[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:50

Bedankt stalmelyn, balou-lover, alicelover, angelpam voor de felicitaties...

J-emma jeetje had ze haast ineens...gefeliciteerd!
hopelijk gaat het de goede kant op

Toen ik wita net op stal zette een mini drup... zal het dan toch nog een verjaardagsveulen worden #spannend

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:32

Gefeliciteerd J_emma!

Tamarant, jou merrie lijkt qua lijf wel wat langer te zijn. Dat is één van mijn merries ook. Dan hebben ze natuurlijk meer lijf om dat veulen in te verstoppen. Bij mijn merrie zag je toen ook niet iets bijzonders aan de buitenkant terwijl onze andere merrie echt een ingeslikte skippybal heeft :P Geen zorgen maken dus!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:56

Jemma gefeliciteerd! Dan zijn ze zo ver en verrassen ze je nog :D Wat een knapperd. Weer een zwarte met wit!

Tamarant ik heb ook 2 maiden merries gehad waarbij ik tot 2 weken voor de geboorte nog twijfelde of er toch nog wel iets inzat. Ze zijn er toch goed uitgekomen :D

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:57

Jacky84: Dankjewel! Goed voer en liefde doet veel :). Ja ik vind dat je een team bent, en dus goed naar elkaar moet luisteren.

Ual_95: Wat een knapperd zeg!

Essie_blue: Wat een knap koppie en hoge stelten

Riv_Q: Wow wat een buiken zeg.

Cioccolato: Wat een leukerd zeg, heerlijk baldadig al.

Baudyh: Hij weet goed hoe die z'n achterhand moet gebruiken! En fijn dat hij weer iets beter gaat.

Fotsy: Wat heeft jou kleine man super leuke aftekeningen zeg

JoJoPonylove: Gefeliciteerd met de knapperd!

Kabayo: Wat een stoere man al!

J_Emma: Jeetje ze weten het wel precies te plannen hoor. Gefeliciteerd met je veulentje! En wat een enorm aandoennelijk koppie heeft hij met die wollige oortjes
Heftig van de nageboorte etc. En hopelijk komt ze er snel weer bovenop!

Tamaramt: Is niet leuk om te horen natuurlijk, hoorde dit ook veel bij April.
Ze begint nu wel met de week meer buik te krijgen (wat ik hoor van mensen buitenaf), maar zij moet nog 73 dagen vanaf vandaag. Gewoon lekker afwachten tot de kleine er is, en nu nog lekker genieten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:13

Gefeliciteerd J-Emma!

En Olga met je verjaardag natuurlijk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:22

Jemma gefeliciteerd !

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:23

J emma, van harte!!! De stiekemerd :Y)
Mooi veulie hoor

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:31

tamaramt schreef:
Mijn maiden merrie is nu 329 dagen staat al 5 dagen met birth alarm snachts omdat ik die gehuurd had op afspraak al.
Maar de uier is al week stabiel en zie zelfs dat na het stappen de uier terugloopt...
Ook krijg ik van iedereen te horen dat ze helemaal niet dik is en dat er wel dan een klein veulen in zal zitten :(
Ik hoop toch echt op een gezond veulen wat uitgroeit tot groot formaat.
Ik zie het veulen regelmatig bewegen en voel het ook.
Paar weken geleden nog gescand of het niet in stuit lag maar veulen lag goed.
Zijn er hier meer mensen met maiden merrie en zo ver in de dracht met weinig buik?
Dit is mijn merrie nu:
[ [url=m/ZwmFq2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het wel meevallen, jouw merrie heeft lengte en dan tonen ze sowieso niet zo zwaar ,mijn merrie is nu 320 dagen en toont net zo.

Afbeelding

Gefeliciteerd met jullie veulens !!

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:35

Iedereen weer gefeliciteerd met de prachtige verse veulentjes!
Spannend als het dan met die placenta zo moeizaam verloopt!

Ik heb nog een vraagje als kersverse surrogaat paardenmoeder 8)7 ....: mijn merrie is 3 dagen geleden bevallen en nu schuurt ze met regelmaat met haar billen tegen de voerbak of de stalwand. Heb ik haar nooit zien doen voordien. Kan het zijn dat er van binnen iets aan het helen is? Of zou er een andere reden voor zijn?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:37

Dat ziet er spannend uit Muronia!!!! :):)

Fleuribelle schreef:
Gefeliciteerd Ponylove!

Gaan jullie veulens met dit koude weer hele dagen naar buiten. Ik ben bang dat ze kou vatten als ze op de koude grond gaan liggen. Ik ben misschien super voorzichtig omdat wij twee jaar geleden een veulen verloren hebben.

Ik heb de mijne (6 dagen oud) 1,5 uur buiten gehad. Toen was hij echt bezweet van het rennen en ging liggen. het was koud met een snijdende wind, dus toen lekker naar stal en net nog even 1,5 uur in de binnenbak gerend.

sultan15 schreef:
Cynthia wat is Idris mooi! kan me voorstellen dat je twijfelt omdat hij je zo aan Ti doet denken. Verkopen kan inderdaad altijd nog. Al moet je je denk ik ook altijd afvragen wat je doel is (was) en wat het toevoegt als hij blijft. Ik heb ook weleens een hengstje aangehouden 'omdat hij zo leuk was' om toch op zn 3e tot de conclusie te komen dat ik niet nog een ruin wilde :+ Hij is alsnog verkocht en achteraf had het me veel gedoe bespaart als hij als veulen was verkocht :o ze moeten tenslotte ook nog gezond 3 worden, met alle risico's van dien. Maar ik ben er misschien wat 'harder' in en een beetje te veel pech gehad met 3 jarigen :')

Bedankt voor je reactie :)
Mijn doel is een tweede merrie zodat ik bij iedere merrie om het jaar een veulen kan fokken en ze dan ook allebei telkens een jaartje vrij hebben. Dus wat dat betreft vind ik nog steeds dat ik hem moet verkopen. Hij gaat me geld kosten, ik ga me eraan hechten en als Fi volgend jaar of over een paar jaar een merrie krijgt, wat dan? Verkoop ik hem dan alsnog? Is dat dan niet zonde?
Aan de andere kant; wat als Fi nooit een merrie krijgt (die merries heb je -O- ), krijg ik dan geen spijt dat ik hem verkocht heb? En spijt krijgen van niet verkopen, heb je niet zo snel, want dat kan altijd nog.. Maar ja, hij past niet in het doel wat ik had. Maar Ti 10 jaar geleden ook niet, was ook een hengst, maar wat heb ik daar 3,5 jaar intens van genoten....
Je ziet, ik ben er nog niet uit. Maar gelukkig heb ik nog even :D
Ik denk dat hij voor de juiste match wel mag gaan, maar hoe snel ik het de juiste match vind, is bij hem maar de vraag :+

Kijk dat kind van je draven dan! <3 Heerlijk snoetje!

StalMelyn, hmm... lastige keus ja, maar als je prima slaapt op stal, zou ik lekker daar blijven. Je weet maar nooit!

J_emma, gefeliciteerd!! Nog zebra strepen gevonden? :+
Gelukkig gaat het nu goed, hopelijk blijft het goed gaan en wat een schattige oortjes heeft hij <3

CP, gefeliciteerd met je eerste plek :+ -O-

Spannend Olga!!

Vraagje: Kunnen merries op dag 6/7 na bevalling alweer hengstig zijn?
Tot en met gisteren zag ik als Fi achter Idris aanrende op de wei echt nog vuiligheid uit haar komen. Maar vandaag is het anders. Ze liepen in de bak en ze tilt iedere keer haar staart op, gaat wijdbeens staan, knipoogt en er komt echt gelig hengstigheidspul uit. Vooral als Idris drinkt en ook als ze even een sprintje trekt achter hem aan. Idris wordt over 4 uurtjes 7 dagen, is dat niet erg vroeg en is het dan toch nog vuiligheid? De kleur en het knipogen doen me twijfelen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:38

Ja mijne toont ook vroeg hengstig. Op dag 8 had ze ei van 4 en 3 cm. Op dag 6 zag i der al knipogen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:48

Ik vind het heel vroeg! Maar dan zal ze inderdaad wel echt hengstig zijn, goed in de gaten houden nu, want niet de volgende hengstigheid, maar die daarna mag ze weer. Dus even tellen hoeveel dagen er tussen nu en de volgende keer zit :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:48

Gefeliciteerd J-emma.

Spannend voor een heel aantal, ben benieuwd of er paaskuikentjes komen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:54

Ik vind het het vroeg. Vorig jaar had min merrie het net zo snel..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:00

Tamarant; dit is onde voor:
Afbeelding
En na:
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:09

Bedankt voor alle reacties :j Ik ben nu wat geruster en zie idd fotos hier nu van meer merries die gewoon heel mooi drachtig zijn met een beschaafde buik.
Spannend :D

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:20

tamaramt schreef:
Bedankt voor alle reacties :j Ik ben nu wat geruster en zie idd fotos hier nu van meer merries die gewoon heel mooi drachtig zijn met een beschaafde buik.
Spannend :D

Hebben we als mens toch ook :D ikzelf ben 2x mama en 2x 20kg bijgekomen, als je weet dat ik maar 1m51 ben en 45kg weeg als ik niet zwanger ben... dan is 20kg veel... mensen wat groter en zwaarder van zichzelf of minder vruchtwater...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:21

Cioccolato schreef:
Ik vind het het vroeg. Vorig jaar had min merrie het net zo snel..

Fi is vorig jaar op dag 29 weer geinsemineerd. Uitgaande van een cyclus van 21 dagen (wat je ook niet zeker weet), was ze toen op dag 8 hengstig, maar toen heb ik niets gezien

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:21

J_emma gefeliciteerd, dat is snel gegaan!!! Hopen dat de melkproductie snel goed op gang komt....

Tamarant mijn merrie is voor de tweede keer drachtig en heeft ook niet veel buik. Haar vorige veulen was ook maar klein bij de geboorte, ondanks 12 maanden dracht....

Gefeliciteerd Olga, en wie weet nog snel een veulen op je verjaardag!

Ondanks de drukke dag toch even teruglezen en reageren, best verslavend dat bokt _O-

Cass is verder rustig, dus ik verwacht niet dat er komende nacht way komt

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:32

Dankjulliewel voor alle felicitaties!!
Het is genieten hoor!
Dekentje was ff omdat het vannacht 2 graden was, vandaag kon die weer af! Voor volgende week in de sneeuw miss ook wel handig!

Succes met waken weer vannacht!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:33

Zo, even een paar dagen afwezig en we zijn 30 pagina’s verder. Iedereen bedankt voor alle felicitaties! Ruby Rose doet het super, gelukkig. Heel ondernemend en vrolijk veulen. Ik heb nog meer nieuws, maar eerst even een massive bijleespost.

Betreft de duur van weidegang; ik begin altijd rustig aan, maar als het weer het toelaat probeer ik ze wel langer buiten te zetten. De eerste 2-3 weken let ik wel goed op dat de merrie ze niet over de kop loopt of dat ze zelf heel veel rennen (Eef doet dit dus). Met die dikke veulenvacht zweten ze snel en een longontsteking hebben ze zo als er een scherp windje staat. Ik doe als ze klein zijn liever meerdere keren per dag een half uurtje tot een uur naar buiten en naar mate ze ouder worden bouw ik dat uit.

Fotsy: Nog gefeliciteerd met je verjaardag en met het prachtige hengstje! Die stipjes op z’n benen <3
DDDara: Mij maakte het echt niet uit wat voor kleurtje Ruby is, ook al had ze zebrastrepen gehad :)) Uiteindelijk heeft een goed paard geen kleur, toch? Ik denk dat ze gewoon vos wordt, gezien haar lichte vacht nu, maar wie weet wordt ze een slag donkerder net als haar halfbroertje North. Betreft de stallen situatie; ik zou ze altijd zoveel mogelijk bewegingsvrijheid geven waarbij ze ook naar binnen kunnen als het minder weer is. Ik zou de uitloop gewoon proberen. Nu kun je nog terug wisselen als het niet werkt. Bij jou is de volgende merrie alweer aan de beurt zie ik, hopelijk laat ze je niet zo lang wachten als vorig jaar. Spannend dat je zwartje haast lijkt te hebben! Revi ziet er goed uit, leuk veulen!
cp112: Lukt het waken en cursus volgen nog een beetje? Pittige combinatie lijkt me. Fijn dat Fief progressie maakt. En wat een heerlijk plaatje van je kinders met de pony. En jeetje, wat heftig, die reanimatie. Sterkte :(:)
Dennenboom: Vervelend dat je jouw eigen initialen niet kan gebruiken voor echter de veulennamen. Er is niet nog een andere combinatie die past? Renske is echt een stoer veulen!
Plarens, Setteli & kyrkelover:Dat duurt nog wel even. Lastig he, dat wachten? ;)
Cynthia82: Wat een heerlijk ding. Ik zou hem houden :D . Super leuke foto’s ook zo met beschuit met muisjes. En zo snel hengstig kan zeker. Ik heb Eef vorig jaar op de veulen hengstigheid laten insemineren op dag 6.
Luna2006: En de eerste alweer drachtig voor 2022, goed bezig +:)+ . Jouw drie meiden maken wel allemaal progressie. Succes!
Tanja84: Schot in de zaak zo te zien. Succes!
RuNi: Gefeliciteerd! Wat een knappe kerel <3
Riv_Q: Lekker stapritje, en wat fijn dat het ritje met de trailer goed ging! Uier begint ook wat te vullen nu. Als ze zo hard gaat, misschien even met een DA overleggen? Bellen kan nooit geen kwaad.
sblom: Wat grappig dat je dezelfde namen op de lijst had staan! Fijn dat de camera hangt, dat geeft toch veel meer rust.
baudyh: Sterkte met de kleine Rembrandt, hopelijk kun je binnenkort weer rustig ademhalen. En wat een prachtig veulen is nummer 3! Sjiek hoofd en hoogbenig! *D
Kabayo: Sylvester doet het super! Leuke foto’s ook! En ja, 8 dagen is redelijk normaal. Fijn dat de paarden weer bij elkaar kunnen.
chadje: Merrie is inderdaad al goed op weg. Nog even binnenhouden en dan een mooie baby. En wat een bloedmooi meisje is Riviera zeg :+: . Ik ben ook benieuwd of ze donker blijft!
AM_Horses: Sammie heeft ze mooi gebakken. Super leuke aftekening op het hoofd. Fijn dat het zo goed gaat en dat Wild Thing haar baby nog steeds binnenhoudt.
Vulina: Gefeliciteerd!!! *\o/*
Knolselder, Balou_lover, tamaramt, suffie & deeemiix: Spannend hoor, ben benieuwd hoe lang het nog duurt!
Kiss1990: Spannend! En inderdaad, de voortekenen kunnen heel erg per merrie verschillen. Is echt geen pijl op te trekken soms!
deeemlix: Welkom! :wave:
Illya66: Gefeliciteerd met Mila :* ! Als het veulen niet mee wil is het ook spannend. Vaak gaat het na een paar keer wel weer beter. Tuigje is inderdaad een goed hulpmiddel net als de handtas-methode (zie filmpje eerder in het topic).
Olga89: Gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^) ! Hopelijk mag je nog een cadeautje ontvangen vanavond!
immii_clarr en Luutje: De merrie heeft de vaart erin! Spannend! :):)
KahluaB & Rianne1807: Er komen leuke samensuggesties voorbij. Heb je al een keuze gemaakt?
Fleuribelle: Fijn dat Sterre het zo goed doet! Leuke foto’s ook! Ik doe ze met dit weer zeker niet heel de dag naar buiten, maar die van mij zijn natuurlijk ook echt nog piepjong.
keresa: Wat een heerlijk bakkie zit erop! <3
astrea: Hier een F1 fan, gaaf dat je gerelateerde namen uitzoekt. Nog even en dan is jouw New Forest merrie veilig, succes!
kyrkelover: Last van haar hormonen? Had Eefje ook wel een beetje tegen het einde aan.
AnsoDM: Gefeliciteerd **\O/** ! Grappig dat je over de bevalling gedroomd hebt, en het is inderdaad een hengstje! Begrijp ik dat je haar op het laatste moment nog van stal gewisseld hebt? Dat moet spannend geweest zijn! Fijn dat ze bij de DA in goede handen zijn. Geweldige foto trouwens!
IceCrystal: Wat een prachtig veulen is Romee *D
Selente: Lekkere bijleespost! Ellie krijgt een mooie buik, nog even geduld!
alicelover: Wie wil ook niet zo’n knappe veulens! Next Level viel mij inderdaad ook positief op tijdens de hengstenkeuring. Imposantos ben ik zelf minder gecharmeerd van (aanleuning), maar For Ferrero vindt ik ook heel fijn fokken. Nafok viel ook echt op in Ermelo.
Senstable: Gefeliciteerd met de knappe man! *\o/*
Muronia& fokfanaat: Spannend! Dat zal toch wel een keer gaan gebeuren nu.
Rose_Sonny: Die meme is zo waar :')
MizzMontana: Hier ook zo’n avonturier. Ruby gaat ook al lekker op eigen houtje door de wei terwijl Eef er bezorgd achteraan draaft :P
J_emma: Gefeliciteerd met de kleine *D ! Uiteraard als je er zelf niet bij bent, maar wat fijn dat het uiteindelijkgoed gegaan is en dat manlief er was!
mirjamalvaro: Daar zit vaart in. Succes! En wat bizar van de stallen leverancier |o . Hopelijk niet een hoop geld kwijt?
KahluaB & [b}Renske_W:[/b] Spannend hoor, nog even volhouden. Merries zijn in mooie conditie trouwens.
Jacky84: Is ook wat met die singels, maar het houdt je wel bezig zo. Hopelijk komt het snel!
Sammy2000: Van harte! Wat een lekker snuitje zeg :#
Luutje: Ja, daar is ze dan! Gefeliciteerd met Rivani :+: ! En ja, dat gedrag van de merrie is erg herkenbaar. Eef is ook zo, daarom lijkt de stal nu echt op een soort tentenkamp met gordijnen en dekens over de tussenwanden. Bij haar wordt het wel na een paar weken minder. Ik zet de wei vaak af met rood wit afzet lint of bindt hier stukjes van aan het schrikdraad zodat het wappert. Dan zien de veulens het beter. En zorgen dat er stroom op staat, dan leren ze het snel genoeg. Schuren komt inderdaad voor, hoef je je niet druk om te maken.
LaDonna75: Lammetjes, zo leuk! :):)
Cioccolato: Heerlijke foto’s! *D
Ijongema: Shetten dragen inderdaad korter wat ik weet. Succes!
Janinevv: Iets aan ontwikkeling zou ik nog niet zo heel schokkend vinden, maar als ze de vaart er ineens in zetten zou ik wel een DA inschakelen voor de zekerheid.
essie_blue: Gefeliciteerd met de mooie meid *\o/* ! Fijn dat het buitenzetten al soepeler verloopt. En wat een prachtige foto’s!
Fauvetje: Als er hier eentje een kuch heeft geef ik altijd eerst wat hoest siroop over het voer. Als het dan niet verbeterd raadpleeg ik de DA. Vooral op je eigen gevoel afgaan!
Al_Zawraa: Nadjarah is veilig, super!
smeetje_x: April is er vroeg bij! Goed in de gaten houden dat ze niet ineens te hard van stapel loopt. Leuke foto van jullie samen!
sannahtris: Dat zou ik ook wel spannend vinden, een sloot. Hopelijk leert Quick geen harde les. Mooie foto’s!
Janinevv: Veulen moet nog even bakken hoor. Fijn dat je met de oude foto’s een referentiekader hebt.
davinci2412: Die onzekerheid over de datum maakt het wel extra spannend. Veel succes! +:)+
StalMelyn: Veel plezier in de caravan! Hopelijk voelt het een beetje als vakantie, ondanks de korte nachtjes.
ual_95: Fijn dat het nu goed gaat met Whinnie. Toch weer spannend als het niet helemaal soepel loopt.
OYYO: Nog een kleine 2 weken en veilig. Uier ziet er goed uit. Succes met wachten en waken straks!
Symke: Moody moeder, zo te lezen }> . Hormonen horen erbij, maar het maakt het samen zetten niet bepaald makkelijk.
JoJoPonylove: Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?
sultan15: Dat is een goede voor de eventing als ze nu al zo kan lopen! :wow:

Nu ik bijgelegen ben mag ik jullie het mooie nieuws vertellen: Deja is gisteren tijdens het eerste ochtendlicht bevallen van een prachtig merrieveulen!

Afbeelding

Deja had nog geen vol uier en maar een mini beetje vocht aan de spenen, maar de vorige eigenaresse die ook met haar gefokt heeft waarschuwde me al dat ze verrast. Dat deed ze dus ook. Ze trok overdag nog vrolijk sprintjes door de wei, niet onrustig geweest of iets aangegeven. ’s ochtends vroeg ging het birthalarm weer af zoals iedere nacht een paar keer (ze slaapt plat) maar toen ik op de camera keek zag ik de pootjes al! In m’n pyjama naar stal geschoten en haar geholpen. Het kleintje was zo klein niet, maar met een beetje hulp lag ze erachter.

Geen wit haartje te bekennen en beeldschoon <3 . Zo’n geboetseerd hoofdje, hoogbenig, sjiek. Alles wat ik wilde, en nog een merrie ook!

Nageboorte was er snel af. In de benen komen was even moeilijk (ze is best groot) maar zodra ze stond zoog ze gelijk vacuum op de spenen en heeft super goed gedronken. Pek duurde ook even, maar een klysma’tje doet wonderen. Merrie en kind maken het goed, de DA heeft ze beide gecontroleerd en daarna hebben we beschuit met muisjes gegeten.

Dames, ik stel je voor aan Rise And Shine NW (Desperado x ster ibop prok v. Florencio I x elite sport D-OC v. Flemmingh x ster preferent prestatie v. Ferro)

Afbeelding

Ik ben helemaal verliefd :+:

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:35

Gefeliciteerd kathleen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:36

Gefeliciteerd Kathleen! Ziet er goed uit!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:37

Gefeliciteerd kathleen!! Leuke verrassing :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:37

Gefeliciteerd Kathleen! Mooie post zeg!!