De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens...
Ik denk dat ik zelf ook heel voorzichtig zou zijn met het veulen, je weet niet wat de merrie doet buiten als het binnen ook al niet 'je van het' gaat... Ik zou ook niet willen riskeren dat het veulen door mijn merrie iets (blijvends) oploopt.
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat ze het ook buiten hadden moeten proberen, de twee bokkers die het hebben geprobeerd met dit kleine kereltje doen het vast ook niet voor hun lol om hem weer weg te brengen. Zo te horen is het veulen een echte hartenbreker en echt een lief ding, die ze veel liever thuis hadden gehouden bij hun eigen merrie.
Zoals ik al zei: je weet niet wat de merrie doet buiten. Je kunt het riskeren om te proberen, maar wat als het wel fout gaat? En tuurlijk kun je je nu altijd af blijven vragen 'wat als ze wel samen buiten waren gegaan', wie weet was het wel goed gegaan, wie weet was het finaal verkeerd afgelopen. Kun je dat risico nemen? Ik vind van niet.
Neemt niet weg dat ik het ook echt sneu vindt voor het veulen, maar het is iig wel geprobeerd en hopelijk krijgt hij nu een vaste plek op de opfok.