[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:34

gem schreef:
Neon ziet er super uit! Ik mocht willen dat ik nog zo strak was na 3 bevallingen :P .

:(:)
Misschien kun je aan Neon vragen wat de truc is?

Neon is altijd zo beschaafd, en ondertussen komen er mega-grote veulens iedere keer uit. Ik snap ook niet waar ze ze laat. Maar ik weet 100% zeker dat ze drachtig is, is gewoon te zien aan haar. Anders was ze nog wel dunner geweest.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:12

Goeden morgen.

Oehw Joto wat spannend.

Toen ik nog paarden verzorgde was ik de beste tot er iemand anders kwam en dan moest ik het "mindere" paard pakken en na 2 maanden kreeg ik ze weer terug en mocht ik weer opnieuw beginnen.
Had zelf ook een paar verzorgers. Vond het verschrikkelijk dat ik toen ik naar een andere stal ging en zij niet mee gingen. Zal ook nooit vergeten hoevaak deze meiden voor mij en de paarden klaar stonden. 8-)
Denk dat je ook bvb ziet of iemand zwaar is of niet. Wees dan zo eerlijk om ze dan af te wijzen en niet als mensen gehecht zijn aan het dier.

Mooie buikjes.

Inowa veel beter dat het nu wat beter gaat met Pepper. Beterschap.

Heb alles geregeld vanavond staat ze op de andere stal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:25

Daarom heb ik ook een rij-meisje en geen verzorgmeisje. Ik ben er niet van afhankelijk en hoef mezelf ook niet schuldig te voelen als ze uiteindelijk te groot of te zwaar wordt voor mijn merrie. Dan heeft ze een mooie tijd gehad.

Hier een beetje het omgekeerde probleem: ik vind dat ik "ons" oude artrose paard niet meer kan rijden (hij loopt nu echt te slecht voor mijn gewicht), maar vriendin en eigenaresse, ruim 50 kg, vindt dat dat nog best af en toe kan. Ook lastig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:26

eldango schreef:
Heb alles geregeld vanavond staat ze op de andere stal.

Dat heb je snel gedaan! Hoop dat dat beter bevalt.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:23

mooie buiken!! en het mindert snel nu vind ik, over een weekje , mss 2 het startschot voor de bevallingen? :)

hier -5 en sneeuw.. :(

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:37

Hmmm hier ook heel koud op het moment brrrr -O-

En een mijlpaal vandaag, Jus 250 dagen :)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:49

:wave:

Hier ook iemand ziekjes geweest.... Dus wat minder op bokt....
Heb wel bijgelezen... Maar excuses als ik niet op iedereen reageer! Y;(

Wat een schattig koppie heeft Donna zeg! Onwijs leuk ponnietje.... Met een lekker buikkie :D

Amandeke.... Beterschap ook :(:) Wat een prachtige paarden heb je toch.... En een schattige hond! Leuke foto's!

Wow... Neon zit inderdaad nog strak in haar velletje zeg! :oo Mooie merrie is het toch ook!

Joto.... Onrustige merrie.... Spannend!... Welke cam heb je besteld?

Tjee Airborn, wat een rot situatie zeg :(:) :(:) :(:)

Alengo... Ik zou ook verhuizen als ik het zo hoor... :j Succes met je beslissing!

Gisteren mijn dames op de foto gezet.... Althans... 2 van de 3 :P De 3e stond alleen maar in mijn nek mee te kijken wat ik aan het doen was :D

Luna, 267 dagen drachtig...
Afbeelding

Samen met Rose...
Afbeelding

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:49

Wij nog zo'n anderhalve maand :D

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:52

Super Eldango! +:)+ Wat een rust zal dat jouw en dus ook je merrie geven! ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:15

Mooie buikjes weer,
Fijn dat het zo snel geregeld is eldango!

Hier ook nog -5, gevoel is nog kouder.. Paulien geeft straks geen melk, maar rasechte milkshakes denk ik..
Ze zit nu op 323 dagen.

Ze mogen zo nog even lekker beentjes strekken buiten. Wou dat ze wat langer konden, maar buiten is er geen toezicht, en heb een boel voor de beestjes over, maar ga mezelf niet de hele dag op een stoeltje voor het land laten verkleumen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:29

Niet eens Joto? Noujaaaaaaaaaa zeg! schandalig hoor :P

Denk je dat ze al bijna aanstalten maakt? of niet?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:29

Geef Paulien eens ongelijk dat ze met dit koude weer haar kind nog even lekker binnenhoudt brrr wat is het koud zeg.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:38

_O-

Ja nouja aan de andere kant, zomers staan ze 24/7 buiten, leveren ze nu maar een paar uur op een dag in. Ik hou er niet van maar is niet anders.

Hmm weet niet wat ik er van moet zeggen, ze is heel anders dan andere jaren, toen liep ze een maand van te voren al onrustig te doen, en nu niks aan de hand.
Tis nu dik een week geleden dat ze geharst heeft.

Ik zit knijp stiekem even in dr tietjes en komt nu wel meer kleur in.

Ik vraag me af of ze echt gaat kegelen dit jaar, alles is er klaar voor verder.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:46

ik ben die kou echt zo zat!!!!

nog geen beeb dus bij Joto. spannend hoor.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:51

Tja ik zou er persoonlijk met dit weer ook niks willen uitpoepen :D

Moeders zet in op de 14de, vriendlief de 15de en ik de 16de haha

ze is nu weer onrustig.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:04

Nimber schreef:
ik ben die kou echt zo zat!!!!

nog geen beeb dus bij Joto. spannend hoor.

Hier nog 1 die er helemaal klaar mee is :\

Brrrrr

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:07

hhmmm, luna!! wat een knapperd :*

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:45

Ja, die kou heb ik zo gehad! Gelukkig hier wel zon...

Ik blijf farita voorlopig wel verzorgen, ga kijken of ik dr zo gek kan krijgen om VD en lange teugel te gaan doen. (erhmm, het paard zover krijgen dan he, tis niet een hele speelse merrie...)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:46

Wat een mooie buikjes allemaal! Ik vind Donna echt een leuk merrietje, maar ben naast Arabieren dan ook gek van Welsh A'tjes. We hebben er vorig jaar ook een paar maanden 1 gehad, zo'n leuk ding! Ik vind het nog jammer dat we haar zo snel alweer weg moesten doen.

Bij jou wordt het spannend Joto! Veulendeken is verstuurd ;) Ik denk dat je hem morgen of overmorgen wel binnen hebt. Paulien dus ook last van de krimptemperatuur en uier veranderd de laatste week ook weinig las ik?

Bij Aziza ook, ze zit nu op 326 dagen, en haar uier is sinds 319 dagen niet meer geworden, eerder minder. Gister was haar uier weer weinig toen we haar binnen haalden, alleen leek de vorm wel wat verandert. Vanmorgen leken haar spenen wat meer uit elkaar te gaan staan, maar haar uier is nog niet helemaal vol. Ben benieuwd of ze nu een beetje door gaat zetten, of dat ze straks weer een pauze in last.. Ik zal morgenochtend weer eens foto's van haar maken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:47

aziza zal zich ook bedacht hebben bij dit weer ;) Geef ze eens ongelijk!
Ik gok dat straks de temperatuur dan opeens de hoogte zal ingaan tot + 10 graden ofzo. Gelijk met de bevallingen hier :D

Baloulover Donna is een prachtig merrietje zeg! Ook al zo een mooie welsch! Maar al zo zwaar! En zie ik dat nu goed of zie je al een uier piepen vanonder haar buik???

Amandake Bibi vind ik echt zo een prachtige merrie ook! Wat scheelt er eigenlijk aan je? :(:)
Mooie dochter heb je ook,is dat de moeder van je kleindochter?

Neon: Jaja strak in het pak zoals we van haar gewoon zijn. Die draait haar hand niet om van een dracht meer of minder :D

Joto ze wordt dan toch al onrustiger blijkbaar? Ze is precies uit op een verrassing!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:01

Thanks Al_Zawraa! +:)+ Wacht geduldig af :):)

Ja ze blijft een beetje hangen nu, enigste wat er veranderd is dat ze wat onrustiger wordt, ene uur heel erg en dan weer koest.
Gok volgende week. Heb vannacht over een merrieveulen gedroomd, dus is nu heel tegenstrijdig :D

Nieuwe voerbak hangt, luik zit weer dicht, dus kan ze weer wat slopen..

Haar uier zit wel vol, maar tis nu nog meer vocht dan iets wat op melk lijkt. Het komt er ook heel makkelijk uit. Vorig jaar liep ze 3 dagen met zo'n uier als nu, en toen was het er al. Nu zijn we met dit uier al 2 week verder.

Aziza maakt het dus ook al wat spannend! Ben benieuwd wie er eerst gaat.. Of tegelijk natuurlijk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:17

Lucy Luna is ook al zo een mooie merrie! Ik vind die bruinbonte tinkers wel erg mooi!

Joto ach het is nog geen witte melk? Kan vlug veranderen natuurlijk,maar bij mijn merrie moet het echt wel wit vocht zijn en dan is het er meestal dezelfde dag nog. Toch spannend! Lekker een dekentje voor straks!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:21

Nee, dat is er nog niet, normaal een dag of 2 en dan komt het.

Tja ik moet toegeven ben normaal niet van de dekens hoor, ze redden zich ook wel, maar vind het belangrijk dat veulen er gelijk uit komt na een dag. Maakt niet uit wat voor weer. En nu kan het ook :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:17

Momenteel is het halfzusje van mijn hengst in Abu Dhabi voor een endurance wedstrijd. (Zaira Star)
Ik ben benieuwd vorig jaar maar iets van 30 finishers op de 80 starters.
En het is pas haar 2e 160 er/
Het is een en al woestijn daar, lijkt me wel heeeeel gaaf.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:33

@pretty : bedankt , Bibi is dan ook men favo-merrie ;-)
-Is men jongste dochter op de foto (17) ,de enige die nog thuis is en gelukkig nog geen mama ;-) ze gaat nog heel netjes naar school.
-de dokter zei dat ik griep had en moest uitzieken....ben heel het weekend doodziek geweest met 39° koorts....blijkt dus dat hèèl men keel aan het "etteren" was ,dus nu AB gekregen maar geraak er helaas maar moeizaam bovenop...heb nog steeds koorts tegen de avond en 's morgensvroeg.