[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miszlisanne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:47

nouuu nobs gespoeld voor de zekerheid (zaten 2 kleine kolonies op de kweek) ennuh nu bellen met nijhof (degene die altijd voor mij besteld en insemineert, is matties met nijhof dus dubai wordt m niet is eurocommerce als hh en singapore staat ook ter dekking bij nijhof Knipoog )
heb het alleen ff met deze dierenarts erover gehad en die zei ja soms zijn ze overvraagd en verdunnen ze teveel.. maar t kan nu net zo goed die bacterie zijn en ze staat iets open van achter dus misschien dichtnaaien...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:49

Balen zeg miszlisanne, heo nu verder?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:07

lisanne: welke hengst dan wel? En wanneer?

ozzyke: idd balen zeg! Maar deze hengst kent ze zeker? Reageert ze niet anders op een andere? Of anders even scannen of er eitje-inwording is?

Sjanty is gescand, tegen 4en vanmiddag. Heeft ook een prikje gehad om de eisprong te krijgen, ei was nu 6.4cm, maar vervormde al sterk wat dan lijkt op een aankomende eisprong (volgens de da). Vanaaf wordt ze nog maar weer eens geinsemineerd (wat zal de hh/inseminator blij met mij zijn Lips are sealed )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:10

Dus nog steeds even in spanning afwachten jenny

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:12

ladpr: idd nouja als het werkt nu ben ik blij hoor over 3 weekjes Ja

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:13

Spannend hoor, wat een gedoe eigenlijk zo ook zeg!

Ben dan toch wel verwend met mn eigen hengst, gaat alles zo makkelijk.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:29

morgen mag ik jenny :d het is wizzerd gworden Tong uitsteken erg mooi viel mij ook op qua hengst zoeken mja ergens moet je een keus maken.. singapore had niet het beste zaad en meneer nijhof (superaardige vent) vond deze erg mooi qua bloedvoering en had superzaad met dit jaar de eerste veulens waar hji erg over te spreken was..
kan hier op bokt niet echt nakomelingen vinden maar zoektocht gaat verder!
hoop toch wel dat t nu lukt. ze is iig schoon nu, morgen insemineren, daarna waarschijnlijk nog een x spoelen, dinsdagmorgen scannen of the egg weg is (nobel is geen struisvogel Haha!) en dan eeh ja afwachten maar weer?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:42

wizzerd....sorry zegt me niets Bloos heb je een fotootje?
Ben jij effe blij dat je geen struisvogel hebt Clown owja heb het effe nagezocht
De eieren van de struisvogel zijn groter dan die van ieder ander dier: ze hebben een grootte van 15 bij 12 centimeter en een gewicht van 1,3 kg.
Dus het valt eigenlijk nog wel mee met sjanty Vork

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:59

Meld me voor het eerst aan in het Dikke buiken topic.

Onze fjorden merrie Utopia is drachtig van Ansgar Skellerod, we verwachten ons eerste veulentje zo rond 22 april 2009.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:00

Welkom, Kinscem Doei! !!

JennyK, Sjanty doet het gewoon allemaal nét even anders Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:23

Kinscem: Welkom!

Hopelijk wordt Sjanty nu wel drachtig. Haha!

Meagan sloeg net weer af. (Gisteren door alle drukte vergeten te schouwen, maar ik dacht eergisteren al dat het een heel eind over was) Dus we moeten weer 2 weken afwachten.

Keeva: Hahaha, bijna afgelopen om half 2. ROFL Het begon pas om 1 uur. Haha! (Is wel lekker hoor! Hoef je s morgens niet zo te stressen. Haha! )

De keuring was erg leuk!! (Hij was bij ons thuis) Hij was niet zo druk, maar wel heel gezellig. 3 jarige Blossom heeft haar 2de 1e premie gehaald, en is hiermee STER geworden. Go jij! Go jij! En jaarling Niamh heeft ook een eerste premie gehaald. Ja
Voor de 2 veulens was de keuring echt nog te vroeg, maar om ze nou niet op te geven voor je eigen keuring gaat een beetje ver. Clown Brynn had een hoge 2e premie met 142 punten (144 is 1e) en Milah een 2e premie met 138 punten, wat ik persoonlijk te laag vond voor haar. Maar goed, we nemen Milah nog wel een keer mee naar de keuring op 31 Augustus. Dan is ze toch al weer een stuk verder ontwikkeld. Ze is nu nog geen maand oud!
Maar al met al, was het een geslaagde dag. Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:29

nou,icoliene is vandaag weer teruggekomen....dit was de 3e en laatste poging....nu hopen dat ze drachtig is..

met winoa en pepper gaat het goed.....erg onvoorspelbaar in gedrag vanwege zwangerschapshormonen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:32

miszlisanne schreef:
morgen mag ik jenny :d het is wizzerd gworden Tong uitsteken erg mooi viel mij ook op qua hengst zoeken mja ergens moet je een keus maken.. singapore had niet het beste zaad en meneer nijhof (superaardige vent) vond deze erg mooi qua bloedvoering en had superzaad met dit jaar de eerste veulens waar hji erg over te spreken was..
kan hier op bokt niet echt nakomelingen vinden maar zoektocht gaat verder!
hoop toch wel dat t nu lukt. ze is iig schoon nu, morgen insemineren, daarna waarschijnlijk nog een x spoelen, dinsdagmorgen scannen of the egg weg is (nobel is geen struisvogel Haha!) en dan eeh ja afwachten maar weer?

volgens mij ken ik wizzard wel?
springpaard?
schimmel?

de wizzard die ik bedoel heb ik in het echt gezien en ook zijn nakomelingen.....erg goed zijn ze

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:20

ja die ja afstammeling indoctro x corland
rijdt onder judith vetker
foto komt eraan ff van t internet plukken en in mijn album zetten

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:27

wizzerd:
Afbeelding

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:30

Leuke hengst

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:38

die heeft als het goed is bij jos en trudi houwen gestaan..vorig jaar heb ik hem gezien....

hij is echt heel goed...leuk beest
ook los beweging was erg gezellig...aangezien hij heel brutaal gewoon bij mensen kwam en zich niks van al ''zijn personeel'' aantrok...haha

geweldig is ie

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:41

staat nog steeds ter dekking bij jos en trudi Lachen
leuk zown brutalert :p mijn merrie heeft ook beetje schijt aan alles dus wordt een leuk veulen Haha! (vind ik wel leuk hoor hahaha daar heb ik mijn merrie een beetje op uitgezocht!)
morgen insemineren en dan dinsdag scannen dus ben benieuwd Lachen
anders next year..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:44

ozzyke schreef:
snap niet hoe jullie die merries toch zo vroeg hebben laten dekken Huilen Mijn merrie wil maar niet hengstig worden na haar veulen die inmiddels bijna 2 maanden is...
Ik heb mijn hengstje erbij staan af en toe om te kijken wat ze doet, maar ze blijft vies! En jaagt hem weg zodra hij in de buurt komt.. Zou graag volgend jaar weer n veulen erbij willen hebben.

Ik denk dat je niet goed hebt opgelet ozzyke. De veulenhengstigheid is er namelijk altijd, en altijd met een eisprong. Dit is de enige zekere hengstigheid bij een merrie. Daarom dekken er veel zo snel weer terug, omdat die hengstigheid er zeker komt met eisprong, en bij andere hengstigheden is dat niet zeker.

Leuke hengst, leuke afstamming ook. Ik weet niet veel van KWPN-ers af, maar weet wel dat ik Indoctro's erg imponerend vind, zowel in de springpiste als tussen de witte dressuurhekjes.

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:23

Dank jullie voor de reacties, @t Neonlight, Ik kom dagelijks bij mijn ponies en heb niks gezien, neem aan dat de veulenhengstigheid ze ook een hengst niet eraf trapt alsof haar leven ervan af hangt..
Deze hengst kent ze wel ja..ze accepteerd hem nu beter maar indien hij in haar buurt komt gooit ze nog de oren naar achter.
Als ze niet snel hengstig word laat ik haar wel es scannen of er een ei te zien is.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:02

lisanne: wow stoer paard! Heb jij iets met schimmels Verward Knipoog

marlijn: nou mooie resultaten op de keuring OK dan!

Sjanty is gisteravond nog geinsemineerd, ik heb er (voor het eerst Bloos ) een goed gevoel bij. Morgen scannen of het ei weg is.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:34

Ik kan me hier ook melden!! Haha!

Indra is afgelopen vrijdag drachtig gescand. Ze is gedekt door El Dorado (ggk hengst bij het IHW) en zit nu op 22 dagen dracht.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:21

ik zie eigenlijk nooit een hengstigheid, laat ze met een dag of 8 scannen, en dekken, en dan 18 dagen daarna. weer dekken als het nog nodig is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:30

Wij hebben Firenza en Hafeedah vandaag weer opgehaald van de kliniek. Dus nu moeten we nog 16 dagen wachten en dan weten we of ze drachtig is. Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:32

Ik heb het idee dat mijn vosje wat knuffeliger is dan voor het dekken, maar
echt anders is ze niet, dus ben benieuwd de 22e Lachen