Wauw Kathleen en J_emma wat een plaatjes!!!! gefeliciteerd @ Emma ik hoop dat alles snel goed gaat! Hier ook mini hars vanochtend dus ik ga voor een 1e paasdag veulen
Flinke bijleespost van Kathleen. (En ja hoop geld kwijt door stalleverancier, hij heeft nu 9 april gezegd. Dus tot die tijd heeft hij anders willen we geld terug/juridische stappen. Gaat weer leuk worden )
Gefeliciteerd met je prachtige veulen en super naam. De andere ook gefeliciteerd
Veroontje's hars is weg, maar volgens mij zit er nu melk aan de linkerspeen. Uier lijkt anders. Spenen verder uit elkaar en het uier lijkt boller te staan dan gisteren, maar tegelijk ook rimpeliger, minder strak. Zou dit bedoeld worden met zucht eruit en melk erin?
Muronia, beter weer gaat idd nog even duren maar ze was afgelopen week echt onrustig en wilde snel op stal slapen. Nu is het kouder en al 2 rustige nachten nu. Of veulen heeft niet lekker gelegen maar was niet de enige die dacht dat echt niet lang meer ging duren. We wachten verder hè, zit niet veel anders op. Veroon maalt het spannend!
Kathleen wauw, gefeliciteerd met je black beauty! Lekker genieten!
Muronia ooh, die ligt lekker te slapen op de foto! Uier ziet er veelbelovend uit.....
Hier weer wat meer vulling erbij, joepie. Al verwacht ik dat het nog wel een weekje zal duren minimaal als het uier in dit tempo vult
Riv_Q
Geplaatst: 03-04-21 09:03
Kathleen, van harte met de knappe meid!!! En respect voor je bijleesposten hoor!
Muronia, ze houd het wel spannend. Zou zo op het eerste oog zeggen dat ik haar uier nu minder spannend vind dan gisteren. Maarja dat is van 1 foto.
Ja regen aankomende week..... maar wel goed voor de weilanden
Oww jacky, ze neemt haar tijd zeg, arme jij
Hier staat Lotus haar uier op 310 dagen zoals ik al verwacht had stil. Ik zag nog een paar met een vergelijkbaar uier op dat aantal dagen, leuk om te vergelijken!
Icecrystal
Geplaatst: 03-04-21 09:39
Whaaa Kathleen, wat een knapperd . Gefeliciteerd!!
Lonneke is de hele ochtend al onrustiger dan anders. Gisteren en vannacht ook. Deze ochtend is zelfs het alarm een keer afgegaan voor het eerst. Bij controle is haar uier een flink stuk veranderd.
Gisteren
Vandaag
Ik kreeg er heel makkelijk een vochtdruppel uit. Deze test nog hoog.
cp112
Geplaatst: 03-04-21 10:16
Kathleen respect voor jou bijleespost En gefeliciteerd!
Fief doet nog weinig. Uier wel weer iets voller. Vanavond wleven de tietfoto afwachten. Die krijg ik uiterlijk 7 uur want dan kan ik nog op 1 van de laatste boten terug mocht ze het spannend gaan maken.
Sannahtris, wat een lekker bekkie zit er op dat veulen van je
Ciocolatto, leuke foto's Ik kan me herinneren dat je vorig jaar ook zulk soort foto's had
Tanja, daar gebeurd toch ineens wat met het uier! spannend hoor, hoop voor jullie dat je niet al te lang meer in onzekerheid zit.
Jojoponylove, gefeliciteerd!
Kabayo, dat word inderdaad al echt een binkie
Sultan, haha het is inderdaad net een deftig dressuurpaardje zo
J_emma, gefeliciteerd, wat een stiekemerd zo onder het koffiedrinken
Kathleen, heel knap merrieveulen heb je daar, wat een mooi koppie! Gefeliciteerd!
Muronia, ze maakt het aardig spannend nu! Ik ga voor een paasveulentje voor jou Lijkt wel een druppel melk inderdaad. Test je ook?
Knolselder, bij jou word het ook spannend nu dus !
Corina, wat een binkie al, hij word al groot!
Hier morgen eindelijk dag 320! jammer dat er nu wat minder mooi weer aan komt, dus ook al ben ik heel nieuwsgierig mag ze het nog wel even binnen houden van mij
J_emma Gefeliciteerd wat een leukerd die oortjes ook!
Ponylove gefeliciteerd
Tamaramt Ik denk dat de buik ook echt niet al te veel zegt over wat er uit gaat komen. Mijn merrie was ook gewoon slank. Me vriend zij dat ze er uit zag als een gewoon slank paard en totaal niet drachtig leek in de dagen voor Revi geboren werd. En mijn paard is niet eens lang ik haar lijf (dekenmaat 195) Maar hoewel Revi de eerst dagen onder haar door kon vond ik hem echt niet klein. Ik ben trouwens zelf maar 1,65 en toen ik zwanger was vroegen mensen wel is aan me of ik zwanger was van een kabouter en ik kreeg een kind van 4 kilo. Dus zegt niets
Kathleen Gefeliciteerd! Wat een knapperd en er zit ook een leuk papier bij zeg!
Cynthia Ik zou je hengstje ook gewoon lekker aanhouden weg doen kan altijd nog en het is ook makkelijker om hem weg te doen wanneer je een veulen hebt die je nog liever dan hem zou willen hebben. En mocht je de perfecte match voor hem vinden en de juiste prijs voor hem krijgen dan is het ook een stuk makkelijker om hem weg te doen.
Riv Lotus heeft ook al een behoorlijk uier voor 310
Corina: Hij blijft leuk.
Nadat de warme dagen over waren, waren de uiers van mijn beide merrie’s volledig terug gelopen (echt lege theezakjes) dus de afgelopen 2 dagen heb ik ze maar gewoon lekker buiten gelaten ik zag er zo snel niets gebeuren maar vanochtend waren beide dames hun uiers ineens behoorlijk gevuld dus of ze hebben echt de hele nacht niets gedaan en het is alleen zucht of ik moet ze toch echt in de gaten gaan houden. Don is nu 328 dagen en is nog steeds dichtgezet (op advies van de dierenarts zo laat mogelijk open maken) maar ga het nu toch wel spannend vinden. Vorige keer was het veulen er bij haar met 342 dagen maar toen is ze 6 dagen van te voren nog verhuist naar de andere kant van het land dus misschien heeft ze het toen nog wel bewust binnen gehouden. Ik hoop dat ze straks bij het voeren weer mooi zijn terug gelopen van mij mogen ze nog wel even rustig blijven zitten. Me zwarte wil ik toch het liefst niet voor de 320 met veulen rond hebben lopen….. maarja ik heb er niets over te zeggen he…..
Gefeliciteerd Kathleen! Knap veulen en fijn dat alles goed gegaan is!
Mooi Corina! Wat groot dan alweer
Tamarant, Anne (dag 309) heeft ook nog een heel bescheiden buikje, ondanks dat het de laatste weken best gegroeid is.
Wat balen van je stallen Mirjamalvaro. Hoop dat het alsnog snel goed komt!
Hier doet de kleine het goed. Drinken snapt hij inmiddels gelukkig goed en het is ook op gang gekomen, dus voor de zekerheid bloed afgenomen om antistoffen te testen. Maar hij drinkt, slaapt, poept en plast en stuitert de hele stal door, ook over zijn moeder heen of onder haar door als ze staat.
En daarmee komen we meteen bij het minder positieve deel; als ze staat. Ze is echt helemaal op, ligt veel plat en net na het spoelen ging ze zelfs meteen plat met de veearts nog in haar stal. Die terecht opmerkte dat hij normaal niet dat effect op paarden heeft -is ook niks voor haar. Nu nog niks wat op schade, ontsteking, koliek of wat dan ook lijkt, dus hopelijk is de oorzaak de stoot oxytocine die erin gejast is en de vermoeiende dag en nacht (vlotte bevalling maar van 10-18 bezig geweest en toen nog de halve nacht melken en veulen inparkeren). Hoop dat ze snel opknapt, want het is echt heel sneu. Moet haar nu elk uur overeind hijsen om de kleine te laten drinken.. Die overigens wel superschattig is. Een een razendsnelle drukke stuiterbal die alles interessant en niks spannend vindt. Dit was een uitzonderlijk rustig moment Maar naar buiten heb ik dus nog niet gedaan. Zou voor hem goed zijn, maar voor Bo nu iets teveel van het goede.
AnsoDM
Geplaatst: 03-04-21 13:19
Proficiat met de knappe veulentjes!!
@Kathleen: ja net op tijd binnen gebracht. Niet gedacht dat het al zo snel ging zijn. Proficiat met je knappe merrie!!
Hier een knappe Miracle spam. Gisteren thuis gekomen. Heel goeie rit gehad. Hij is echt geweldig. Mira haar wond zat er wat wild vlees op. Maar zolang de wei droog is mag ze naar buiten. Jammer van het slechte weer dat er aan komt.
Veearts belde net; bloed Bo in elk geval ok (ook getest) en van het veulen perfect. Antistoffen die ze met de biest moeten binnenkrijgen getest bij hem, 5 categorieën en hij zit in bovengrens hoogste categorie. Dus niet voor niets zo hard ons best gedaan op het drinken vannacht. We noemen hem trouwens Quicksilver Sam, roepnaam Sam. We wilden voor een korte roepnaam gaan,en Quicksilver past goed omdat hij razendsnel is en een prachtige zilvergloed over zijn grijs heeft. En het leuke is dat we na dit zilveren veulen nog een gouden veulen krijgen, want de volgende wordt een palomino.