[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poesnoes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:36

Allemaal leuke mooie foto`s met dikke buikjes komen er voorbij.

Hierdan ook even d buik van Utah. Ze zit op 241 dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:38

hier is het het eigenlijk nog steeds niet waard om buikfoto,s te maken daar er bijna geen buik is..

ikke poging tot voltige op een dravende fjord...
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:38

alles mooie dikke buiken
en een bescheiden buikje van Neo :D

Inowa ik ben al blij dat ik zitten blijf zonder zadel in stap :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:40

Inderdaad allemal dikke buiken en een bescheiden buik van Neon ertussen door, haha.

Leuk die voltige foto, lijkt me erg lastig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:42

Mooie buikjes (realiseert zich nu dat dat buikfoto's vergeten zijn vandaag).

haha marouchka, dus daar kwam je niet op? Lol! vond voltige geweldig vroeger.

Hier is buikje wel al mooi, zie hem ook echt groeien weer. Morgen toch even foto's nemen.
Vandaag eigelijk meer zitten kijken op de 3jarige, die staat er (muv de vacht, die ik er trouwens heel graag vanaf wil ;)), erg mooi bij. Ik blijf het een mooie pony vinden. benieuwd hoe ze er met 5 uitziet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:45

meiden ff een vraag,ik wil zo rond half april een camera ophangen in de stal,liefst natuurlijk infrarood,maar ik wil de beelden kunnen bekijken vanaf elke computer met internet,welke is dan aan te raden?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:08

Isabel, ik kan nog niet erg door die vosse oogjes heen kijken :o Maar verder lijkt het wel een knap dametje ;)
Neon is idd nog heerlijk bescheiden.
Steffi, ik blijf erbij, wat is Kelsey al dik zeg! Maar ik las van SA dat dat normaal is voor Kuray baby's, dus dan zal het vast geen probleem zijn.
Snoevie, van internet camera's heb ik geen verstand. Zou er graag 1 willen, maar ze hebben op stal alleen inbel-internet dus dat wordt jammer genoeg niets..

Hala's uier was daarnet iets minder dan vanochtend, maar echt veel scheelde het niet, en dat is natuurlijk ook normaal na een hele dag buiten. Ik zal morgen weer eens foto's van haar maken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:16

AR: leuk bijdehand veulentje zeg! (Echte merrie!) En inderdaad weer mooie buikjes voorbij zien komen. Ben benieuwd of Peeps ook zo gezellig doet naar haar stalgenoten als ze haar kind heeft ;-).

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:20

AZ: Bedoel je dik van de dracht of dik van het voer? Ik vind haar nu ook al wel behoorlijk zwaar maar dat is inderdaad normaal voor Kuray baby's blijkbaar...
Waarom zou dat een probleem kunnen zijn?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:26

goeden avond! weer lekkere buikfoto's gezien!
ik heb na vandaag twijfels of een van onze pony's ook drachtig is,

ze is nieuw op stal dus weer niets van vorgeschiedenis maar...
ze heeft een buikje (niet heel dik maar wel een opvallend buikje ivm smalle borst) en het lijkt als je naar haar uier kijkt ook of dat het wat voller wordt. ook vind ze het niet fijn als je echt aan der buik zit.
maar misschien heeft ze ook wel net een veulen gehad.

gelukkig zegt staleigenaar '' als er iets in zit komt het er vanzelf een keer uit''
en als ze een veulentje krijgt, er komen er nog 2 dus is ze niet alleen :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:28

@ Maseike, ik las in het topic van vorig jaar dat je Mon niet wilde laten deken, ben nog niet zo ver gekomen dat je haar toch had laten dekken. mag ik vragen waarom uiteindelijk wel? ben nieuwschierig geworden:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:36

Steffi_H schreef:
AZ: Bedoel je dik van de dracht of dik van het voer? Ik vind haar nu ook al wel behoorlijk zwaar maar dat is inderdaad normaal voor Kuray baby's blijkbaar...

Vooral dik van de dracht. Het zal geen probleem zijn hoor, ik heb het misschien wat stom neergezet, zo bedoelde ik het niet. Ze is gewoon mooi (heel) rond. ;) Verder ziet ze er goed uit hoor, de een wordt nu eenmaal dikker dan de ander, en blijkbaar heeft de hengst daar ook nog invloed op.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:41

Al_Zawraa schreef:
Steffi_H schreef:

Vooral dik van de dracht. Het zal geen probleem zijn hoor, ik heb het misschien wat stom neergezet, zo bedoelde ik het niet. Ze is gewoon mooi (heel) rond. ;) Verder ziet ze er goed uit hoor, de een wordt nu eenmaal dikker dan de ander, en blijkbaar heeft de hengst daar ook nog invloed op.

Ow oke :) ik begon me al zorgen te maken ofzo, hihi.
Ik vind zelf wel dat ze het nu al behoorlijk zwaar heeft soms...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:45

Jij kent haar het beste, gewoon goed in de gaten houden! Je DA vond haar er toch ook goed uitzien? Dan zou ik me niet te druk maken hoor.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:50

Ja, hij is vorige week geweest vond haar er goed uitzien, niet te dik want de ribben waren lichtjes te voelen en een mooie ronde buik. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:52

Diane65 schreef:
AR: leuk bijdehand veulentje zeg! (Echte merrie!) En inderdaad weer mooie buikjes voorbij zien komen. Ben benieuwd of Peeps ook zo gezellig doet naar haar stalgenoten als ze haar kind heeft ;-).

Ben ik ook benieuwd naar, haha. Normaal is ze super onderdanig en laat ze zich door iedereen in elkaar meppen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:54

Dan zou ik me echt niet te druk maken, de een draagt gewoon heel anders dan de ander. Haar veulen heeft gewoon een mooi 5* hotel ;)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:54

Marlis schreef:
Diane65 schreef:

Ben ik ook benieuwd naar, haha. Normaal is ze super onderdanig en laat ze zich door iedereen in elkaar meppen.

Meestal stijgen drachtige merrie's en merrie's met een veulen aan de voet wel in rang. Zeker naar het einde van de dracht toe. Het kan dan zomaar zijn dat een merrie die helemaal vanonder staat bijna helemaal vanboven in rang komt.
Dat is natuurlijk niet in alle gevallen, maar ik denk dat dat voor peepsje wel geldt in dit geval :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:55

Al_Zawraa schreef:
Dan zou ik me echt niet te druk maken, de een draagt gewoon heel anders dan de ander. Haar veulen heeft gewoon een mooi 5* hotel ;)

Haha ja :P
Ik ben alleszins wel super benieuwd naar dit veulen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:07

Steffi_H schreef:
Marlis schreef:

Meestal stijgen drachtige merrie's en merrie's met een veulen aan de voet wel in rang. Zeker naar het einde van de dracht toe. Het kan dan zomaar zijn dat een merrie die helemaal vanonder staat bijna helemaal vanboven in rang komt.
Dat is natuurlijk niet in alle gevallen, maar ik denk dat dat voor peepsje wel geldt in dit geval :)[/quote]
Zou goed kunnen dat dit bij peep gaat gebeuren. Je merkt dat ze echt steeds nijdiger wordt op de paarden als ze maar in der buurt komen als ze dat niet wil of iets doen wat ze niet wil. Nu nog wel momenten dat ze zich gewoon laat bijten in der reet en laat opjagen maar ze begint ook echt veel terror peeps uit te hangen met regelmaat.

Ik vind kelsey wel mooi dragen, heel rond.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:10

Dankje :)

Dan denk ik wel dat peeps misschien wel wat meer gaat stijgen in rang en dat ze met haar veulen erbij nog wel wat meer zal kunnen stijgen.
Maar toch zou ik haar, alleszins de eerste weken toch, apart houden tot het veulen zelf kan zien wanneer hij/zij weg moet rennen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:14

Ja we kijken het gewoon aan als veulen er is hoe mams en veulen met elkaar zijn en het karaktertje van veulenlief. Zoiezo ga ik denk ik proberen klein strookje land te krijgen wat we hebben op stal i.p.v in de kudde te zetten. Zitten namelijk een paar erg dominante paarden tussen die je paard aardig toe kunnen takelen, met veulen wil ik dit absoluut niet. Ook zijn de landen omringt door sloten en de sloot aan de achterkant van het land tussen het spoor wat stuk hoger ligt en land in is een diepe blubber zooi veulen overleeft dat dus nooit ben ik bang voor mocht het daarin komen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:16

Xpinoxx schreef:
@ Maseike, ik las in het topic van vorig jaar dat je Mon niet wilde laten deken, ben nog niet zo ver gekomen dat je haar toch had laten dekken. mag ik vragen waarom uiteindelijk wel? ben nieuwschierig geworden:)

Tuurlijk mag je dat vragen, maar ik kon het idd niet laten.
Toen Cookie geboren werd toen dacht ik ok nou laat ik dan toch nog een keertje dekken.
Verslaaft uhmmm ja dat is het toch wel :)

En het kwam ook mooi uit de merrie drachtig aangezien ik haar 3 jarige zoon uit de opfok heb en nu alle tijd heb voor hem.
Mon loopt nu niet meer onder het zadel.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:38

Als ik even héél goed kijk naar de foto's van Kelsje, dan zie ik allereerst:

Dat ze een véél dikkere speknek heeft als vorig jaar toen ze bij ons stond ;)
Dus ze is wél iets te dik qua vet;

Dat haar ribben lichtjes voelbaar zijn is ook niet heel erg vreemd, ondanks dat ze te dik is want:

ze draagt laag, op de foto van achter genomen is duidelijk te zien dat ze bijna niet uitsteekt naar de zijkanten, maar op de zijfoto's is wel heel duidelijk de babybuik naar beneden te zien. Hierdoor hangt het grootste gewicht wat lager en zelfs wat naar voren (meer richting ribbenkast dan richting liezen) en bij zulke merrie's vervalt het vet op de ribben daardoor ietsjes, dat wordt wat platter, dus zijn ze duidelijker te voelen.

Zover mijn mening naar mijn ervaring daarin. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en de meelezers eventueel ook!

Verder gewoon niets aan doen en zeker geen zorgen maken! Een drachtige merrie zie ik liever te dik dan rank, om de simpele reden dat ze op de top van de lactatie zoveel nodig hebben dat je er bijna niet tegenaan kunt voeren, dus liever te vet dan rank! na 2 maanden aan de melk, als ze dan nog te dik is, kun je rustig af gaan bouwen zodat ze wat slanker wordt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:57

Dat doet me ineens denken... Xenah van ons is heel kort en zij draagt normaal niet zo zwaar en zelfs eigenlijk heel bescheiden. Als ik haar nu met deze dracht van Djamal moet vergelijken met een buik van 1 van de merrie's hier:

de merrie van KMD, zonder twijfel!! Precies zo'n buik, heel laag en breed, alsof er een kano overdwars in ligt! Zoals op deze foto van KMD http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HZSILZHL.jpg
En zelfs vergeleken met de brede voorhand van deze merrie en de uitstekende delen van die buik en dan Xenah met haar smalle schouders en haar buik, ik denk dat in verhouding Xenah bijna een halve keer meer uitsteekt!
Ze kan al maanden niet meer normaal door de bochten, ze wankelt als ze in beweging moet komen e.d.

Tja, ik had wel gezegt dat ze zwaar was dit jaar, maar nu heb je een beter beeld daarvan denk ik zo.

Hier heb ik nog wel foto's van Xenah op 9 maanden dracht in 2007, dan zie je hoe bescheiden ze is, ze werdt in de laatste 2 maanden niet veel dikker.
[ITP] Deel 4: Xenah
Probeer daar maar eens een buikje zoals bovenstaand bij te bedenken!