[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:52

We gaan morgen toch maar scannen, het zint me niet en ik wil gewoon iets zeker weten nou.
Wish us luck!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:21

We duimen Woogy!

Welkom ook Anneliedream!

Nynkster

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:49

Wauw de eerste alweer drachtig! Gaat snel zeg!
Nog 2,5 week voordat ik lina naar de hengst breng, gaat zo snel. En nu toch wel spannnend :+

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:11

Spannend Woogy!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:23

Ik weet niet waarom, maar ik vind het allemaal vele malen spannender dan normaal! :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:25

Succes woogy!
Het is sowieso spannend :D Voor mij eerste keer eigen veulen fokken en voor merrie ook eerste veulen. Hadden wel altijd veulens bij de merries die ik reed, maar dat was toch minder spannend. }:0

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:31

Bij mijn allereerste veulentje was het stik spannend, maar vond ik het vooral ook heel leuk. Enthousiaste spanning zeg maar, nu ben ik er ook wat nerveus bij.
Al die vragen die zich steeds maar opsommen: Is Pris nog wel in orde? kan ze überhaupt nog een veulentje krijgen? blah blah blah. Moet gewoon m'n hoofd stil leggen en de scan van morgen afwachten.

Maar die 2,5 week afwachten om te gaan dekken is zo om hoor :) Het wachten daarna...dat duurt pas lang :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:33

Hoi! Nu toch waarschijnlijk een merrie bij de hengst dit jaar. Dus ik meld me alvast.
Ik heb nog geen idee welke hengst.. dat moeten we nog allrmaal uitzoeken. Wel een springhengst weer :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:41

Cioccolato schreef:
Hoi! Nu toch waarschijnlijk een merrie bij de hengst dit jaar. Dus ik meld me alvast.
Ik heb nog geen idee welke hengst.. dat moeten we nog allrmaal uitzoeken. Wel een springhengst weer :j

Ik pleit voor Bubalu :D Gekheid, heb verder geen verstand van warmbloeds en hun lijnen maar heb met kinderen van hem gewerkt en vond ze stuk voor stuk werelds <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:59

Woogy schreef:
Bij mijn allereerste veulentje was het stik spannend, maar vond ik het vooral ook heel leuk. Enthousiaste spanning zeg maar, nu ben ik er ook wat nerveus bij.
Al die vragen die zich steeds maar opsommen: Is Pris nog wel in orde? kan ze überhaupt nog een veulentje krijgen? blah blah blah. Moet gewoon m'n hoofd stil leggen en de scan van morgen afwachten.

Maar die 2,5 week afwachten om te gaan dekken is zo om hoor :) Het wachten daarna...dat duurt pas lang :D

Ja dat is vervelende spanning! hoe oud is je merrie nu? Scannen geeft vast duidelijkheid, dat is beter dan gissen natuurlijk.
Ja het is zo voorbij joh, ging tijdje terug bij de hengst kijken en dat is ook alweer tijdje terug. Dus dit is ook zo voorbij. Hoop gewoon dat ze zich netjes houdt bij de hengstenhouder en dat de dracht goed verloopt. Ben in ieder geval nu al begonnen met de geboortestal klaarmaken :') Liever te vroeg dan te laat zeg maar

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:08

haha bekend probleem ja :)

Pris is nu 20, heeft drie veulentjes gehad. Maar we hebben al 2 seizoenen met haar getobt omdat ze a-synchroon beek wat je eigenlijk niet merkte, behalve dat je dekte en ze weer opnieuw hengstig werd. Toen hebben we haar op de 6de dag nog moeten dekken en het ei afgespoten.
Daarna is ze zo drachtig geworden en het jaar erop was ze met 1 cyclus dekken drachtig.
Nou hebben we pas 1 cyclus gedekt, maar ze doet anders dan anders dus zelf denk ik dat ze weer a-synchroon is en daarmee geholpen moet worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:11

spannend Woogy, ik duim voor je dat het gelukt is.

Ik ga wachten tot mei met dekken, veel vroeger wil ik nog geen veulentje. Van de week eerst maar eens bij de hengst langs om te bezichtigen.
De eerste keer 2 jaar geleden vond ik het ook erg spannend met Lucy, maar met Smarti ben ik toch minder zenuwachtig denk ik. Hoewel zij ook Maiden is. We zien wel hoe het gaat.

Laten jullie de merrie voor het dekken opvoelen of scannen? Ik heb ze dit jaar eigenlijk nog niet hengstig gezien. Maar nu het komende week weer beter weer wordt zal het vast wel komen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:39

Mijn merrie sowieso nog nooit hengstig gezien. Ik zet haar gewoon bij de hengst en daar gaan ze elke dat kijken met de hengst. Mocht het na een flinke tijd nog niet lukken ga ik wel kijken waar het nou aan ligt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:05

Ik meld me ook! 2 april een heel knap hengstveulen uit mijn merrie gekomen (zie topic onderschrift). Volgende week gaan we scannen om te kijken hoe of wat. En daarna kunnen we beginnen met dekken (hoop ik). *\o/*

Afbeelding

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:32

vorig jaar niets gedekt hier, maar dit jaar mag ik weer meekwekken :) Morgen breng ik igora naar de kliniek om te insemineren. Dit jaar voor KI gekozen omdat igora megamoeilijk natuurlijk te dekken is....Lang getwijfeld om igora te laten dekken, maar na overleg met onze dierenarts die vond dat ze weleenswaar kwa leeftijd 22 is maar kwa lijf en gedrag nog lange niet..toch gekozen om niet ukje maar igora te dekken :)
Dus hopelijk volgend jaar weer een merensveulen in nederland

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:15

:oo Mérens <3 Mijn buurman had een mérens, hebben haar gedekt met onze zwarte arabier en dat veulen is enorm gaaf geworden.
Zit je een soort van in het mérens wereldje van Nederland?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:21

Wij zijn ook echt bezig nu :j

Fries van zus en Avalon zijn uitgedekt dus nu 18 dagen wachten.
Zieox wordt vandaag gedekt, hopelijk morgen beide eitjes er af, dan over 10 dagen spoelen *fingerscrossed*
Spring merrie kan morgen bij de hengst vermoed ik. Zou mooi zijn als die allemaal slagen, dan zijn er 4 (of 5) tegelijk uitgerekend :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:22

In theorie dan he, als ze er niet weer een jaar van maken :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:28

drukke tijden dan volgend jaar maart Vulina,

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:42

Woogy schreef:
In theorie dan he, als ze er niet weer een jaar van maken :D

Niet nu al beginnen hè :z :Y)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:43

juval schreef:
drukke tijden dan volgend jaar maart Vulina,

Ik vind het wel handig, kan ik 5 camera's tegelijk bekijken. Mooi samen de wei op, etc :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:09

ja klinkt logisch! Ik wacht nog een maandje met dekken. We gaan eerst komend weekend de hengst eens bekijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:05

Er begint actie te komen in het topic. *\o/*
Ik zie hier niets hengstigs met dit snertweer. Dit weekend maar eens zien.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:55

Woogy schreef:
:oo Mérens <3 Mijn buurman had een mérens, hebben haar gedekt met onze zwarte arabier en dat veulen is enorm gaaf geworden.
Zit je een soort van in het mérens wereldje van Nederland?

Ik loop al wat jaartjes in merensland rond laat ik het zo omschrijven

Net igora naar de kliniek gebracht, die is superhengstig dus duimduim

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:00

Ik zit op kolen te wachten op het belletje van de VA dat hij eraan komt...zucht...

Hopelijk is Igora helemaal klaar voor een nieuwe baby!!

Pretty: komt vanzelf goed, dit weekend word het schijnbaar top weer dus wie weet ploppen de eieren overal spontaan op