Ik meld me hier ook! Ik zie veel bekenden dus ik weet niet in hoeverre ik mij voor moet stellen...
Onze Jus de Pommes x Nimmerdor merrie (Keur en Sport) is drachtig van Berlin en is 5 april uitgeteld. Zij heeft nu een hengstvuelen van Numero Uno aan de voet... Meer weten? Vraag het dan!
Zoals het nu lijkt volgend jaar één veulen. Dit jaar 3... Wel hebben wij plannen om er een goede fokmerrie bij te kopen (springgefokt, met predikaten en prok) en de kans is dus groot dat die ook drachtig is. Wij zijn daarvoor al een tijd op zoek maar het schiet nog niet erg op...
Neonlight: Met appaloosa is het altijd een beetje een verassing toch wat er kwa kleur uit komt? Behalve dan bij ene few spot. Miriam: Welkom en gefeliciteerd Keeva: Ohh dat is balen ja als je bont wil fokken en je krijgt dan drie keer een zwarte. Iorrr: Welkom en ook gefeliciteerd met je drachtige merrie.
Bij ons kan het veulentje een van de volgende kleuren krijgen: zwart, vos, grullo of red dun. Wij hopen natuurlijk op een van de twee laatste hihi
hee miriam welkom! en iorrr ook! leuk een kleine van berlin
nog ff een vraagje wat gebeurd er met die dekbon (omdat ik er dus achter wil komen of nobel niet tegen de verdunner kan) blijft die bij de oude eigenaar, komt die (in dit geval) bij het nrps, blijft die bij de hengsthouder,.. dan weet ik waar ik moet beginnen
oja misschien wel handig? weet iemand of er dus op de dekbon staat vers, diepvries, verdund...
Bij de dekbonnen die ik ken staat niet op of het sperma verdund is. Ga er maar van uit dat dit wel zo is. Kun je anders niet gewoon bellen? De dekbon krijgt de fokker, meestal na betaling van het dekgeld.
Groepje van 2005.....dat is lang geleden. Om eerlijk te zeggen weet ik niet eens of ik in dat DB-topic gepost heb.
Foei Neon toch!
Ik ben er toen via via in terechtgekomen, DBT was de reden waarom ik op bokt kwam zelfs, omdat er 2 mensen die ik kende foto's postten van de merrie in de dracht en mij de link gaven. Van daaruit pas de rest van bokt ontdekt. 'Onze Atjes' heb ik toen ook gemeld in het topic en vanaf toen was ik verslaafd
Lees straks verder bij, mijn moeder is jarig, dus ga er even naartoe, morgen pas feest maar nu al jarig nietwaar
Gefeliciteerd met je moeder Nicole! En feliciteer haar ook van mij.
Ik heb het nagekeken, ik was niet actief toen, heb het DB-topic daarna pas ontdekt. Heb er nog wel ingezeten toen de laatste nog op een veulen aan het wachten was, in juli geloof ik. Maar al lang na de geboorte van mijn veulen. Heb zijn geboortetopic ook nog gevonden, wel grappig om weer terug te lezen. [KS] Klein Lamento III-tje met spikkels! Geopend 4 dagen na zijn geboorte (zou ik nu echt niet meer kunnen, zolang wachten ), en ik zie ook helemaal niet echt mensen in dat topic die bekend zijn van de DBT-topics. Wel grappig om dat hummeltje ook weer zo te zien. Is nu een behoorlijke h(/ l)ummel geworden. Tja, en het verhaal eromheen blijft ook ieder jaar terugkomen. Die merrie had ons echt gefopt. En gewoon niet wegkunnen he!
O ja, en uiteraard ben ik toen ook al meteen met de traditie begonnen om geen naam te hebben, die moest ik nog verzinnen bij de geboorte.
Nee, doe maar niet. Alleen maar werk voor de mods. Maar het was echt nog een ukje. En wat zijn ze de eerste dag ook lelijk! Na 3 dagen zat er tenminste fatsoenlijk model in.
het dekken is destijds in 2004 gweest voor haar eerste veulen dus denk niet dat ze het weten haha! maar ze reageren niet echt.. van de hengsthouder..
ze is net geswabt! nog niet echt een goed ei te zien maar baarmoeder was goed hengstig (en zij ook hahaha keihard bleren naar alle ruinen helemaal wild!) morgen heb ik al uitslag (kunnen ze al meer zien)
Keeva is zojuist gescand en niet drachtig . Het gekke is, dat ze echter ook niet hengstig was. Zaten wel een paar heeeeele kleine follikeltjes, maar de baarmoedermond voelde niet hengstig, volgens de DA. Maandagmorgen komt hij opnieuw scannen, de tweede ronde !
keeva: balen zeg! nu dus maandag afwachten hoe groot ze dan zijn.
nicole: van harte met de verjaardag van je moeder!
sjanty is weer gescand.... ze heeft een identiteitscrisis en is nu begonnen aan de struisvogelcursus EI van 6.2cm, da gaat zelf contact opnemen met de inseminator (is ook de hengstenhouder) over wat ze nu gaan doen. Morgen weer scannen en dan afspuiten en direct insemineren, of alleen insemineren. Zit dus te wachten op telefoon.....
@Keeva: He bah, dat is balen... en ook nog eens niet hengstig, ik duim voor je dat er maandag wel wat zit!
@jenny: Dat klinkt idd struisvogelachtig! 6,2cm
Ja, ik ben dus ook begonnen in het DBT van 2005, daar dus ook altijd blijven hangen met mijn Andros. Bij het DBT 2006 heb ik nog meegelezen, maar is toch anders als je zelf geen drachtige merrie hebt. En toen kocht ik vorig jaar de drachtige Tes. Ik moet ook zeggen dat ik het DBT echt 1 van leukste vriendelijkste topics op bokt vind. Heel anders dan andere delen van bokt.
keeva: Jammer! Hoeveel dagen was het nu na dekken? Heeft ze altijd een lange cyclus?
jenny: 6,2? Pff. Da's mega!
Morgen Doortje scannen op 18 dagen. ik denk dat ze niet drachtig is. Ken de merrie nog maar net natuurlijk, dus aan gedrag zie ik niks, maar ik vind haar wat gezwollen en niet zo strak van achteren, alsof ze hengstig aan het worden is. We zullen zien
moeilijk is dat bij zo'n nieuwe merrie lijkt me, wel een lieve naar doortje
sylke stond vandaag weer even op een stukje gras en het regende zo hard is ze daarna gaan rollen in het zwarte zand, dit is normaal onze stook plaats, gewoon op het weiland en die maak ik dan helemaal schoon van stukken houtskool en dan kan ze er omheen gewoon eten, maar het is dus wel gewoon zwart zand vies joh!
Welkom Iorr, ik ken je nog uit het topic van 2008 en heb de geboorte van je veulen ook gevolgd.
Kan iemand mij helpen. Mijn Shetlander Claartje is drachtig van onze eigen hengst Humpie. Humpie is een kruising uit bijzondere ouders. Zijn vader was een Appaloosa, wit met zwarte stipjes en zijn moeder ook, maar voskleurig van voren en gestippeld van achteren. Sorry dat ik de benaming van deze kleuren niet ken, maar ik ben geen kleurenfokker Humpie zelf is chocoladekleurig, met hele donkerbruine manen en staart, zonder aftekeningen, veel donkerder dan koffievos. Claartje is donkerbruin, zonder aftekeningen en de geschiedenis van haar ouders is mij onbekend. Ik heb haar gekregen van mijn moeder als gezelschapspaardje toendertijd voor mijn Haf. Hoe groot is de kans, en dan ook welke kans, dat er iets aparts uit deze combinatie kan komen?