En dan weer ongelooflijk balen dat Empty hengstig is. Gatver.
Wollies succes.
Cynthia82
Geplaatst: 26-07-12 21:28
DL, wat een kl*tenieuws!! En je was zo blij... Hopelijk lukt het dit seizoen nog, het is nog niet te laat. En je nieuwe keus is een vreselijke knapperd!!
Nicole, ik denk niet dat het na 3 maanden nog opgenomen wordt door het lichaam. Het is dan 10 cm groot. De kans is groter dat de merrie het verliest en het door een vogel ofzo wordt opgegeten.
Lindy, gefeliciteerd!
Joyce, gefeliciteerd!!!
wollies, bedankt weer voor je interesse Het gaat goed. De neuzen hebben we tot vandaag 3 keer per dag ingesmeerd met Vision30 en sinds vanavond staan mijn gemaskerde knapperds er zo bij: Ti (voor het eerst een masker op. Hij keek 30 seconden vreemd om zich heen en toen vond hij het best )
Kees (uiteraard met een roze tintje )
Hier ook een foto van de kootholte, niet heel duidelijk, maar het geeft een beeld. Dat wassen is niet te doen. Ti gaat dan echt flink schoppen. Gelukkig loopt hij vaak door de modder en heb ik besloten zijn voetjes niet meer te borstelen. De modder houdt ook wel wat tegen. (je ziet hier een stukje sok, de kootholte en nog een klein stukje onderkant hoef)
Marieke, hoe was jouw scan?
Peet, GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!!
Ik heb al wel namen. De merrienaam staat zo goed als vast. Voor een hengst heb ik verschillende namen. Daar komen er vast nog meer bij en als het geboren is, zie ik wel welke naam mijn gevoel me ingeeft. Vorig jaar had ik voor een valkhengst TiSento, want dat vond ik een stoere naam en voor een palominohengst had ik Zamore, dat vond ik een sjieke naam. Maar toen TiSento geboren was, was er niets sjieks aan hem, maar hij was vreselijk stoer met zijn witte kop. Dus werd het alsnog TiSento Voor een merrie had ik een naam wat met bloemen te maken had, omdat Daisy Madeliefje betekent. Het feit dat ik die naam nu niet hier neer zet (en Zamore wel) betekent geloof ik dat ik hem toch nog als optie wil houden voor volgend jaar
Ik ben net lekker met Dais wezen zwemmen. Mutsie wil nooit het water in, maar als ze er eenmaal in staat, wil ze steeds dieper en ze wil er echt niet meer uit
Seven
Geplaatst: 26-07-12 22:15
Wij moeten ook rond de 7de scannen, maar ergens heb ik dr geen goed gevoel bij Ze was eerst heel anders, overdreven aanhalig etc maar nu is ze gewoon weer een dartelend jong dier, maar we zullen het horen
Na jouw verbrande neisjes, heb ik Esprit toch ook maar een netje om haar neus gedaan tegen de zon. Jorina wordt morgen gescand. Mijn gevoel is ook niet echt geweldig erbij.
Maar is ook moeilijkomdat ik haar natuurl;ijk niet zie en mee maak. Ik hoop haar zaterdag mee terug te kunnen nemen van Hengelo.... drachtig en wel.
Wat een leuke foto in het water!! Heb Esprit ook afgespoten, maar die ging er met de waterslang van tussen. Was zelf ook gelijk gedouched.
Spannend voor degene die moeten scannen.. Ik moet even kijken of ik doe scannen met empty.. Misschien pas later in het jaar(in de winter). Ik hoop wel zo dat ze drachtig word en blijft deze maal.. Heb haar net weer gedekt..Als ze net zolang hengstig is als vorige keer dan is ze de 30ste klaar en kan ik halverwege juni/eind juni een veulentje verwachten.. Dat is nog goed te doen.. Mijn vriend en vrienden zeggen dat ik anders na deze hengstigheid nog een keer moet proberen om haar opgang te krijgen. Aangezien onze merrie/veulen keuring toch pas eind augstus valt iedere keer is dat ook nog wel te proberen..
Cynthia: Ik wist uberhaupt niet dat het terug opgenomen kon worden, dat was de uitspraak van mijn veearts toen. Net even gekeken en ze werd hengstig op 11 wkn, toen was er al niets meer van te zien, dus zal het al eerder afgestorven zijn. Hoe lang daarvoor geen idee, ergens tussen de 6 en 11 weken dus.
Hier ook de 7e scannen, dan zit Doortje op 20 dagen en Dup op 18.
wollies
Geplaatst: 27-07-12 08:24
Baarmoeder was weer mooi schoon, gelukkig, ook geen antibiotica meer (ze heeft zo'n hekel aan injecties). Helaas was het follikel weg...... Nu gaan bedenken wat we gaan doen. Kan haar over 10 dagen hengstig laten spuiten en dan dekken over 14/15 dagen. Of het hierbij laten voor dit jaar. Vind het moeilijk, wordt ook wel een laat veulen, half juli, en heb ze niet aan huis staan, ben dus afhankelijk van de opfok. Daar ook nog maar even info inwinnen.
Wat vervelend wollie, ik zou ook tot volgend jaar wachten inderdaad. Als het hier niet heeft gepakt kijken we volgend jaar april gewoon weer
essiesilly
Geplaatst: 27-07-12 12:36
t gaat toch niet zo heel lekker hier met veel mensen/merries hard balen! en idd DL geef dat beestje toch een andere naam! haha
highlight word de 8e gescand (zit dan op 14 dagen, had 2 eitjes gesprongen) enjoy is echt dit seizoen nog niet zo hengstig geweest als nu.. net terug uit utrecht een folikel van 28 bij 30 ofzo dus nog niet heel groot maar wel waarschijnlijk dit weekend insemineren.... laat het sperma bestellen nou net op ma woe vrij voor 9 uur zijn en je het dan de volgende dag hebt... :S gezien ze dinsdag pas een folikeltje had van 10 hadden we niet verwacht dat ze zo snel zou groeien maar ja enjoy zou enjoy niet zijn als dat natuurlijk wel het geval is. dus super de luxe hengstig en eigenlijk zondag waarsch. insemineren... hmz.. zijn nu aan het heen en weer bellen of er niet iets geregeld kan worden maar is niet zo makkelijk natuurlijk
ga je maar 1x proberen dus seven? (noem je hier ff zo das makkelijker )
Ja denk ik wel es Ik vind het anders zo laat in t seizoen maar hh was gek van de merrie en gaf aan dat hij het zonde vond als we niet nog een poging gingen doen als deze niet heeft gepakt.
Het gaat bij jou ook erg lastig he es, wat doe je als lichtje niet pakt volgend jaar weer of toch met pensioen, zal zo jammer zijn als je niet nog een klein lichtje zou krijgen.
essiesilly
Geplaatst: 27-07-12 13:04
ja is ook zo, met enjoy stop ik na deze keer zowiso en dan kijken we volgend jaar weer als het niet heeft gepakt
ja het gaat ernstig lastig, ben al vanaf april bezig.. helemaal geen gekke dingen te zien, geen ontstekingen niks ik twijfel nog heel erg over light, die is zo ontzettend gezond en fit dat ik het aan de ene kant zonde vind om haar met pensioen te doen ( dat zei de hh ook) aan de andere kant denk ik ja wanneer is het genoeg? dus mocht niet niet pakken denkkkk ik dat ik het volgend jaar 2x op tijd probeer, zo niet is het klaar ik ga niet nog een heel seizoen proberen.
seven waika is op 19 juli voor het laatst geïnsemineerd en zaterdag ei weg..
essiesilly highlight is toch nog helemaal niet oud? zolang ze goed gezond zijn en vit kun je volgens mij nog gerust een veulen fokken bij haar maar jij kent haar het beste natuurlijk
veel merries gust dit jaar.. hoor het echt veel om me heen.. ik heb igg 1 dragend stiekem hoop ik natuurlijk 2
enjoy86
Geplaatst: 27-07-12 13:31
mijn merrie is nu 2 mnd dragend. heeft sinds gister wat dikke achterbenen. hebben jullie merrie's hier ook wel eens last van?
essiesilly
Geplaatst: 27-07-12 13:32
highlight is 19 heeft heel haar leven al veulens gehad. mocht het nu niet lukken betekend het dat ze een veulen heeft op haar 21e.. vind ik niet heel oud maar toch wel op leeftijd. ze is alleen qua uiterlijk en fitheid niet oud hoor het ook veel hoor dit jaar, helaas.. gelukkig heb ik bij highlight een hengst die niet veel dekt dit jaar en supervers zonder verdunner.. hopen dat het pakt.. lekker het zonnetje erop dus hopen maar!
ik hoop het ook voor je essie! weer is super! onverdunt zonder troep is soms voor de merrie ook beter ja 21 is dan wel weer op leeftijd maar er zijn zat merries die op 24 jarige leeftijd prima een veulen kunnen krijgen en zogen maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.. en eerlijk voor de merrie ze heeft je al wat moois nagelaten natuurlijk
ik had net weer rotweer toen waika bij hh stond waardoor ei ook niet opschoot,..
hier zien ze er ook allemaal top uit vrolijk vit goed op gewicht en glanzen mooi zo fijn als ze er happy uitzien veulens samen spelen in het land heerlijk!