[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:54

Hier nog altijd een schouwhengstje met zeer weinig werk.. :j

Iedereen die schouwt of scant of dekt,veel succes!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:26

suffie schreef:
Gefeliciteerd met de drachtigheid van Aziza, nu maar hopen dat ze het dit keer gaat voldragen.

En wat sneu dat Jazzy haar kinders heeft verloren. Nooit leuk om mee te maken, maar haar vroege melkgift was dus wel een teken. Ik begreep dat je het dit jaar nog een keer gaat proberen, laat je haar dan weer dekken door Don Cremello?

Mijn merrie is blijkbaar erg verliefd op Don Carino, ik had gehoopt haar vandaag op te halen, maar ze was nog steeds hengstig. Die merrie weet niet wat haar overkomt en maakt er goed gebruik van. Marjolein zei dat ze al begon te plassen als zij langsliep _O-

Wat heeft Cookie weer een prachtig kind gekregen, gefeliciteerd met al je mooie veulens van dit jaar. En je bent al weer druk bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar zo te lezen. Het mooie weer helpt hier gelukkig wel bij.

Marjolein ook gefeliciteerd met alweer zo'n prachtige palomino merrie. Mooie merries om jouw foklijn mee voort te zetten! Ik las vandaag in de Dressuur die bij de paardenkrant hoort dat een fokproduct van jullie tijdelijk bij van Balen op stal stond omdat haar eigenaresse op vakantie was. Altijd leuk om te lezen, vooral als je alles een beetje volgt ivm hengstkeuze.

Het verhaal van jazzy en marjolein zitten denk ik in dikke buiken topic 2014??
Heb er namelijk hier niks van gelezen

suffie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:53

Ehmmm, dat heb je als je 2 topics tegelijk bijhoudt.......maar als het goed is komen deze dames binnenkort hier ook weer buurten.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:55

suffie past wel goed bij je nu even! :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:12

Helaas meld ik me hier eerder dan de bedoeling was. Zoals Suffie al zei is mijn Jazzy afgelopen vrijdag een tweeling verloren. Twee prachtige palomino's, voor zover ik kon zien qua aftekeningen gelijk. Het waren een hengst en een merrie. Heel verdrietig, maar ga me richten op de toekomst!

Mijn keus wordt idd weer Don Cremello, wil zo graag een veulen van die hengst uit mijn merrie. Ik had een dekking aangeboden gekregen (voor een fractie van het dekgeld) van Sting. Had dit anders ook gedaan als ze het veulen(s) niet verloren was. Maar ik ga nu toch zeker weer voor Don Cremello.

Ik moet nog overleggen met m'n DA wanneer ik haar kan gaan dekken, maar geef haar nu uiteraard eerst even rust.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 04:08

Setteli wat een verdrietig nieuws van je merre die haar veulena verliest en dan ook nog een tweeling had de een zich verstopt met echo's??
In elk geval welkom hier en op naar 1 mooi en gezond veulen voor 2015!

suffie dat kan iedereen gebeuren,

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:09

Hier onderweg om mijn hengst uit het natuurgebied te halen en dan weg te brengen naar mijn 'draagmerrie'.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:04

Leonoor hij mag weer aan het werk dus.

Setteli heel veel sterkte ook hier nog eens en probeer je nu maar te richten op Dbt 2015,hoe raar het ook is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:33

Amai jullie van DBT 2014, al goed bezig aan het plannen voor 2015.

Setteli nogmaals sterkte, die leegte en het gevoel dat er niets meer komt is onbeschrijflijk.
Leuk dat je verder gaat en don cremello is prachtige hengst.

Gisteren na twee jaar en voor ze naar de hengst gaat terug begonnen met rijden, langzaam, opbouw van de spieren. Kwestie dat we ditmaal niet de historie van twee jaar geleden willen meemaken en ook om de zinnen op een veulen beetje te verzetten.
Gelukkig ze had er zin in en was super braaf, en de knoppen zaten er nog op, pfff al die honderden euro's aan training hebben dan toch nut gehad.
Bovendien was ze heel plakkerig naar de ruin in de piste.
Zou er dan eindelijk een hengstigheid op komst zijn. *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:00

Thanks Fotsy! Het gaat al wel beter. Vandaag nog in 1 keer een flinke huilbui gehad. Had op fb een actie van Stoeterij du Bois gedeeld (gratis dekking van Don Cremello). Nu had een fb-vriendinnetje hem ook gedeeld en wil voor mij de dekking winnen omdat ze het zo sneu voor me vond dat ik de veulens verloren had. Zo lief, en moest gelijk heel erg huilen.

Maar inderdaad, we gaan er dit jaar weer voor! Ik denk dat we eind april maar eens gaan kijken hoe ver ze is. Ik hou jullie op de hoogte!

Verder uiteraard iedereen veel succes met het dekken en scannen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:54

Wat lief van je vriendin Setteli! <3
Ik zag het ook voorbij komen op FB en had ook wel zin om te delen,maar ik heb geen merrie die zou passen. Wat een knapperd die Don Cremello!
Volgend jaar wordt het een voltreffer hoor,je zult het zien :(:)

Fotsy fijn dat je ook nog een beetje kunt rijden met je merrie! En dit jaar met hernieuwde moed beginnen! Wie weet pakt het deze keer wel meteen?

Ik dénk dat Cha-Cha hengstig aan het worden is dus aangezien zij vorig jaar ook niet drachtig raakte,maar vroeg proberen dit jaar!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:16

Ik moet vanavond een shethengstje halen om pepper ff te schouwen.
Vrijdagavond had ze er helemaal geen zin in maar hopelijk heeft het contact met een hengst wel gestimuleerd.

ik heb ze mei vorig jaar voor het laatst hengstig gezien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:51

Vanavond stond zowat alles wat hengstig kon worden ineens hengstig,dan toch. :)
Heb toch 2 merries laten gedekt worden,het is wel vroeg op het jaar maar doordat ze verleden jaar niet pakten/verwierpen ga ik het toch al proberen. We hebben hier toch faciliteiten genoeg om vroege veulens op te vangen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:31

Het mooie weer helpt hier natuurlijk ook bij Pretty :D

Ik heb vandaag mijn merrie opgehaald, nu nog 18 dgn wachten en kijken of er een kleine Don Carino te zien is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:32

Jij bent ook al zover Suffie,succes!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:33

Hier weer andere merrie gescand, maar ook nog niet hengstig. DA vond het nog vroeg op seizoen. Dus dan maar verder wachten :).

Setteli, ik hoop dat alles goed gaat dit jaar!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:37

Leuk Pretty! Zitten we volgend jaar rond dezelfde tijd te waken met de mini's. Hier is Amy vanavond gedekt.
De eerste 4 kunnen eind van de week gescand worden, een aantal zijn al door de 3 weken maar ik spaar ze even op zodat ik er meer heb voor het scannen.
Morgen nog eens overleggen met de DA over wat we nog kunnen proberen met Dynamic die nooit hengstig wordt met veulen aan de voet...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:38

Nou pretty,pepper stond zowaar bijna hengstig.
denk dat ze woensdag wel zover is maar ze zal toch moeten wachten tot begin mei.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:41

Succes voor diegenen die al aan scannen toe zijn. Een goed begin. ;)

En op naar de eerste hengstigheid voor de anderen en die van mij. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:44

Is wel fijn dat haar cyclus in gang schiet Inowa.

Leuk Marije,jij hebt ze al bijna gedekt allemaal. zitten er voor volgend jaar nieuwe merries bij?
Er zijn er hier verleden jaar drie niet drachtig geworden met veulen aan de voet. Mijn Da scant die kleintjes liever niet inwendig en dan ben je genoodzaakt te wachten tot de uitwendige scan. En twee van hun werden ineens weer hengstig in oktober,dan is het ook te laat natuurlijk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:46

Ja blij mee want pepper wordt dus pas hengstig als de hengst er naast staat.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:02

Pretty, er zijn er nu 5 gedekt, Cookie wordt ook nog gedekt maar die is vorige week bevallen en ik weet niet of ik haar op de veulenhengstigheid dek of nog even een cyclus wacht. Ze had een zware bevalling maar lijkt er wel super snel van hersteld.
Hopelijk Dynamic ook nog, anders 6 merries, dezelfde als dit jaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:05

Spannend marije! Jij bent al klaar voor dit jaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:25

Dat gaat vlot Marije,volgend jaar weer de ouwe getrouwe op de cam :D
Het is natuurlijk leuker ze dicht op elkaar te hebben,mocht Cookie het niet trekken op de veulenhengstigheid wordt ze wellicht niet drachtig erop.
Ik heb het nog maar 1keer geprobeerd zelf en die merrie werd toen ook niet drachtig die cyclus.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:38

Pretty nu heeft je schouwhengst dus geen vrij meer?
wel super dat je er al 2 heb laten dekken hopelijk pakken die beter als vorigejaar.

stuffie spannend mijn duimen draaien.

Marije super dat je er weer paar drachtig hebt.
hopelijk willen de anderen twee ook nog.

hier nog steeds twijfel over welke hengst,
Ik had me keuze gemaakt tot iemand afgelopen weekend begon over horro verhalen.
dat de hengst allemaal lange benen fokt en datdat de dood van de merrie word.
Want bij hun lach been verkeerd en als ze de niet bij waren geweest was het de dood van merrie en veulen geworden dus ze liepen me gewoon bang te maken terwijl het altijd mis kan gaan welke hensgt ook of zie ik dat nu verkeerd?