Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hou jullie op de hoogte! 

Nou zit het er alleen niet meer, maar dat negeren we gewoon 
Ze heeft nu een klein wit druppeltje aan haar uier hangen ipv hars!!!

De hele tijd vallen de druppels eraf en er komt meteen weer een nieuwe aan 

Dus ik heb toch maar even genoegen genomen met deze

youngster schreef:Ohh Pasha merrie mogen pas tussen de 320 en 340 dagen bevallen. Dus die van jou zijn ook al over de 300 dagen heen
Sommige merries dragen echt maar 320 dagen, dan is de draagtijd gewoon zo en is het veulen niet te vroeg geboren. Zo ook dat sommige merries 360 dagen dragen, dan is het veulen niet te laat maar is de draagtijd van de merrie gewoon zo. Het is dus zo dat een merrie die normaal 360 dagen draagt en 1 keer 340 dagen, dat het bij de 340 dagen een te vroeg geboren veulen is.
Neonlight schreef:youngster schreef:Ohh Pasha merrie mogen pas tussen de 320 en 340 dagen bevallen. Dus die van jou zijn ook al over de 300 dagen heen
Even een kleine correctie hierop: een merrie heeft een draagtijd tussen de 320 en 360 dagen.Sommige merries dragen echt maar 320 dagen, dan is de draagtijd gewoon zo en is het veulen niet te vroeg geboren. Zo ook dat sommige merries 360 dagen dragen, dan is het veulen niet te laat maar is de draagtijd van de merrie gewoon zo. Het is dus zo dat een merrie die normaal 360 dagen draagt en 1 keer 340 dagen, dat het bij de 340 dagen een te vroeg geboren veulen is.
Zo, en nu maar eens een gokje wagen.

Ik zie echte witte melk
maar wat erin zit moet er ooit een keer utkomen 
ben zo blij gister ging het veulen in de buk helemaal tekeer tijdens het poetsen
Hoop dat ze nu ee keer naar haar andere stal mag want ze zou al een paar dagen geleden gaan.