Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:10

ooooh namen, schei uit zeg!! Ben me rot aan het verzinnen! Ik wil heel graag iets aparts wat je nooit hoort. Denk je wat gevonden te hebben ga ik kijken en zoeken op bokt en dan is er iedere keer wel een paard of pony met die naam.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:11

hahahaha dat heb ik dus ook...
We kregen bij Kyra het compliment dat ze zo mooie naam heeft
(Amazing Kyra van den Alsemgeest) Tsja dan moet dit natuurlijk ook zo'n mooie naam worden

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:17

ja ik ben ook aan het zoeken naar ene aparte naam die je niet of weinig ziet..
maare dat is nog best lastig!!
maar ik vind wel wat, en misschien als ik een naam heb dat ie nog anders word als het veulen er eenmaal is..
dat ie helemaal niet bij het veulen past..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:34

Het staat al een poosje terug geschreven, maar het gaat hier ook zo hard.....
Over vlas op de bodem, er wordt zo negatief over gesproken.
Ik zou even heel graag Positief over dit spul willen schrijven....
Wij zijn er heel tevreden over. Neem vreselijk goed vocht op, paarden staan helemaal niet nat.
Bij de bevalling van Honey hadden we inverband met de nare verhalen gauw stro in de stal gedaan, maar na de geboorte er niks meer bij in gedaan. We hadden de wanden goed beschermd en Nootje nam geen hap vlas. Ging prima.
Honey ging gelijk weer liggen toen het stro eruit was. Dedagen voorde bevalling wilde ze niet op het stro liggen.....
Ik denk dus dat het best kan, maar dat iedereen moet doen wat hij zelf het fijnst lijkt, of beter geschreven wat de merrie gewend is.

Namen verzinnen... LEUK, dit jaar moet ik met een B. heb al een lijstje klaar maar ik vind zelf Bandito en Blessing (gevonden door Nicole 288) erg leuk. de eerste voor een hengst uiteraard en de 2e voor een merrie bij voorkeur met een blesje natuurlijk....
Ben verschrikkelijk nieuwsgierig wat het wordt.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:48

hallo allemaal

hier een update van faye

Afbeelding
uiers is nog niets aan te zien
Afbeelding
ik zie nu een klein beetje een uitpuilende buik
Afbeelding
Afbeelding

het probleem is dat ik niet meer weet dan dat het gelukt is tussen de laatste week van april en de eerste week van juni.
dus weet ik niet hoever ze nu is, heb al geprobeerd om te tellen maar mij lukt het niet (ben geen rekenwonder )
lijkt mij dat het tussen eind maart en begin mei geboren moet worden.
het is de eerste en ik weet niet precies waarneer dubbele spanning.

groetjes merel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:52

Ja, namen!!! Heb het lijstje van vorig jaar nog. Hat toen een stuk of 5 hengstenamen, en een stuk of 5 merrienamen. Heb de definitieve naam pas gekozen toen ie al een aantal dagen ter wereld was, en het is dus Reedhill's Devdan geworden. (Devdan betekend "geschenk van God".) Deze naam ben ik nog niet tegengekomen, en ook de andere namen nog niet! Heb wel het geluk dat ik niet van een letter afhankelijk ben.

O ja, voelen naar het veulen doen wij eigenlijk onder de buik, langs de tepels naar het been toe. Waar jullie voelen heb ik nog nooit iets kunnen voelen, en bij de hackney-merrie was het altijd heel goed te voelen langs de tepels. Kon zelfs af en toe een beentje pakken!

@Merel: je foto's doen het niet, zijn volgens mij te groot.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:58

ik weet het ben er mee bezig

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:00

Namen? Lijstje voor zowel hengst als merrie lagen al klaar voordat Fayette uberhaupt kennis had gemaakt met de hengst
Over het algemeen hebben alle namen wel een betekenis en de meesten zijn Iers/Keltisch van oorsprong. Zul je net zien dat als het veulen geboren is geen van de bedachte namen bij het veulen past

Ik heb immers er ook 2 weken over gedaan om Hercules zijn naam te geven en ik vind nog steeds dat deze naam erg goed bij hem past Een middelmaat Shet met de ego van een volwassen Tinkerhengst zoals mijn zus laatst Hercules zo mooi omschreef

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:01

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:04

Je wilde de grote foto laten zien endat doet ie niet.

Jij gaf deze url: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=Y88YD3JW
Maar hij linkt alleen deze url http://www.mijnalbum.nl/Y88YD3JW

Namen ja haha, die had ik ook al lang voor dat ze drachtig was en ondertussen zijn ze ook al 5x veranderd. Ik vind de B zo'n lastige beginletter. Dit jaar met A had ik veel leukere, maar ja toen werd ze niet drachtig. Ik heb er nog 1 voor een hengst en 1 voor een merrie. De merrie naam zal niet zo bekend zijn, de hengsten naam betwijfel ik. En dan heb ik nog een universele naam, die afhankelijk is van de kleur, een kleur die het veulen zeer waarschijnlijk niet zal zijn

@twinkel vlas voor gewoon als stalbedekking is geen probleem, maar voor een bevalling hoor ik alleen negatieve geluiden. Staat er toch duidelijk bij.

Cayusejuhh schreef:
Denk dat het de melkklier zijn ofzo? en ik zie dat haar uier al gaat veranderen.

Dat idee had ik bij mijn merrie ook al. Het verloop van de uier naar de buik lijkt iets dikker te zijn Maar nou durf ik niet te zeggen of ik dat écht zo zie of dat ik dat wíl zien.
Met 92 dagen zal het wrs wel dat laatste zijn.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:58

Jaaa, mijn Fjordje is vandaag precies 5 maanden drachtig!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:19

Mijn merries zijn ook op vlas bevallen en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb zelf het idee dat Lee stro prettiger vindt, dus de laatste maanden krijgt ze stro in haar stal. Maar verder houd ik het bij vlas: het is schoon, absorbeert en composteert makkelijk.

@Siggy: ik vraag het me ook af. Lee doet de laatste dagen wel heel vreemd. Scheurt uit het niets ineens in blinde paniek door de paddock en doet onder het zadel hetzelfde. Da's niet echt veilig, dus heb ik haar vandaag aan de longeerlijn gedaan. Daar dezelfde reactie: eerst heel braaf haar rondjes doen, dan ineens paniek, naar haar buik trappen en bokken als dat niet helpt. Dan gaat ze stilstaan en gaat ze me aan staan kijken met een blik van "HELP". Ik dacht eerst dat het door insecten kwam, maar vandaag zaten er echt absoluut geen en ze trapt ook steeds naar dezelfde plek: rechts, richting flank ... ik vraag me toch af of ze gaan last heeft van het veulen, ook al is ze pas 4,5 maand drachtig .... Wie heeft hier ervaring mee?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:43

ik niet, maar het lijkt mij niet in orde mac. misschien het beste dat de DA even komt,...

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:45

Vraagje:

Degene met de weblogjes: hoe maken jullie die tijdbalk van de tickerfactory? Ik kom er niet uit op die site, maar vind het super leuk eruit zien!

Help me!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:49

snoopy_689 schreef:
Vraagje:

Degene met de weblogjes: hoe maken jullie die tijdbalk van de tickerfactory? Ik kom er niet uit op die site, maar vind het super leuk eruit zien!

Help me!

wacht even, ik zal even kijken en dan stuur ik je ff een pb met de stappen oke?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:51

hoe wil je hem trouwens hebben, dat hij aangeeft hoeveel dagen ze al is? of wat?

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:01

Hoi allemaal...

Wat leuk allemaal die dikke buiken..
Ben erg druk geweest de laatste tijd daarom ben
ik ook niet zoveel op de bokt geweest.
Ondertussen is Lenie verhuist naar een ander pensionstal
maar daar wou het niet erg lukken met haar...
Daarom heb ik haar weer na ook overleg met de dierenarts
weer terug gezet naar haar oude pensionstal..
Want hij zei ook al dat als een paard niet lekker in haar vel zit
de kans op verwerpen groter is...en dat risico wil ik nu net niet lopen.
Maar genoeg daarover.
Lenie is vandaag 155 dagen dus tijd voor een foto...
Ze is nu echt aan het uitdijen zeg.. Ze was niet echt in een fotomood en draaide de hele tijd haar hoofd weg vandaar foto zonder hoofd
Afbeelding
Afbeelding

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:02

Sorry van de gote foto's dat was niet de bedoeling

krissie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:03

jaja olly was vandaag 100 dagen drachtig!! en beginend mijlpaal

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:36

@Melody, daar begint idd al een buikje te komen
Het is idd belangrijk dat je paard zich goed voelt in de omgeving waar ze gestald is he!

@Krissie, proficiat met je mijlpaal!!
Nog maar 240 te gaan

Hier niet veel te melden, vandaag 161 dagen drachtig en ik dacht daarnet wat beweging te zien terwijl ze aan het eten was, maar het zou ook heel goed kunnen dat ik dat gewoon erg graag wou zien

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 02:06

Wat groeien de buiken nu hard zeg! Leuk om te vergelijken met de foto's die in het begin van het topic geplaatst zijn

Hier gaat alles nog steeds prima met de merries.
Helaas heb ik zelf m'n rug een beetje gesloopt met de verbouwing in huis dus ik ben blij dat ik ze iig nog zelf kan voeren 2x per dag en daar blijft het eigenlijk bij.
Gelukkig lopen ze 24/7 buiten...
Bij Macy kan ik nu bijna iedere dag het veulen wel zien bewegen. Gisteren zelfs een duidelijk schuddende buik
Bij Kyra heb ik nog niets zien bewegen maar zij draagt haar buik nog erg hoog. Volgende week zit ze op 200 dagen, dan mag Junior zich eindelijk wel eens melden door wat te bewegen...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:44

mijn paard zit een beetje op dezelfde hoogte als jou kyra!! ik hoop dat ik straks ook een bewegende buik kan zien, net zoals bij jou macy!! sterkte met je rug trouwens!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:43

ik heb vandaag het veulen van sterre gevoelt!!! en ik weet zeker dat het het veulen was, je voelde steeds een bult en toen een schopje.. en sterre was lekker aan het door eten

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:54

Oohhh ik kan ook niet wachten tot het veulen echt gaat bewegen!

Melody: Wat een mooie glimmende vacht zeg, en ik zie daar ook al een klein buikje verschijnen!

krissie1985L: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:17

Komt ie:

Afbeelding

Ik vind d'r s winters altijd een stuk lelijker dan s zomers
Die wintervacht maakt d'r vaak nog een stuk forser en grover dan ze eigenlijk is.