Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geen zorgen maken dus!
Wat een knapperd. Weer een zwarte met wit!
. Ja ik vind dat je een team bent, en dus goed naar elkaar moet luisteren.
tamaramt schreef:Mijn maiden merrie is nu 329 dagen staat al 5 dagen met birth alarm snachts omdat ik die gehuurd had op afspraak al.
Maar de uier is al week stabiel en zie zelfs dat na het stappen de uier terugloopt...
Ook krijg ik van iedereen te horen dat ze helemaal niet dik is en dat er wel dan een klein veulen in zal zitten![]()
Ik hoop toch echt op een gezond veulen wat uitgroeit tot groot formaat.
Ik zie het veulen regelmatig bewegen en voel het ook.
Paar weken geleden nog gescand of het niet in stuit lag maar veulen lag goed.
Zijn er hier meer mensen met maiden merrie en zo ver in de dracht met weinig buik?
Dit is mijn merrie nu:
[ [url=m/ZwmFq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

....: mijn merrie is 3 dagen geleden bevallen en nu schuurt ze met regelmaat met haar billen tegen de voerbak of de stalwand. Heb ik haar nooit zien doen voordien. Kan het zijn dat er van binnen iets aan het helen is? Of zou er een andere reden voor zijn?
Fleuribelle schreef:Gefeliciteerd Ponylove!
Gaan jullie veulens met dit koude weer hele dagen naar buiten. Ik ben bang dat ze kou vatten als ze op de koude grond gaan liggen. Ik ben misschien super voorzichtig omdat wij twee jaar geleden een veulen verloren hebben.
sultan15 schreef:Cynthia wat is Idris mooi! kan me voorstellen dat je twijfelt omdat hij je zo aan Ti doet denken. Verkopen kan inderdaad altijd nog. Al moet je je denk ik ook altijd afvragen wat je doel is (was) en wat het toevoegt als hij blijft. Ik heb ook weleens een hengstje aangehouden 'omdat hij zo leuk was' om toch op zn 3e tot de conclusie te komen dat ik niet nog een ruin wildeHij is alsnog verkocht en achteraf had het me veel gedoe bespaart als hij als veulen was verkocht
ze moeten tenslotte ook nog gezond 3 worden, met alle risico's van dien. Maar ik ben er misschien wat 'harder' in en een beetje te veel pech gehad met 3 jarigen

), krijg ik dan geen spijt dat ik hem verkocht heb? En spijt krijgen van niet verkopen, heb je niet zo snel, want dat kan altijd nog.. Maar ja, hij past niet in het doel wat ik had. Maar Ti 10 jaar geleden ook niet, was ook een hengst, maar wat heb ik daar 3,5 jaar intens van genoten....

Heerlijk snoetje!

tamaramt schreef:Bedankt voor alle reactiesIk ben nu wat geruster en zie idd fotos hier nu van meer merries die gewoon heel mooi drachtig zijn met een beschaafde buik.
Spannend
ikzelf ben 2x mama en 2x 20kg bijgekomen, als je weet dat ik maar 1m51 ben en 45kg weeg als ik niet zwanger ben... dan is 20kg veel... mensen wat groter en zwaarder van zichzelf of minder vruchtwater...
Uiteindelijk heeft een goed paard geen kleur, toch? Ik denk dat ze gewoon vos wordt, gezien haar lichte vacht nu, maar wie weet wordt ze een slag donkerder net als haar halfbroertje North. Betreft de stallen situatie; ik zou ze altijd zoveel mogelijk bewegingsvrijheid geven waarbij ze ook naar binnen kunnen als het minder weer is. Ik zou de uitloop gewoon proberen. Nu kun je nog terug wisselen als het niet werkt. Bij jou is de volgende merrie alweer aan de beurt zie ik, hopelijk laat ze je niet zo lang wachten als vorig jaar. Spannend dat je zwartje haast lijkt te hebben! Revi ziet er goed uit, leuk veulen!
. Super leuke foto’s ook zo met beschuit met muisjes. En zo snel hengstig kan zeker. Ik heb Eef vorig jaar op de veulen hengstigheid laten insemineren op dag 6.
. Ik ben ook benieuwd of ze donker blijft!
! Als het veulen niet mee wil is het ook spannend. Vaak gaat het na een paar keer wel weer beter. Tuigje is inderdaad een goed hulpmiddel net als de handtas-methode (zie filmpje eerder in het topic).
! Hopelijk mag je nog een cadeautje ontvangen vanavond!
! Grappig dat je over de bevalling gedroomd hebt, en het is inderdaad een hengstje! Begrijp ik dat je haar op het laatste moment nog van stal gewisseld hebt? Dat moet spannend geweest zijn! Fijn dat ze bij de DA in goede handen zijn. Geweldige foto trouwens!
! Uiteraard als je er zelf niet bij bent, maar wat fijn dat het uiteindelijkgoed gegaan is en dat manlief er was!
. Hopelijk niet een hoop geld kwijt?
! En ja, dat gedrag van de merrie is erg herkenbaar. Eef is ook zo, daarom lijkt de stal nu echt op een soort tentenkamp met gordijnen en dekens over de tussenwanden. Bij haar wordt het wel na een paar weken minder. Ik zet de wei vaak af met rood wit afzet lint of bindt hier stukjes van aan het schrikdraad zodat het wappert. Dan zien de veulens het beter. En zorgen dat er stroom op staat, dan leren ze het snel genoeg. Schuren komt inderdaad voor, hoef je je niet druk om te maken.
! Fijn dat het buitenzetten al soepeler verloopt. En wat een prachtige foto’s!
. Hormonen horen erbij, maar het maakt het samen zetten niet bepaald makkelijk.

. Zo’n geboetseerd hoofdje, hoogbenig, sjiek. Alles wat ik wilde, en nog een merrie ook!