Stephany schreef:Zo Sjoert dat zijn zeker mooie plaatjes!!
Dank U

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stephany schreef:Zo Sjoert dat zijn zeker mooie plaatjes!!
Faniek schreef:Bedankt voor de uitleg Stephany
Super foto's Sjoert
MarijeR schreef:Bijna goed Stephany
Bij een red bag delivery is de placenta nog helemaal dicht. Deze heeft dan voor een groot deel of zelfs helemaal losgelaten van de baarmoeder en daardoor krijgt het veulen geen zuurstof.
De waterblaas en pootjesblaas zijn op dat moment ook nog gesloten.
Het moeilijkste is om de placenta open te krijgen. daarna moet je de beentjes zien te vinden, controleren of het veulen goed ligt en dan zo snel mogelijk het veulen eruit zien te krijgen.
De naam red bag is omdat een placenta die nog gesloten is, eruit ziet als een rode, fluwele zak. Normaal is de placenta open en komt hij er na het veulenen binnenste buiten uit, dan zie je blauw/wittige vliezen. Maar nu komt hij in zijn geheel eruit en is de kant waarmee hij aan de baarmoeder vast zit te zien.
Engelse site met een goede uitleg:
http://www.minihorseworld.com/Library/b ... redbag.asp
skreia schreef:hoi,ik ben er een weekje tussenuit geweest maar welke paarden volgen jullie nu?
MarijeR schreef:Mooie foto's Sjoert!
Vooral die van het schimmeltje!
Is het bij jullie ook al zo aan het dooien?
Stephany schreef:ha ha gelijk Marije!
MamaSnoopy schreef:skreia schreef:hoi,ik ben er een weekje tussenuit geweest maar welke paarden volgen jullie nu?
weer veilig thuis![]()
stripers, buffalo (eclips) en rita
MarijeR schreef:Oh ik dacht het omdat er in de bak al veel zand te zien is
Sjoert schreef:MarijeR schreef:Oh ik dacht het omdat er in de bak al veel zand te zien is
Nee we hebben met de trekker de bak gesleept zodat de paarden daar dan op kunnen. Vandaar.
Stephany schreef:Sjoert schreef:Nee we hebben met de trekker de bak gesleept zodat de paarden daar dan op kunnen. Vandaar.
Zeg dat dan Sjoert...
Stephany schreef:
Zeg dat dan Sjoert...