Ik meld me ook bij de lege tietenclub haha. Vorige week begon het ergens op te lijken maar vandaag dag 338 en het is een beetje terug gelopen. Geen harsjes meer. Ik denk dat ze wacht op beter weer
Al_Zawraa
Geplaatst: 21-03-21 22:35
Dddara gefeliciteerd! Alles goed gegaan?
Kabayo, spannend, succes!
Veronia ligt toch vrij netjes op schema met 322 dagen vind ik.
Cp, ach wat een fopmerrie.. Ze wil gewoon niet dat je op vakantie gaat Hopelijk schiet het straks gewoon ineens vol.
Jacky, fijn dat de camera het doet!
Helaas hebben we hier nog niet alles gehad, drinken gaat nu heel goed gelukkig, maar de kleine, grote man zijn buigpezen zijn te kort. Daardoor staat hij dus op zijn teentjes en met zijn ene voetje kiept hij er regelmatig overheen. Ik kan gelukkig zijn beentje stretchen als hij slaapt, dus dat proberen we in ieder geval meerdere keren per dag te doen, zodat het iets oprekt. Kans is dat hij morgen een infuus moet om de pezen tijdelijk te ontspannen, zodat hij er beter op gaat staan. Leuk zo'n groot veulen uit een niet zo'n grote merrie, heeft natuurlijk helemaal opgepropt gelegen daarbinnen.
Verder vind ik hem echt gaaf! Ondanks dat hij nu nog niet helemaal lekker loopt door dat voetje, zie je heel duidelijk hoeveel bewegingsvrijheid hij in zijn lijf heeft. Ben heel benieuwd als hij straks goed staat, volgens mij gaat hij dan echt mega bewegen!
Hier even een paar foto's van vandaag buiten, naam komt ook morgen eindelijk hoop ik Nu eerst mijn bed in
Wat een leukerd AZ! Ik had vorig jaar ook eentje met zulke peesjes in de voorhoefjes, en zolang ze niet stijf zaten en er beweging in zat moest ik mij geen zorgen maken, hij is prima in orde gekomen Beetje stretchen zal wel helpen
Jeetje het is niet bij te houden Ga toch een poging doen hahaha
AZ bij Gea staat ze inderdaad super! Gefeliciteerd met je mooie veulen! Jammer dat het weer een hengst is, maar gelukkig gezond! Hopelijk knapt je merrie snel op en rekken de pezen van je veulentje snel een beetje op.
Gea ik hoop ook dat het veulen er snel is, vooral voor jou!
beaudyh gefeliciteerd!!
Laurenti echt een knappie!
chadje, ook al zo'n plaatje
Ice gefeliciteerd! die zou ik toch niet zomaar weg doen
Muronia, fijn dat ze veilig is! De laatste loodjes gaan beginnen
alicelover, jouw veulen heeft echt exact dezelfde kleur als je merrie. Mooi
Fotsy wat ziet lily er volwassen uit ben benieuwd naar wat ze aan het bakken is
ljongma wat fijn dat het goed gaat.
Sanne gefeliciteerd! Ook van Dallas toch? Heb je een goede foto van het veulen? Nu ben ik nóg nieuwsgieriger naar die van mij!
KootMira sterkte! Waaraan ben je je merrie verloren?
Kabayo fijn dat zilver over de 320 dagen is! Nu maar afwachten! Druppen is een goed teken
Michelle wat is River knap Doe mij ook maar zo eentje
Neon, wat een leuke ronde spikkel heb je
DDDara gefeliciteerd!
Wat een hoop met hars/melk hier!! Dat wordt een veulenboom!!
Dat roepen we al een paar nachten en telkens valt het tegen.
baudyh
Geplaatst: 21-03-21 23:12
Gefeliciteerd dddara, fijn dat je veulen er is
AM_Horses
Geplaatst: 21-03-21 23:15
Wat een hoop uiers met Kegeltjes Kom maar op met de veulentjes
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 21-03-21 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Kathleen_vW
Geplaatst: 21-03-21 23:15
Ik heb 2,5 dag niet echt bij gelezen en we zitten al in deel 2. En Eefje is lijstaanvoerder! Ik juich wel, maar van mij mag het nu wel komen Hier komt in ieder geval een mega bijleespost!
Over veulens die water drinken, geld dit voor de eerste paar weken? Vanaf wanneer is het wel veilig? Moet zeggen dat ik hier nog nooit eerder aan gedacht heb, het is nieuw voor mij. Op de oude stal hingen de waterbakken wel hoog, dus toen konden ze er nog niet bij. Hier hangen ze lager, dus ik ga even kijken hoe ik het nu ga doen.
Cioccolato: Zwangerschapskwaaltje dus. Hopen dat het veulen snel komt. De voorbodes lijken goed! Succes Laurentii: Wat is ze fluffy Stal Melyn: Leuk project hoor. Nog zo’n mooie wachtpost om in te waken. Veel plezier met klussen. Neonlight: Irritant zeg, dat je problemen hebt met de camera. Hopelijk krijg je het snel opgelost. En de paarden kunnen zwangerschapszwemmen, oeps! sultan15: Welkom terug AnsoDM: Balen dat ze niet zuiver liep. Gaat het nu beter? Knappe foto’s trouwens! chadje: Ik heb een documentje erbij terwijl ik bijlees, zodat ik niemand vergeet. Heb echt het geheugen van een zeef zonder lijstje . Wat is jouw veulen trouwens ontzettend knap! Balou_lover: Bedankt voor je feedback. Kate voelt zich trouwens kip lekker zo te zien (raar om mijn eigen naam te typen. Kate is ook mijn roepnaam ) Al_Zawraa: Gefeliciteerd met de knappe jongen! Je hebt er wel patent op, die hengsten. Fijn dat het drinken nu ook beter gaat. Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad betreft de peesjes. Als je meer informatie wilt, kun je me een PB sturen. Vulina: Met een kacheltje erin gaat het prima. Het is ook maar een kleine ruimte, dus het is zo warm gestookt. Rose_Sonny: Jouw merrie ziet er vrolijk uit en ze moet nog zo lang… Wel super leuke zwangerschapsfoto’s! baudyh: Nogmaals gefeliciteerd! Mooie aftekening op het hoofd en een super leuke naam. Was wel even spannend met de nageboorte, maar fijn dat het er goed afgekomen is en de merrie het goed maakt. Tanja84: Jij ook kampeerze! Kabayo: Zilver laat je wel wachten, maar er komt schot in de zaak! Succes! Luna2006 en cp112: Geduld is lastig, ik kijk ze er ook bijna uit. Ik heb er ook één staan die eerder minder wordt dan meer in het uier. We houden vol essie_blue: Heerlijke foto van je knappe lama Piarens: Aan de hengst of merrie foto te zien gaat haar voorkeur uit naar een ventje Olga89: Spannend, veel succes! floripori17: Super leuk idee! Hier wordt er ook gegokt op de datum en het geslacht. De meeste mannen hebben gekozen voor een bierpakket en de vrouwen voor chocolade mirjamalvaro: Mooie uiers. Hoeveel heb je er drachtig dit jaar? AM_Horses: Fijn dat de rollen omgedraaid zijn en Sammie nu degene is die de meeste tekenen vertoond. Dat geeft hoop! Riv_Q: Wat een droom uitzicht zo vanuit de woonkamer. Jaloers! Quenza kun je al bijna rollen, en fijn dat Lotus het steeds beter doet op de trailer. DDDara: Gefeliciteerd! En toch stiekem buiten! Hoe gaat het nu? Michelle5418: Wat een plaatje is River, en lekker eigenwijs. Over het aanhouden of verkopen van de veulens. Eef’s veulen wordt sowieso verkocht. Als Deja een knappe en goedbewegende merrie krijgt ga ik m’n vriend heel lief aankijken of ze mag blijven Sanne96: Hehe, het werd tijd Gefeliciteerd! Macavity:: Dat zijn flink wat kilo’s, maar dat mag ook met een baby aan boord. Succes nog! Fotsy: Ontwikkeling, ben benieuwd! Eefje ligt ook minder nu het eraan zit te komen. Deja maakt het niks uit, die ligt meerdere keren per nacht languit Dustinlover: Daar zit een beste uier op zeg! Kan vast niet lang meer duren. Icecrystal: Ja, daar is ze dan! Gefeliciteerd! Het is inderdaad net een mini Total US! LaDonna75: Prachtige leeftijd, maar dat maakt het niet minder zwaar. Veel sterkte Muronia: Super fijn dat Veronia veilig is! En dat stil vallen ken ik, heb er ook zo één staan. Perfectie kost tijd, hé Ijongema: Fijn dat Sinne het zo goed doet, dat is toch een troost CharmFaith: Wat een heerlijke foto Jacky84: Oh oh, wat een sloper . Fijn dat de camera hangt, dat geeft je toch meer rust nu je mee kan kijken. alicelover: Wat een heerlijk ding, geweldige bles ook! Die van 2019 is ook heel knap. MDWStables: Heel veel sterkte met het verlies van je oude maatje Renske_W: Waarom hoop je dat Ariel het niet volhoud to de datum? Geen geduld? kyrkelover: Hoi Jij ook hier? Leuk dat Treasure drachtig is en al aardig op weg zo te zien! Succes! suffie: Wat een leuk stel zeg en wat een onwijs schattige shet Balou_lover: Een goed begin is het halve werk, toch? Succes! Imaginaerum: Gezellig. Alle Desperado’s verzamelen! J_emma: Helemaal mee eens. Afgelopen 2 jaren ook best pech gehad, dus dit jaar twee normale geboortes en gezonde veulens zou heel fijn zijn. Cynthia82: Zo dan! Dat is een dubbeldekker KootMiraDrum: Heel veel sterkte met het verlies _cheyenne_: Bedankt voor de tip. Heb zelf geen merries die aan de nageboorte blijven staan, maar ik ga het onthouden, mocht het in de toekomst wel een keer zo zijn. tamaramt: Die van mij hebben het alarm aan het halster hangen, en meestal laat ik die om tot er een rustig moment is dat ik het halster af kan halen. Ik ben verder redelijk hands-on bij bevallingen, maar dat is ook omdat mijn merries dat toelaten en ook echt op hun gemak zijn. Dennenboom: Yes, ook over de 320 heen! Rianne1807: Prachtige merrie heb je, en die ogen RuNi: Nog een lid voor ons clubje. Kom erbij! keresa: Daar zit beweging in. Succes!
Eef zit inmiddels op 341 en ze neemt duidelijk de tijd. Een week geleden zat er nog een minimaal harsje, maar nu is het rustig en droog. Het uier is vol, maar de laatste dagen hebben we geen veranderingen waargenomen. Ik verwacht dat ze morgen gewoon fier aan de leiding gaat op de lijst
Deja is onderhand bezig met een inhaalslag. Zal me niks verbazen als zij straks nog eerder bevalt dan Eef.
Ondertussen vermaken we ons wel. We hebben gisteren de oude baas Roco naar het bos meegenomen (waar hij de oude trukendoos opentrok en hele stukken alleen maar kon passageren en piafferen, oude gek ) Verder dit weekend naar de hengstenshow van Helgstrand gekeken. Laat de veulens maar komen.