[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:04

Ach ik dacht al dat uw dochter nog zo jong leek,ok ze heeft nog wat tijd om mama te worden ook! ;)

Oei zo een dingen zieken meestal erg lang uit ja,wij hebben hier met zn allen buikgriep gehad,dat is gelukkig in 2 dagen uit je lijf.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:22

Stal_Fiore

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:34

Zo ben 2 dagen niet geweest en jullie hebben meteen ik-weet-niet-hoeveel pagina's vol gekletst.
Heb ik veel gemist? Heb nu even geen tijd om terug te lezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:07

Zou dat misschien over het veulen in dit topic gaan: [KS] Gezocht pleegmoeder voor mijn moederloze veulen SPOED ?
Daar zouden ze ook een droge merrie proberen, heb het niet meer helemaal gevolgd maar aan de openingspost zie ik wel dat het een fries is.

Joto, merries kunnen je altijd dus verrassen, normaal heel duidelijk en nu is ze dus wazig aan het doen. :P

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:42

Mijn ene merrie heeft in 2008 een veulen gehad maar afgelopen zomer had zij ook melkproductie zonder dat ze drachtig was of een veulen had. Soms hingen de druppels er gewoon aan. Dit over een periode van meerdere maanden. Als je in de spenen kneep dan kwam er gewoon een straaltje uit :=. Nog steeds heeft ze dikke spenen dus ik ben benieuwd of ze er dit jaar weer last van krijgt.

Volgens de veearts kon het geen kwaad maar ik vond het wel apart.

Ik heb vorig jaar mezelf wel afgevraagd of de melk ook "goed" was, dus voor een veulen dat z'n moeder had verloren.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:24

De hoefsmid is hier vanmiddag geweest.
Hala (onze nieuwste merrie, eind augustus gekocht) liep al een tijdje niet goed en de laatste weken liep ze ook echt kreupel, vooral wanneer de grond bevroren was. Vanmiddag bleek dus, dat ze enorme schimmel in haar hoef heeft, de hoefsmid zag dit maar eens in de 10 jaar zo erg.. Onze vorige hoefsmid is er vorig jaar mee gestopt (toen hadden we deze merrie nog net niet), daarna hebben we 2 andere hoefsmeden uitgeprobeerd, maar de eerste ging voor een jaar op wereldreis(nadat hij 2x geweest was), en daarna hebben we weer een andere hoefsmid gehad, en vandaag weer een nieuwe omdat de laatste niet beviel. Ik ben zo blij dat we deze hoefsmid hebben laten komen, de laatste 2 hebben dus allebei niet gezien dat ze dit had, terwijl ze het volgens onze nieuwe hoefsmid waarschijnlijk al gehad heeft voordat ze hier kwam, en het zo erg was dat je het als hoefsmid niet kon missen.. Zelf ging ik er ook vanuit dat het in haar hoef zat, en had ook al het idee dat de hoefwand wat los liet, dit bleek dus te kloppen.. De hoefsmid heeft nu een heel stuk van haar hoefwand weggesneden en we moeten het nu spoelen met imaverol. Dat wilden we dus bij de DA gaan halen, maar kregen het niet mee, dan moest de DA het eerst komen bekijken, dus weer €70,-! alleen omdat hij er ff naar moet kijken en dan waarschijnlijk hetzelfde aan gaat raden. Het gaat me niet om het geld, maar ik vertrouw deze hoefsmid meer dan mijn DA, dus heb het nu bij Agradi besteld. Ik hoop dat het snel beter gaat met Hala, nu met die bevroren grond loopt ze zeker niet goed, gelukkig is het niet erger geworden sinds hij het vanmiddag heeft weg gesneden. Aan de andere kant is het wel mooi dat het vriest, zo kan er buiten in ieder geval geen troep in komen. Ik zal morgen eens een foto van haar hoef maken, het ziet er echt niet lekker uit.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:27

hoi allemaal
nog geen veulen bij joto

nou bij mij is de operatie gelukt
ik heb nog wel veel pijn in me schouder maar hopelijk straks niet meer...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:33

sterkte kitzbi....hopelijk gaat de pijn snel weg !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:36

AZ: fijn dat de oorzaak iig is gevonden EN dat je de imaverol niet alleen bij de DA kunt kopen. Ik bekijk DA's met een mengeling van vertrouwen en wantrouwen; het blijven commerciele instellingen, hoe kundig ze ook kunnen zijn.

Kitzbi: sterkte met het herstel :(:)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:44

kitzbi schreef:
hoi allemaal
nog geen veulen bij joto

nou bij mij is de operatie gelukt
ik heb nog wel veel pijn in me schouder maar hopelijk straks niet meer...

Sterkte :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:57

kitzbi: sterkte :(:)

Gem, het is inderdaad heel fijn dat we nu de oorzaak weten, en dat we zeker weten dat het uit haar hoef komt. Ze is namelijk uit de sport (endurance 100km+) gehaald door haar vorige eigenaar omdat ze een blessure had aan dat been. We weten nu dus zeker dat het daar niet vandaan komt. En wat je over DAen zegt is inderdaad helemaal waar, en zeker fijn dat ze imaverol ook nog ergens anders verkopen. Anders had het me gewoon bijna €100,- gekost om eraan te komen :(

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:05

Nou das lekker Al_Zawraa! Ben je ook mooi klaar mee.

Sterkte Kitzbi!

Hier nog niks hoor! Dr uier was iets geslonken na het lopen, maar goed dat is 5 min binnen en plop daar is het weer.
Ze is nu al een tijdje rustig, maar nu ik dit zeg begint ze geheid over 5 min weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:10

AZ: wij hebben iets soortgelijks aan de hand gehad met een paard dat al 11 jaar lang preventief clindacutin krijgt, vlak voor de wei echt nat wordt in de herfst. Paard krijgt anders steevast een schimmel-infectie die begint op de onderbenen en zich door neuzen, krabben al snel uitbreid.

Deze meedenkende DA is echter met zijn praktijk gestopt wegens gezondheidsredenen en de nieuwe, van een grote praktijk met veeeeel duur personeel, wilde perse eerst wachten tot het paard besmet was (daarmee misschien zijn weidegenoot ook zou besmetten), zodat hij bloedmonsters, huidschilfers en pus kon afnemen voor onderzoek. Als we gelijk hadden dat het een schimmel was, zou hij daarna alsnog clindacutin verstrekken.
Nou..... we hebben :list: _-:( }:) ~~}> -:(- gedaan, en daarna ging hij alsnog akkoord :x O:)
Laatst bijgewerkt door Gem op 09-02-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:11

kitzbi & amandake, beterschap allebei!

paulien houdt het spannend geloof ik he?

Ivy begint nu met de dag meer op een waggelende mammaduck te lijken hahaha.
de ene keer lijkt haar buik ook dikker dan de andere keer.

Ik denk trouwens dat ik haar vanaf begin/half maart apart ga zetten van wobbe.
ze staat nu nog in 1 box met wobbe, maar mijn moeder zegt dat ze af en toe zo lelijk doet tegen wobbe.
hoelang van tevoren zouden jullie ze apart doen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:14

ik heb winoa en pepper gewoon bij elkaar laten staan toen pepper het veulen moest krijgen,stal was ruim zat en ging ook hartstikke goed..

maargoed,dat waren 2 merrie,s

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:14

word gek van Paulien :D

Cam heeft ze er net afgebeukt dus moet zowiezo zo maar weer heen. Denk je dat ding goed te verstoppen..Helaas.

Greta begint ook weer lekker te groeien, buik komt nu onder de deken vandaan, en deken singel kunnen niet losser..

Paulien gaat waarschijnlijk wel weer drachtig. En heel misschien Greta (Ik vind dat je het kan maken om maar 1 veulen te hebben, dan 2).
Als het door gaat is het zeker dat Greta gedekt zal worden door een barock pinto, maar welke.. Geen idee nog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:19

Ivy en wobbe staan samen in een normale maat box.
ik durf wobbe er niet zo goed bij te laten met de bevalling.
ben bang dat Ivy in de stress raakt en/of wobbe afmaakt ofzo...
ze kan namelijk best een bitch zijn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:22

Wobbe is een ruintje?

2 merrie's zou ik dan nog wel aandurven maar iets mannelijks niet denk ik.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:24

wobbe is een ruintje ja.
maar Ivy is zeker weten de baas van de 2.
wobbe is nieuwsgierig en verder hartstikke lief.
maar vooral omdat het Ivy haar eerste is... ik weet natuurlijk niet hoe zij is en weet ook niet wat wobbe ervan vind zeg maar.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:26

Poeh tja ik weet het niet, hoe groot is de stal?

Ik zou het persoonlijk niet doen.

Indira was dus zo snel met bevallen van Bikkel, dat ze in de groep is bevallen, en dat hoort vaak een succes te zijn, maar hier niet.
Indira was dan wel een bitch, maar ze had geen moment rust.
Paulien pikte het veulen in, en de ruin van de buren zat Indira maar uit de groep te jagen.
Nu is het maar 1 pony natuurlijk, maar ik zou het niet doen denk ik

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:28

Ivy.. Zou dat ook niet riskeren, je weet nooit wat ze doen..

Hier gaat alles ze gangetje, weekje weer kunnen rijden, en nu is de bak weer te hard, schiet niet op zo..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:29

Ik doe het ook niet.
maar wilde graag jullie mening weten.
Waarschijnlijk gaat wobbe ergens in april ook eventjes 'weg' om beleerd te worden voor de wagen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:40

Ivystoeter; ik zou ze niet bij elkaar laten staan denk ik. Mijn merries vliegen elkaar altijd aan zodra het veulen geboren is. Toen Firenza haar veulen kreeg, hadden we nog een extra stal vrij dus heb ik Aziza verplaatst. Toen Aziza vorig jaar beviel hebben we direct doeken tussen de stallen gehangen zodat ze elkaar niet meer konden zien. Toen ging het goed, na ongeveer een maand hebben we de doeken weer weggehaald, toen ging het goed. De voorkant van de stal was trouwens open, dus als ze er behoefte aan hadden om elkaar te zien konden ze wel om de doeken heen kijken. Aziza heeft vorig jaar ook bijna 1 van de stalkatten vermoord, omdat die even op het randje van de stal kwam kijken wat er in de stal lag :(:) Gelukkig is dat toch nog goed afgelopen. Maar ik zet dus niets bij een merrie die moet bevallen in de stal, alleen wij mogen erbij van de dames :D Ik zou je ruintje minimaal een aantal weken voor de uitgerekende datum bij de merrie vandaan halen.

gem schreef:
AZ: wij hebben iets soortgelijks aan de hand gehad met een paard dat al 11 jaar lang preventief clindacutin krijgt, vlak voor de wei echt nat wordt in de herfst. Paard krijgt anders steevast een schimmel-infectie die begint op de onderbenen en zich door neuzen, krabben al snel uitbreid.

Deze meedenkende DA is echter met zijn praktijk gestopt wegens gezondheidsredenen en de nieuwe, van een grote praktijk met veeeeel duur personeel, wilde perse eerst wachten tot het paard besmet was (daarmee misschien zijn weidegenoot ook zou besmetten), zodat hij bloedmonsters, huidschilfers en pus kon afnemen voor onderzoek. Als we gelijk hadden dat het een schimmel was, zou hij daarna alsnog clindacutin verstrekken.
Nou..... we hebben :list: _-:( }:) ~~}> -:(- gedaan, en daarna ging hij alsnog akkoord :x O:)

Wat ontzettend vervelend, maar fijn dat de DA uiteindelijk toch mee werkte.
Hier is het gelukkig (waarschijnlijk) iets eenmaligs, dus als het eenmaal over is zijn we er waarschijnlijk ook echt vanaf. Maar dat kan nog erg lang duren, het kan zeer hardnekkig zijn. Ik hoop dat ik de imaverol morgen of overmorgen in huis hebben, dan kunnen we het gaan behandelen.

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:42

Luna, 267 dagen drachtig...
Afbeelding

Samen met Rose...
Afbeelding[/quote]

Mooie dames heb je toch!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:57

Ivy zit morgen alweer op 265 dagen