[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:02

Ze neemt het er gewoon van hahah. Mijn duimen draaien ook!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:03

Pfoe CL moet het daar leuk zijn :')

Fotsy ik denk dat het ziekzijn meer kwaad kan dan de ab. Het is wel enorm momenteel al die ziektekiemen.

Diertjec/Penny hier ook een merrie 2 dagen serieus koliekerig geweest na de eisprong en zelfs da erbij gekomen. Ik dacht mooi niet dat die drachtig gaat zijn maar mooi wel als je het mij vraagt.

En ja lekker branden deed het! Dat is over maar nu blaren.
Merries...en dekperikelen,hier vindt je het allemaal dit jaar,dekmerries,draken en vluchtende hengsten,eisprongkolieken en niet volle merries,...kom dat zien,kom dat zien. :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:50

Even een klein ego berichtje :)
De DA belde en vertelde dat ze helaas nog niet zo ver was om te insemineren maarrrrr, hij had haar er nog niet eerder zo mooi en goed hengstig bij zien staan *\o/* Hopelijk dit weekend insemineren en dan lekker mee naar huis

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:57

Mijn duimen draaien ook voor de rest die aan het wachten zijn op merries die geinsemineerd kunnen worden of die aan het wachten zijn tot ze kunnen scannen.

En Jill, tja.... die doet al 2 cyclussen lekker wat zij wil. Vorige cyclus heeft ze van zaterdagochtend tot donderdagochtend op het dekstation gestaan. Nu dacht ik slim te zijn en haar pas zondagochtend te brengen maar ja, madam staat er dus sowieso tot morgenochtend...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:05

Courtjuh: Ik weet dat de eerste week na een hengstigheid niet hengstig gespoten kan worden door het Gele lichaam (CL), lukt dit dan nu wel als het nog aanwezig is?
AniekR: Fijn dat ze één mooi ei heeft zitten en hopen dat het pakt! Mijn merrie heeft altijd bij haar hengstigheden 2 flinke eitjes zitten van dezelfde grootte.
Imre: Ik hoop dat het dan inderdaad een top week wordt voor je!!
Vulina: Hopen dat de draagmoeder het embryo binnen houdt. Jij insemineert er toch ook wel wat per jaar he.. :j
Pretty: Zou jammer zijn als ze niet dragend is. Hopen dat ze je gewoon voor de gek houdt.
Blaze08: Ik vind 14 dagen scannen ook wel erg vroeg. Op 14 dagen hoeven ze niet perse al wat te zien. Ze zeggen dat dag 14 en dag 15 wel al heel erg veel kunnen uitmaken.
Fotsy: Ik denk dat je inderdaad ook beter AB kunt geven. Dit lijkt mij minder schadelijk als dat een paard ziek is, dat lijkt mij schadelijker voor het vruchtje.
Cubalibre: Mijn duimen draaien dat ze gauw haar eitjes laat springen!
Noisy: *\o/*

Ik ben nog zo in mijn roze wolken dat ze dragend is. _/-\o_
Ze is in haar hele leven 3 maal geïnsemineerd geworden met vers sperma en alle 3 de keren heeft het de éérste keer gepakt. Behalve een aantal weken geleden met diepvries sperma heeft het niet gepakt.
Maar ik ben toch wel trots hoor. :))
Nu mijn eigen oude vertrouwde dierenarts en hopelijk gaat het dit keer goed.

Haar eerste dracht heeft ze namelijk een abortus gehad met 10 maanden. Merrie had al 4 weken dikke uiers en in de laatste week begon ze al melk te spuiten. DA gaf aan dat dit kon bij sommige merries en dat normaal was. Nou niet dus... Waarschijnlijk had ze Placentitis en hadden we dit tijdig kunnen oplossen met AB etc.
Vorig jaar, dezelfde desbetreffende DA eraan gehad, had mijn merrie een tweeling (maakt altijd bij elke hengstigheid 2 rijpe eitjes aan). Dag 16 gescand en eentje gecrusht, dag 18 zag ze nog maar ééntje, en tijdens de 30 dagen scan zaten ze er nog alle twee maar zaten ze al aan elkaar vast gegroeid... ;( En toen zaten we weer te laat in het seizoen.

Nu heb ik mijn oude dierenarts weer. Deze is helaas wel alleen wat duurder maar ik heb hier fijne ervaringen mee. De dierenarts waarbij het fout is gegaan tijdens de dracht van mijn merrie is ook een fijne dierenarts, maar is nog jong en heeft niet de ervaring met drachtigheden zoals het Crushen etc etc.

Dus ik hoop dat 3 keer scheepsrecht is en het geluk mij toch wel eens toe mag komen.
Het is altijd domme pech geweest bij ons en aangezien mijn merrie zonder problemen altijd dragend wordt, probeer ik het dit jaar voor de laatste keer. Het veulen fok ik toch voor mijzelf, dus zal niet verkocht worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 05:35

Klinkt goed noisy *\o/*

Amai xpenny das ook niet niks zeg, eerst placentitis dan tweeling. Nu deze keer moet het goed komen dan.

Jill is maar beetje eigenwijs dan. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:54

Penny ik ken jouw verhaal nog wel. Heel spijtig.
Je mag trots zijn hoor! Deze keer moet het goedkomen

Cl merries.. :')

Noisy dat is alvast een goed begin dan!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:14

Pretty niet geweten dat jij net als mij al 2 jaar pech hebt. Voor ons beide is 3 keer scheepsrecht :(:) We gaan voor die gezonde veulentjes!! (En mama's :D )

Cubalibra Jill doet lekker wat ze wil :P

Super Noisy!! Positief nieuws

Diertjec 11 dagen :oo Dat is vroeg! Zilver word op 16 dagen gescand. Neem aan dat je dan wel wat ziet

Fotsy ik zou zelf ook niet zo gerust zijn op AB gebruik en een drachtige merrie. Fijn dat ze opknapt!!

Blaze cystes kunnen heel snel groeien. Je kan natuurlijk over een maand nog even scannen. Ik zou als ik jou was gewoon volgend jaar nog eens proberen. Niet direct alles opgeven

Pretty haha die arme hengst. Wegwezen hier! :P

Vulina gefeliciteerd!!
En ik duim voor de fries. Leuk dat hier meerdere friesjes zitten. Stuk of 4?

Imre
Ik duim voor je!!

Aniek hopelijk pakt het nu. Groot ei zeg

Nog 4 dagen :+ Hopelijk maandag 2 drachtige dames

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:24

XPenny, het is 18 dagen geleden dat ze hengstig was. Want toen hebben we ook gedekt. Hij had het ook over een oud CL die op dit moment de nieuwe hengstigheid tegenhoud. Wel zitten er al twee mooie eitjes. Maar als ze niet hengstig wordt hebben wij daar niks aan natuurlijk. Ik zal vandaag zien of ze mooi hengstig is :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:35

Had je mijn post nog gelezen over een CL Courtjuh?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:51

Elke keer als jullie het over CL hebben voel ik me bijna aangesproken :')

Mss toch mn boktnaam maar eens veranderen :P

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:57

Hier komen ze straks de merrie nog een x scannen. Ze zou op 21 dagen zitten maar ik vertrouw dr niet helemaal. Ze doet alles anders als de vorige x.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:17

Succes angelpam!

Ik net appje gekregen dat Jill klaar is... netjes geovuleerd, baarmoeder mooi schoon en cervix goed gesloten dus die ga ik zometeen maar ophalen en daarna mag ik op t wachtbankje :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:19

CubaLibre schreef:
Daarna mag ik op t wachtbankje :D

Het wordt hier nog druk...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:24

Spannend , ik duim mee! Wanneer ga je? Ik moet er vandaag ook nog eens binnenspringen maar moet eerst nog ergens gaan foto’s nemen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:24

Ik lees hier nog altijd trouw mee... door mijn wat moeizame zwangerschap en nog geen drachtige merrie ben ik wat gefrustreerd geloof ik :+

Gefeliciteerd aan diegene die de merrie al drachtig hebben! Super fijn. En uiteraard erg jammer voor die nog geen succes hebben geboekt. Gewoon rot van de moeite, de kosten en de merrie plagen.

Iig eerste ronde niet drachtig, tweede ronde enorm lange hengstigheid en het ontwikkelde gewoon niet door. Toen besloten om die cyclus af te breken en hengstig te spuiten 10 dagen later. So far So good, het zag er vanmorgen positief uit en zondag weer scannen en vermoedelijk insemineren (of maandag). Mocht het nu weer niet pakken doe ik denk ik nog 1 ronde... misschien dan toch naar de hh brengen, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:08

Vulina schreef:
Had je mijn post nog gelezen over een CL Courtjuh?

Ja had het gelezen. Maar ze is 21 dagen geleden hengstig geweest dus het is niet net na de laatste hengstigheid en ik begrijp nu wat het is. Maar het hield dus haar nieuwe hengstigheid tegen

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:16

Da is geweest en mijn merrie is nog mooi drachtig. Vandaag dag 21.

Alleen ze doet het zo anders als de vorige x. Kan het geslacht van het veulen het gedrag van de merrie beïnvloeden?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:44

Angelpam: er zijn mensen die daar heilig van overtuigd zijn. Ik heb bij Pony eerst een hengst en toen een merrie gehad en ze was beide drachtig hetzelfde...vrij heftig :D
Pris heeft mij twee hengsten gegeven en heb dus geen vergelijkingsmateriaal :\

Merrie twee is er ook klaar voor *\%/* Eindelijk vlot het wat. Morgen wordt een derde merrie gebracht en die zou uitgerekend rond de 18de terug hengstig moeten staan dus Señor Jesse krijgt het nog druk :=

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:04

Imre ik duim voor je!

Vulina wat leuk, met welke Friese hengst dekken jullie?

Klinkt goed CubaLibre, succes met zitten haha!

Lekker dat het nu wat begint te lopen Woogy, Jesse weet straks niet hoe hij het heeft ;-)

Jeanna hopelijk pakt het deze ronde gewoon!

xPenny hopelijk gaat alles nu gewoon goed!

Mijn merrie wordt morgenavond geinsemineerd en gespoeld. We gaan het nog 1x met deze hengst proberen, lukt het nu weer niet dan stappen we over naar een andere hengst.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:23

Even ego berichtje, Wings is drachtig! Waren er wel twee, maar 1 is gecrusht, ging heel makkelijk en lagen ver uit elkaar, dus 95 % kans dat het goed blijft zitten :D *\o/*
Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:55

Afbeelding

Hier ook goed nieuws! *\%/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:11

Gefeliciteerd beide!!

Barb, wij hebben een vol papier ster merrie van Andries laten dekken door Jehannes :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:27

*\o/* gefeliciteerd imre en wings love geweldig gevoel he

Nu spannend aftellen.

Leuk dat jill naar huis mag en je kan rustig op je bankje wachten nu.

Jeanna word je beetje moedeloos van he, ken dat maar kop op.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:45

Gefeliciteerd dames. Op naar het lange wachten.