[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:45

Nicole288 schreef:
SA gefeliciteerd! Wel late veulens volgend jaar voor jullie doen! ;)


De vorige veulens lieten ook erg lang op zich wachten :+ Als ze allemaal drachtig zijn nu van de eerste dekking, dan zitten ze op 7 - 18 - 20 en 25 feb. volgend jaar, toch allemaal in 1 maand en 3 ervan kort bij elkaar.
Njadien is gister ook gescand, maar dankzij haar cystes was het een twijfelgeval. 99% zekerheid dat ze drachtig is, maar wij willen graag 100% zekerheid, dus word ze volgende week opnieuw gescand.
Pasje is denk ik niet drachtig, we misten de veulenhengstigheid met insemineren door een fout van de DA bij het SWS: zag overmatig vocht productie omdat ze ging ovuleren aan voor vuil, dag ervoor was ze gescand en mooi droog en schoon, de dag erna scannen om te controleren en we zouden dan gelijk spoelen, maar ze bleek nog steeds mooi droog en schoon, echter al niet meer genoeg hengstig, had de vorige dag dus haar eisprong gehad. Toen hengstig gespoten op 21 dagen na bevalling, 2 dagen erna stond ze al hengstig (was op maandagmiddag) woensdagochtend gescand: had al haar eisprong gehad, +/- 14-15 uur ervoor (dinsdagavond/nacht). Nog wel iets gevoelig en nog hengstig, dus gauw kuray erop gelaten (moest eigenlijk ook geinsemineerd worden, maar voor diepvries was het al te laat). De ontdooide test-zwemmertjes van kuray hebben we wel netjes in shanaya los kunnen laten die wél ietsjes te vochtig was in de baarmoeder en die is dus gister mooi drachtig gescand. Jippie! we gaan dus ook diepvries aanbieden :)
Pasje scannen we zaterdag.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:50

marrlinde schreef:
nou, sool is vandaag wéér naar duitsland geweest, daar geinsemineerd en weer terug naar huis. das nou de 4e keer ofzo :=

byll was vrijdag gedaan, maandag nog een keer want maakte 2e ei aan.. ;) nou is het weer wachten :)


4 keer in 1 hengstigheid??

Wij scannen de merrie, als de DA dan zegt dat we kunnen insemineren dan spuiten we bij zodat de ovulatie zeker binnen 36 uur plaatsvind (alles bijna exact op 24 uur tot nu toe hier bij spuiten in de spier) en insemineren dan dus de volgende dag zo'n 15 - 20 uur na het spuiten.
Scheelt een boel werk ;)

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:52

haha, nee joh!!

vanaf januari bezig, veulen hengstigheid was goed in jan. maar nu maakt ze allemaal kleine eitjes omdat happ dr leegzuigt.. dus er is kans dat het pas weer goed is als hij is afgespeend vandezomer... :(

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:43

Nu ik was iets te vroeg.

We zijn nog niet zo ver dat we kunnen insemineren. De eerste DA had het niet helemaal juist gezien volgens de DA die er vandaag was.

Andere merrie wordt zaterdag weer gescand. Die zit er kort aan. Spannend weer :D

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:30

helaas, Yv is niet drachtig... Nu nog een keertje proberen ;(

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:35

menino: hè balen zeg! Gelukkig zit je nog vroeg in het jaar!

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:37

aah balen.. nog langer wachten op je kleine yvje.. :(:)

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:39

ja gelukkig zijn wel wel vroeg, daar hadden we ook wel bewust voor gekozen zodat we wat meer uitloop tijd hebben :j Aangezien het haar 1e x is, dus geen idee of ze 'makkelijk pakt' ....

Achja, het zal het wachten vast waard zijn :D

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:48

Nou Jule's liet zich in eens zaterdag hengstig zien, ipv. aankomende vrijdag..

Volgens mij was het een vals alarm, denk door het mooie weer dat ze in de war was ofzo..

Wij hebben haar gisteren naar de hengst gebracht, en daar toonde ze absoluut niet hengstig..

Ik hoop er dus op dat ze toch echt vrijdag gewoon normaal hengstig is..

Ze blijft gewoon bij de hengst tot ze wel gedekt is, ze is een ramp op de kar, dus blijft ze veilig bij dr nieuwe vriendje..

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:51

@ dianalamboo: De mensen waar ons shet merrie veulen vorig jaar aan is verkocht hebben hun merrie nu drachtig van Thunder, en verwachten het veulen in mei.. Wat een bos haar heeft dat dier zeg!!

Verder iedereen met drachtige merrie, GEFELICITEERD!!!

En de mensen die nog even moeten wachten op de uitslag, SUCCES!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:16

Inge, wat leuk dat je Mabel weer laat dekken door Versace! Wanneer ga je beginnen met dekken?

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:38

Maaike: We Willen halverwegen mei beginnen, maar heb haar nog niet hengstig gezien dit jaar, maar heb haar de vorige keer ook niet hengstig gezien. En vorig jaar heb ik alleen de veulenhengstigheid gezien en verder ook niet. Dus nog even afwachten...
Ben jij er al uit welke hengst het gaat worden?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:32

Nee, ben er nog niet uit. Even kijken hoe dit veulen is. Plus het ligt eraan of het sperma verzonden kan worden of niet. Zit nog te twijfelen tussen wat hengsten, Verdi, Bovenheigraaf's Camillo of de NRPS hengst First Stayerhof's Ramzi H. Laatste heeft knappe veulens gegeven vorig jaar, en het eerste veulen van dit jaar is ook erg mooi. Bovendien staat hij bij de hengstenhouder waar ook Devdan staat, makkelijk voor mij.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:03

ShamalArabs gefeliciteerd alvast met de eerste 2 die drachtig zijn.

Amandake ook al druk voor 2010 :D

Eldango, succes met wachten tot ze gescand kan worden.

Peetje82 een DA die vroeg opstaat dus :=

Menino balen dat ze niet drachtig is... Maar het is idd nog vroeg in het jaar dus nog meer kansen ;)

Al_Zawraa is het scannen vanmorgen wel doorgegaan en is ze drachtig?

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:06

Wij hebben morgen 18 dgn scan! :D

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:24

spannend joto!! :):)

Al_Zawraa

Berichten: 2365
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:51

*\o/* *\o/* Aziza is drachtig!! *\o/* *\o/*

Ik weet nu dat ik volgende keer van haar gedrag uit kan gaan. Wij dachten 5 dagen nadat ze geïnsemineerd was al dat ze drachtig was, haar gedrag sloeg helemaal om. Maar ik durfde er toen niet vanuit te gaan dat ze drachtig was, het was immers de 1e keer dat ze bij ons geïnsemineerd was. En de laatste 2 hengstigheden toonde ze maar 1 dag, en aangezien ze nu alleen met haar veulen op stal staat(andere merrie staat bij de hengst), waren we bang dat ze nu misschien de hele hengstigheid niet zou tonen. Maar gelukkig is ze gewoon drachtig, en hadden we een hele verbaasde DA :D
Wel makkelijk een merrie die zo goed aan geeft dat ze drachtig is, volgende keer weten we dat dus al binnen een week :D

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:09

jaaa gefeliciteerd!! :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:23

Gefeliciteerd!!!

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:31

A_Z: van harte!

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:02

Iedereen die de merrie al drachtig heeft gefeliciteerd voor de anderen succes.

Bonnie is gisteren voor het eerst gedekt (ja Jenny door Bas _O- )maar was nog niet echt goed hengstig. Zaterdag gaan we weer met haar naar het hengstje.
En tja hoe zal ik haar gaan noemen zodat Neonlight zich niet aangesproken gaat voelen. O, ik weet al wat de zwarte (Maaike) gaat 24 april naar de hengst. Die was net hengstig geweest.
Hopelijk doen ze het net als de vorige keer en zijn ze in één keer drachtig. ;

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:15

ik zie het al helemaal voor me :oo die basje toch :oo

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:22

A_Z gefeliciteerd! *\o/*

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:47

A_Z Gefeliciteerd!!!

B heeft vanmorgen op mn voicemail ingesproken dat Casa hengstig zou zijn.
Geloof m alleen niet :+
Ten eerste kent hij mijn merrie niet zoals ik haar ken. Ten tweede die nieuwe jongen heeft haar net 3x gezien. Gistermiddag was ze absoluut nog niet hengstig. En ook Nicolas verwachtte haar niet voor het weekend hengstig. En hij weet dat altijd heel precies te schatten.
We gaan haar morgen zoals gepland gewoon scannen. Was ze dan idd hengstig jammer dan, want als ik nu nog sperma moet bestellen is het er pas dinsdag, dus dan zijn we sowieso te laat.
De planning was met Casa morgen scannen, zaterdag corulon, en dan zondag insemineren. Nu laat ik dat corulon dus zitten als ze nog niet hengstig is, en krijgt ze dat dus maandag pas.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31337
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:24

AZ gefeliciteerd!

Haha, Maaike gaat onder de hengst (hij is maar klein neon, dus weegt niet zo zwaar :D )