[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:25

Als jullie de tickets betalen zijn jullie meer dan welkom ;)

Logeerbed dus kan wel wat mensen kwijt ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:29

Heb je een foto, tanjaatjuh?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:38

Welkom Vientje!

Vulina: van dichtzetten ben ik helemaal geen fan. Litteken weefsel maakt de vulva ook zwakker. Ik ben pro de natuur haar eigen ding laten doen, natuurlijk dekken en dan elf maanden wachten :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:55

Dat wordt wel een hele grote tour, als we gelijk de VS erbij doen :D

Heb geen ervaring met scheve staarten.. Ben wel erg benieuwd wat de veearts zegt!

Woogy; ja, ik ben het met je eens, de natuurlijke manier is de beste. Maar soms kan het niet anders. Stel dat je merrie een veulen krijgt en een cloaca. Dan moet je wel. Onze merrie was ook vrij duidelijk. Daardoor heb ik nu 2 prachtige nakomelingen van haar lopen, 3de in de maak én ze is top fit :j

Edit; merrie net geïnsemineerd :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:14

Tuurlijk als ze compleet uitscheuren aan alle kanten is er reparatie nodig. Maar verder fokken met zo'n dier brengt wel veel risico's met zich mee, zo'n dier zou ik persoonlijk niet verder mee fokken als het zo'n behandelingen nodig heeft om drachtig te worden.
Bij Pony was er in eerste instantie sprake van dat zij artrose op haar SI zou hebben en daardoor zo slecht liep, het eerste wat ik zei was 'als dat zo is, dek ik niet meer met haar', ik wil geen onnodige risico's lopen.
Een dichtgezette merrie kan ook haar veulen niet verwerpen als het niet goed is, dat is voor een merrie met open vulva al heel moeilijk, laat staan als ze ver in de dracht zijn en dichtgezet.

Ik val niemand aan die het wel doet hoor, maar mijn manier is het niet :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:39

Ik heb hier wel n merrie gehad die we dichtgezet hebben bij haar 1e en tot nu toe enige veulen maar dat was omdat zij n afwijking in haar vulva waardoor ze lucht kon zuigen en daardoor dus het vruchtje kon kwijtraken.

Dichtgezet en op t eind vd dracht op tijd open gemaakt... Nooit problemen gehad en ook absoluut geen litteken weefsel ontwikkeld. Als je gewoon netjes doet wat de va je verteld (nadat ze open gemaakt zijn elke dag even de schaamlippen uit elkaar halen etc) dan is er niet zoveel aan de hand ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 02:24

Welkom Vientje.

Wat gaan jullie weer hard :D
Iedereen die drachtig heeft gescand gefeliciteerd.

Cynthia, jammer zeg! Hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Hier geen ervaring met dichtzetten, dus kan er verder niets over zeggen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:09

Welkom vientje, leuke combinatie! Spannend he eerste fokproduct in de maak, bij mij ook.

jullie gaan hard!

ik vandaag dressuurdebuut met een 5 jarige van Gogh x Tenerife. Een paard van de springstal van mijn vriend maar zo'n fijn paard! Kan echt heel fijn lopen maar is nog vrij groen en mega snel afgeleid (lees: achterom kijken als ze een hond hoort blaffen terwijl je aan het draven bent :+ )
Dus ik ben heel benieuwd.
Mijn eigen merrie gisteren voor het eerst weer gereden en ze was echt blij dat ze weer wat mocht doen, oortjes erop en gaan :) Ik hoop dat er net zo'n fijn meewerkend vrolijk veulen uit komt haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:30

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met dichtzetten :)

Succes vandaag Venthe! Altijd even spannend, de eerste keer..

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:02

Succes vandaag Venthe!

Net even de hh gebeld, ze heeft nu een follikel van 4,5 centimeter. Morgenochtend gaan ze weer kijken maar waarschijnlijk wordt ze morgen of dinsdag geinsemineerd :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:08

Dinsdag komt hier de dierenarts , Passoa op 18e dag en een trekpaard merrie controleren die toch wel aardig buik krijgt of er niet stiekem wat in zit. Spannend! Vorig jaar had passoa laat een veulen en maar 1 keer kunnen dekken daarna en niet raak. Zo benieuwd of het nu wel gelukt is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:56

De veearts die Dais gisteren gescand heeft zei tegen de hh dat hij vanaf morgen weer kon gaan schouwen. De hh doet het voor de zekerheid al sinds gisteren, maar zo komen we misschien wel heel dichtbij elkaar te zitten, Vesceron, kunnen we (hopelijk) samen waken :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:08

Ohhh dat zou leuk zijn! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:10

Nu word ze gewoon drachtig hoor cynn!! Vind het altijd gezellig als jij erbij bent :D

Hier zijn Bo en Lily allebei gedekt.. lily zou eigenlijk weggebracht worden, maar op de een of andere manier waren zowel van Benjamin als van een andere pony de paddock poortjes niet dicht... Heel apart.. En ja Lily was hengstig schijnbaar dus die is gewoon gedekt..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:48

Lief dat je dat zegt :o
Ik hoop het zo! Enne, als ze van poging twee wel drachtig wordt, ben ik extra blij en dankbaar ±D

Hmmm... baal je er heel erg van dat Lily gedekt is door Benjamin?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:56

Hi hi DL grappig. Maar nu weet je niet wie papa is.... Of heb je wel een vermoeden??

@cynthia balen zeg! Hopen dat ze de 2e X wel drachtig word.

Hier ook even een baal avond. Mijn KWPNer toont hengstig. Morgen komt de DA om te scannen.
Maar ze zal leeg zijn. Kan dus ook voor een 2e poging.... Balen zeg!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:39

Da's ook wat Dustinlover :oo Blij of niet blij met dit verloop zo?

Wat balen zeg Ubimone :\ -O-

Hier was de dame vandaag érg vreemd. Staart naar links ipv rechts (ze is normaal altijd rechtsdragend :+ ), en enorm spraakzaam. Beest was de hele dag aan het murmelen of hinniken, zo ken ik haar helemaal niet :') Ook enorm hengstig gedrag op de dominante merrie gericht, maar de ruinen (incl degene waar ze normaal vreselijk achteraan jaagt en die er op springt als ze hengstig is, maar nu in de wei ernaast staat voor de zekerheid) geen blik waardig keuren. Vorige hengstigheid stond ze de halve dag tegen het stroomdraad aan te piesen bij die ruin :+ Heel apart nu.

óf ze is werkelijk knetterhengstig en ik kan morgenvroeg na het scannen de hengstenboer weer gaan bellen, óf het is gelukt := Zal mij benieuwen, ik verwacht morgen nogmaals te moeten laten insemineren eigenlijk.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:47

Hallo! Ik meld me ook *\o/*

Mijn 9 jarige merrie (wolfgang x elegant) is vorige week drachtig gescand van Guardian. Ze is vandaag 25 dagen drachtig.

Het is haar eerste veulen dus alles is nieuw voor mij. Superspannend maar ook superleuk!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:57

Getver, nou lijkt alles erop dat Pony verdorie gewoon hengstig wordt ;( Ze staat alweer twee dagen te brullen naar Zaar en vanavond plengde ze er wat uit, geheel geurloos en pieste daarna een enorme plas dus misschien wel een verwarring van haar lichaam en overvolle blaas...maar vrees met grote vreze dat ze niet drachtig is :x

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:59

Wat balen ook voor jou, Ubimone -O-

Vientje, ik hoop dat jouw merrie gewoon nog drachtig is.

Ik krijg net het bericht van de hh dat Dais nog steeds niets wil weten van Sublime (dag 26). Ze moet wel op gaan schieten, anders gaat het me een beetje veel op 2006 lijken: Toen wel drachtig gescand, maar een week later bij de scan was ze leeg volgens de va. 6 weken na de laatste dekking toch nog maar een keer gescand en hartstikke drachtig! Ze verstopt haar babbies graag :j

Zal nu wel niet zo zijn. De va zei niet voor niets dat de hh vanaf maandag weer kon gaan schouwen, maar ik moest er gisteren wel ineens aan denken..

Oooo.. Woogy.. jij ook al? -O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:02

Wat een boel stomme merries ineens! Spreken ze dat steeds af?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:03

Voor zover ik weet heeft Dais geen Wifi, dus hoe ze dan contact met elkaar leggen is mij een raadsel..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:05

Telepathie...nature's wifi connection ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:09

Miep mocht van mij geen telefoon voor haar verjaardag, dus een telefoonboom het ook niet zijn :+

Maar wat balen zeg, ineens alles spontaan hengstig of ongeïnteresseerd :\ _-:( /3

Gezellig Chrissy, we zitten in hetzelfde schuitje! Alleen is die van jou (wel) al drachtig, gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 24-05-15 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:10

je weet niet wat ze naar binnen smokkelen via ene zak hooi he...