Nou hier weer een verslag van mij...
Om kwart over 7 kwamen ze van van der lageweg met het andere veulen. 1tje van harley die was vanmorgen geboren maar de merrie had vet in het bloed en gaf dus geen melk...
Het veulen van de vrachtwagen afgehaald ging allemaal heel goed. Toen dat dode veulen uit de stal gehaald heeft de hele dag bij de merrie gelegen en het levende veulen erbij ingedaan dat verliep niet goed.
Toen hebben ze het levende veulen er weer bij weg gehaald de merrie werd helemaal gek heel zielig. En toen hebben ze dat levende veulen op de grond gelegd en met het dode veulen er over heen gewreven om de geur op het levende veulen te doen.
En toen verliep het zeer goed de merrie begon hem meteen te likken de veulen drinkt goed eerst niet maar de merrie had ook wat last van de uiers die stonden op knappen natuurlijk de merrie eerst weer vast gehad en toen ging het veulen drinken en ging alles goed.
Tot nu toe verloopt alles goed ik ga zo weer even kijken maak ik nog wel weer even nieuwe foto's. Met het nieuwe veulen staat een hele andere merrie zeer tevreden
Het veulen ligt nu nog in de schuur maar wordt morgen opgehaald....