Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Re: Vreemd geslachtsdeel merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:48

heel appart!
Ik volg dit zeker even mee..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:59

Wat bijzonder, maar gelukkig dat het plassen en poepen goed gaat!
Ben benieuwd hoe het verder met het veulen zal gaan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:03

en ik ben benieuwd of er een DA bij word gehaald...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:04

spicegirl schreef:
en ik ben benieuwd of er een DA bij word gehaald...

Op pagina 7 is al te lezen dat TS de DA al heeft geraadpleegd ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:05

Wat bijzonder zeg!
Fijn dat het veulen wel gezond is!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:09

Hmm apart. Ja wilde ook net zeggen dat er uit TS haar posts op te maken valt dat er een DA bijgeweest is.
Fijn dat het veulentje gewoon gezond is en goed poept en plast.

Sam of Sem is ook een leuke naam, kan ook voor beide geslachten wel, vind ik.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:12

Ook ik heb dit nog niet eerder gezien, fijn dat het veulentje het verder goed lijkt te maken. Ik lees ook even mee :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:16

Iets met duo is ook leuk omdat het 2 geslachten in 1 is?
duo in unum ? :D Betekent Twee in één int latijns :D

Edit: Vraagje:
Is dit paardje zowiezo onvruchtbaar? Hengst of merrie wat t ook is/wordt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:42

Kan me wel voorstellen dat TS hier niet zo gelukkig mee is, je eerste veulen en dan dit...
Dit zal toch niet zo makkelijk verkoopbaar zijn als een 'gewoon' paard en voor de fokkerij is het ook niets.

Vraag me wel af of deze net als een gewone hengst nog gecastreerd kan/moet worden of niet. (en dan bedoel ik dus ivm hormonen)
Als dat zou kunnen ziet hij er verder uit als een gewone ruin (ik ga ervan uit dat hij wel gewoon een penis heeft) en dat is voor evt. kopers ook een 'geruststelling'.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:47

wow dat is apart zeg!!! Ben benieuwd hoe het veulen verder zich ontwikkeld...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:50

Wat bijzonder dit!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:03

anneliesdj schreef:
Kan me wel voorstellen dat TS hier niet zo gelukkig mee is, je eerste veulen en dan dit...
Dit zal toch niet zo makkelijk verkoopbaar zijn als een 'gewoon' paard en voor de fokkerij is het ook niets.

Vraag me wel af of deze net als een gewone hengst nog gecastreerd kan/moet worden of niet. (en dan bedoel ik dus ivm hormonen)
Als dat zou kunnen ziet hij er verder uit als een gewone ruin (ik ga ervan uit dat hij wel gewoon een penis heeft) en dat is voor evt. kopers ook een 'geruststelling'.

Het zou mij niet verbazen als je dit diertje juist beter kunt verkopen dan een gewone shet. Die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Deze kan nog best gewild zijn bij bepaalde liefhebbers.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:07

Gaat het hier om een shet?
Juist dan...

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:14

Wat apart, ik volg ook!
Ben heel benieuwd hoe het veulen zich verder ontwikkeld!

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 14:21

eigenlijk weten we het zelf nog niet helemaal over wat nu verder.
ze waren beide niet bedoeld om te houden, maar we wilde op den duur een goed tehuisje voor ze zoeken.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of er mensen zijn die een kween bewust gaan kopen.
Wel een hele aparte gezeldschapspony, het is natuurlijk een shet.
over de naam zijn we het ook nog niet eens... haha special edition vond ik ook wel een goede naam.
En hoe zou het gaan als je er een paspoortje bij wilt ?
het is als t goed is een hij in zij verpakking... De da wist ook niet helemaal wat te doen.
De meningen zijn er over verdeeld... ( gefrustreerd, afstoten door andere paarden enz) als de vooruitzichten zijn dat een diertje later niet bepaald een normaal leven kan leiden , vond ze het rieeler om hem in te laten slapen. Maar het diertje is verder zo springlevend en als het wel een redelijk normale toekomst zou krijgen is dat natuurlijk een ander verhaal.
We gaan er over nadenken....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:22

Heb je een foto van het dier zelf? We hebben nu wel de achterkant gezien, maar ben persoonlijk ook benieuwd naar het totaalplaatje :Y)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:29

Ahhh diertje toch.. lijkt me idd niet heel makkelijk... ik zou het persoonlijk zelf even aankijken voor je er miss een einde aan maakt.. kijk als hij/zij gewoon gezond blijft en vrolijk is, waarom dan geen leuk leven.

Ben idd net als Doubtless wel heel benieuwd hoe het diertje er verder uitziet..
Veel succes met alle keuzes en ik blijf dit skr even volgen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:31

Tjah als je een gezelschapspaardje zoekt wil je toch juist een merrie of ruin en ga je niet bewust een lastig karakter opzoeken.

Ik denk dat het het beste is eerst eens wat rond te bellen, dat kost je tenslotte niets.
Jouw da heeft er geen ervaring mee en gokt dat afmaken wellicht het beste is maar misschien kunnen ze je in Utrecht wel meer vertellen of doorverwijzen.
En anders zou je een advertentie kunnen zetten om te zien of er uberhaupt intresse is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:35

ik ben ook wel benieuwd naar het totaal plaatje hoe het diertje er verder uitziet..
waarom zou er geen vraag zijn naar een kween?? ik denk zelfs dat misschien medisch enzo gezien qua hormonen enzo mensen wel heel nieuwschierig zijn

AlexandraM

KN2011 schreef:
eigenlijk weten we het zelf nog niet helemaal over wat nu verder.
ze waren beide niet bedoeld om te houden, maar we wilde op den duur een goed tehuisje voor ze zoeken.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of er mensen zijn die een kween bewust gaan kopen.
Wel een hele aparte gezeldschapspony, het is natuurlijk een shet.
over de naam zijn we het ook nog niet eens... haha special edition vond ik ook wel een goede naam.
En hoe zou het gaan als je er een paspoortje bij wilt ?
het is als t goed is een hij in zij verpakking... De da wist ook niet helemaal wat te doen.
De meningen zijn er over verdeeld... ( gefrustreerd, afstoten door andere paarden enz) als de vooruitzichten zijn dat een diertje later niet bepaald een normaal leven kan leiden , vond ze het rieeler om hem in te laten slapen. Maar het diertje is verder zo springlevend en als het wel een redelijk normale toekomst zou krijgen is dat natuurlijk een ander verhaal.
We gaan er over nadenken....

ik zou t even aankijken... en idd bewust een goed huisje zoeken, eentje die ook verstand en ervaring heeft met hengsten zodat als hij moeilijk word (castreren is miss niet mogelijk, geen verstand van) dat ze er dan alsnog mee om kunnen gaan. Voor mij persoonlijk zou het geen rede zijn dat een kween is mits hij verder lekker gezond is en ik er een klik mee heb ;)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 24-05-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LOCA

Wat ontzettend bijzonder! mocht je erover denken om het veulen wel te laten opgroeien en afspenen dan wil ik me wel aanbevolen houden voor een goed huis..... veel te zonde om dit bijzondere diertje, mits gezond, geen kans te geven. Indien je hier (als het zover is) voor openstaat, houd ik mij aanbevolen.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:36

Oja.... Kweenie (als in 'k weet niet) lijkt me een leuke naam hihi

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:39

LOCA schreef:
Oja.... Kweenie (als in 'k weet niet) lijkt me een leuke naam hihi

Haha _O- Dat zou uiterst geschikt zijn :D

anneliesdj

NathalietjeB schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar het totaal plaatje hoe het diertje er verder uitziet..
waarom zou er geen vraag zijn naar een kween?? ik denk zelfs dat misschien medisch enzo gezien qua hormonen enzo mensen wel heel nieuwschierig zijn

Denk dat je dan eerder richting onderzoek moet denken, misschien willen ze hem op de faculteit wel hebben.
Mensen zijn vast wel nieuwsgierig hoe dat werkt maar dan wel bij de buurman, denk niet dat er veel mensen zijn die hier bewust voor zouden kiezen.

Kweenie is idd wel een heel leuke en stoere naam zeg!

GamblersCup

Kun je geen dna laten checken? Dan weet je al meer en kun je daarmee verder kijken. Ik zou niet direct in laten slapen omdat het "zou kúnnen zijn" dat het dier geen goed sociaal leven krijgt. Dat zou ik eerst uitproberen. Het is geen ziekte of kwaal waarbij het dier pijn heeft, dus geef het de tijd zou ik zeggen. En als het samen met moeders goed gaat, bijelkaar houden een optie? (al zie ik dat je wilt verkopen, dat wordt al lastiger)