[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:23

De eerste paar dagen spuit de melk bij mijn merrie er ook gewoon uit en die krijgt echt niet teveel voer. Pas na een paar dagen begon het te minderen.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:24

en als je eraan komt, komt er dan melk uit?
Amal is er sinds donderdag dus nu 5 dagen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:29

Hier een merrie die lekker op stal stond te doezelen daarnet, denk dat het haar nu veel te warm is. beetje borstel erover heen halen vond ze wel lekker, stond ook echt te genieten en gooide me vrolijk weer een borstel toe, zo van niet stoppen jij. Dan maar even een stukje om de terp gelopen met haar, het frisse windje deed haar duidelijk goed en ze leefde ook weer compleet op. Denk dat ze het veulen er nou uit wenst.

Camera hangt er ook al zag ik. Iemand enig idee of dat ding ook op internet zou kunnen aangesloten worden? Anders vraag ik dat die man even, kan ik lekker meekijken in haar stalletje. en jullie ook :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:30

Peeps kreeg een kilo tot vorige week(veulen 2.5 week oud).
sinds vorige week een halve kilo aangezien ze nu op het land staat overdag.
melk spoot er de eerste paar dagen uit.
Nu spuit het niet meer maar als je eraan zit spuit het er nog steeds uit.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:41

oh bedankt horsii ja dan is het toch niet goed, ik zal zien hoe ze reageert op die extra voeding...
donderdag gaan ze ook de wei op dus dat zal ik het opnieuw moeten bekijken, maar ik ben blij dat ik nu een referentie heb

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:42

Agarcia.. Eerst wel gedaan maar we dachten aan een hoefzweer..
Die kon de smid niet vinden maar ik kreeg het advies het even zo te laten gaan zonder koelen..
Ze wordt niet beter, eerder slechter..
Kan zijn dat het alsnog een zweer is maar ze reageerde vandaag ook wat gevoelig op de kogel en volgens een vriendin van mij zitten de spieren in de schouders nogal vast maar wat wil je met zulk gewicht..
We gaan dus toch maar weer koelen.. Weet niet zo goed waar ik goed aan doe en waar niet aan

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:47

@ arabs: oeps dat weet ik ook niet. Ik geef Lorena nu 3,5 kg en dat was in orde volgens pavo!
@zitake: toffe foto's wooow...
@ pauk: sterkte.. Hopenlijk geneest het snel.. enne flinke buik hoor!!! wooowieee *D
@ agarcia: wanneer is ze laatst gedekt? Uier is precies niet veel,maar banden zijn wel heeeeel slap zie ik.... en de muts tja daar heb ik ook niet veel verstand van :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:49

Pauk dat is balen zeg!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:50

Pauk: Altijd lastig te zien wat ze hebben, ze kunnen het immers niet zeggen. Hier slaat koelen goed aan dus gaan we er mee door.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:50

woww jullie gaan hard, zo even bijlezen..!!

Hier onze nieuwe aanwinst:

Afbeelding

en een voorproefje van sirana haar nieuwe topic...
fotoshoot van mandy, afgelopen zaterdag

Afbeelding

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:51

oh maar die van jou is toch een holsteiner hè? Ik heb een arabiertje en die is veel kleiner... Ik moest normaal nu iets van een 2,25kg geven dacht ik, maar ik zat al hoger (2,5kg)... De dierenarts zei me wel dat 3 kg ook goed was voor haar, maar ben nu ongerust dat ze geen melk produceert omdat ze te weinig krijgt. Zou ik morgen terug wat minderen? Goh da's zo lastig...

je veulen is heel mooi fer!
Laatst bijgewerkt door arabs op 25-04-11 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:52

mooie hond Fer en het veulen tja das echt een knap kind!!!!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:52

laffayette schreef:
@ agarcia: wanneer is ze laatst gedekt? Uier is precies niet veel,maar banden zijn wel heeeeel slap zie ik.... en de muts tja daar heb ik ook niet veel verstand van :D

29 maart. Morgen draagt ze 1 maand over.
Maidens.. word er nu al gek van :')

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:55

@Pauk: jeetje wat balen!!! en wat goed dat je zoveel heb bijgelezen... is vast een hele klus geweest !

@Marlis: kan geen peeps en kyra zien... waarschijnlijk ook mijn album fotows :(

@Zitake: hele gave fotows zo tussen de paardenbloemen

@Muzefee: mooie fotows..!! knapperdje hoor

Bo krijg bij elkaar 1 kg merriebrok, een halve kg basisbrok, staat overdag van 9 tot 5 op het land en krijgt verder onbeperkt hooi...
op dit moment doet ze het daar prima op maargoed dat kan altijd veranderen natuurlijk!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:56

laffayette schreef:
mooie hond Fer en het veulen tja das echt een knap kind!!!!

lief van je ..!! hihi

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:57

ik ga vanavond nog even naar Ravina kijken,ze laat bijna al haar kuilgras liggen. maarja ze is ook lekker op de wei geweest waar ze lekker kon bunkeren..........

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:16

Helena, Ik geef geen merriebrok eigenlijk. Kelsey is dik genoeg nu en haar uier groeit ook netjes dus die heeft het volgens mijn dierenarts ook niet echt nodig.
Maar als het lijkt of ze geen melk geeft lijkt het me ook beter om de merriebrok die je geeft op te voeren. Anders eens vragen aan je dierenarts. Komt er ook niets uit als je haar melkt?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:04

arabs: blijft je veulen goed levendig, gaat hij tussendoor tevreden liggen slapen en hoor je hem naast slurpen ook slikken, dan zal er beslist genoeg uit komen. Vaak zie je ook dat de merrie de melk pas laat schieten nadat het veulen er even een por tegenaan geeft, het blijft iig niet zo als bij de eerste dag dat de melk er aan alle kanten uit spuit als je de uier maar aanraakt. Aan het gedrag van het veulen kun je het beste zien of het genoeg krijgt.

Stef, muzefee, sbnee, KMD en Iorrr, gefeliciteerd met de veulens!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:12

ik heb haar daarstraks proberen te melken en heb haar gemasseerd en er kwam niets. dat was eergisteren ook zo (sorry was niet zondag maar zaterdag) en met bij te voeren spoot de melk er terug uit. gisteren plastte Amal ook nog heel goed, en zaterdag had hij echte mestballetjes gemest
ik ga sewwes terug naar stal want ben een tikkie ongerust. Amal was nog ok daarstraks maar dit mag toch niet te lang duren, ondertussen heeft ze de 4kg op dus het zou ok moeten zijn...
maar als het nog niet in orde is bel ik de de dierenarts nog eens
ik had daarstraks gebeld naar de dierenarts, maar ik heb het misschien niet goed genoeg uitgelegd... ik had ook andere vragen... Amal at bijvoorbeeld de mest op van Shamala, da's normaal voor de darmflora zei hij (dat dacht ik ook maar toch in combinatie met dat weinig melk... :? )
ik vroeg of ze stuwing kon hebben, maar hij zei dat ze Amal dan niet meer zou laten drinken maar eerlijk gezegd denk ik dat ze hem zou laten drinken ondanks de pijn. Toen ik er aan kwam om te masseren beet ze wel naar mij terwijl ze dat een paar dagen geleden niet deed (toen er wel voldoende melk in zat)
hij tracht ook al hooi te eten... ik vind het allemaal heel verdacht en zit constant te kijken naar haar uier en hoe hij ervan drinkt/probeert te drinken, ik laat jullie zeker nog weten hoe het eruit ziet straks
als het voor Shamala makkelijker is om melk te produceren dan voer ik haar gewoon meer merriebrok bij ongeacht de voedingstabel, dit is echt niet leuk en het moet ook pijnlijk zijn voor haar
ps ik dacht ook dat merriebrok eigenlijk niet hoefde, maar ze staat natuurlijk nog niet de hele tijd op de wei zoals Kelsey

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:12

@agarcia: ja hier word ik ook al gek... Morgen al 345 dagen drachtig en ben van laatste insiminatie uit gegaan.. 12 en 17 mei gedekt.....

@ arabs: Jups Lorena is Holsteiner klopt sorry geen rekening meer mee gehouden...

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:16

Hey Nicole,
ik hoor hem wel slikken en hij is tot nu toe nog beweeglijk en slaapt tussenin, maar hij drinkt(?) altijd super kort en gaat steeds van de ene naar de andere tepel... Hoe zie je dat de melk eruit schiet? groetjes

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:19

Dat doen alle veulens: kort drinken en constant van tepel vewisselen (arme mams denk ik dan, want het aanzuigen is het pijnlijkst). Ik zou me niet zo druk maken als het veulen lekker actief is.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:20

laffayette schreef:
@agarcia: ja hier word ik ook al gek... Morgen al 345 dagen drachtig en ben van laatste insiminatie uit gegaan.. 12 en 17 mei gedekt.....

@ arabs: Jups Lorena is Holsteiner klopt sorry geen rekening meer mee gehouden...

oei je moet nogal wachten, ik hoorde dat maidens vaak overdragen
de nacht nadat Shamala haar eerste melkdruppel had en heel onrustig was, en dus terug super rustig was (alsof ze nog wel een week kon verder dragen) is ze bevallen, dus pas maar op vannacht! :)

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:21

bedankt gitje, maar ik ga toch eventjes kijken (anders kan ik niet slapen)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:36

arabs schreef:
Hey Nicole,
ik hoor hem wel slikken en hij is tot nu toe nog beweeglijk en slaapt tussenin, maar hij drinkt(?) altijd super kort en gaat steeds van de ene naar de andere tepel... Hoe zie je dat de melk eruit schiet? groetjes

Als ze de melk naar beneden laat in de uier, dus als je ziet/hoort dat het veulen echt drinkt. Stel dat er niets komt, dan blijft hij porren, boos bokken en er onder hangen, want hij houdt honger. Als hij er naartoe loopt, een paar keer een por geeft en dan gaat staan drinken, na een tijdje is hij klaar en gaat wat anders doen/rustig slapen dan komt hij wsl niet te kort. Dat hij van speen wisselt en ieder half uur drinkt is normaal.