[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:57

Ik heb ook een merrie drachtig, 5 april uitgeteld en al een aardig dikke buik, zal vanavond eens goed naar de uier kijken, ik ben benieuwd wat het wordt!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:01

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:31

Laatst bijgewerkt door Woogy op 07-03-16 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:37

R12312 schreef:
Kim je moet juist geen verandering willen als ze nog een maand moeten. Als ze een maand van te voren al flink uier aan maken word ik juist nerveus :D
Bijna een maand... O:)
En ik snap dat ze nu geen volle uier hoort te hebben, maar zou toch fijn zijn om íéts te zien veranderen. :))
Hij is een week of 2 geleden opeens iets voller geworden en daarna iets minder vol (maar nog steeds niet helemaal leeg) en nu staat het stil. :j
Maar me ook zeker geen zorgen hoor!
Ben allang blij dat het tot nu toe probleemloos verloopt.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:44

Leuk al die uier foto's, heb ik straks iets om een beetje mee te vergelijken. Klasien vind het altijd vreselijk als je aan haar uier zit, als je er alleen al naar keek wilde ze eigenlijk al slaan :roll: . Omdat ik heel erg bang ben dat ze dus het veulen straks ook niet toe laat ben ik gelijk toen we hoorde dat ze drachtig was maar begonnen met oefenen. Elke keer met borstelen steeds iets verder over haar buik, reageerde ze niet, dan kreeg ze een snoepje... Liefde gaat bij klasien toch echt door de maag :'). Nu we in de 8ste maand van de dracht zitten kan ik inmiddels al wel de uier aanraken, echt leuk vind ze het nog steeds niet maar haar reactie blijft nu bij oren in de nek leggen. Ze zwiept in ieder geval al niet meer met haar staart en laat ook haar voetjes netjes op de grond staan :')

Ik las al wat dingen over een praam of licht verdoven... Zeker die praam maar even goed in het achterhoofd houden als het straks toch fout dreigt te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:46

Kim vindt dat inderdaad ook niet fijn, oren plat en als je doorgaat kun je een trap krijgen, maar denk dat ze echt wel het verschil tussen mensenhanden en hun eigen kind weten hoor. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:49

In principe als ze merkt dat de baby straks de druk van de tiet afhaalt zal ze enorm veranderen daarmee en de baby niet meer proberen te vermoorden, maar in haar geval zou ik zeker wel de praam erbij hebben voor de eerste keer drinken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:53

Tinniiee, gefeliciteerd! Ze is prachtig, erg mooi ook dat donkere masker bij de ogen.

Marielle, sterkte. Hopelijk is de uitslag er snel.

Venthe, gefeliciteerd!!!!

Daisy, leuk om je verhaal voor de hengstenkeuze te lezen. Zo kwam ik een aantal jaar geleden ook voor een andere hengst bij du Bois, maar werd de keuze toch heel anders.
Neon is nu drachtig van Goldstar.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:05

Mooie foto's

Een goedgekeurde hengst, dan weet je dat je een goed fokprogramma hebt.

Daisy leuk om alles over de hengsten te lezen. Hele verschillende typen.

En grote veranderingen voor iemand hopelijk gaat alles helemaal goed.

Tietjes ik heb een dan denk ik een vreemde merrie. Die smeekt bijna of je haar tietjes komt kriebelen. Gewoon over de tepels heen en weer en dan staat ze te genieten. Mag er dan ook alles mee aanraken, wassen fotos maken is gewoon onder haar buik gaan zitten en richten. Wel daarna tuurlijk even kriebelen daar. Vraag me af hoe dat gaat als veulen er aan zit of ze dan nog zo reageert.

En van het weekend als knuffel poets pony voor mijn nichtjes (ja ik sta achter haar kont omdat ze dus niet in de buurt durfde te komen voor als ze zou trappen. Dan mocht ik de trap wel opvangen. :Y) )
Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:08

KoudbloedKim schreef:
Kim vindt dat inderdaad ook niet fijn, oren plat en als je doorgaat kun je een trap krijgen, maar denk dat ze echt wel het verschil tussen mensenhanden en hun eigen kind weten hoor. :j

Nou dat moest die van mij eens proberen om me een schop proberen te geven dan kreeg ze wel schoenmaat 38 voor de reet. In begin werd ze ook heel kwaad op mij maar dan hoefde ik mijn stem maar te verheven en dan bedacht ze zich wel een paar keer voor ze der been op zou tillen, toen was nog wel staart zwiepen enzo maar ze won er maar mooi aan. Nu kan gelukkig probleemloos aankomen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:14

Joah...mijn volbloed merrie sloeg je het licht uit de oogjes als je eraan kwam hehe, die was een klap vlugger dan ik mijn maat 38 kon richten. Die heb ik het nooit af kunnen leren, enkel toen ze ouder werd tolereerde ze een keer per maand dat ik ze op moest poetsen. Dan had ik 5 minuten de tijd om te poetsen en dan begon ze met knorren en moest ik zorgen dat ik benen maakte. Zucht...wat mis ik die pitbull merrie ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:17

Nicole schreef:
[naam] schreef:

Nou dat moest die van mij eens proberen om me een schop proberen te geven dan kreeg ze wel schoenmaat 38 voor de reet. In begin werd ze ook heel kwaad op mij maar dan hoefde ik mijn stem maar te verheven en dan bedacht ze zich wel een paar keer voor ze der been op zou tillen, toen was nog wel staart zwiepen enzo maar ze won er maar mooi aan. Nu kan gelukkig probleemloos aankomen
Daar krijgt ze bij mij ook zeker niet de kans voor hoor.
Maar ze geeft wel heel duidelijk aan eerst dat ze het niet fijn vindt en als je door gaat, zal ze eerst alleen haar been optillen en als je dan nog doorgaat, zou ze best weleens echt richting je hand kunnen trappen.
Maar het is niet zo dat ze dat gelijk vanuit het niets zonder te waarschuwen doet en vind het ook wel logisch dat je stopt als ze aangeeft dat niet fijn te vinden.

In het begin wilde ze daar trouwens ook constant gekriebeld worden, had er heel veel jeuk aan.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:53

@Butengeweun, hihi ik heb het zelfde halster voor mijn schimmel tinkertje, alleen heeft de doos hem van de week toevallig kapot getrokken O:)
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:53

LoesvL schreef:
Ik heb ook een merrie drachtig, 5 april uitgeteld en al een aardig dikke buik, zal vanavond eens goed naar de uier kijken, ik ben benieuwd wat het wordt!

Welkom, van wie heb je haar drachtig?

Memere schreef:
Ik lees hier dagelijks mee maar is wel héél veel om bij te lezen :+
Mijn topic: [KS-MK] Evy drachtig: kleurenwonder in de maak

Mijn merrie is vandaag 231 ver en heeft een buikomtrek van 143cm! :oo
[ Afbeelding ]

Ben benieuwd wat ze aan broeden is van binnen.

Woogy schreef:
[KS-ITP] The arabian prince Mash'isk Dorogoy
Voila Massie zijn eerste eigen topicje, barstens vol foto's van onze kleine dansman <3

Kleine sneak preview

[ [url=m/saTcFD.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 zal zo even in topic reageren

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:12

Pandakaas, die kontjes! <3

Caesar schreef:
@Cynthia: Uit je eerdere overwegingen in een ander topic zou ik dan dit keer voor de Cob hengst gaan. Hoewel mijn eigen advies anders zou zijn en je specifiek aangegeven hebt wat je zoekt in je veulen, denk ik dat je bij jezelf moet blijven en voor de Cob moet gaan. Een veredeling kan je elk jaar nog doen met de lijnen van DB.

Bedankt voor je mening! Ik wil de Du Bois hengsten ook zeker een keer proberen, maar inderdaad, de bouw van Marvel vind ik prachtig! (die van DC overigens ook en Goldstar z'n koppie <3), alleen BM is niet jaren beschikbaar. Dus het is geen keuze van 'welke hengst' maar 'welke hengst eerst' :)

O, Tinniie, dat ziet er echt pijnlijk uit ja :(:)

Crines schreef:
Maar uuum, laat ons zeggen dat ik met veel aandacht het stukje heb gelezen over de du bois hengsten voor Daisy :+

Spannend!!! Als je meer wil weten, je weet mijn pb-adres :D

O jee. mijnlieverd, dat klinkt niet goed.. Hou je ons op de hoogte?

Pretty, dat wordt spannend!

Nicole, zo denk ik dus ook over de hengsten :)
En over Dais dr buik: Het viel mij ook op dat hij niet veel dikker is geworden, alleen wat meer hangt. Hoewel ik wel groei had verwacht..

Mierela dr uier gaat ook hard!

Mooie foto van Mas, Woogy! <3

Neonlight schreef:
Daisy, leuk om je verhaal voor de hengstenkeuze te lezen. Zo kwam ik een aantal jaar geleden ook voor een andere hengst bij du Bois, maar werd de keuze toch heel anders.
Neon is nu drachtig van Goldstar.

Ik snap heel goed je omschakeling naar Goldstar! Hij sprak me van de foto's niet aan, maar wat een knap, leuk, mooi ding is dat zeg! Die staat ook echt op Fiore dr 'to-do listje'.

Ennasil92, coole foto zo dravend en in de camera kijkend!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:29

Whispervanmiddag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Las over merrie die last heeft van stuwing...hopelijk laat ze veulen wel toe straks.
Slim om wat in te vriezen!

Cynthia hengsten wezen bekijken, benieuwd wie uiteindelijk de date wordt.

2 kontjes voorbij zien komen.

En een gave foto van enassil92

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:52

Kan stuwing niet juist minder worden als het veulen er is en de melkproductie verder op gang komt? Of werkt dat niet zo? Dan zou het toch juisr "verlichting" moeten geven als het veulen er eenmaal is zou je denken...?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:36

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:56

Ja ik zag het voorbijkomen op fb en een oproep voor moederloos Fries veulentje, zou het niet kunnen matchen met de Friese merrie van Mariëlle?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:57

Afbeelding

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:29

KoudbloedKim schreef:
R12312 schreef:
Kim je moet juist geen verandering willen als ze nog een maand moeten. Als ze een maand van te voren al flink uier aan maken word ik juist nerveus :D
Bijna een maand... O:)
En ik snap dat ze nu geen volle uier hoort te hebben, maar zou toch fijn zijn om íéts te zien veranderen. :))
Hij is een week of 2 geleden opeens iets voller geworden en daarna iets minder vol (maar nog steeds niet helemaal leeg) en nu staat het stil. :j
Maar me ook zeker geen zorgen hoor!
Ben allang blij dat het tot nu toe probleemloos verloopt.

:') :') :') :') :D :D

Ik snap je wel hoor :D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:30

Meeeeen Nicole wat heeft die van jou al n uier, jeetje! Hoop idd dat de doos t nog ff binnen houd zeg, zo ga je ook niet lekker op vakantie..! Toch een fijne wintersport :D

Ik las dat iemand zijn eigen hengst goedgekeurd had gekregen, gefeliciteerd, dat is nogal een prestatie! Echt iets om trots op te zijn! En als ie dan ook nog past bij je merries, hoe mooi wil je t hebben!

Dikke tinker titties hierboven! Mooi hoor! Is jouw paard altijd ZO schoon? :oo Mooi dier!

Lastig die merrie met een gevoelig uier! Ik heb ook altijd geleerd dat als het veulen er eenmaal aan drinkt dat het verlicht, maar dan moet ze dat wel eerst toelaten.. Moeilijk, succes!

Kim, maiden merrie van mijn vriendin had letterlijk de avond voor de bevalling nog zo goed als geen uier. Ontwikkelde pas tijdens of vlak voor de bevalling, want toen t veulen er was had ze dubbel D!

Mas is geweldig! <3 Ga zo het topic ff bekijken

Welkom Loes! Kom maar op met die fotos van je merrie :D

Sorry, ik ben er vast weer een heel stel vergeten, deze zijn blijven hangen :+

Azia zie je nu echt met de dag ronder worden, maar man wat heeft dat kreng last van dr hormonen. := Dr vriendin heeft het zwaar te verduren. Kroelen, oprotten, nee toch kroelen, HEEL GAUW oprotten :') Arme Femke. Vandaag deed ze ook zoiets raars! Stond in de longeerbak en begon ineens als een malle te graven, maakte een groot gat en ging er toen vervolgens met haar voorbenen in staan. En bleef erin staan :') Misschien om ff iets te ontlasten op de een of andere manier? Raaaaare merrie! :roll:

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:38

Haha dat vage wel-niet-wel-niet gedrag is zo herkenbaar :') gat graven...ach...baby miss effe naar voren laten hangen :+ m'n da zegt 'drachtige merries zijn vreemde wezens' :')

Titties...ik heb het met Nas geprobeerd om er aan te frunniken. Heb het maar opgegeven. Kom niet eens in de buurt -O- ze wordt echt moorddadig. Had ook al vrij snel zucht ervoor dus dat zal ook niet helpen. Ik vertrouw er maar op dat moeder natuur het goed regelt en dat t veulen er wel aan mag komen :)

Gefeliciteerd met de ggk hengst *\o/* dat zijn toch altijd prachtige prestaties!

Wat is whisper mooi schoon idd zeg! :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:42

haha ja dat wel-niet-wel-niet is hier ook herkenbaar :') Volgens mij zijn alle zwangere vrouwen ook rare wezens af en toe :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:54

Cynthia82 schreef:
Crines schreef:
Maar uuum, laat ons zeggen dat ik met veel aandacht het stukje heb gelezen over de du bois hengsten voor Daisy :+

Spannend!!! Als je meer wil weten, je weet mijn pb-adres :D

Ah zo raar, die post is dan toch doorgegaan? := Ik dacht dat die verloren was, mijn internetverbinding viel namelijk uit en ik kon de post nadien niet zien... Heel gek :p
Nouja de plannen waren intussen al veranderd, ofja gehalveerd, dus vandaar mijn 2de post later.. Moet verwarrend geweest zijn voor degenen die het opgevallen was :o

Ik had een merrie op het oog, drachtig van een du bois hengst, maar is niet doorgegaan. Ik ga me toch maar bij de PRE's houden denk ik. Dat is al ingewikkeld genoeg :o

Maar uum, misschien dat ik er nu toch al dicht genoeg tegen zit om het niet meer te jinxen: Ik ga morgen een merrie kijken *\o/* Waren er origineel 2, maar nu dus maar 1tje meer :) Enneuh, ze heeft ook een dikke buik :Y) :):)