Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:04

inderdaad Ja een fries zoals jij hebt vind ik ook leuk, maar meer een zwart sportpaard met sokken, als je begrijpt wat ik bedoel Lachen en ik wil inderdaad geen stresskip, gewoon lekker relaxt buitenkachelknolletje waar ik voor de lol wat mee kan dressuren. Als hij uiteindelijk een M-proefje kan lopen ben ik al dik tevreden, ben niet zo'n wedstrijdruiter.. wil gewoon een pennypaard waar ik lekker mee kan tutten en rijden Haha! Het liefst met veeeel haar *LOL* *klinkt wel heel penny nu Nagelbijten / Gniffelen *

Stresskikkers zijn heel leuk om te rijden voor iemand anders, heb ik ook altijd gedaan. Maar voor mezelf wil ik gewoon rust in de tent Lachen Ik wil geen zelfmoordmissie maken van een buitenrit *LOL*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:07

ik vind melle trouwens wel een aansprekend paard Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:13

jaa melle is geweldig, ik wil misschien binnenkort op zijn moeder weer dezelfde vader zetten. Ik ben helemaal verliefd op hem, Maar met mijn merrie(melle zijn moeder) kan je geweldig mee buitenrijden. schrikt nergens van. En het is inderdaad net waar je van houdt. Ik ben ook geen wedstrijd ruiter. Maar veel haar is niet mijn ding Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:37

Hebben jullie ook dat jullie merrie nu anders is met rijden?
Die van mij is zoooo lief ze schrikt ineens nergens meer van....

Monchique is nu wel uit de wedstrijden gehaald omdat het zo onwijs stress paard is dus na de dracht gaat ze weer terug wedstrijden lopen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:58

kjoetie schreef:
inderdaad Ja een fries zoals jij hebt vind ik ook leuk, maar meer een zwart sportpaard met sokken, als je begrijpt wat ik bedoel Lachen ))

Ik moet wel lachen om je uitdrukking Haha!
Ik vind de zwaardere friezen ook mooier. Ik vind het jammer dat friezen ook nu meer op sport gefokt worden. En dat terwijl er al zoveel paarden voor de sport worden gefokt.
(of schop ik nu iemand tegen het zere been?)

Ik ga ook voor een huis tuin en keukenpaard. Daar hebben we er nu 2 van lopen (Nicolai, 11 jaar, ruin en U and Me, 5 jaar merrie)
Joem heeft mega aanleg om goed te presteren in de sport, maar bij mij doet ze het net zo goed in het bos of op het strand Haha!

Zo'n veulen wil ik dus ook graag weer. Als hij goed kan springen zou dat mooi meegenomen zijn aangezien vriendlief zich daar op wil gaan richten. Zo niet, blijft het veulen nog steeds erg welkom.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:01

Het is denk net wat je met paard wil, mensen willen steeds meer een dressuur Fries, ik ook. Dus fokken wij zulke Friezen Ja

Maar mijn friesje kan ook goed springen. Hij heeft uit zichzelf 1 meter gesprongen. Stond nog hindernis in de bak Haha! (En toen was die 1,5)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:09

ja dat is een discussie op zich he.. wat mij betreft is het prima dat er op sport gefokt wordt, maar moeten die mooie oude, barokke bloedlijnen ook blijven bestaan, en nu zie je dat die gewoon een onderschoven kindje worden. Dat vind ik heel jammer, als je nu met een barokke fries naar de keuring gaat wordt je gewoon laag geplaatst omdat het niet meer het type is dat ze willen zien. ik vind het jammer dat het één het ander lijkt uit te sluiten, ik vind dat allebei deze types bestaansrecht hebben. Maiko fokt wel dresuurbeweging, wat ik wel fijn vind, omdat ik niet echt tuig-aspiraties heb. Ook zwaardere friezen kunnen leuke dressuurbeweging hebben Ja Niet iedereen vind iele paarden het mooiste in de baan, ik vind de barokjes veel imponerender. maar dat is absoluut een kwestie van smaak Lachen Wat ik wel heel kwalijk vind is dat het mooie, betrouwbare en koele karakter naar de achtergrond verschuift en minder belangrijk wordt geacht dan sportaanleg. Dan krijg je over een aantal jaren imo hetzelfde probleem als bij het kwpn: paarden die voor de gemiddelde ruiter veel te heftig zijn.. je kunt wel een peerd hebben die zijn eigen oren eraf schopt maar als dan ieder buitenritje een zelfmoordpoging is karakter vind ik juist zo'n fantastisch kenmerk van het friese paard, vind het jammer dat daar toch op beknibbeld wordt.

Maar goed,dit is erg offtopic en er zijn veel mensen die het absoluut niet met me eens zijn Lachen

waar hoop je zelf op Dimple? merrie/hengstje? kleur?
Leuk dat je voor een veelzijdig paardje gaat, dat doe ik zelf ook, gewoon lekker kachelen, beetje dressuur, beetje voor de wagen, en mocht paardlief het leuk vinden, een sprongetje op zijn tijd..en verder vooral lol met je knol *LOL*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:12

Uhu. Ben het daar wel mee eens, ik vind mijn paard ook iets te dressuur gefokt. ze is zo tenger. Nog een maatje kleiner, sokken eraf knippen en ze lijkt op een arabier. Ik vind beide mooi. maar heb nou eenmaal de smallere friesjes.

zal nu weer onn topic gaan Lachen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:14

Melina schreef:
jennyk schreef:
Die van mij is drachtig sinds 25 mei, ik zit dus vlakbij jullie in de buurt Haha! . Het dus bijna 10 weken i.p.v 9 weken, wat ik bij de buikfoto had staan.
Ik hoop trouwens op een valkkleurig merrieveulen *LOL*

Ik hoop op een licht vos merrieveulentje met een blesje en eventueel wat witte voetjes/beentjes Pling

Ik hoop op een zwarte merrie, aftekeningen maken we niks uit Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:27

Spannend zeg, Karoliefje! Hopelijk komt er ook daadwerkelijk een merrietje uit!

Dreeke; dat is natuurlijk ook zo. Mijn andere merrie (ook een Tinker) is veel groffer kwa bouw en daar zagen we het vorig jaar pas met 9 maanden. Bij Darlah (ook tinker, maar luxer type) lijkt het alsof het nu dus al is...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:30

Meld zich ook nog eens Lachen
Mij maakt het niet zoveel uit wat het wordt... Ik heb al een vol broertje van dit jaar, hoop dat het daar op lijkt!
Zwartbruine merrie en zwartbruine hengst, dus waarschijnlijk een donker veulen, maar ik zou wel eens een vosje willen Bloos! Haha! (25% kans)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:37

Haha, jessje, dat zei ik eerder ook al, een vosje is alweer zo lang geleden, zou ook wel weer eens leuk zijn. En volgens mij hebben we daar 2 keer 50% en 1 keer 25% kans op. Hoeveel kans hebben we dan om dit jaar tenminste 1 vosveulen te krijgen? Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:17

ik hoop op een veulen met een beetje meer wit dan Forpreza Haha! Maar ik denk dat dat wel moet lukken als ik zn nakomelingen zie Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:01

heb je een foto van de hengst, Quirinake of heb ik daar overheen gekeken?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:11

kjoetie schreef:
Wat ik wel heel kwalijk vind is dat het mooie, betrouwbare en koele karakter naar de achtergrond verschuift en minder belangrijk wordt geacht dan sportaanleg. Dan krijg je over een aantal jaren imo hetzelfde probleem als bij het kwpn: paarden die voor de gemiddelde ruiter veel te heftig zijn.. je kunt wel een peerd hebben die zijn eigen oren eraf schopt maar als dan ieder buitenritje een zelfmoordpoging is karakter vind ik juist zo'n fantastisch kenmerk van het friese paard, vind het jammer dat daar toch op beknibbeld wordt.

En dat ben ik helemaal met je eens. Hoeveel mensen hebben een paard gekocht of gefokt omdat de hengst zo geweldig doet in de sport. Dat het bloed, zweet en tranen (en wellicht wat breuken op zijn tijd Knipoog ) kost om het paard te kunnen rijden............ik bedank ervoor.

kjoetie schreef:
waar hoop je zelf op Dimple? merrie/hengstje? kleur?
Leuk dat je voor een veelzijdig paardje gaat, dat doe ik zelf ook, gewoon lekker kachelen, beetje dressuur, beetje voor de wagen, en mocht paardlief het leuk vinden, een sprongetje op zijn tijd..en verder vooral lol met je knol *LOL*

Ik wil zelf graag een zwarte merrie. (vader, moeder, overgrootvader en moeder zijn allen zwart, dus zou moeten lukken...........maar je weet maar nooit Haha! )
Ik ben echt een merrie type, lekker tutten en frutten en af en toe dat heerlijke miepgedrag, maar verder helemaal 100% gaan voor het baasje.

Vriendlief daarentegen wil graag een zwarte hengst. Rolleyes Haha! Hij wil een stoere hengst en gaan crossen Ja

Weet je........als het maar gezond is. Begin 1999 heeft mijn toenmalige paard een tweeling te wereld gebracht (toen ik haar kocht wist ik niet dat ze drachtig was, laat staan van 2) en die zijn allebei overleden. Dat heeft zo'n diepe indruk op me gemaakt, dat het me niet uitmaakt welke kleur het is, als het maar gezond is.
Dat het beessie knap kan bewegen is mooi mee genomen Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:23

ja ben het helemaal met me eens. Hengst heeft zeker voorkeur, maar uiteindelijk ga ik gewoon voor een hoofdje van voren, een staart van achter en op iedere hoek een poot *LOL*

ik spiek net in jouw profiel, wat heb jij mooie foto's van je paard.. echt een mooie stoere merrie! ben heel benieuwd wat daar uit komt, mooie combi met kasparow Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:32

kjoetie schreef:
jaWat ik wel heel kwalijk vind is dat het mooie, betrouwbare en koele karakter naar de achtergrond verschuift en minder belangrijk wordt geacht dan sportaanleg. Dan krijg je over een aantal jaren imo hetzelfde probleem als bij het kwpn: paarden die voor de gemiddelde ruiter veel te heftig zijn.. je kunt wel een peerd hebben die zijn eigen oren eraf schopt maar als dan ieder buitenritje een zelfmoordpoging is karakter vind ik juist zo'n fantastisch kenmerk van het friese paard, vind het jammer dat daar toch op beknibbeld wordt.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Zelf zit ik dan wel niet in de friezen, maar karakter vind ik ook erg belangrijk. Heb in eerste instantie 2 jaar geleden de hengst gekozen omdat hij ten eerste bij mijn merrie paste, en ten tweede een goed karakter had. Nu ik veel met de hengst in aanraking kom de laatse jaren weet ik dat zijn karakter echt fantastisch is, en dus nog meer een reden om hem te gebruiken. Ik fok met een pony, en kinderen moeten daarmee kunnen rijden. Goed karakter is echt noodzakelijk, en als ik het karakter ook bekijk van mijn jaarling hengst, beter kan gewoon niet!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:39

Ik kom even inbreken hier. Ik had me al eerder gemeld, en aangezien we sinds vanochtend zeker weten dat Ravina drachtig is wil ik ook wel gezellig mee kletsen hier. Haha!

Ravina is van 16 t/m 20 juli gedekt door duitse hengst Ismo, en ze is 25 juni uitgerekent. Het wordt overigens haar tweede veulen, en voor ons het eerste, dus het is allemaal nieuw voor mij.

Ik zal binnenkort even bijlezen hier, dan ben ik ook weer up to date.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:11

@kjoetie: dit is de hengst die quirina gedekt heeft

Afbeelding

Afbeelding

voor meer foto's moet je maar is kijken op www.dahhorses.com Lachen

edit: tis een Rohdiamant x Andiamo x Welt As dacht ik Knipoog

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:20

Quirinake schreef:
Ik heb ff twee foto's geupload om jullie ff te laten zien Haha!

Mijn merrie is vandaag 127, eignelijk 128 op dit uur Tong uitsteken dagen drachtig, dus iets over de 4 maanden. En zo ziet ze er nu uit Haha!

Afbeelding

Afbeelding

zal flinke baby worden niet Tong uitsteken

Sorry, ik hoor hier eigenlijk(nog)niet, maar lekker dik buikje, Yuri.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:24

@Q, wat een prachtige hengst zeg! Echt gaaf! Vingers aflikken

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:56

Haaa ik reageer ook even, tuurlijk telt uiterlijk bij het fokken, niemand wil natuurlijk 'ezeltjes' fokken! Maar ik ben mee eens dat karkater inderaad net zo belangrijk is. Ik heb mijn hensgt ook uitgekozen om karakter, als ik puur op uiterlijk had geselecteerd was het een andere vader geworden.
De hengst die ik nu als vader heb staat erom bekend hoe braaf en koel hij is en geeft dat ook door aan zijn kinderen. Aangezien ik toch al wel een knappe merrie heb Haha! , en de hengst ook niet lelijk is hoor Clown , moet het goedkomen dacht ik!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:05

@Q: so dan! dat is een heel mooie hengst zeg Haha!

@regine: ja gelukkig sluit het één het ander niet uit, en zijn er genoeg mooie én fijne hengsten. En er is natuurlijk ook nog ma merrie, die heeft natuurlijk 50 % van de genen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:27

Ik meld me ook weer even Haha!

Leuke discussie over friezen hier Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb ook een fries Knipoog voor foto's zie profiel.
Moet zeggen dat ik me in kjoeties vizie goed kan vinden, ik ga persoonlijk ook voor barok (ook bij tinkers) maar van mij mogen de slankere friezen er gewoon naast bestaan Knipoog net zoals ik bij tinks voor cob of vanner ga, maar diegenen die grai willen fokken, moeten dat ook gwoon kunnen doen: alles heeft zijn charme en voordelen!!!
Ik vraag me wel af hoe Orlando zou scoren: we wilden er dit jaar al mee naar een keuring, maar hebben nu besloten nog een jaartje te wachten... Er zijn er veel die zeggen dat hij misschien wel een 1ste premie kan halen, maar anderzijds ook weer een heleboel die zeggen dat hij niet vet zal scoren, omdat hij niet slank en sport genoeg is...
Nu maakt het op zich niet uit, want hij is ruin Knipoog maar zelfs al ga je voor het plezier, heb je toch graag dat je geld goed geïnvesteerd is Knipoog dus ik zou wel willen dat hij die derde veulenpremie beter maakt Tong uitsteken
Zijn vader is trouwens Adel.

Dit zijn de combi's waar ik volgend jaar veulens uit verwacht Vingers aflikken *als dan toch iedereen gaat showen Haha! *

Tinkerbell (ster)

Afbeelding

x Longacre Bro (ster)
*vraagje aan fjordkootje: mag ik ook een van jouw foto's plaatsen???*

Afbeelding

En Angel (2de premie)

Afbeelding

x Moes (ster)

http://img150.imageshack.us/img150/2459/hpim36042pe.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/6847 ... b4k9es.jpg
(in links want te groot Clown )

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:45

bedankt dimple en kjoetie! Het is echt een fantastische hengst en hij past echt super bij mijn merrie! Dus hopelijk word dat wat Haha!