[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:14

15 _/-\o_ wow arany is geliefd :D begrijpelijk <3

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:52

Idd arany heeft leuke zomer gehad haha..

Ik heb vandaag m'n veulentje geziennnnn :):) hoofdje, snuitje, oogjes, ribbetjes, rug en hartje echt zooo onwijs schattig!! <3 helemaal in love! <3 vandaag 109 dagen

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:07

kun je nagaan, dan heb je hem/haar nog niet eens in je handen gehad :p

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:44

O Nicole wat gaaf. Zou ik ook wel willen maar voel me er niet lekker bij om ze nog een x te scannen. Ze vinden het zo erg en ze zijn zo klein.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:26

Gaaaf Nicole!! Konden jullie ook het geslacht bepalen?

Arany heeft plezier gehad :j *D top!

Wij hebben in de winter ook hooizakken. Een echte goede fijne oplossing heb ik nog niet gevonden.
Knoeien doen ze met alles. Al gaat het met die hooizakken wel veel beter. Ik ben ook bang voor verwondingen.

Vandaag zit Annisse op 100 dagen dracht *\o/* Die eerste tijd gaat altijd ongemerkt snel.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:28

Nicole schreef:

Ik heb vandaag m'n veulentje geziennnnn :):) hoofdje, snuitje, oogjes, ribbetjes, rug en hartje echt zooo onwijs schattig!! <3 helemaal in love! <3 vandaag 109 dagen

Wat leuk! Onze merrie's zijn precies even ver!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:03

xinram schreef:
kun je nagaan, dan heb je hem/haar nog niet eens in je handen gehad :p

:') Als dat dan eindelijk eens in zicht komt dan stuiter ik helemaal rond :):)

Diane_Basje schreef:
O Nicole wat gaaf. Zou ik ook wel willen maar voel me er niet lekker bij om ze nog een x te scannen. Ze vinden het zo erg en ze zijn zo klein.

Ja de scan daarvoor lag het zeg maar als vruchtje te ver weg nu voor mij voor het eerst dat ik het gezien heb enzo, nu word ze niet meer gescant en komt het langgeeee wachten..

Tjinta schreef:
Gaaaf Nicole!! Konden jullie ook het geslacht bepalen?

Arany heeft plezier gehad :j *D top!

Wij hebben in de winter ook hooizakken. Een echte goede fijne oplossing heb ik nog niet gevonden.
Knoeien doen ze met alles. Al gaat het met die hooizakken wel veel beter. Ik ben ook bang voor verwondingen.

Vandaag zit Annisse op 100 dagen dracht *\o/* Die eerste tijd gaat altijd ongemerkt snel.

Dat jammer genoeg niet, daar lag niet goed genoeg voor, maar toen de ribbetjes op lichtte enzo dat was echt gaaf gezicht <3
Ja echt he die eerste tijd gaat zooo snel, maar straks zal het echt wel super langzaam gaan :') Kan niet wachten op volgend jaar maart :):)

melanie20 schreef:
Nicole schreef:

Wat leuk! Onze merrie's zijn precies even ver!!

Leuk!! Word spannend samen waken haha..

Wanneer beginnen jullie met merriebrok te voeren en welke? Meestal een maand of 3/4 voor ze gaan bevallen of juist eerder of juist later?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:51

Wat gaaf is dat he nicole! Ik heb dat in 2010 gezien maar helaas verloor ze het veulen.
Pepper is nu 97 dagen drachtig.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:07

Even ego post. Krimpie net drachtig gescand. Super blij. Gedekt op 27 juli dus laat veulen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:13

Super Bon.
We duimen dat het blijft zitten nu

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:21

Gefeliciteerd Bonny :))

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:23

_/-\o_ Precies Nicole die laatste tijd gaat echt 2x zo langzaam. hihi.
Op naar volgend jaar.

Bonny *\o/* *\o/* Fijn Gefeliciteerd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:30

Gefeliciteerd Bonny, dat worden volgend jaar veel late veulens in dit topic!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:43

Gefeliciteerd Bonny! Hoop dat ze deze keer vol blijft.

Luna goed rond en hopeloos verliefd op haar hengst haha. Vandaag weer een knuffeldag, gisteren heel afstandelijk.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:47

Gefeliciteerd Bonny!

Zeker een hoop late veulens, tegen die tijd is bij mijn veulentjes het baby-achtige er al wel af.
Party Girl zit vandaag op de helft van de dracht, deze tijd van de dracht gaat het idd erg hard. Meestal ga ik pas uitkijken naar de komende veulens als de veulens van dit jaar eraf zijn en als ons wedstrijdseizoen afgelopen is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:00

joepie *\o/* bonny, duim mee.

inderdaad nog late veulens volgend jaar.

ik heb al melkstrips besteld :o , beetje te vroeg zeker :j , moest toch hooizakken bestellen en ik ben nogal graag voorbereid. waarvoor mijn dank aan MHS voor de supersnelle levering tot in België.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:19

Helaas.. Gastmerrie werd gisteren hengstig en Mausi vandaag..
Het zit niet mee dit jaar met de late merries. Maar dat is eigenlijk ook wat ik overal hoor.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:33

Balen zeg al_zawraa.. Ging je nou wel nog een poging doen? Ja toch?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:36

Ja, de gastmerrie krijgt nog 1 poging, en gaat daarna direct naar huis, haar gaan ze thuis checken op dracht. En met mijn eigen merrie gaan we nog 1x alles op alles zetten, antibiotica, scannen en Regumate denk ik. Zo is ze vorig jaar ook in 1x drachtig geraakt.
De lease van de andere merrie gaat waarschijnlijk niet meer door, maar goed, dat is het ergste niet.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:45

Nicole dat is heel mooi om te zien je toekomstige veulentje met alles er al op en aan.
ik voer altijd havens merrie brok ik ben er mee begonnen naar dat ze naar eerste x dekken verworpen had vanwegen extra vitamine en foliumzuur wat er in zit.

tjinta gefeliciteerd met je mijlpaal.

Bonny_ct gefeliciteerd toch nog volgend jaar een veulentje

Marijer kunnen we eerst met jou mee kijken en genieten voor onze kleintjes komen.

Fotsy ben je mooi op tijd mee goed voorbereid is halve werk

Az jeetje wat balen zeg hopelijk wil het met alles op alles wel lukken

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 06:41

Sorry dat ik gisteren verder op niemand gereageerd heb, baalde nogal van Mausi..

Gefeliciteerd Bonny! Super dat ze drachtig is!

Ja Marije, bij jou vroege veulens zal dat baby achtige er inmiddels wel af zijn, dat was met mijn februari veulens ook altijd zo. Aziza zit ook al bijna op de helft, schiet lekker op!

Ik heb net een heel fijn aanbod gekregen. Mocht het deze keer niet lukken met Amirat, mag ik sowieso nog een keer proberen met GR Lahab (de vader van Aleeyah)! Maar eerst maar deze hengstigheid nog een poging doen met Amirat en dan maar gewoon hopen dat ze oppakt. En anders wordt het een heel laat veulen, en in het ergste geval volgend jaar pas weer proberen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:35

Bonny Gefeliciteerd!

Nicole wat leuk zo je veulentje zien! :)

Marije kan niet wachten tot het weer zover is, kunnen we weer meekijken :)

AZ is te begrijpen dat je baalt hoor.. Duim voor je dat je ze nog drachtig krijgt..

Bij mij is denk ik alles wat ik drachtig wilde hebben wel drachtig denk ik. Empty is vandaag 25 dagen, maar kan ik nu even door omstandigheden niet scannen. Ze moet ook nodig dikker worden, staat vol in het gras, ontwormt enzo en toch blijft ze mager... Binnenkort gaan we de rest afzetten en dan kan ze apart staan zodat ik haar bij kan voeren :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:06

AZ, balen dat het nog steeds niet is gelukt met de merries. Het gevoel ken ik, helemaal omdat je weet dat je er alles aan hebt gedaan, maar de natuur laat zich niet dwingen.
Toen ik vorige week bij de Radstake was om te scannen viel het mij op hoeveel merries op het spreekuur kwamen, volgens de DA allemaal "probleemgevallen". We zijn dus zeker niet de enige waar het zo moeilijk ging/gaat.

En ik las iets over 15 drachtige merries :wow: dat worden heel wat slapeloze nachten, of zijn ze een beetje tegelijk uitgerekend.

Lara heeft last van haar hormonen. Anders zo'n lieve merrie, maar de anderen moeten echt voor haar vrezen en onder het zadel is ze ook niet te pruimen. Echt aanstellerig overal van schrikken en wegspringen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:33

en de vader van ons toekomstige veulentje is gisteren WERELDKAMPIOEN geworden bij de 5 jarige jonge dressuurpaarden in verden.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super tof voor het veulen dus!

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:20

Mijn merrie is 125 dagen nu en de laatste 2 weken is haar buik echt gegroeid! Klopt het dat het veulen nog van links naar rechts gaat? Want op dit moment steekt d'r buik aan de rechtse kant wat meer uit dan links. Of zou dat de rest van de drachtigheid zo blijven?