[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:52

Kabayo, gefeliciteerd met de dracht van Fayola, en succes met Zilver, ben benieuwd hoe dat veulen gaat worden! Vind 't een gave combinatie!

Baudyh, balen zeg... welkom bij de volgende ronde, er zijn er heel wat die niet drachtig waren...

Cheytjuh, zo, dan zit er voor jou ook nog veel scan-werk in.. Succes met de andere 4!

Meya_, welkom en gefeliciteerd met de dracht! En nu wachten tot het kloppende hartje, spannend!

Ibbel, handig dat je de ritjes zo kan combineren! En drie keer wachten nu dus.

Evenlien, succes met de rit en hopelijk lukt het via deze manier wel!

Tinniie, gefeliciteerd met de dracht! En op naar de volgende ronde dus...

Tiwi, succes met de nieuwe ronde!

Cp112, sterkte met de wond! hopelijk geneest het mooi, wat is dat wat met al die ongelukken hier :\

Paardje 2013, welkom! Wat voor combinatie gaat het worden?

Wat een geweldige pony Faline! Vind het altijd zo'n mooi gezicht wanneer ze echt op de kindjes gaan passen wanneer die er op zitten, goud waard!

Gefeliciteerd Milan_lover! Nog even afwachten dus, maar als alles goed gaat straks in een keer drie kloppende hartjes, super zeg!

Renske_W, eerst nog gefeliciteerd met de dracht! En gelukkig dat het weer de goede kant op gaat, bevestiging is altijd fijn inderdaad!

Cynthia, ook jij nog gefeliciteerd met de dracht! Ik zag dat het met haar zelf niet helemaal top ging, maar gelukkig zijn ze er achter wat het is! Lijkt me verschrikkelijk om je paard te zien lijden en niet te kunnen helpen, nu kunnen jullie in ieder geval gericht op naar herstel! :)

Yfkelover, succes met scannen (of is het ondertussen al geweest?). Hoe ging het?

AM_horses, succes met het wachten!

Murosch, fijn dat het zo snel gaat, kan ik hier nog niet zeggen met al dat scannen en wachten lijkt het eeuwen te duren :+ Succes met de 6-weken scan! Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.

Hier vanochtend weer gescand, ei van 4,5 cm nu en nog mooi rad. Zondag weer insemineren, mooi op Pinksteren, wat een timing :') Hopen dat het ei dan dinsdag weg is en nu wel mooi gepakt heeft! Ik merk dat mijn merrie ondertussen ook wel klaar is met het scannen de hele tijd, die heeft er weinig lol meer aan...

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:59

Mooie bijleeapost haha!
Hopelijk pakt ie!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:17

Dankjewel Tinniie! Hopelijk raken alle merries voor Arany en Mo mooi drachtig!

Geen probleem Vulina, ik heb er een beetje een erg onduidelijk verhaal van gemaakt :(

Succes morgen angelpam en tiwi!

Welkom Meya!

Oh das zuur CP! Hopelijk geneest het snel. Zo’n beenwondes zijn altijd lastig. Gelukkig niet kreupel!

Hopelijk is het goed nieuws Mirjam! Leuk dat ze zo aan elkaar plakken :D

Spannend 2a54z6e!!! Hopelijk klopt je gevoel inderdaad!

Noisy, ik zou voor m’n eigen gemoedsrust nog eens scannen. Hangt ervan af of Joan er makkelijk in is natuurlijk. Zoniet zou ik het niet doen.

Gefeliciteerd Milan_lover! Nog even tanden bijten en dan hopelijk 3 kloppende hartjes!

Super Renske! Bevestiging is altijd leuk

Cynthia, super dat je weet wat Fi heeft! Eindelijk een diagnose en een oplossing. Hopelijk is ze snel weer de oude!

Oh die is leuk Faline!

Succes straks Yfkelover!

Succes met Esmeralda AMH!

Ja Murosch, ik hoop ook dat het van deze ronde pakt, anders inderdaad wisselen. 2de keus is ook geen misse, maar liever toch de eerste hoor! Succes volgende week!!

Super xHylkje! Ja, merries en timing :’)

Zo, Domino gisteren geïnsemineerd. Heb op Zangersheide even een praatje gemaakt met de mensen daar en zij zouden haar als het nu opnieuw niet lukt, haar naar daar brengen. Dan kan het er van de eerste keer in en moet geen x-aantal uren onderweg zijn. Even besproken met m’n vriend en zo gaan we het dus doen. We duimen uiteraard nog steeds voor een Kazan-veulentje! Pony wordt deze middag opgehaald door de HH. Die wordt daar gestald, gescand en geïnsemineerd. Zal beter zijn voor haar. Misschien dat al die hengsten iets met haar hormonen doen. (baarmoeder wordt nagenoeg niet hengstig). Domino wordt vandaag nog gespoeld omdat ze met wat vocht stond wat de DA er liever uit zou hebben.

Eindelijk ook een diagnose van het eiwit-probleem. Man ik schaam me dood. |( 8)7
Ze krijgen een nieuw voer (balancer) wat zo’n 10% hoger in eiwit is dan hun vorige voer. Dus ze krijgt even geen extra voer meer. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan _-:(

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:37

xHylkje mijn merrie is drachtig van Svalegards Design. Zit al een mooi ei bij jou merrie en ze heeft natuurlijk een perfecte timing :')

Afbeelding

Evelien__ ik denk dat het inderdaad wel een goed idee is om haar dan daar heen te brengen. Bij mijn vorige veulen hebben we 4 keer geprobeerd voor ze drachtig was. Sperma moest uit België komen. Nu heb ik een HH in de buurt ben er met de merrie heen gereden en is er meteen vers in gekomen. Nu in 1 keer drachtig

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:43

Ego berichtje

Drachtig!!! Er zat een tweeling, eentje weg gehaald de kleinste. Dus nu maandag kijken of het goed is gegaan

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:48

Gefeliciteerd! Hopen dat de ander blijft zitten dan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:51

Gefeliciteerd Sanne!!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:58

Gefeliciteerd!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:02

Duimen Sanne! Hoop dat het goed gaat!

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:04

Hylke Fijn dat er een mooi eitje zit, succes zondag!

Evelien lijkt me inderdaad een goed idee, zeker als ze niet te gestresst is op een andere stal en dergelijke. Ik breng mijn merrie ook naar hengstenhouder en wordt dan met vers sperma direct geinsimineerd.

Sanne Gefeliciteerd en wat een mooie combi *\o/*

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:15

Gefeliciteerd Sanne was je gevoel dus goed.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:36

Mooie hengst paardje2013 :) Zie hem regelmatig voorbij komen op FB :j

Gefeliciteerd sanne!

Hier toch de Gribaldi niet drachtig. Ze maakt er weer een potje van :\

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:40

Gefeliciteerd Sanne, hoop dat het blijft zitten.

Ah jammer Vulina! Wat is dat toch met die merries...

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:44

Balen zeg Vulina. Hoeveelste poging was dit?

Ik hoop (voor jullie en mezelf) dat de volgende ronde wat succesvoller gaat zijn -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:49

Zonnetje, eerste poging. Eerst leek ze niet drachtig. Daarna weer wel. Toen op 30 dagen geen hartje gevonden. Week laat weer wel. Nu week later niks meer te vinden.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:56

Vulina schreef:
Zonnetje, eerste poging. Eerst leek ze niet drachtig. Daarna weer wel. Toen op 30 dagen geen hartje gevonden. Week laat weer wel. Nu week later niks meer te vinden.

Wat balen zeg, die maakt het helemaal ingewikkeld. Enig idee hoe dat zou kunnen? Wel succesvol bevrucht maar toch niet doorgezet o.i.d.? Nu nieuwe poging doen?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:02

Lijkt een beetje op wat er bij mijn merrie gebeurde. DA vertelde dat soms een vruchtje onder invloed van (teveel??, weet ik niet zeker meer..) progesteron wat later ontwikkelt en dan pas later dan verwacht (dus niet met ca 21 dagen) een hartslag krijgt. Zijn ervaring was dat dit soort vruchten heel vaak toch resorberen in de weken erna. Blijkbaar is het toch een abnormale start met hoge kans op afsterving van het embryo, maar dan zit er dus al ergens iets niet goed in de aanleg van het geheel.
Wel balen Vulina!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:33

Lastig vulina. Wel een grappenmaker

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:44

Zij doet dit eigenlijk vrij regelmatig. Ze is, of in 1 keer netjes drachtig, of het is een hele zomer aanklooien. Meestal met veulen aan de voet moeilijk..

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:11

Goh, Zonnetje, het transport is het "moeilijkst". Trailer vindt ze spannend. B-wagentje vindt ze makkelijker. Als er een paar knappe hengsten rond haar staan vindt ze het allemaal wel goed. Pony is vertrokken. Hopelijk schiet het deze keer wel op.

Jammer Vulina. Hopelijk volgende ronde wel boenk erop!

Gefeliciteerd Sanne!

Stelt gerust Paardje. Vorige keer in 1x, nu al 3de keer. We zien wel. 22/06 wordt ze gescand. Omdat ze met twee follikels zat.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:56

Gefeliciteerd Sanne

Wat jammer vulina zeg. Ja met veulen aan de voet had ik hier ook eentje die moeilijk drachtig werd.

Pff Evelien het loopt ook allemaal niet van een leien dakje

Succes aan de scanners morgen

Welkom nieuweling

Goed dat het allemaal nog ok zit bij je merries Milan lover

Pfff toch hoefzweer gelukkig Cynthia

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:06

Dankjewel Vulina ik vindt hem ook erg gaaf ben in ieder geval heel tevreden met mijn keuze :D wat een aparte merrie ga heel hard voor je duimen dat je haar nog drachtig gaat krijgen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:07

Nou hier is Vos nog steeds drachtig. Ziet er nu zo uit
Afbeelding

De ander is ook drachtig op 18/19/20 dagen! Dus m'n gevoel zat fout dit keer.
Afbeelding

Nu hopen dat 't bij beide blijft plakken..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:10

Wat goed CIO zo zie je maar dat ze je heel erg kunnen misleiden ook

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:05

Gefeliciteerd Sanne! Heb je Dallas gebruikt?

Balen Vulina, zo ben je per keer steeds veel tijd kwijt. Hopelijk volgende ronde raak