jennyk schreef:ik gok 14 januari! en een hengst, maar daar lijken we het vrij goed over eens te zijn
Je laat me wel heel lang nog wachten hoor
Maar dat vind ik van alle data na 1 januari
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jennyk schreef:ik gok 14 januari! en een hengst, maar daar lijken we het vrij goed over eens te zijn
Maar dat vind ik van alle data na 1 januari
Ik neem mn roskam en ga zachtjes roskammen over de onderkant van haar buik en dan begint het veulentje aan de zijkant te bewegen! Heel leuk en soms schopt het echt dan
Mss denkt hij of zij: oeeeee dat kieeetelllllt 
Ze is 254 dagen drachtig, ofwel 8 maanden en een week ongeveer
We tellen enthousiast af
, maar ik ga er eigenlijk van uit dat ze overdraagt omdat het vast nog wel koud gaat worden
) uitgerekend.
leuk joh!
en ik verwacht dus wel 11 maart een eerste veulen
maar ik zie het liefst warm (ook voor verwarmingskosten etc
)

. Vandaag was het helaas geen "fotoweer", dus maar wat foto's in de binnenbak geschoten na het hobbelen:

80 dagen
Lijkt zoooooooo snellllll
...ik hoop dat ze niet verworpen heeft
en dat ze gewoon wat hegstigheid vertoonde door de hormonen.
Ik heb een dracht van 356 dagen geteld, vond het wel een leuk getal. Vooral ook omdat vroege veulens vaak tussen de 350 en 360 dagen geboren worden. Dat het warm is maakt niet zoveel uit, het gaat om de hoeveelheid daglicht. 

frenia schreef:ik reken al altijd op 335 en ga dus nu niet plots veranderen
ik reken eigenlijk niet bewust op 335 dagen, maar dat komt overeen met precies 11 maand.
dus voor angel: gedekt op 11 april 2006 -> veulen op 11 maart 2006
en tinkerbell: 17 mei gedekt --> 17 april veulen
Gewoon de 11 maanden. Spirit die heeft de afgelopen jaren zo ongeveer 330 dagen gedragen, en Miss afgelopen jaar 345.. Ach, ik merk het vanzelf als het veulen eruit komt, dat maakt voor de uitgerekende datum niet veel uit