Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:Chablis helaas ook niet drachtig. Wel beginnend hengstig en ei van 45mm. Dus we gaan maandag toch maar weer scannen, wie weet nog 1 poginh dit jaar...
Super balen Baudyh, cyste hoeft niet erg te zijn.
Luna gefeliciteerd met de ene dracht.
mirtevh001 schreef:Dag iedereen,
ik heb net mijn eerste fokmerrie gekocht, ze is al drachtig. Nu vroeg ik mij af wat ik juist allemaal moet krijgen van de voorlopige eigenaar qua papieren. Uiteraard het paspoort van de merrie, het bewijs van de dek en de scans van de dracht, maar zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie? Het is mijn eerste keer, dus spannend!
Ook zou ik mij nog wat verder willen informeren. Om de hoeveel tijd is een scan nodig? Zijn er nog andere onderzoeken nodig? Beste keuze qua eten, hoeveel, gras/hooi, supplement,.. Gewoonweg eigenlijk de gehele checklist over hoe om te gaan met een drachtige merrie. De meeste zaken weet ik al of kan ik wel onderhoren bij de DA maar ik zou dit graag eens van andere fokkers horen.
SharonIndezz schreef:wat jammer baudyH,
Hier gisteren de merrie een ongelukje gehad in de wei, die heeft een gat in der been, we hebben vochtafdrijvers gekregen, en die moest ik gisteren 2 zakjes geven, en dan nog 3 dagen 1 zakje, alleen zat ik net te googelen, en blijkt dat dat spul schadelijk kan zijn voor de vrucht, iemand daar ervaring mee? Schrik me helemaal de kloteheb tegen de dierenarts duidelijk gezegd dat ze dragend is, en was geen probleem zei ze
Toushie schreef:SharonIndezz schreef:wat jammer baudyH,
Hier gisteren de merrie een ongelukje gehad in de wei, die heeft een gat in der been, we hebben vochtafdrijvers gekregen, en die moest ik gisteren 2 zakjes geven, en dan nog 3 dagen 1 zakje, alleen zat ik net te googelen, en blijkt dat dat spul schadelijk kan zijn voor de vrucht, iemand daar ervaring mee? Schrik me helemaal de kloteheb tegen de dierenarts duidelijk gezegd dat ze dragend is, en was geen probleem zei ze
Wat heb je gekregen ?