Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:17

PhiaBink schreef:
Marije, we zien alleen maar dikke drachtige Welsh wortel eet foto's Haha! . Krijgen ze niks anders te eten?. De veulies weten iig al wat wortels zijn. Straks gaan ze nog wortelmelk geven Knipoog

Hahaha Haha!
Ze krijgen 2x per dag een bakje met brok en wortels. Dat is hét moment om foto's te maken, anders heb ik ze alle 3 om me heen staan en heb ik alleen neusjes op de foto Clown
In de tijd dat ze hun bakje leeg eten, kan ik ook rustig kuilgras klaarleggen voor hen.

Overigens willen ze geen van allen dat de wortels in hun bakje met brok liggen. Vandaar dat ze die altijd als eerste uit de bakjes kieperen. Logisch toch Verward

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:18

Onze paarden krijgen nu ook wortels bijgevoerd je wil niet weten hoe gek ze daarop zijn! Kwijl

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:22

Odessa besluit vaak haar biks op de grond te gooien! Dat zal wel ongeveer dezelfe logica zijn Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:22

even een vraagje: Op een andere site las ik dat je je rijden in de 10 maand pas moet gaan aanpassen, ik vind dit erg laat. Ik weet dat het verschilt per merrie, maar hoelang doen jullie de gallop nog?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:24

Mijn paarden kieperden ook alles op de grond. Ben nu dus maar op de grond gaan voeren (ik veeg uiteraard wel eerst: voorste streepje van de stal is kaal beton). Scheelt mij weer een hoop vierkante emmers Lachen

@ vrijalover: dat is idd heel verschillend. De ene merrie kan doorwerken tot de geboorte, terwijl de ander het maanden voor de geboorte al voor gezien houdt ... er is echt geen pijl op te trekken!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:27

Ik weet het, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie doen Tong uitsteken Knipoog (dat geeft me wat meer zekerhied, ik vind het altijd zo zielig.. maar aan de andere kant werkt ze ook tegen want ze kan me toch tekeer gaan met mij erop! keihard rennen en ondertusen super hoog bokken! )

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:28

en mac, we wonen best dicht bij elkaar zie ik nu Lachen Ik ben met oud en nieuw nog in heerde geweest!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:31

Pepsi is nog niet onder zadel en Lee doet ook al een paar maanden niks behalve wandelen en stukjes joggen aan de hand (dat houd ik niet zo lang vol, dus het zijn geen lange stukken Haha! ). Toevallig dat ik vandaag voor de grap een rondje om ben geweest met haar met de barebackpad op. Alleen stap en draf.

Vorige keer reed ik Lee nog volop en trainde ik ook met haar. Dat heeft ze tot de 10e maand volgehouden. Daarna gaf ze d'r de brui aan. Ik heb toen gewoon alles met haar gedaan: stap, draf, galop, buigen ... maar van de ene dag op de andere zei ze "nee". Toen ben ik gestopt, want Lee is geen nee-paard (als je d'r eenmaal een beetje kent). Lee had gesproken, ik stopte Haha! .

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:33

Ik ook Lachen Ik kom er minstens 1 keer in de maand; mijn moeder is er geboren en alle familie woont er in de buurt. Aan welke kant van Heerde woon je? Dan kan ik eens langsrijden als je je veulentjes hebt Schijnheilig

Ik woon ook dicht bij Hoogeveen Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:42

Leuk! Haha! Ik woon in hartje hoogeveen, maar de paarden staan vlakbij pesse,

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:50

Ik woon net buiten Steenwijk, in Eesveen. Pesse is echt een eitje vanaf hier. Komisch Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:51

leuk joh! Misschien kom ik nog wel een keer langs! Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:54

Je bent welkom hoor! Odess krijgt het veulen als het goed is eerder dan vreya, dan heb je voorpret Lachen Op de voorwaarde dat ik jouw veulie ook mag komen bekijken natuurlijk Schijnheilig Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:59

haha tuurlijk! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:02

Odess schreef:
7 Januari nog maar 8 maanden ver? Ik dacht dat Vanta veel verder was. Ze staat hierboven (topic uitgerekende data drachtige merrie's) op 12 maart. Dan zou ze 12 januari dus 9 maand zijn Verward

Merrie's zien er weer goed uit Marije. OK dan!

Heb een lange tijd niet kunnen Bokken wegens omstandigheden en dit heeft een lange tijd in m'n kop gezeten ... Kleine rechtzetting dus, ze was 7 januari inderdaad 9 maanden ver en niet 8! *LOL*

Morgen mooie foto's, nu al een voorproefje. De buik begint uit te puilen. Tong uitsteken (boehoehoe, die staart ....)

Afbeelding

Etenstijd... Schijnheilig Dan moet iedereen oprotten.
Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:07

Dat klinkt toch wel een stuk beter of niet! Knipoog Lekker, nog maar twee maand te gaan! Er komt nu toch echt al een punt op haar buik! Grandioos trouwens, die tweede foto; Tank Vanta komt eraan Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:10

Ja ze gebruikt die buik tegenwoordig echt als wapen. Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:11

Oei!! Die schiet ook al aardig op!! Leuk, leuk! Ik kan niet wachten tot over een maandje of 2, dan worden ze links en rechts geboren!!

PS, die avatar is GEWELDIG!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:14

Hee, wat gezellig, dus jullie komen vaak in Heerde! Ik kom er niet vandaan, maar ik woon er met heel veel plezier sinds juni van dit jaar. Ik woon dichtbij afslag 28 van de A50.

Kan ik uiteraard ook heel makkelijk bij jullie op kraambezoek komen Schijnheilig .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:14

Loolapelooza schreef:
Ja ze gebruikt die buik tegenwoordig echt als wapen. Tong uitsteken

BOMP iedereen opzij, hier komt .... DE BUIK Haha! !!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:18

Ook jij bent van harte welkom hoor Haha! Ik kom vaak aan de kant van Vorchten, aan de kant van het Kanaal.

Lijkt me ook wel erg leuk, op kraamvisite Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:05

zooo daar was ik weer!
mijn hemel, wat een gesprekken heb ik weer gemist zeg!
loolapalooza: aaah dat schimmeltje stond zo lief op dei 1e foto nietsvermoedend te kijken..... kill kill! zegt Vanta dan!
mm komen er nog mensen hier uit het oosten des lands? of ben ik de enige Tukker?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:22

vrijalover schreef:
even een vraagje: Op een andere site las ik dat je je rijden in de 10 maand pas moet gaan aanpassen, ik vind dit erg laat. Ik weet dat het verschilt per merrie, maar hoelang doen jullie de gallop nog?

Mijn merrie zit op acht maanden en we doen zelfs nog galopwissels. Ik train gewoon lekker door tot ze laat merken dat ze niet meer kan.
Maar de wedstrijden heb ik nu wel stopgezet.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:29

Poeh ik houd het niet meer bij hier... ben een middag niet op bokt geweest en ik moet weer drie pagina's bijlezen.

Met Floortje ben ik noodgedwongen gestopt met werken. Ik men met haar in een tweespan maar haar maatje is kreupel ( helaas langdurig) en ze is te dik Haha! Haha! voor het enkelspan. Een klein meisje rijdt haar, maar door haar gehaktbal-buik past het zadel niet meer.... Dus nu wordt ze alleen onder de man gestapt en gedraafd. En we doen ook flinke boswandelingen
Heeft iemand nog briljante ideeen om haar op conditie te houden???

(zit er trouwens heel hard aan te denken om haar weer te laten dekken. Haha! staat een leuke hengst op de azie actie site. nl. Trigger) Clown
Of kan ik beter aan jaar wachten? wie heeft hier ervaring mee??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 01:31

Ik weet waarom Macy zo dik is....

Afbeelding