Ik moet wachten op de volgende hengstigheid, man wat duurt dat lang.

We zitten gewoon nog vroeg in het seizoen, maar vorig jaar hebben we op 16 maart geinsemineerd, dus gevoelsmatig ben ik nu al heel laat.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalMelyn schreef:Jammer kabayo, diepvries lijkt me moeilijk ook. Moet heel precies toch?
Leuk selente, welke combi wil je maken?
Selente schreef:StalMelyn schreef:Jammer kabayo, diepvries lijkt me moeilijk ook. Moet heel precies toch?
Leuk selente, welke combi wil je maken?
Mijn Namelus R x Quasimodo Z ga ik laten dekken door Komme Casall. Hij mag haar rijbaarheid en balans gaan verbeteren.
Hoe zijn jullie ervaringen met DV? Ik ga dit jaar sowieso niet voor DV omdat het het eerste veulen van mijn merrie betreft en ik geen flauw idee heb hoe makkelijk ze pakt... Maar mocht het ooit zo zijn dat ik er wel aan zou denken...
floripori17 schreef:Selento
Dit is ook mijn eerste keer met deze merrie dus ik kom er nog op terug. Ik had het wel heel makkelijk. Zaterdagochtend naar kliniek gereden. Daar had ze een ei van 3,8. S'avonds weer gescand en meteen geinsemineerd. Zondag ochtend gescand en zag alles er goed uit. Dus ze was zondag middag alweer thuis. Superfijn. Maar durf nog niet echt te hopen dat alles zo makkelijk gegaan is.. donderdag heb ik de uitslag. Maar van wat ik te horen heb gekregen is dv prima en hangt het erg af of alles omtrent op de juiste manier gegaan is en natuurlijk hoe vruchtbaar het sperma is. Sommige klinieken doen dan ook een test voor het insemineren. Dat ze tellen of er genoeg zaadcellen nog actief zijn. En dan moet er een bepaald percentage bruikbare cellen zijn van wat ik begrepen heb. Dus ook wel combinatie kundigheid en vruchtbaarheid.