Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:10

de pony,s die nu op de site staan kunnen nog door de beugel maar heb afgelopen winter dieren bij hem gezien daar sprongen de tranen je van in de ogen en en hij fokt maar raak met die friezen, sommige hebben witte aftekeningen en geen papieren, jammer dat er nog steeds mensen zijn die hier wat kopen.
eigenlijk zou er een openbare lijst aangelegd moeten worden van malafide handelaren, dan kunnen ze of stoppen of wel goede dieren proberen te verkopen.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:58

Erg toch...

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:17

succes met billie hij verdiend het !

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:10

bigone schreef:
de pony,s die nu op de site staan kunnen nog door de beugel maar heb afgelopen winter dieren bij hem gezien daar sprongen de tranen je van in de ogen en en hij fokt maar raak met die friezen, sommige hebben witte aftekeningen en geen papieren, jammer dat er nog steeds mensen zijn die hier wat kopen.
eigenlijk zou er een openbare lijst aangelegd moeten worden van malafide handelaren, dan kunnen ze of stoppen of wel goede dieren proberen te verkopen.

Kunnen we niet zo'n lijst op bokt maken....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:19

Binckydenice schreef:
bigone schreef:

Ik geloof dat dat niet is toegestaan, en dat kan ik me voorstellen, straks komt het beheer in de problemen...

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:24

Hoe is het nu met Billie en met mevrouw X afgelopen?
*hoopt op een positive update*

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:31

Binckydenice schreef:
bigone schreef:

Daar kan je voor aangeklaagd worden: 'Laster en erroof'. Het zou inderdaad fijn zijn als die mensen eindelijk eens op hun plaats worden gezet, maar er zijn niet veel middelen die legaal zijn.. Een lijst mag dus niet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:34

Saffier schreef:
bigone schreef:

Ik geloof dat dat niet is toegestaan, en dat kan ik me voorstellen, straks komt het beheer in de problemen...

Hoezo dat wordt dan gewoon de malafide boktlijst... met minimaal 10 slechte boktervaringen...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:47

Binkydenice, er zijn op [FZ] een aantal topics te vinden waarin uitgelegd is waarom zo'n lijst er niet komt op Bokt, als je de zoekfunctie gebruikt vind je ze vast wel. Dit topic is niet de plaats om die discussie nog eens op te starten ;) .

TS, hoe is het inmiddels met Billy? En hoe reageren de merrie en het andere veulen nu op hem?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:13

Het verbaast mij eigenlijk steeds meer dat je zo een veulen mag verkopen,dat je geen zorgplicht hebt ofzo.
moet je eens proberen jonge poesjes van een week oud op marktplaats te zetten[nooit gedaan hoor],veel mensen vinden 6 weken al te vroeg bij hun moeder weg... en dan een veulen van 4 weken?veel mensen zullen het gezien hebben ,maar niemand onderneemt daar aktie op? omdat eigenlijk niemand weet waar je dat moet melden?kan je het wel ergens melden?Maar de meeste paardenmensen weten wel dat zo een veulen hele speciale zorg nodig heeft...
Iedereen vind toch wel dat je als fokker eigenaar verantwoordelijk bent voor wat er bij jou geboren wordt?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:25

pwoahh..zo'n jong beestje zet je toch niet op internet :(
Vind wel super goed dat je het veulen bij jou paard laat drinken,super! :*

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:31

hoe is het nu met kleine billy
en wil x hem aan je verkopen ????

leest vanaf het begin meee:-P

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:34

TS, ik ben ook beieuwd hoe het nu gaat. Hoe gaat het met Billy? En is X nog langsgeweest?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:13

update please ;)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:15

ook een nieuwschierige stille meelezer!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:24

Als X het veulen niet wil verkopen, kun je retentierecht toepassen. Dat wil zeggen dat je het veulen kunt houden totdat X alle kosten heeft betaald. Dat is dan de melk, jou uurloon en de DA kosten. Ook kun je slalgeld in rekening brengen. Dit kan een leuke rekening worden. Ik heb respect voor jou, dat je de zorg van het veulen op je genomen hebt. Ik heb geen goed woord over voor de verkoper van een 4 weken oud veulentje. Gelukkig is hij bij jou terecht gekomen. X kan het veulen beter schenken. Dan is ze in ieder geval goedkoper uit.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:31

Stille meelezer meld zich, ben ook erg benieuwd hoe het met m gaat :D

Kwam overigens net een fries veulentje tegen op MP, 3 maanden, mag vandaag weg voor 300 euro :?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:37

Ben ook erg benieuwd naar een update... heo is het gesprek met mevrouw X gegaan?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:52

Fleuribelle schreef:
Als X het veulen niet wil verkopen, kun je retentierecht toepassen. Dat wil zeggen dat je het veulen kunt houden totdat X alle kosten heeft betaald. Dat is dan de melk, jou uurloon en de DA kosten. Ook kun je slalgeld in rekening brengen. Dit kan een leuke rekening worden.

Dat kan alleen als X daarom gevraagd heeft en later weigert te betalen.
Je kunt ook niet een paard stelen en dan later de rechtmatige eigenaar een rekening onder de neus duwen.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:54

Ook hier een stille meelezer die het super vindt wat jij allemaal voor die kleine doet! Hoe is de situatie momenteel met X? Onvoorstelbaar dat ze Billy gewoon op de achterbank mee heeft genomen!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:43

Ik heb echt diep respect voor je dat je dit doet!!
Het is werkelijk niet voor te stellen dat er mensen zijn die op zo'n manier met zo'n klein weerloos wezentje om kunnen gaan..

Ik ga je topic bijhouden.. wat een verhaal.. grijpt me echt..

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:04

ik vind het echt super dat je de zorg voor dit kereltje op je neemt. ik hoop dat ze hem aan jou verkopen willen.
ben benieuwd hoe het nu gaat

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:13

echt sneu voor dat beestje maar gelukkig gaat nu alles goed!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:41

Een stille meelezer welke dringend op een update zit te wachten......

Ben zo benieuwd.....

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:44

Ben heel benieuwd hoe het nu met Billy is.
Heb je al nieuwe foto's hoe hij er nu uit ziet?!

Hopelijk snel een update