[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleine89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:54

Oh numero uno vind ik heel gaaf! Wat een power heeft die.

Knappe merrie heb je Evelien, neem aan dat dat ook degene is die je laat dekken?
Mijn merrie is van 2004, dit wordt haar 2e veulen (als het allemaal lukt)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:02

Yvk, spammend altijd. Hopelijk snel insemineren. :D

Qua gokken etc. Ik heb geeeen idee hoe het gaat. In NL werden ze natuurlijk ook niet elke dag gescand naar zat er wel een of meerdere dagen tussen. Dus misschien is het zo gek nog niet. Geen idee. We gaan het zien. :')
De andere grotere hengstenboer zat op 1 uur rijden en werkt via zelfde principe. Dus dan maar gewoon de dichtsbijzijnde, wel zo fijn met de veulens. :o

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:10

Mirjamalvaro. Ooh dan wordt het idd scannen. Niet handig dat ze niet tonen.

Paardje2013. Jammer dat het nog niet gelukt is. Is er al een swab genomen? Altijd lastig of het aan de combinatie of hengst ligt of niet.

Evelien. Ik heb het ook echt behoorlijk zwaar gehad. We moeten door, ik heb gelukkig nog prachtige dochters van Formidable staan.
White Dream is nog niet ggk. We hebben hem niet voorgesteld omdat het nog zo'n guppie was. Ondertussen mooi aan het groeien en uitzwaren. Hij wordt eind juli 3 jaar. Het is een Weissgold x Mascarpone, oldenburg stamboek heeft hij, zit ook veel trakener bloed in.

Lastig soms he om hengstenkeuze te maken. Vond ik ook heel lastig, zeker na het verlies van mijn hengst.

Mirjamalvaro. Mooie combinaties

Yvk. Fijn dat ze goed hengstig staat. Spannend weer

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:14

Ajescja gefeliciteerd!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:17

Ik kan jullie niet bijhouden hoor _/-\o_

Gefeliciteerd Ajescja!

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:18

@AM. Misschien heel brutaal van mijn kant maar is het dekgeld niet een beetje aan de dure kant voor een hengst die niet is goedgekeurd? Zou je niet wachten met aanbieden aan anderen dan je eigen merries tot hij is goedgekeurd?
Zelf zou ik sowieso niet dekken met een hengst die niet gekeurd is, maar anders zou ik sowieso niet zoveel dekgeld betalen. Hij is (nog) niet bewezen en niet gekeurd. Er zijn geloof ik dan wel hengsten die goedgekeurd en bewezen zijn voor hetzelfde bedrag- of niet veel meer.

Ben wel benieuwd waarom je dan niet wacht tot de hengstenkeuring. :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:26

Eretria schreef:
@AM. Misschien heel brutaal van mijn kant maar is het dekgeld niet een beetje aan de dure kant voor een hengst die niet is goedgekeurd? Zou je niet wachten met aanbieden aan anderen dan je eigen merries tot hij is goedgekeurd?
Zelf zou ik sowieso niet dekken met een hengst die niet gekeurd is, maar anders zou ik sowieso niet zoveel dekgeld betalen. Hij is (nog) niet bewezen en niet gekeurd. Er zijn geloof ik dan wel hengsten die goedgekeurd en bewezen zijn voor hetzelfde bedrag- of niet veel meer.

Dat is misschien zo. Hij hoeft ook niet te dekken. We willen geen koopjesjagers. Hij heeft nu eenmaal meer kwaliteit als de tjechische cremello hengsten.
Ik verwacht dat hij makkelijk wordt ggk. In het najaar gaan we naar het eerste stamboek dan volgend voorjaar andere stamboeken. We vinden het alleen leuk als er al wat van hem rond loopt.
Ik heb geen stal volstaan met merries die hij kan dekken anders was het ook weer anders geweest.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:32

Dankjewel Marjoleine89! Ja klopt, die wordt gedekt! Maar wie he... wie o wie... mijn vriend gaat liefst voor jonge hengsten, die nog niet teveel nakomelingen hebben lopen. Die houdt van het risico zal ik maar zeggen. Ikzelf ben daar iets berekender in, maar toch hebben we al tweemaal voor "jonge" hengsten gekozen, en 't is nog nooit verkeerd uitgedraaid, dus waarom ook niet?

Succes YVK! Ik hoop dat het lukt!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:34

Ajesca gefeliciteerd! Verder gaat het even te snel :=

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:35

Even een algemene bijleespost want we gaan echt hard hier :+

Voor iedereen die nog wacht, nog even geduld hebben :p
Voor iedereen die drachtig gescand heeft, proficiat :D
Voor degene die nog geïnsemineerd moeten worden of niet drachtig gescand zijn en dus opnieuw moeten, kop op, het seizoen is pas net begonnen en weldra wordt het beter weer en denk ik dat de merries ook beter hengstig worden.

Ik ben hier volop aan de slag met mijn jonkie maar pfoe dat is toch wel een hele andere tov mijn merrie. Merrie is echt een gouden paard wat dat betreft, hoop dat ze dat karakter ook doorgeeft aan haar veulens. Hengstenkeuze voor volgend jaar ligt ook al voor 90% vast :+

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:36

AM_Horses schreef:
Eretria schreef:

Dat is misschien zo. Hij hoeft ook niet te dekken. We willen geen koopjesjagers. Hij heeft nu eenmaal meer kwaliteit als de tjechische cremello hengsten.
Ik verwacht dat hij makkelijk wordt ggk. In het najaar gaan we naar het eerste stamboek dan volgend voorjaar andere stamboeken. We vinden het alleen leuk als er al wat van hem rond loopt.
Ik heb geen stal volstaan met merries die hij kan dekken anders was het ook weer anders geweest.

Ik begrijp het. Ik ben benieuwd. Hoop voor jou dat hij je veel kan gaan brengen in de toekomst. :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:18

Weet iemand hoe het kan dat er een goed ei zit, wat zou moeten springen, maar de baarmoeder niet hengstig is? Dat is toch wel heel raar?
Kun je die baarmoeder ook beinvloeden? Bv door een hengst in de buurt te zetten?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:27

Geen idee hoe dat zit rensju...

Vrijdag word onze c merrie gescand op dracht!
En die dag gaat ook onze A merrie na de hengst toe.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:28

rensju schreef:
Weet iemand hoe het kan dat er een goed ei zit, wat zou moeten springen, maar de baarmoeder niet hengstig is? Dat is toch wel heel raar?
Kun je die baarmoeder ook beinvloeden? Bv door een hengst in de buurt te zetten?

Ik weet dat ik toen mijn merrie hengstig was met een goed ei, iedere dag bij de hengst moest schouwen, ze is 2dgn daarna geïnsemineerd. Of dat te maken heeft met de baarmoeder weet ik eigenlijk niet

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:36

Am dat ga ik vrijdag ook even voorstellen, ik ga denk ik toch maar een hengstenwissel proberen wie weet.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:47

Vanavond 35 dagen echo gehad.
vruchtje zat in een plooi :') konden eerst niet vinden.
het hartje klopt. iets klein maar niet te klein

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:51

rensju schreef:

Vorig jaar contineu met 1 merrie. Uiteindelijk op de regumate en toen kwam alles eindelijk op gang.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:37

Ja.Yvk, ik ben.van de carpoolplaats

Ik zit te twijfelen om haar morgen al naar Da te brengen. Ze toont geen enkele hengstigheid,

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 00:17

Yvk schreef:
Sanet & Ajesca gefeliciteerd met de drachten!

Nog niet drachtig hoor, vandaag een ei van 3,6. Donderdag weer kijken en dan hopelijk vrijdag insemineren voor de eerste keer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:31

Goed nieuws corina :D

Hier straks proberen om het stel op de trailer te krijgen. %)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:32

corinadrenth schreef:

[ [url=m/kT9D3p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super! Ga je het nog een keer checken?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:35

Rensju dat wil soms net niet synchroom lopen en dat is erg vervelend. Gebeurt ook wel dat de baarmoeder net op het laatst toch mee gaat doen, dat hoop ik nu voor deze ronde dan voor je.

Corina mooi zo!

Mirjam hopelijk willen ze erop lopen en niet te veel gedoe. Succes zometeen!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:08

Kabayo schreef:
corinadrenth schreef:

[ [url=m/kT9D3p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super! Ga je het nog een keer checken?

ja zwz voor 1 oktober en misschien rond de 100 dagen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:09

Zo jullie gaan hard...gisteren even een pechdag gehad dus niet zoveel mee kunnen lezen en praten als gewild -O-

Maar ik zie dat de merrie van Corina nog drachtig is, ziet er bijna uit als een mensje wat je daar op de foto ziet :oo

Wat apart Rensju een hengstige merrie maar de baarmoeder die niet hengstig is, ik had er nog nooit van gehoord, vind het wel interessant hoe dat nou zit, al is het niet handig natuurlijk.

Voor Janine ook een spannende vrijdag met een scan op dracht en een merrie die naar de hengst gaat.

Sanet gaat ook vrijdag waarschijnlijk beginnen met de eerste keer insemineren, ook voor jou een spannende dag, hopelijk een mooi ei donderdag zodat je kunt beginnen.

Mirjam gaat vandaag met haar stel op pad, als ze ze op de trailer krijgt, succes voor jou ook vandaag!

En voor de rest voor iedereen met een drachtige merrie, gefeliciteerd! *\o/*
En voor iedereen op het wachtbankje, succes! :):)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:27

Sterre 0.0 hengstig, dus mogen volgende week weer.
Camyd is dus super relaxed met laden en dus ging Sterre maar achter haar zoon aan. Top. :=