Heb ook wel gedacht om eens een apart kleurtje op mijn merrie te zetten. Maar wel 1 met garantie op een apart kleurtje. Mogelijk ga ik voor de volgende dekking wel een hengst zonder vosgen zoeken hahaha.
als mijn combi lukt is er wel wat kans op mooie kleuren dat is voor mij een bijkomstigheid, maar wel een leuke!
Anoniem
Geplaatst: 08-09-13 18:56
Heb je gelijk in , heb je die ene mooie kleur uitgezocht krijg je alsnog gewoon een simpele zwarte ofzo
Ik hoop voor volgend jaar een panterbonte!
Dit is de shet die drachtig moet zijn.... Vorige week gedekt
En heb hopelijk 6 kansen , dit jaar waren 2 dode veulens oa een panterbonte . Nu hebben we 2 zwarten en een vos bonte alle 3 hengsten , en weer hoop ik merries . Lijkt of het mijn dames zijn , maar ik mag alles met ze... Ook bepaal ik de veulens hun namen . Maar weet dus niet hoelang ik er nog blijf
Ja maar woon er nu nog wel , maar ga ik weg naar mijn geboortedorp dan is het 33km.. Moet nodig een rijbewijs hihi , maar probeer tot volgend jaar vol te houden en de merries hun verassingen te zien. .
Klopt, alleen is haar veulen nu al bijna een e-pony :s Veulenhalster past al niet meer
geshahquille
Geplaatst: 08-09-13 21:05
Hij is uit eindelijk toch wel een apart kleurtje bruin geworden he Woogy. Voor ons worden het in ieder geval twee schimmeltjes vos of bruin en hengstjes nou bijna geen verassing meer te noemen he hahahaha. Ik hou ook echt van aparte kleurtjes maar schimmels vind ik zelf ook heel erg mooi vooral vliegen schimmels!
leuke tinkers! waar wonen jullie in de buurt? ruiter op hengst ken ik van school
tjinta beetje laat maar sterkte! ook voor je kudde...
Fotsy
Geplaatst: 09-09-13 07:44
Leuk, nieuw gezelschap. Welkom.
Mooi buikje Woogy heeft ze al. Ze kan het bijna niet meer wegsteken.
Morgen weeral scan, kweet het echt niet, mijn merrie is hopeloos en kan het goed wegsteken, ze is wel rustiger op het eerste zicht maar die doet waarschijnlijk maar alsof.
Hengsten geven zich inderdaad aan de ruiter en eens dit gebeurd is dan kan je er alles mee. Merries werken mee met de ruiter en soms tegen, verschilt met de dag. Wispelturig.pffff maar uitdaging telkens weer.
leuke tinkers! waar wonen jullie in de buurt? ruiter op hengst ken ik van school
tjinta beetje laat maar sterkte! ook voor je kudde...
Ik woon bij Hoogeveen. Ruiter die er daar op zit is een vriendin waar hij afgelopen juli en augustus even in training heeft gestaan
Hier ook liever een hengst dan een merrie. Maar nu heb ik ook wel een súper brave hengst Hij was 2 weken zadelmak/ingereden en toen zat mijn nichtje vvan 13 erop (hij had toen al gedekt ook). Vorig jaar (toen was hij 4) werd hij regelmatig door 2 meiden van 6 als klimrek en kleurplaat gebruikt. Zaten ze er samen op, een staan en de ander vasthouden. Of achterstevoren en dan via de kont eraf glijden. Of aan de zijkant eraf springen. Je kan het zo gek niet maken. Noedel vind t prima