Ik heb er nu 3 drachtig en nog 5 te gaan. Met 3 zit ik wel op de wachtbank. Dus vingers gekruist! De hengst waar Suus van gedekt is, is verkocht. Hij staat hier nog om a te wachten of ze drachtig is, maar zou fijn zijn als hij naar zijn nieuwe plek kan verhuizen. Hopelijk wordt ze binnen een week dus niet hengstig.
Us2001
Geplaatst: 07-06-22 10:42
Ik mag vandaag "eindelijk " mijn merrie ophalen. Ik had geen idee hoe het allemaal in zijn werk ging en al helemaal niet dat ze 2x geinsemineerd kon worden. Dus voor mijn gevoel duurde het vreselijk lang. Het was iets langer dan een week
Mocht ik dit ooit weer van plan zijn dan weet ik iig dat het niet zo snel gaat
ik ben afgelopen week bijna elke dag met merrie en veulen naar de kliniek geweest, maar nu eindelijk op het wachtbankje, ei eraf, vocht eraf, zichtgezet over een dikke week spoelen.
en morgen kan ik de ander hengstig spuiten, gaan we weer overnieuw
Hier vanochtend de merrie op de kliniek achter gelaten. Ei was in een dag tijd van 4.8 naar ruim 5.5 gegaan. Baarmoeder zag er goed uit dus als het sperma binnen is op de kliniek wordt ze gelijk geinsemineerd.
Ik sluit mij dus weer aan bij het wachtbankje. En lees rustig mee
Heerlijk om het aan huis te kunnen. Alleen ik zit dan wel aan huis gekluisterd. Als er sperma moet komen kan ik niet weg. Maar vind ik niet erg. Day op en neer kleppen scheelt al zo erg. Het is best even een intensief traject altijd.
Dan maanden niks en dan begint t volgende intensieve traject
Bij ons komen ze niet aan huis. Had wel mijn voorkeur omdat mijn merrie snel stress heeft en niet altijd makkelijk is met trailerladen. Het is een "projectje". Dus dan maar naar de hengstenhouderij.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 07-06-22 11:22
Ik zou ook wel willen dat het aan huis kon, maar mag niet zonder certificaten en zo. Maar volgend jaar in principe wel lekker thuis als alles op tijd rond is qua papier werk.
Nu is het 3 uur naar het station, maar het is ook mijn werk dus neem ze mee, scannen/insemineren, dan kunnen ze samen de wei op en dan daarna weer mee terug naar huis haha.
Boston is helaas niet drachtig. De DA had het over om de cyste te verwijderen, maar ik vraag mijn eigen af of dat de moeite waard is. Ik weet niet hoeveel dat in de kosten gaat oplopen namelijk en of ik dat er dan uberhaupt wel straks voor terug krijg. Heeft iemand daar ervaring mee? Ze producteert namelijk steeds eitjes op links ipv rechts. Nu zou rechts gunstig zijn en de kans vergroten, maar dat is dus niet het geval steeds. Even rot. De cyste is blijkbaar ook zo groot als een vruchtje, dus best behoorlijk volgens haar. Iemand hier ervaring mee?
AM_Horses
Geplaatst: 07-06-22 14:35
Kayley. Ze heeft één cycte? Zou ik persoonlijk niet doen hoor. Waarschijnlijk gewoon pech dat deze ronde niet pakte. Gewoon nog een keer proberen. Ik heb hier een merrie met meerdere cyctes, die is wat lastig. Niet om de cystes maar de cyclussen zijn vaak wisselend. Als ze goed zijn altijd mooi drachtig
Dankjewel allemaal. Zo blij dat het nu gelukt is nu moet hij nog blijven plakken.
Vulina. Duimen dat het een beetje lukt met et
Luna. Spannend, duimen dat ze allebei drachtig zijn
Quir. Heb je nu vier merries die je dekt?
Nowylover. Hopelijk pakt het nu
Hier komen ze idd ook aan huis. Best kostbaar, zeker met meer merries. Ik mag eigenlijk niks klagen met twee merries gelijk drachtig en Liezella bij de 3e cyclus. Ik ben nog aan het wachten op de volgende, zij moet eerst nog bevallen.