Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mac schreef:Hee, wat gezellig, dus jullie komen vaak in Heerde! Ik kom er niet vandaan, maar ik woon er met heel veel plezier sinds juni van dit jaar. Ik woon dichtbij afslag 28 van de A50.
Odess"]Ik heb geen ervaring met Shetten, maar met grotere pony's kleine paarden, mijn ervaring is dat waneer de merrie nog redelijk jong is ze haar oude figuur weer terug krijgt als je haar weer helemaal in conditie brengt.
Haha melig![]()
Jeddah nog maar 50 dagenJij gaat nu echt snel!
[/quote]
JAAA!! Nog 1 dagje en ik zit onder de 50...!! Maar bij Sim nog niets te zien hoor, waar ik niet op kan wachten is dat ze uier gaat krijgen!
[quote="Kelan"]
En Odess, wat goed dat jij die dagen zo mooi bij houdt, daar maak ik dankbaar gebruik van ; ik tel er gewoon 3 bij op, en dan weet ik hoelang het voor Rigaud nog duurt.
[/quote]
Haha Kelan, dat doet Mac ook bij mij, alleen mag die er dagen van af halen!
[quote="PhiaBink"]
Het gaat nu allemaal wel spannend worden. Dromen hoe het er uit zal zien , merrie/hengst, lijkt het op pa of ma , karakter van pa of ma . Mmmmm wij moeten nog een week of 12 geduld hebben.
[/quote]
JA!! Het wordt met veel merries op bokt nu echt spannend!! Ik kan niet wachten te zien wat er allemaal uit gaat komen bij iedereen!
[quote="sarahlou schreef:De bedoeling was eigenlijk om na de geboorte van dit veulen weer marathon wedstrijden te gaan rijden. Zou ik haar weer intensief kunnen gaan gebruiken met nog een veullie in haar buik??? Krijgt ze dan ooit weer haar oude model terug? ( bij shetten lijkt dit niet altijd vanzelfsprekend...)
Mac schreef:Als je gewoon recreatief zou werken met haar lijkt het me niet zo'n probleem. Een wedstrijdje hier en daar ook niet. Maar om nou met een merrie met veulen aan de voet én eentje erin ook nog fanatiek te gaan sporten ... dat vind ik lichamelijk maar ook mentaal een beetje veel gevraagd. Bovendien is het tijdstechnisch ook niet optimaal. Je merrie zal de eerste tijd na het veulenen weer op conditie moeten komen. Voor je haar op topconditie hebt (je hebt het immers over marathons), moet je weer gaan minderen voor haar volgende dracht. Op die manier kom je ook nooit op het niveau dat je voor ogen hebt. Ik denk dus dat kiezen verstandiger is.