Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eretria schreef:@AM. Misschien heel brutaal van mijn kant maar is het dekgeld niet een beetje aan de dure kant voor een hengst die niet is goedgekeurd? Zou je niet wachten met aanbieden aan anderen dan je eigen merries tot hij is goedgekeurd?
Zelf zou ik sowieso niet dekken met een hengst die niet gekeurd is, maar anders zou ik sowieso niet zoveel dekgeld betalen. Hij is (nog) niet bewezen en niet gekeurd. Er zijn geloof ik dan wel hengsten die goedgekeurd en bewezen zijn voor hetzelfde bedrag- of niet veel meer.
Ben wel benieuwd waarom je dan niet wacht tot de hengstenkeuring.
AM_Horses schreef:Eretria schreef:@AM. Misschien heel brutaal van mijn kant maar is het dekgeld niet een beetje aan de dure kant voor een hengst die niet is goedgekeurd? Zou je niet wachten met aanbieden aan anderen dan je eigen merries tot hij is goedgekeurd?
Zelf zou ik sowieso niet dekken met een hengst die niet gekeurd is, maar anders zou ik sowieso niet zoveel dekgeld betalen. Hij is (nog) niet bewezen en niet gekeurd. Er zijn geloof ik dan wel hengsten die goedgekeurd en bewezen zijn voor hetzelfde bedrag- of niet veel meer.
Ben wel benieuwd waarom je dan niet wacht tot de hengstenkeuring.
Dat is misschien zo. Hij hoeft ook niet te dekken. We willen geen koopjesjagers. Hij heeft nu eenmaal meer kwaliteit als de tjechische cremello hengsten.
Ik verwacht dat hij makkelijk wordt ggk. In het najaar gaan we naar het eerste stamboek dan volgend voorjaar andere stamboeken. We vinden het alleen leuk als er al wat van hem rond loopt.
Ik heb geen stal volstaan met merries die hij kan dekken anders was het ook weer anders geweest.
rensju schreef:Weet iemand hoe het kan dat er een goed ei zit, wat zou moeten springen, maar de baarmoeder niet hengstig is? Dat is toch wel heel raar?
Kun je die baarmoeder ook beinvloeden? Bv door een hengst in de buurt te zetten?
rensju schreef:Weet iemand hoe het kan dat er een goed ei zit, wat zou moeten springen, maar de baarmoeder niet hengstig is? Dat is toch wel heel raar?
Kun je die baarmoeder ook beinvloeden? Bv door een hengst in de buurt te zetten?