cp112 schreef:Hier vanmorgen eindelijk weer een vol uier. Vannacht iets vocht aan een speen en ze glommen mooi maar dat was vanmorgen weg.
Ph nog steeds rond de 7-7.5
Nou uier was net weer flink teruggelopen... Ph gestegen naar 8,5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cp112 schreef:Hier vanmorgen eindelijk weer een vol uier. Vannacht iets vocht aan een speen en ze glommen mooi maar dat was vanmorgen weg.
Ph nog steeds rond de 7-7.5
Al_Zawraa schreef:Oja, over de vraag ruin de merrie laten staan heen gelezen.
Ik las afgelopen week helaas weer een bericht op FB van een 8 dagen oud veulen dat een trap gehad had van een ander paard (drachtige merrie in dit geval), deze heeft het helaas niet overleeft.. Dat is dus precies de reden dat ik er de eerste weken nooit een ander paard bij zet, of ik moet héél goed weten dat dat paard veulens niks doet. Aziza heb ik bijvoorbeeld al na drie weken denk ik bij Mausi en Aleeyah ingezet, en dat ging heel goed. Maar Amir is inmiddels 1,5 maand en Mausi kan hier absoluut niet bij, want zij haalt naar hem uit en jaagt hem op als ze de kans krijgt
Maar sowieso de eerste maand zou ik ze altijd apart houden.
irischcob schreef:Willen jullie me helpen.. is het heel erg als je het veulen al een paar dagen niet gevoeld hebt?
Dit is nu zo'n 4 dagen.. vorige week nog enorm actief. We voelen alleen in de avond dus misschien overdag actiever? Ze is nu 327 dagen.
jobamara schreef:Pascalefjord, succes komende nacht hoop dat het doorzet nu.
Lauraa, je bent nog steeds roze is dat nog van 1-4? Wat dacht jij ik roze de ponys ook.
Fokfanaat, hoop dat het bij jou nu ook wat op gaat schieten met het goede weer.
Az, wat een knappert toch. Die Mausi kon Fardani niet weerstaan, gelukkig dat je beweging gezien hebt.
Pff alles gelezen en nu al weer kwijt. Nog een vraag over de ruin bij een merrie laten lopen, hier wel merrie apart gehouden, en pas toen het veulen wat ouder was andere erbij gezet. Hier werden de andere allemaal wel erg nieuwsgierig denk dat als ze erbij gelopen hadden ze wel erg opdringerig geworden waren en moeders niet echt haar rust gevonden had.
Wat een mooie buiken en uiers, die Luna, hier ook vorig jaar een hele zware merrie maar veulen viel best mee normaal qua groote
Lovelyn, Kodaco is echt lief en echt te zien dat hij schimmel wordt, mooi hoor.
Chardy, lekker dik in het stro, fijn is dat he. Aftellen is begonnen
Alle wakers suc6 komende nacht met die merries die jullie zooooo in spanning houden
Al_Zawraa schreef:Oja, over de vraag ruin de merrie laten staan heen gelezen.
Ik las afgelopen week helaas weer een bericht op FB van een 8 dagen oud veulen dat een trap gehad had van een ander paard (drachtige merrie in dit geval), deze heeft het helaas niet overleeft.. Dat is dus precies de reden dat ik er de eerste weken nooit een ander paard bij zet, of ik moet héél goed weten dat dat paard veulens niks doet. Aziza heb ik bijvoorbeeld al na drie weken denk ik bij Mausi en Aleeyah ingezet, en dat ging heel goed. Maar Amir is inmiddels 1,5 maand en Mausi kan hier absoluut niet bij, want zij haalt naar hem uit en jaagt hem op als ze de kans krijgt
Maar sowieso de eerste maand zou ik ze altijd apart houden.
fokfanaat schreef:Ik heb hier juist eigenlijk alles weer zsm bij elkaar staan, mijn ervaring is dat de nieuwe moeders echt wel zorgen dat de rest uit de buurt blijft. Maar ik heb wel brave rustige merries.