[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:55

Wie is The King Lisch?
Hebben jullie ook de jonge hengst Netzo gezien?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:56

Houston daar verwacht ze een veulen van en is waika mijn fokmerrie een nakomeling van :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:59

Hahaha geweldig hoe je die dan de koning noemt leuk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:02

Ik zag een filmpje op de fb van Ilonka dat hij moeilijk te houden was, ze durfden hem bijna niet te monsteren geloof ik _O-
En dat voor zo'n oud baasje :)F

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:05

Volgens mij viel dat best wel mee?? Hij is alleen in stap getoont en word niks meer mee gedaan dek seizoen begint weer.. ik ken ze wel heel anders en op stal stond zijn deur gewoon open hoor

Hier noemen we hem houston the king vandaar ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:06

Netzo? Wat zit daar achter?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:08

Op het filmpje wilden ze hem even laten aandraven en vlogen ze er bijna de bocht mee uit en is hij verder in stap gepresenteerd

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:09

Netzo is een Negro x Jazz gefokt door Havik uit de Beemster
Dit jaar bij het NRPS goedgekeurd

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:45

Jongens jongens, wat gaan jullie hard! Ik hou jullie niet meer bij hoor! Pfff!

Gaan er ook nog mensen naar Nijhof aankomende zaterdag (Geesteren)? Ik ga daar heen, ik ben vooral benieuwd naar Glocks Trafalgar (Totilas x Lord Loxley).

De merries hier zitten op 332 en 322 dagen, maar het schiet me echt niet op. Die van 322 dagen had een flinke uier, maar dat is weer helemaal weg getrokken en het zijn weer uitgelubberde theezakjes. Het gaat nog wel even duren dus...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:47

Buenootje en diane_basje sterkte allebei!

Pascale, bij Byoko wordt het spannend lees ik!

Pff, Mausi liet me gisteren even schrikken! Ik liet haar en Aleeyah in de paddock naast Fardani (sinds een maand gecastreerde hengst), omdat ze aan elkaar moeten wennen, omdat ik Mausi eigenlijk weer samen met Fardani wil zetten totdat ze moet bevallen. Maar waar ze 's ochtends heel zenuwachtig werd en naar hem sloeg, ging ze 's middags staan te plassen :? Dan begin je toch spontaan even te twijfelen. Maar gelukkig vanochtend het veulen voor het eerst kunnen voelen en ik geloof dat het verschil met een paar weken geleden ook wel duidelijk zichtbaar is :)

179 dagen.
Afbeelding

150 dagen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 07-04-15 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:50

Ik ga naar geen enkele hengstenshow, ik ben er al uit voor dit jaar, en hou niet zo van die massale dingen.
Kreeg vannacht wel een mooie inval voor een merrienaam voor mijn eigen veulen, die moet nog 2 weken, maar dat zal wel iets langer duren nog, ook weinig uier.

De spielberg zit nu 3 weken overtijd, mag wel een keer schot in komen, maar nog steeds geen kegels oid. Het weer is mooi zat en ze staan alweer een paar dagen op de wei.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:51

Morgenochtend vroeg maar eens gaan scannen met de rolex, kijken of die al hengstig aan het. Worden is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:53

Hier morgenochtend ook scannen, eens zien of Aziza drachtig is van een zusje/broertje van Amir.. Maar ik ben er een beetje bang voor, aangezien ze vorige week ziek geweest is, ga ik er maar vanuit dat ze niet drachtig is..

En nog 2 foto's van Amir zondagavond <3

Afbeelding

Afbeelding

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:57

Ahh wat een knuffie <3
Misscien een domme vraag maar, waarom is er alleen een stukje van zijn hoofd geschoren?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:00

Dat wordt bij Arabieren veel gedaan om het hoofd beter uit te laten komen.
En het is erg makkelijk om al een keer te doen als ze zo jong zijn, dan zijn ze er voor later ook direct aan gewend.

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:06

Okee, dat is inderdaad wel slim gewoon zo vroeg mogelijk beginnen met alle eventueel spannende dingen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:07

Oh pascalefjord, nog steeds geen veulen? Ik had echt gedacht dat het vanmiddag zou komen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:12

lizze12 schreef:
Okee, dat is inderdaad wel slim gewoon zo vroeg mogelijk beginnen met alle eventueel spannende dingen.

Ja, en bij deze was ik eigenlijk wat te laat, want hij was het er eerst echt niet mee eens, terwijl ze normaal altijd heel makkelijk zijn. Maar ja, Amir is ook echt de grootste boef van al mijn veulens tot nu toe, dus had ook niet verwacht dat hij zich keurig zou gedragen :') Maar oké, het was redelijk gelukt en op het eind vond hij het uiteindelijk toch allemaal wel best. Maar bij hem had ik het beter 2 weekjes eerder kunnen doen.
Er zijn er ook zat die ze direct in de eerste uren scheren, maar daar hou ik niet van.

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:15

Lovelyn schreef:
Lieve Kodaco mocht vandaag niet naar buiten van de stal eigenaar -O- echt heel erg balen! Maar wel nog een paar droog foto's gemaakt <3

[ [url=m/PWjV3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UKkC3E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4R9E7U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt verliefd op hem! Hij is zo ontzettend schattig! <3

Niet stressen! Ushi had totaal geen gedragsverandering en ze at gewoon nog een uur voor ze beviel dus het kan ineens hard gaan!

Wat een schatje! <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:16

Jullie gaan inderdaad snel! Kan het ook moeilijk bijhouden hihi

Mellow dag 318. Uiertje groeit elke dag een klein beetje, speentjes staan al wat verder van elkaar en al ietsjes bolling onder speentjes te zien. Lijken ook kleine harsjes. Ik kan nu ook de melktesten doen, komt makkelijk een druppeltje. Is nog 7,7.
Wanneer zouden jullie het alarm eraan doen? Als je savonds 7,7 test is de kans toch klein dat het die nacht toch komt? Wilde eigenlijk alarm pas eraan bij iets lagere waarde aangezien ze zoveel languit plat slaapt. Maar wat is wijsheid?

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Pascalefjord, succes komende nacht hoop dat het doorzet nu.

Lauraa, je bent nog steeds roze is dat nog van 1-4? Wat dacht jij ik roze de ponys ook :D.

Fokfanaat, hoop dat het bij jou nu ook wat op gaat schieten met het goede weer.

Az, wat een knappert toch. Die Mausi kon Fardani niet weerstaan, gelukkig dat je beweging gezien hebt.

Pff alles gelezen en nu al weer kwijt :+ . Nog een vraag over de ruin bij een merrie laten lopen, hier wel merrie apart gehouden, en pas toen het veulen wat ouder was andere erbij gezet. Hier werden de andere allemaal wel erg nieuwsgierig denk dat als ze erbij gelopen hadden ze wel erg opdringerig geworden waren en moeders niet echt haar rust gevonden had.

Wat een mooie buiken en uiers, die Luna, hier ook vorig jaar een hele zware merrie maar veulen viel best mee normaal qua groote

Lovelyn, Kodaco is echt lief en echt te zien dat hij schimmel wordt, mooi hoor.

Chardy, lekker dik in het stro, fijn is dat he. Aftellen is begonnen

Alle wakers suc6 komende nacht met die merries die jullie zooooo in spanning houden
Laatst bijgewerkt door jobamara op 07-04-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:21

Oja, over de vraag ruin de merrie laten staan heen gelezen.
Ik las afgelopen week helaas weer een bericht op FB van een 8 dagen oud veulen dat een trap gehad had van een ander paard (drachtige merrie in dit geval), deze heeft het helaas niet overleeft.. Dat is dus precies de reden dat ik er de eerste weken nooit een ander paard bij zet, of ik moet héél goed weten dat dat paard veulens niks doet. Aziza heb ik bijvoorbeeld al na drie weken denk ik bij Mausi en Aleeyah ingezet, en dat ging heel goed. Maar Amir is inmiddels 1,5 maand en Mausi kan hier absoluut niet bij, want zij haalt naar hem uit en jaagt hem op als ze de kans krijgt :(:)
Maar sowieso de eerste maand zou ik ze altijd apart houden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

Ik heb hier juist eigenlijk alles weer zsm bij elkaar staan, mijn ervaring is dat de nieuwe moeders echt wel zorgen dat de rest uit de buurt blijft. Maar ik heb wel brave rustige merries.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

Manda, daar zeg ik niks meer over :o
7.7 lijkt mij inderdaad kleine kans, maar bij randhoeve is het gebeurd dus..... :?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:33

FF, als het kan is dat is ook wel ideaal, maar ben toch altijd wel bang voor die kleintjes, helemaal als je dan zo'n verhaal weer hoort. Maar zoals ik al zei, met de merrie die ik vertrouw kan het wel, maar Mausi is gewoon een hele aparte. Eerst met haar eigen veulen was ze ook niet zo zachtzinnig, en toen ineens sloeg het om en was ze echt een oermoeder. Zelfs nu haar veulen al 9,5 maand is, wordt ze gek als ze op een ander stuk land staat. Maar met andere veulens is ze dus echt niet lief :o Helaas, want ik zou ze inmiddels graag bij elkaar hebben. Dan heeft Amir ook een ander om mee te spelen, ipv alleen zijn moeder.