[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:45

Zo Yke heeft lef zeg. Hij gaat behoorlijk diep in het water of vertekend de foto dat?

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:30

Mooie foto's.
Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met oefenen op de trailer en op wat voor manier?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:35

Als ze weg moeten :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:37

Met een week of 3 als de moeders weer gescand moeten worden.das een boel gedoe, maar ze leren er veel van en ze zijn ook nog niet zo sterk tot je wacht dat ze veel ouder zijn.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:40

Busymissy ik vat het niet verkeerd op hoor haha. Hij heeft ook gewoon grote oren en een grote pluizen al :')

Quir daar zit al vooruitgang in :D. Benieuwd hoelang ze nog draagt.
Je veulen is er vroeg bij haha.

Balko Dat vind ik altijd een compliment dat je door het topic tinkertje leuk begint te vinden :D

Nobel01 Klinkt niet fijn voor je vader :(:) wat is je kerel al groot zeg haha. Gefeliciteerd ook met de uitslag. En goede oefening dat ze ze even scheiden. Hopelijk is Unique er snel rustiger onder.

Kabayo Wat een gave fotos <3

Ennasil92 Wat is demi een volwassen dame al. Ga je haar ook dekken? Roosje en Desha zijn echte knapperds ook <3

Shadow33 Hier gaan ze idd pas de trailer op als ze verhuizen :+. We hebben nu wel een oude trailer als opvoel box dus ze staan wel eens in een soort trailer als de merrie gescand wordt.

Het valt mij trouwens op dat sommige veulens al heel hard verharen en andere bijna niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of waar hier het verschil in zit? April bv is al helemaal verhaard aan het hoofd, nek en borst.. Terwijl Yarno/zibo alleen aan hun hoofd verhaard zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:45

Omdat die nog jonger zijn? Of zijn ze even oud? _O-

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:50

Yarno en Zibo zijn ouder als April haha. Scheelt wel niet heel veel. Maar toch blijft vreemd. Ook als ik ze hier soms in het topic zie hoe snel sommige verharen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:51

shadow33 schreef:
Mooie foto's.
Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met oefenen op de trailer en op wat voor manier?

Wij hebben nu de trailer in de weide staan voor extra schaduw. Er ligt hooi in en een speeltje dus het is een leuke plek.

Sappy gebruikt het als speelpaleis, vooral keihard van de klep afrennen is erg leuk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:54

nieky1993 schreef:
Yarno en Zibo zijn ouder als April haha. Scheelt wel niet heel veel. Maar toch blijft vreemd. Ook als ik ze hier soms in het topic zie hoe snel sommige verharen.

O :+

Ik vind dat vosjes altijd snel en extreem verharen..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:56

shadow33 schreef:
Mooie foto's.

Hier gaan ze soms al op dag 5 met mama de trailer op. Ze gaan gewoon mee als we gaan scannen. Heb je later plezier van

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:09

Gefeliciteerd lideli, mooi veulen
Joland dat is balen zeg, wat een teleurstelling.
Prachtige foto’s van grote tinkertjes
Kabayo wat een mooie foto’s weer.

Ik heb ook iets minder gereageerd, zijn een paar dagen naar Frankrijk, morgen al weer naar huis. We hebben een camera op gehangen, kan ik toch even mee kijken als ze van de wei naar de paddock lopen, of even staan te eten. Afbeelding
Baudyh, gefeliciteerd met de dracht, vergoed het verlies niet, maar toch positief

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:16

@Shadow33,
Hier gaat Desha zaterdag de trailer op voor de keuring. Oefenen doe ik eigenlijk nooit, hier zet ik ze er gewoon op als het nodig is en dat gaat altijd goed met een touwtje achter de billen langs. Ik doe hier trouwens alles in mijn uppie :+

@nieky1993,
Ik laat haar volgend jaar voor het eerst dekken zodat nog iets meer door kan groeien.
Als ze dan met 5 jaar haar veulen heeft en deze iets ouder is, begin ik rustig aan met beleren.

De snelheid van verharen zal ook een klein stukje genen en kleur zijn verwacht ik. Als je bij de bonte altijd het verschil ziet tussen de zwarte en witte haren...

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:21

Oke! Ik wilde gisteravond even oefenen nu het eindelijk niet zo warm was, maar ging nog niet zo goed.
Ze kunnen beide wel normaal aan het halstertje lopen, dat vind ik persoonlijk wel een voorwaarde dat ze de druk op het touw snappen.
Het hengstveulen deden we even met z'n tweeën, 1 even begeleiding achter de kont, maar hij steigerde zo erg op de klep dat hij tegen de zijkant gevallen is, hij loopt nog een beetje stijf..
Het andere veulen heb ik gewoon los gelaten, ging me bij die meer op de moeder om het weer even te oefenen, maar iedere keer als de moeder achteruit vd trailer ging, ging zij er al veulen bekkend vandoor zo spannend vond ze dat geluid. Dus nou weet ik het niet hoor of ik die keuring van 15 juli wel zal inschrijven :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:28

Tempi verhaart voor geen meter :=
Die is van februari en nog steeds lekker harig op d'r rug en buik en zelfs op de voor hoofd nog lekker wollig
Afbeelding

Nog nooit 1 gehad die zo lang in het haar blijft zitten, maar ook nog nooit zo'n vroeg veulen gehad.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:53

Die van mij is op dag 1 in de trailer geweest naar de kliniek, en op dag 5 weer terug. Verder nog niet geoefend, maar hij is heel nuchter en vol van vertrouwen, ik verwacht weinig problemen, Unique loopt er ook zo in.

Verharen gaat langzaam door, Touch is nu 9 weken, de punten van zijn oren, en de helft van zijn hoofd is al verkleurd. Heel gek gezicht, onder het veulenhaar is hij erg donker. En hier en daar nog geschoren stukken in zijn hals die ook donker zijn(nog van infuus toen hij op de kliniek stond.)

Inmiddels ook de veulenschetser geweest, en gechipt, Hij is nu officieel ingeschreven.

Heeft iemand een idee hoe snel je papieren krijgt van het KWPN? ik heb geen idee, dit is ons eerste veulen wat wij gefokt hebben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:09

Dat duurt niet heel lang. Maar verwacht ook niet morgen.
Hier worden er vanmiddag 2 gedaan. En dan later de andere (hopelijk) 2

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:28

Dat duurd lang bij het kwpn
Hoewel wij ook wachten op Doc en wffs
Maar nog geen papieren ze is net een maand geleden gechipt :=

Vorige veulen was 9 maanden voordat we het boekje en stamboompapier hadden

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:44

Snel, veulen is van 23 april met 6 weken gechipt en na ruim 2 weken het paspoort en papier binnen. D-OC en wffs wacht ik nog op.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:37

Marjolein schreef:
Snel, veulen is van 23 april met 6 weken gechipt en na ruim 2 weken het paspoort en papier binnen. D-OC en wffs wacht ik nog op.

Is toch bizar hoe verschillend dat is
Hier duurd het elke keer heel lang
De prok en doc van onze 5 jarige merrie was er echter al met 2 weken

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:23

Mijn (dysmatuur) veulen doet het ook prima gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:37

Marjoleine89 schreef:
Mijn (dysmatuur) veulen doet het ook prima gelukkig.

[ [url=m/onbvZl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/favYJr.png]Afbeelding[/url] ]

Hij is leuk Marjoleine, was het wachten waard

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:43

Hij is mooi bijgetrokken Marjoleine!
Ziet er goed uit nu.

Mijn merrie is het helemaal zat nu. Haar banden zijn zo los dat ze eigenlijk niet meer normaal kan lopen, ze waggelt echt alle kanten op. Ze gaat nu ook heel vaak alleen op een rustig plekje staan dutten, een stukje weg van de kudde. In de avond na het bijvoeren wil ze eigenlijk ook liever op stal blijven dan weer terug naar de wei te gaan. Maar als ze alleen op stal blijft wordt ze daarna weer enorm onrustig,dus ze moet gewoon weer mee naar buiten.
Heb nu de schuilstal die aan de wei grenst klaar gemaakt als bevallingsstal met camera, daar zit een apart weitje bij. Kan ze straks
als ze bevalt daar mooi de eerste paar weken op blijven lopen met het veulen. Ik vind de track in het begin nog te gevaarlijk om op te gaan.

Hopen dat ze pas na dit weekend gaat bevallen, want heb zondag nog een bruiloft.
Vandaag hingen de eerste harsjes aan het uier maar pH was nog hoog en de melk nog helder en zoutig.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:03

Oh wat is hij mooi bijgetrokken Marjoleine!

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:17

Prachtig vosje Marjolein!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:18

Hier gisteravond ons laatste veulen geboren. Een hengstje. 2 hengsten en 2 merries hier. Heel eerlijk :')