervaring met via KI dekken... Ik weet dat je de dag voor de inseminatie moet bellen voor het zaad. Maar hoe vaak en wanneer precies moet je scannen in de cyclus?
Mijn merrie is altijd zo'n 5 dagen hengstig, daar is ze regelmatig in. Welke dag begin je dan met scannen? Is dat dagelijks of meerdere malen per dag? Hoevaak zou er gescand moeten worden bij een hengstigheid van 5 dagen?
En is het zo dat er maar 1x per cyclus geïnsemineerd wordt voor het gevraagde dekgeld en dat er dan per keer dat er meer geïnsemineerd wordt nog meer zaadkosten bijkomen die betaald worden aan de hengstenhouder? (naast de transporten dan he)