[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:18

Haha, zo zou het inderdaad ook kunnen gaan. :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:23

Cynthia, mijn omschakeling naar Golddtar was om een andere reden. Ik ben een aantal jaar geleden (2011) wezen kijken voor de palominohengst. Die matchte niet bij Neon, maar Don Cremello wel. Alleen aas die nog niet goedgekeurd. Heb dat jaar gedekt met Bovenheigraafs Camillo. In 2014 wel met Don Cremello gedekt, geweldig veulen. Vorig jaar werd Goldstar goedgekeurd, die is qua bovenlijn net wat beter voor Neon, maat ook, daarom voor Goldstar gekozen.
Ik maak de keuze meer op de merrie, de palomino viel af vanwege de hals, en de lendenen waren ook niet goed genoeg om die van Neon te verbeteren. Naar het hoofd kijk ik dus al helemaal niet,dat wordt in de sport niet gebruikt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:29

al nieuws, mijnlieverd?

gefeli met de gekeurde hengst

oh crines had het ook gelezen en dacht al imperiosa met een du bois :')

niet zo vreemd hoor dat sommige merrie's graag aan de tietjes laten komen en andere dan weer niet, zijn ook gevoelige plekken en de ene is nu eenmaal ook gevoeliger, mijn trainer zei dat ook altijd merrie's pfff net als vrouwen.....
Elsa laat ook gelukkig alles toe.
Maar zou wel in geval van sommige met moeilijke merrie's ook een praam bij de hand houden, soms krijgen ze ineens veel moedergevoelens maar soms ook helemaal niet.

Kim beter nog geen uier hoor en dat het dan ineens snel gaat

knappe azia, even zwangerschapsyoga of moest die nog goedleggen voor de start :P

wow patrick amai die is mega mooi en wit, ja wit wit, leuk en uier doet al goed door

ocharme het veulentje, zo moederloos, kan je daar niet mee op de dierenkliniek terecht om merrie te zoeken.

ja Linda de stuwing wordt minder maar dan moet het veulen eerst wel eens drinken en ik kan je verzekeren (spreek uit ondervinding :P ) kan best pijnlijk zijn en als maiden weet je niet dat het erna beter zal zijn. Dus hoe sneller de druk eraf is, hoe beter natuurlijk. Al merrie's druppen voor de bevalling dan is de druk er automatisch al af.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:35

Test gaat al steeds duidelijker naar 6.5 -O- en leken me ook al harsjes te zitten

Elke dag dat ze nu lengt ben ik blij, normaal wil je dat zo snel mogelijk komt maar ik hoop dat het nu toch echt nog 3/4 weken binnen blijft maar dit zal echt niet denk ik.. Heel haar banden zijn slap staart kan plat op der rug..

Ik ben momenteel echt aan inlezen waar ik me op voor moet bereiden als het wel stuk vroeger komt (tussen nu en 320 dagen) mensen ervaringen met veulens die tussen de 307 en 315 dagen geboren worden? Ik hoop natuurlijk dat ik te over bezorgt ben en nog makkelijk straks 4 weken binnen blijft maar iets zegt dat het een vroegertje word -O-

Pff wat kan een mens blij zijn als er elke dat een extra dag bij komt, ik hoop straks gewoon op datum bevalt en ik me zorgen heb gemaakt om niks
Laatst bijgewerkt door Nicole op 07-03-16 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:37

_Patrick_ schreef:
Whispervanmiddag
[ [url=m/hO6nWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Km48DR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M7A24M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Las over merrie die last heeft van stuwing...hopelijk laat ze veulen wel toe straks.
Slim om wat in te vriezen!

Cynthia hengsten wezen bekijken, benieuwd wie uiteindelijk de date wordt.

2 kontjes voorbij zien komen.

En een gave foto van enassil92

Die heeft ook een beste uier! Zal vast niet heel lang duren

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:40

Ahh nicole, dan voelt het ineens heel gek om zelf te hopen dat mijn merrie dit jaar geen 340 dagen gaat dragen :(
ik ga niet meer zeuren dat het wachten lang duurt :n

Ja dat is natuurlijk zo! Merrie moet het wel eerst toelaten. Zoals hier al eens gezegd; hopelijk helpt moeder natuur een handje mee ;)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:51

Ik ben al even niet meer online geweest dus ik zal zo even alles bijlezen.
Hier nog niet veel verandering. Haar buik is wel wat meer gaan hangen
maar de uiers gaan nog erg langzaam
Afbeelding
Afbeelding

Zebis op haar hoofd wat kaal geworden. Maar totnutoe geen luizen meer gevonden. Woensdag miet ze nog een keer behandeld worden maar als ik geen luisjes vind dan sla ik die behandeling denk ik over

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:00

Team_Sublime schreef:
Ik ben al even niet meer online geweest dus ik zal zo even alles bijlezen.
Hier nog niet veel verandering. Haar buik is wel wat meer gaan hangen
maar de uiers gaan nog erg langzaam
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zebis op haar hoofd wat kaal geworden. Maar totnutoe geen luizen meer gevonden. Woensdag miet ze nog een keer behandeld worden maar als ik geen luisjes vind dan sla ik die behandeling denk ik over

Poeh sorry dat ik het zeg maar vind je merrie niet al te florisant uitzien (als in de zin van ze oogt niet echt gezond ongeacht de luis)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:05

Team Sublime; hoe oud is je merrie? En hoelang moet ze nog?

Als ik haar zo zie vanaf deze foto is ze in een conditie die een drachtige merrie niet zou moeten zijn. Wellicht heb je nog een gunstigere foto?

Ik zou anders even kijken naar wat aanvullend voer, mocht je dat nog niet geven.

@nicole; ik hoop dat ze het nog even ophoudt. Je kan je niet misrekent hebben? Elke dag dat het nu zit is meegenomen maar harsjes... oei oei...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:10

Ojee Nicole, hopen dat ze het nog even binnen houdt. Het is wel een prachtige combinatie trouwens.

Bellarose, Azia blijft prachtig. Zelfs nu ze een bol op pootjes aan het worden is. Die hormonen schommelingen zijn herkenbaar. Joan stond gisteren nog gezellig te neuzen met een stalgenoot en vandaag mocht hij niet eens naar haar kijken. Gelijk oren in de nek en zelfs stampen met haar voorvoet, de tuthola :))

Crines, spannend. Dus ipv 1 misschien wel 2 veulentjes bij jou op stal :):)

Team Sublime, ik zou niet overslaan als ik jou was. Er zitten misschien nog neten en als die niet gedood worden zit je misschien met een herbesmetting.

Rollen wordt lastig met die buik :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:24

310 dagen, zo lag mijn meisje er net bij <3 <3 <3

Afbeelding

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:29

Als ik de behandeling niet doe gaat het zowiezo in overleg met de dierenarts. Inprincipe moest de behandeling met 1 keer werken en ook de neten doden. Ik denk dat deze foto veel vertekent hoor ook door de waas die erover zit etc. Merrie is vorige week nagekeken door de diere arts en kern gezond. Ze word dit jaar 16 en is over 2 weken uitgerekend maar ze krijgt het nu wel erg zwaar.

Dit is de enige foto die ik zo snel heb.maar ook niet helemaal duidelijk. Moet even me goeoe camera meenemen hahaMaar zal morgen even duidelijke foto maken bij daglicht.
Maar geen zorgen ze is goed op gewicht en verder ook helemaal gezond :)Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:31

Aah Nicole hoop echt dat ze nog even vol houd. En inderdaad niet heel toevallig misgerekend?

Team subline. Ik vind de merrie in ieder geval op de foto er in matige conditie uit zien. Maar dat kan ook lichtinval en hoek van de genomen foto zijn.. Hoe lang moet ze nog? Hoe oud is de merrie?

Hihi Noisy rollen word zo wel lastig.. floor doet er niet meer zo veel moeite voor hoor.. blijft liever staan.

Vandaag floor met zoonlief in de paddock. Floor is nog altijd in love met hem. Ze word wel vermoeider nu.. staat vaak op rust.. en je hoort haar continue zuchten.
Zwaar leventje zwanger zijn

Afbeelding
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:32

Oei die merrie ziet er idd niet florissant uit, vertekent de foto misschien?
Edit: op die foto ziet ze er idd een stuk gezonder uit!

Wat spannend zeg merrie bekijken en nog een drachtige ook, leuk!

Jeetje wat kun je dan in de rats zitten hé. Je kunt er ook niks tegen doen, als 't komt dan komt t. Fingers crossed dat t gewoon nog eventjes warm blijft zitten iig.

Warme moedergevoelens te over hier gelukkig, daarom heeft ze natuurlijk ook zo'n groot zwembad aangelegd voor pinassa :D
Alles onder de 1 jaar oud is baby volgens Nas en moet voor gezorgd worden. Als ze een veulen ziet begint ze meestal te stuiteren en te piepen :') Is t veulen niet vergezeld door mams móet gecontroleerd worden of ie wel goed in de box arriveert en daar rustig staat. Geef ik dr niet de kans om dat te checken is er echt geen land meer mee te bezeilen :') :') Maak me dus niet gek veel zorgen over haar moederinstinct, volgens mij zit dat wel goed :D Had ze ook al voordat ze drachtig werd, daarom baalde ik ook dubbel dat t steeds niet lukte. Eigen kind is d'r zo gegund <3
Laatst bijgewerkt door amyz op 07-03-16 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:32

Niet overslaan hoor! Merrie lijkt inderdaad niet in top conditie, dan wil je niet nog een terug val omdat de luizen de weerstand aanvallen...

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:33

Op die andere foto ziet ze er inderdaad al beter uit ;)
Wel vervelend die luizen hoop dat je er vanaf bent.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:38

Ja ik baalde echt enorm van die luis ! Dat doet drachtige dame ook niet goed :( alshetgoedis ben ik er nu vanaf maar dierenarts komt zowiezo nog even checken en dan krijg ik als nodig is de 2e behandeling flesje gelijk. Ik laat de dierenarts veel checken hier. Veelste bang dat er iets met mijn dametje gebeurd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:41

Wat voor ras is dat Team sublime?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:43

R12312 schreef:

Ze is een draver :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:45

Mis rekenen kan niet echt ze is 2x geinsiminieerd geweest op 3 mei en op 5 mei en op 5 mei was het ei weg.

Sublime op de 2de foto ziet ze er wel iets beter uit inderdaad.

Elsmar_floor hier ook merrie die heel veel op rust staat. In de paddock blijft ook echt maar op 1 plek staan en verroerd ze zich niet. Ze wil echt op stal staan :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:45

Team_Sublime schreef:
R12312 schreef:

Ze is een draver :)

Dat verklaard haar model :D Doordat ze dat knikje voor de schoft heeft lijkt ze mager, maar dat hebben dravers heel vaak :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:48

Ik vind haar er niet slecht uit zien. Eerder hoog drachtig met een hoge schoft. Door die schoft lijken ze vaak al magerder. En dan nog eens dravers die makkelijk hele dunne nekjes hebben.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:49

Nicole, ik heb even nagekeken hier, Jade had vorig jaar ook al heel vroeg een mega uier.
Ze begon een spurtje op exact 300 dagen, op 304 had ze een bomvol uie, korstjes op 309 dus maakte ik me ook zorgen dat ze heel vroeg ging zijn. Ze is dan uiteindelijk op 328 bevallen. Ik hoop dat jou merrie het ook nog zo lang trekt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:51

Tinniie schreef:
Nicole, ik heb even nagekeken hier, Jade had vorig jaar ook al heel vroeg een mega uier.
Ze begon een spurtje op exact 300 dagen, op 304 had ze een bomvol uie, korstjes op 309 dus maakte ik me ook zorgen dat ze heel vroeg ging zijn. Ze is dan uiteindelijk op 328 bevallen. Ik hoop dat jou merrie het ook nog zo lang trekt.

Dit geeft weer beetje hoop _/-\o_

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:54

R12312 schreef:
Dat verklaard haar model :D Doordat ze dat knikje voor de schoft heeft lijkt ze mager, maar dat hebben dravers heel vaak :D

Ja klopt inderdaad :) hoe dik ze ook is dat knikje blijft

Luna2006 schreef:
Ik vind haar er niet slecht uit zien. Eerder hoog drachtig met een hoge schoft. Door die schoft lijken ze vaak al magerder. En dan nog eens dravers die makkelijk hele dunne nekjes hebben.

Ja ze is ook flink uit verhouding. Ze heeft een relatief lange en dunbe nek en hele grote oren. Daarom ook bewust gekozen voor een kruising te fokken zodat ik dat allemaal een beetje 'recht kan zetten'