Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:56

Odess schreef:
Wat een wereld van verschil he, sommige merries! Vanochtend op Odess gereden, ook ff lekker gesprongen want dat vind ze geweldig. Een meter, hoger, het maakt haar allemaal niet uit! Daarna nog even een klein eindje om en dan vind ze het heerlijk om hard te galloperen, oortjes naar voren en gaan.

Ik heb wel het gevoel dat Odessa rustiger is geworden. Ze is wel net iets rustiger en nuchterder.

Ik ben vanmiddag nog even op buitenrit geweest, het enige wat ze wil is keihard galopperen! Voor de rest lijkt ze niet zo veel zin (meer) te hebben, maar dat verschilt ook een beetje per dag. Springen hoeft ze niet meer, al lijkt ze dat zelf wel jammer te vinden! Ze springt altijd huizenhoog over het cavaletti-balkje in de bak, of over de omheining Haha! .

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:04

Ik heb een paardje dat zo dol is op springen, dat ik dat lekker blijf doen. Ze geeft zelf wel aan als ze niet meer wil! Ben wel blij dat mijn paardjes heel veel ontzag hebben voor de omheinig. Waar ze nu staan is de omheining op sommige stukken maar 70 cm, maar stroom of niet, ze halen het niet in hun hoofd om eruit te gaan Lachen

Wat dat harde galloperen betreft, die van mij is buitenuit zo kijkerig soms! Dat ik blij ben dat ze nu zelf wil, want dat heen en weer gespring wordt je ook niet goed!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:38

Odess schreef:
Ik heb een paardje dat zo dol is op springen, dat ik dat lekker blijf doen. Ze geeft zelf wel aan als ze niet meer wil!

Ik sprong en crosste altijd met mijn merrie, maar dat heb ik nu even opzij gezet. Ze maakt zich best wel druk met springen en we hadden altijd pittige trainingen. Hoewel ze makkelijk kan springen natuurlijk ben ik er toch erg voorzichtig mee, tis haar eerste veulen en wil zo min mogelijk risico lopen(misschien ben ik daardoor afentoe TE voorzichtig hoor)

Ik moet trouwens wel zorgen dat ik evengoed blijf rijden want ze wil nog steeds graag aan het werk, die van mij is liever lui dan moe *LOL*

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:41

Een goede conditie zorg ook voor een minder zware bevalling dacht ik.
Dus ik probeer zo lang mogelijk door te gaan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:15

Ik hou Simply wel in conditie, maar ben heel voorzichtig dat ik haar niet in het zweet werk. Een goede conditie helpt zeker met de bevalling!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:28

Copper liep vorig jaar op 6 maanden ook nog onder het zadel. Ze werd toen in 6 weken klaargestoomd voor de Ibop proef (dressuur en springen).
Dat kon ze nog prima aan.
Na de test is ze weer naar huis gekomen en weer 24/7 in de kudde gegaan Lachen
Dit jaar wordt er met geen een merrie gewerkt, ze lopen gewoon lekker uit te buiken in de wei.
Ze zijn regelmatig wat aan het dollen en kunnen op deze manier zelf kiezen hoeveel beweging ze nemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:48

Het stormt hier en de zon schijnt fel.
De merries gingen voor het eerst weer achter het huis naar buiten.
Drachtig????? nou we kunnen nog steeds bokken, sprinten en heel hard als het moet Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:53

Ik rijd gewoon net zo lang door tot ze echt niet meer door wil, dat is beter voor de bevalling, en je kan daarna ook beter weer beginnen met rijden

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:58

Hier een fotootje van Soleda op 3 maanden dracht onder het zadel...
Afbeelding

strekken is nog steeds geen probleem Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:04

Dit is een foto van Copper vorig jaar.
Ze was hier ruim 6 maanden drachtig en heeft met die buik nog een parcoursje gesprongen ook Haha!
Dit was bij het losrijden, Sjuimpje rijdt haar hier.

Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:37

Zo, je ziet haar buikje al wel Haha! mooie foto's allebei!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:16

Copper ziet er daar echt zo prachtig uit!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:22

Nou eindelijk kan ik ook zeggen dat Van een buik heeft! Haha!
Foto's hier [KS] Opgepast!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:56

Mijn merrie is inmiddels bijna 5 maanden drachtig, en helaas is er nog steeds niks te zien..
Helaas laat Shakyra nooit zien of ze hengstig is of niet..
Ben bang dat ze dus niet drachtig is, en 'n vader wil haar niet laten scannen.. ik verheugde me onwijs op een veulen, maar nu is het toch wel een teleurstelling..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:49

Mazzel-meid schreef:
Mijn merrie is inmiddels bijna 5 maanden drachtig, en helaas is er nog steeds niks te zien..
Helaas laat Shakyra nooit zien of ze hengstig is of niet..
Ben bang dat ze dus niet drachtig is, en 'n vader wil haar niet laten scannen.. ik verheugde me onwijs op een veulen, maar nu is het toch wel een teleurstelling..

Ik weet niet of je paarden nog geent moeten worden dit jaar? Als mijn DA voor iets "anders" komt laat ik hem Simply gewoon even opvoelen, zodat ik wat zekerheid heb!

En bij de vorige dracht van Simply zag ik met 5 maanden echt ook helemaal NIKS! Met 7 nog niet en pas met 10 maanden kon je eindelijk zien dat ze drachtig was!! Dus maak je nog geen zorgen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:17

Vandaag was het nog lekker weer dus snel de camera nog even mee de wei in Knipoog

Copper:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan welke kant zou de kleine liggen? Haha!

Macy:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zag later pas dat de staart er voor zit maar zou het veulen toevallig aan de linkerkant liggen? Schijnheilig

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:00

wow!! wat een buiken allebei al!! Kwijl:~
Ze zien er goed uit! Ben benieuwd hoe dik ze zijn als ze het bijna krijgen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:30

WOW! die zijn echt "enorm"!! Sim is echt nog lang niet zo ver! Dat terwijl ze al ruim 6 maanden drachtig is! Hmm, toch maar een keertje weer laten opvoelen denk ik!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:39

jeddah schreef:
Hmm, toch maar een keertje weer laten opvoelen denk ik!

Hihi ... die arme Sim!! Sta je gewoon lekker zwanger te wezen, komt er weer zo'n man langs met zo'n rubberen handschoen Clown . Maarre ... vorige keer toonde ze toch ook pas op het allerlaatst? Dan zal dat nu toch ook wel goed zitten, hoop ik? Makkelijk praten hoor ... ik heb een paar weken geleden ook op stel en sprong de da laten komen omdat Lee zich wat hengstig gedroeg ... en die was ook gewoon nog hartstikke drachtig! Dat begin je nu overigens ook wel goed te zien. Veel eerder dan vorige keer, maar ja, nu doet ze niets en toen werkte ze volop.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:40

.... en ik houd echt op over de buikjes van mijn merries, want die zijn echt heel bescheiden vergeleken met al die kanonnen die ik hier voorbij zie komen Bloos! !!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:41

Ik denk dat deze merries sowieso al wat buikiger zijn hoor Jeddah, ook als ze niet drachtig zijn Knipoog
Maar vooral bij Macy is het nu echt al duidelijk een dikke buik van het veulen. Bij Copper valt het in het echt minder op dan als op deze foto's.

Laat jij de merries meerdere keren opvoelen tijdens de dracht Jeddah?
Ik heb het zelf wel eens op 10 maanden laten doen omdat er van buiten niets te zien was en de hengst waar ik haar anders door wilde laten dekken, snel weer naar Wales zou gaan.
Verder worden ze 1x gescand op dracht in de loop van het seizoen. Even controleren of Sammie gelijk heeft en een keer checken op tweelingdracht.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:27

Ohhh, wat een mooie buiken al !
Die foto van Copper vind ik erg leuk, echt grappig dat je het veulen zo kan "zien" liggen aan de ene kant van de buik *LOL*.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:47

Ik zie echt nauwelijks iets bij mijn fjord. Ze is nu ongeveer 4,5 maand drachtig. Jullie hebben echt al hele dikke buiken!! Bloos!
Ik wacht op een buikje, dit is haar eerste keer dus allemaal heel spannen maar leuk! Haha! Haha!
Het lijkt me echt fantastisch als je het veulen echt goed kan zien en kan voelen! OK dan!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:57

MarijeR schreef:
Ik denk dat deze merries sowieso al wat buikiger zijn hoor Jeddah, ook als ze niet drachtig zijn Knipoog
Maar vooral bij Macy is het nu echt al duidelijk een dikke buik van het veulen. Bij Copper valt het in het echt minder op dan als op deze foto's.

Laat jij de merries meerdere keren opvoelen tijdens de dracht Jeddah?
Ik heb het zelf wel eens op 10 maanden laten doen omdat er van buiten niets te zien was en de hengst waar ik haar anders door wilde laten dekken, snel weer naar Wales zou gaan.
Verder worden ze 1x gescand op dracht in de loop van het seizoen. Even controleren of Sammie gelijk heeft en een keer checken op tweelingdracht.

Ja, tot nu toe is Simply 4 keer gescaned en 1 keer opgevoeld............ Bloos! Haha! !

Mijn DA zij de vorige keer al "zal ik elke keer dat ik in de buurt ben even langskomen zodat je kan slapen de komende 11 maanden?" Knipoog

Hij weet dat ik me elke keer zo druk maak, meestal om niets. Maar de vorige dracht is Simply ernstig ziek geweest en heeft ze zelfs 3 dagen lang 41-42 graden koorts gehad.
Ik wist ZO ZEKER dat het veulen dan geaborteerd zou worden dat toen er niets "uitkwam", ik zeker wist dat ze niet drachtig was!! Want anders had het toch nooit goed kunnen gaan?? Daarbij kwam dat dat ze inderdaad haar dracht helemaal niet toonde. We hebben haar toen niet meer op laten voelen, juist omdat ze ziek was geweest vond mijn DA dat niet zo slim, om bacterien naar binnen te "brengen". Dus ik heb moeten wachten, en wachen tot ik de buik eindelijk op 10 maanden zag bewegen!! Wat was ik blij!

Op 333 dagen is Senna geboren, een piepklein veulentje die Simply er zo uit "poepte" en die nu, als jaarling hartstikke mooi, lief en gezond is!

Maar goed, dat neemt niet weg dat ik me continue zorgen maak over dit komende veulen en of hij (want het wordt een hengst, weet ik ook weer zeker ) er nog wel inzit!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:45

Volgens mij zouden mijn merries daar niet zo blij mee zijn Schijnheilig
Ik twijfel ook minstens 1x per week of er niet wat is misgegaan en pas als er echt een flink uier onder hangt, geloof ik pas dat er wat in zit. (Dan begint de stress met wat er nog mis kan gaan...)

Maar als ik dan weer even probeer om logisch na te denken, weet ik dat de kans op vergooien de eerste 3 maanden en dan met name de eerste 40 dagen het grootst is.
Na die tijd laat ik dan ook niet snel meer de DA opvoelen.

Oh en ik roep al jaren dat er hengstveulens komen maar hier zijn al 6 merrieveulens op rij geboren.
Vandaar dat het nu zeker 2 hengstveulens worden Knipoog