[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:36

cp112 schreef:
Hier vanmorgen eindelijk weer een vol uier. Vannacht iets vocht aan een speen en ze glommen mooi maar dat was vanmorgen weg.
Ph nog steeds rond de 7-7.5

Nou uier was net weer flink teruggelopen... Ph gestegen naar 8,5 -O- kreeg er bijna geen druppel af, met veel moeite.. al hadden we wel 1 glimspeen

Afbeelding

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:39

R.X. schreef:
Lauraa ivm die ijzeren ophangdingen.
Als ze die bakken op de grond krijgt heb je nog meer problemen.

Wat is er mis met die ophangdingen dan? Dat zijn toch gewoon een soort handvatten? Kan imo niks mee gebeuren hoor..

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:42

jobamara schreef:
Lauraa, je bent nog steeds roze is dat nog van 1-4? Wat dacht jij ik roze de ponys ook :D.

Hahahaha, nou mijn pony's hadden al eerder alles roze dan dat mijn naam roze was. :')
Deze bakken waren er overigens toen ook al, alleen nog niet opgehangen. :Y) :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:59

vind die bakken niet onveilig ofzo, heb die al jaren, alleen hebben ze er al veel versleten, ze verkopen die hier bijna niet meer alleen die met plastieke hangers maar die passen zo slecht in iets in. >;)

tough enough to wear pink ;) lauraa

brrr horror verhalen over veulen en mama samen met andere paarden. Ik hou ze ook bewust nog apart want mama is zo overbeschermend dat ze misschien domme dingen doet alhoewel ze nu echt begint op haar strepen te staan, ging even haar oren plat leggen naar dochter toen die een kijkje wou nemen in de voerbak :=

toch al wat vollere uiers nu te zien

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:00

Heb juist het idee dat als je langer wacht het heftiger wordt.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:01

Willen jullie me helpen.. is het heel erg als je het veulen al een paar dagen niet gevoeld hebt?
Dit is nu zo'n 4 dagen.. vorige week nog enorm actief. We voelen alleen in de avond dus misschien overdag actiever? Ze is nu 327 dagen.

lisch

Al_Zawraa schreef:
Oja, over de vraag ruin de merrie laten staan heen gelezen.
Ik las afgelopen week helaas weer een bericht op FB van een 8 dagen oud veulen dat een trap gehad had van een ander paard (drachtige merrie in dit geval), deze heeft het helaas niet overleeft.. Dat is dus precies de reden dat ik er de eerste weken nooit een ander paard bij zet, of ik moet héél goed weten dat dat paard veulens niks doet. Aziza heb ik bijvoorbeeld al na drie weken denk ik bij Mausi en Aleeyah ingezet, en dat ging heel goed. Maar Amir is inmiddels 1,5 maand en Mausi kan hier absoluut niet bij, want zij haalt naar hem uit en jaagt hem op als ze de kans krijgt :(:)
Maar sowieso de eerste maand zou ik ze altijd apart houden.

Zo hebben wij ook een keer een dood veulen gehad... hier zijn we ook altijd erg voorzichtig!

Set_Elkol

hier is het veulen in gezelschap geboren maar de andere merrie was jong en lager in rang (en kleiner) dus dat ging meteen heel goed.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:08

irischcob schreef:
Willen jullie me helpen.. is het heel erg als je het veulen al een paar dagen niet gevoeld hebt?
Dit is nu zo'n 4 dagen.. vorige week nog enorm actief. We voelen alleen in de avond dus misschien overdag actiever? Ze is nu 327 dagen.

heb dat ook gehad met mijn merrie vanaf 304 dagen geen beweging meer te zien, buik was ook plots weg, een paar dagen voor de bevalling kwam er terug wat beweging in

Kat maar die van jou is dan ook heel zachtaardig, weet niet of ik dit had moeten doen met Bieke erbij.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:10

Irischcob geen zorgen! Sommige veulens laten zich helemaal niet zien of voelen... Bij mijn merrie was het rond 260 dagen heel heftig en rond 300 opnieuw, maar nu ook al 3 weken niet meer...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:10

Blue was heel gemeen hoor de eerste uren want die snapte er niks van,wilde hem bijten en vond hem heel stom in het begin, Dit trok gelukkig heel snel weg. Heeft even apart gestaan toen Set moest herstellen van het afpellen en daarna weer erbij. Halve dag later stond ze op wacht :D Maar dat kan inderdaad niet met elke pony.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 07-04-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:11

Vorige veulens van mijn merrie heb ik nauwelijks opgemerkt, bij onze andere merrie ook helemaal niet! Dit is de eerste dracht dat het zo'n aanwezig veulen is, vanavond ook weer tijdens het melktesten, dat veulen probeert me gewoon bij de melkbar weg te trappen geloof ik. :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:11

@Lisch: Vraagje, heb jij "vroeger" ook een Haflinger gehad?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:15

Net even lekker op stal geweest bij de pony's en ik foto's van de drachtige dames gemaakt.
Astrid haar ph waarde heb ik gemeten, kreeg er haast niks uit dus maar een klein ieniemienie druppeltje uit. Ph was rond de 8.

Astrid ph:
Afbeelding

Astrid's buik:
Afbeelding

Astrid's uier:
Afbeelding

Madelief's buik:
Afbeelding

Madelief's uier:
Afbeelding

We denken deze week nog niet te gaan waken want er komt deze week denk ik nog geen veulentje. :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:18

Ik vind je ph al best het waken waard hoor :=

Hier vind merrielief het leuk om 3x te gaan liggen binnen een uurtje terwijl ze normaal nog staat te eten rond deze tijd, waardoor ik in de stress schiet, en zij heerlijk kan gaan slapen :')
(Pff niet goed voor mijn hart dit :') )

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:21

suffie schreef:
@Lisch: Vraagje, heb jij "vroeger" ook een Haflinger gehad?

Jaaa! Kelsey! Ken je mij? Of kelsey?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:26

Leuke naam Lisch... :D (zo heet mn dochter)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:30

Haha! Toevallig is echt al heel lang geleden hoor! Die kocht ik met die naam heb ik een tijdje gehad en daarna verkocht en weer een kwpner gekocht toen

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:31

Ahh bedankt zat echt zwaar te stressen.. Dit is allemaal nieuw voor ons! :-) hoef me niet echt zorgen te maken dus!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:42

Luna hier knap onrustig, ze voelt wel erg warm aan, veel plassen, ph leek 6.8 maar strips niet betrouwbaar meer vind ik, was erg troebel.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:50

Wow wat gaat het hier snel! Heel spannend met al die merries die op ontploffen staan! Sterkte nog even iedereen! _/-\o_
Ga morgen maar eens helemaal bijlezen en reageren! Pff was echt total loss vorige week na 3 slapeloze nachten en alle drukte en visite eromheen en nog werken :o Maar Uk en moeders doen het geweldig! Wel echt puzzelen met dit weer....vorige week had ze het echt koud. Ik ben echt voorstander van zoveel mogelijk buiten (liefst hele dag), maar nu is het nog wel puzzelen, dus 's morgens vroeg maar een uurtje naar buiten en na het werk. En met een beetje mazzel laat mams ze ook nog even in het uitloopje en dan kan ze verder warm in het stro liggen en groeien ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:00

jobamara schreef:
Pascalefjord, succes komende nacht hoop dat het doorzet nu.

Lauraa, je bent nog steeds roze is dat nog van 1-4? Wat dacht jij ik roze de ponys ook :D.

Fokfanaat, hoop dat het bij jou nu ook wat op gaat schieten met het goede weer.

Az, wat een knappert toch. Die Mausi kon Fardani niet weerstaan, gelukkig dat je beweging gezien hebt.

Pff alles gelezen en nu al weer kwijt :+ . Nog een vraag over de ruin bij een merrie laten lopen, hier wel merrie apart gehouden, en pas toen het veulen wat ouder was andere erbij gezet. Hier werden de andere allemaal wel erg nieuwsgierig denk dat als ze erbij gelopen hadden ze wel erg opdringerig geworden waren en moeders niet echt haar rust gevonden had.

Wat een mooie buiken en uiers, die Luna, hier ook vorig jaar een hele zware merrie maar veulen viel best mee normaal qua groote

Lovelyn, Kodaco is echt lief en echt te zien dat hij schimmel wordt, mooi hoor.

Chardy, lekker dik in het stro, fijn is dat he. Aftellen is begonnen

Alle wakers suc6 komende nacht met die merries die jullie zooooo in spanning houden

Dank voor je antwoord mbt ruin bij merrie laten lopen. Ik vind het erg dubbel aangezien ze al dik 10,5 jaar samen lopen. Sommigen zeggen dat de dracht dan fout zou gaan, maar daar zag ik geen gevaar in. Merk wel aan hem dat hij een beetje gepikeerd is sinds ze drachtig is 'van een ander'. Dan toch maar een lintje spannen denk ik :o

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:04

Al_Zawraa schreef:
Oja, over de vraag ruin de merrie laten staan heen gelezen.
Ik las afgelopen week helaas weer een bericht op FB van een 8 dagen oud veulen dat een trap gehad had van een ander paard (drachtige merrie in dit geval), deze heeft het helaas niet overleeft.. Dat is dus precies de reden dat ik er de eerste weken nooit een ander paard bij zet, of ik moet héél goed weten dat dat paard veulens niks doet. Aziza heb ik bijvoorbeeld al na drie weken denk ik bij Mausi en Aleeyah ingezet, en dat ging heel goed. Maar Amir is inmiddels 1,5 maand en Mausi kan hier absoluut niet bij, want zij haalt naar hem uit en jaagt hem op als ze de kans krijgt :(:)
Maar sowieso de eerste maand zou ik ze altijd apart houden.

Ik heb ze vanaf december 2014 uit de kudde gehaald, dus ze staan nu met z'n 4en (Jahil, Hilandra en Hilaeira + de drachtige Zigiandra). Jahil en Zigiandra lopen al 10,5 jaar samen en Hilandra heb ik 2 jaar geleden gekocht om 'te oefenen met dracht + veulenen'. Hilandra is de baas in de kleine kudde van hun 4en, best grappig aangezien de rest (muv Hilaeira) vele malen groter zijn. Het is de bedoeling dat Zigiandra met haar veulen dadelijk wel met hun 4en of in ieder geval met Jahil weer samen kan lopen. Hilandra ga ik ws weer naar de fokker toe doen zodat ze daar weer in de kudde kan lopen. Ik ben ook erg bang dat ze van de andere kudde paarden trappen zal krijgen, aangezien dat 6 hitte pettitjes zijn...

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:06

fokfanaat schreef:
Ik heb hier juist eigenlijk alles weer zsm bij elkaar staan, mijn ervaring is dat de nieuwe moeders echt wel zorgen dat de rest uit de buurt blijft. Maar ik heb wel brave rustige merries.

Dat is bij mij afwachten hoe ze gaat reageren op haar veulenkindje, dit wordt haar 1e veulen. Zie mijn vorige post over de anderen (anders blijf ik typen hihi).

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:27

moniquex wat een schattig veulentje <3

sara, als Luna begint te zweten maar goed in de gaten houden, Joanna zweet ook altijd heel erg vlak voor de bevalling