pascha in een dubbele box

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: pascha in een dubbele box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 00:12

nou is hij echt spring levend en strond vervelend op het moment Tong uitsteken
en het is geen dode boender en is een boere l u l en erg slim Tong uitsteken en snel ondeugend en toch ook wel af en toe heeeeeeel lief Tong uitsteken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 00:15

friendly schreef:
Hij is echt heel erg mooi, maar ik las in een ander topic dat hij nu dood is.. Erg jammer hoor.. Aan de verhalen te horen was ie lekker eigenwijs zoals veulentjes ook horen te zijn.. Pasha7: veel succes, en plezier met je komende veulen!

lezen voor je iets plaats

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:49

heel slim opgemerkt bren Bloos hebben ze het niet echt heel erg warm op het land? In jullie stal is het koeler vond ik maandag hoor Knipoog

chica_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:09

Hey Brenda, wat word die groot!! Schijnheilig ik lees elke keer dat het steeds beter met hem gaat Knipoog ben echth blij voor jou hoor Brenda Haha!

-xxx- jes van Patricia (chica_lover)

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 16:54

Azzaro schreef:
heel slim opgemerkt bren Bloos hebben ze het niet echt heel erg warm op het land? In jullie stal is het koeler vond ik maandag hoor Knipoog

gister hebben ze binnen gestaan Boos!
omdat ze eeriste zonder even een belletje tegeven het weiland hebben gemaait Boos! was er erg boos over
ja gewoon gemaait terwijl me merrie met veulen er bij liep gestoorde gek Boos!
en gister gingen ze schudden en rollen maken dus is ie niet naar buiten gegaan omdat ik bo niet kwijt wil
want die pennen van die schud machine steken een stuk uit en wil nou niet echt dat me knul er tussen komt en dood gaat Boos! nee zit er niet op tewachten eigenlijk vond het al erg genoeg dat ze hadden gemaait terwijl ze er op liepen
en vandaag waren ze weer vrolijk het land op
ze vonden het maar niks in stal en of de paddock ze staan liever op het land
en vanavond gaan ze latr naar binnen zo rond een uur of 10

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:04

oww lekker

ja had het gehoord van het maaien echt belachelijk :S

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:11

Boos! o wat haat ik dat nederlandse ..... weer Boos! eerst zeggen ze het gaat omweer komen en heb pot ver drie niet gezien en gevoeld van regen en omweer Boos!
dus me paard staat gewoon op stal terwijl ze het land op had gekunt

heb haar op stal laten staan omdat madam 100.000 kleuren schijt voor omweer
en echt door alle omheining heen gaat en de sloot dus ook

nou zit daar niet op tewachten Tong uitsteken
maar goed ze heb van hald 12 tot 4 uur buiten in de paddock gestaan en dan maar vanavond nog even 2 uurtje het land op als het weer niet is omgeslagen Boos!
echt ik luister nooit meer naar de weerbericht Boos! ga een dikke vette klacht in dienen
dat ze een keer goed het weer moeten bekijke voor ze het in het nieuws donderen Boos!
ben er nu echt boos om het is gvd niet de eerste keer dat die z ukkel s het fout hebben Boos!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:19

hahaha rustig aan bren:P

yeahh ik heb me theorie voor me rijbewijs Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:51

Gefeliciteerd, Willemijn!

En Bren... relaxxxx... breathe in, breathe out....
Blijven ademhalen he!?

Ik ben die hitte ook wel zat hoor, maar nu op dit moment is het lekker aan het afkoelen hier in huis.. Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 19:15

heb gister de schrik van me leven gehad Huilen
hij zou een wormen kuur krijgen voor het eerst dus ik stel de wormenkuur in op 100kilo moest van de dierenarts. dus zo gezegt zo gedaan en ik wou hem in ze mond doen ging ook top, en wou de spuit erin doen en toen spoot die hele spuit leeg in ze mond.
ik helemaal in paniek natuurlijk of je hem nou voor 100 kilo geeft of voor 700 kilo Huilen ik snel de spoedlijn gebelt van de dierenarts en gezegt wat er gebeurt was hij zij ja ik ga nu contact maken met utrecht en bel je zo terug Huilen ik nog meer in paniek krijg ik nog een hiepperventilatie Huilen en ja hoor met 3 min belde hij me terug hij zij (ik kom er meteen aan hij moet met spoed gespoeld worden) dus met 15min was hij op stal. hij drukte bij me vader een recept die die op moets halen bij de apotheke dus hij met een bloed gang naar de dinges toen en was binnen 30 min weer terug, normaal doe je er 30 min heen en 30 min terug over de je kan wel op je vingers tellen hoe hart en hoeveel spoed er achter stond. bij de apotheke moest hij norit halen 50 gr in poeder vorm Vingers aflikken Misselijk
en hij heb van 9 tot half 12 gespoeld
en om half 12 de norit erin gedaan
en zou om half 2 terug komen
dus om half 2 nog een controle en hij kreeg nog parafiene dus hij heb lekker de helestal onder gescheten Tong uitsteken
maar dat maakt niet uit het was erop of eronder.
ik ben echt nog nooit zo bang geweest echt nog nooit ik zit dit nu zo tetype met volle ogen van tranen Huilen
ik zag hetal helemaal gebeuren dat ik me veulen kwijt was Verdrietig
de dierenarts zij je moet dit in de gaten houden.
sloom worden niet reageren om de dingen om hem heen ademhaling en als je ieder kwartier jaja ieder kwartier even conteroleren of hij nog leefde door hem aan tetikken en elk half uur (als hij ligt )op telaten staan ivm in coma raken Huilen en dan gaat hij door
we konden niet naar utrecht want dan had hij het zeker niet gered Huilen

maar gelukkig is hij goed de nacht en ochtend door gekomen en dat was het belangrijkste dat waren de gevaarlijke uurtjes Huilen
echt iedere keer als ik ga conteroleren dan sta ik tejanken ik wordt er echt helemaal gek van
heb vanmiddag de dierenarts een flinke grote bos met bloemen gegeven, hij heb tenslote toch zijn leven gered samen met me pa mandy (van lorenz ) ( even voor de mensen van stal) en niet tevergeten door mij Tong uitsteken
er zijn 5 emmers met water verbruikt voor het spoelen. maar goed hij is er gelukkig nog en het is echt een bikkel mij kerel Huilen
ik ga nu stoppen en me tranen weg vegen en dan maar weer naar hem toen en weer janken Tong uitsteken ik ben blij dat ik hem nog heb
sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt
voor vragen mag je gewoon stellen hoor akn het wel beantwoorden Haha!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:28

he bren

je kon er niks aan doen gelkukkig is het goed afgelopen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:59

Aahhh Bren.. wat sneu voor dat arme kereltje.. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen!
Ik zag hem vanmiddag laat met zijn mamsje weer lekker op de wei staan.
Ik denk dat je die wormenspuit er voortaan wel op een andere manier inwerkt denk ik..... Haha!
Sterkte hoor, en een dikken knuffel van mij!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 10:00

Dabo schreef:
Aahhh Bren.. wat sneu voor dat arme kereltje.. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen!
Ik zag hem vanmiddag laat met zijn mamsje weer lekker op de wei staan.
Ik denk dat je die wormenspuit er voortaan wel op een andere manier inwerkt denk ik..... Haha!
Sterkte hoor, en een dikken knuffel van mij!

ik geef voorlopig helemaal geen wormenkuur dat doet me pa maar ik doe het echt niet meer Huilen

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:17

jeetje, ben blij dat alles weer goed is gekomen.......rot spuiten ook, heb er ook al eens problemen meegehad, alleen toen wilde het er niet uit komen. Sterkte verder!!!!!!!!!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:22

Oei gelukkig gaat het nu weer goed, maar je schrikt je wel een ongeluk zo. Ik heb ook een keer gehad dat dat maat ringetje afbrak en er dus ook veel te veel inging, gelukkig was dit toen niet zoveel te veel
Sterkte ermee

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:11

Jeetje wat een rot dingen zeg! Boos! gellukig gaat he tnu weer goed!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 13:35

dat veulen breng me echt hart klachten hoor vanochtend om half acht had ie weer iets
we gingen de stal uit en toen storte hij de helemaal in elkaar Huilen ik weer in paniek pfffff
ik weer de DA gebelt die was er binnen 5 min
toen hij neer storte durde het zeker 7min voor die weer terug was op de wereld echt dood eng was dat.
maar de dierenarts was er dus echt snel en die heb naar ze hartje geluisterd en helemaal na gekeken.
hij zij als ik alle veulen zo had gehoort dan was hij een zeer gelukkig mens.
dus aan zijn ingewanden is niks aan de had. ik dacht nou dat is een hart aanval of iets geweest maar gelukkig niet. of een spieruitval maar dat was het ook niet gelukkig en epeleptie of hoe je het ook schrijft was het ook niet, maar het kom ook gewoon een pijn scheut van de groei zijn
en maar hopen dat dat het was.
ik ga weer gauw terug naar stal voor een controle.
en zal vanavond wel weer een verslag maken hoe hij dus de dag door is gekomen tot 12 uur goed dus maar ik ga nu terug was het veulen oppas ga over een half uurtje weg en wil hem dus nu niet zonder toezicht op het land hebben
tot vanavond
een fijne dag verder

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:48

krijg je ook elke keer een rolberoerte, zeg!!
succes met de kleine!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:40

Vanavond heeft Bodyguard weer een aanval gehad. Ik was bij hun op het land ff, vanavond, toen hij even op zijn pootjes leek te zwaaien. Brenda zag het ook, maar even later rende hij weer rond.
Een uur geleden kreeg ik een smsje dat hij weer een aanval gehad heeft, en dat de DA onderweg was.
Verder heb ik geen nieuws.. Verdrietig
Duimen maar dat het goedkomt met dit lieve ventje!!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:08

getver wat een ellende voor zo'n klein ding al!
heel veel sterkte!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:05

Brenda heeft mij gevraagd of ik even deze update wilde schrijven:
Bodyguard gaat straks met zijn mama naar de kliniek in Emmeloord voor een paar dagen.
Daar zullen ze hem dan helemaal gaan onderzoeken, want de DA kanniet vertellen wat er mis is met hem..

We wensen jullie veel sterkte, Bren, Bo en Pascha..
Je kleine man moet wel beter worden!! Ach gut

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:43

echt vervelend Boos! ik hoorde t op stal allemaal! Bren hou ons wel even op de hoogte! Het komt allemaal wel goed

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:03

ik ga nu het hele verslag even type kan even duren omdat ik het er erg moeilijk meee heb Huilen

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:19

oke meid doe rustig aan! We lezen het zo ook hoop niet dat het erg is :'(

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:26

het verslag van 25-07-06
gister ochtend dus 24-07-06 had hij een aaval en dat duurde dus ongeveer 6 , 7 minuten voor die dus weer eterug was op de wereld.
de hele dag weinig aan hem gemerkt tot savond
ellen (dabo) me vader en ik gingen even kijken op het land niks aan de hand tot op een gegeven moment stond bo tewankelen op ze benen toen had ik zo iets van onee niet weer een aanval he. nee gelukkig ging ie weer een sprintje trekken en viel het gelukkig mee. ellen ging op een gegeven moment weg want haar paadtje was klaar met rijden en moest nog terug naar het weiland.
dus ik en me pa zaten nog in het land tewachten tot we naar binnen konden want er staan 6 ruinen op het andere land voor die van mij en anders moet ik daar door heen en dat gaat niet met een merrie met veulen.
maar goed wij wachten en om ongeveer kwart voor 10 gingen die naar binnen. dus ik dacht doe bo en pascha hun halsters om, om naar binnen tegaan. en toen begon hij weer.
zijn ogen draaide weg en begon als een gek tewankelen. en op een gegeven moment storte hij weer in ik meteen weer de DA gebelt hij was er binnen 10min
erg snel voor die praktijk Tong uitsteken
maar goed hij was er dus en het was dus weer over, bo was de gewoon weer bo.
heel gesprek gehad met hem van wat hij allemaal heb gedaan in 16 dagen. nou zegt hij het is een mega radsel Verward
dus hij zij ik ga morgen ochten vroeg meteen bellen met utrecht en dan belde hij mij terug zo gezegt zo gedaan.
maar hij had niet alleen utrecht gebelt maar ook kootwijkerbroek en emmeloord en 1 in belgie maar die van die belgen wisten helemaal niet wat ze er van moesten denken.
kootwijkerbroek had zo iets van ik bemoei me er niet mee want utrecht is er al mee bezich (begreep het wel van hun hoor)_
en emmeloord had ook zo iets van mmm wat moet ik hier van denken die zijden ook zo iets van laat hem maar komen. en we obseveren hem wel en dan kunnen we misschien iets eraan doen. dus hadden om half 2 een afspraak dus we gingen om 11 uur inladen. en hij stond er vrij snel in. en in de trailer kreeg hij weer een aanval en gelukkig stond de dierenarts nog op stal en die zag het dus en schrok zich een hoedtje en hij zij zodra hij weer op ze benen staat meteen gaan rijden en vaart maken niet rustig aan doen.
dus wij met een bloed gang richting emmeloord. en om kwart voor 12 gingen we weg en om tien voor half 2 waren we daar. heb me aan gemeld en gedaan en gevraagt of er mischien iemand kon helpen met uitladen ook netjes gedaan Haha!
gelukkig en ze waren heel braaf alle bij met uitladen.
hij moest meteen de bak in om tekijken hoe ze liepen en hoe hij mee liep me ze ma deed ie ook heel braaf normaal gaat ie dus de andere kant op en heb ie schijt aan ze ma maar nu sins ie zo raar doet is ie niet bij ze moeder weg tehalen.
nouja ze moesten 30min in de bak rond hobbelen en vanuit de bak een behandel kamer naar binnen en pascha moest een opvoel box in voor de veiligheid van de artsen.
en bij bo gingen ze zijn ogen controleren en zijn hersenen enzo en dat was allemaal goed.
toen mocht ie een grote box in en morgen ochtend gaan ze kijken hoe hij de box uitkomt en dus afwachten maar. moet tussen 8 en 9 bellen hoe hij de nacht door is gekomen.
ik ben zo verschrikkelijk bang dat ik bodyguard kwijt ben en dat het dus niet goed komt Huilen
je staat zo machtenloos Huilen
maar goed hij staat daar beter als bij ons thuis hoop ik maar dat zal wel Huilen
Huilen Huilen Huilen