[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:49

Ja ik hoor het ook heel erg rond me heen. Da heeft me dit voorgeschreven omdat hij bang is dat het rhino kan worden als je dit te ver laat gaan, zei hij. Is virus dat sluimert in paarden zoals koortsblazen en bij ziekte de kop opsteekt. Ken er bitter weinig van want heb nog nooit gehad en al meer dan 12 jaar paarden. Maar men paarden worden ook om de zes maand geënt tegen rhino en ieder jaar tegen griep en tetanus, behalve Jessie die is nieuw sinds januari en heeft pas een basisenting gehad, ervoor nooit geënt geweest tegen rhino.

Barb

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:37

De merrie heeft geen koorts en is niet ziek. Misschien dat de VA het een beetje onhandig neer heeft gezet in haar smsje, ik ga het vanavond horen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:16

Misschien valt het mee Barb, ben wel benieuwd wat ze zeggen.

Fotsy: apart wel, gezien zowel Rhino als gewoon de Flu of verkoudheid virussen zijn en AB daar niet tegen helpt. DA zal er vast een reden voor hebben. Hopelijk zijn ze in elk geval gauw fit

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:43

Ja woogy dat zei hij ook dat rhino en griep wel virussen zijn maar meeste verkoudheden met groen snot en bijvoorbeeld longontsteking komt van een bacterie dus daarom alvast op de ab, denk ik :') ze is zo zielig.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:26

Fotsy schreef:
Spannend courtjuh. Is dit de merrie haar eerste veulen? Want denk je niet als je bij haar een handleiding nodig hebt, je bij haar veulen ook eentje gaat moeten aanschaffen ;) of is het door slechte menselijke invloeden dat ze zo geworden is.

Kan eigenlijk een verkoudheid bij paarden overslaan naar mensen? Ik begin ook al te hoesten en te snotteren :') zal me misschien ook maar al op de ab zetten. :+

Dit wordt haar 3de veulen en haar veulen die nog leeft is tot nu toe fantastisch en mega makkelijk! Dus daar ben ik niet bang voor. Is wel een reden om een brave hengst te kiezen. Ofwel een hengst die goede karakters meegeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:20

Even ego post.

Mijn merrie wéér niet drachtig. Stoppen er nu ook maar mee. :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:40

Tjonge blaze, wat stom!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:51

Balen blaze!

Hier nog geen nieuws van het dekstation maar ik hoop wel dat ik morgen mn dame op kan gaan halen, anders moet ik de tandarts afspraak af gaan zeggen.... die staat voor morgen namiddag in de planning maar ja, geen paard op stal dan kan ik ook moeilijk de tandarts laten kijken hè....

Verder ben ik wat meer afwezig, ik ben druk bezig om mn fotografie van de grond af te krijgen en daar gaat stiekem wel wat tijd inzitten :)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:57

Sjips Blaze, wat balen!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:10

Blaze wat ontzettend balen zeg. Enig idee waarom het niet lukt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:17

angelpam schreef:
Blaze wat ontzettend balen zeg. Enig idee waarom het niet lukt?

Nee oorzaak onbekend. Ze zou nu vanaf de laatste dekking dan op 14 dagen zitten, maar dan moet er wel al iets te zien zijn. Helaas was dit niet zo. We konden nog merriebegeleiding doen met alle toeters en bellen, maar dat willen we niet doen. Onze merrie is al een hel met opvoelen, dit willen we dan ook echt niet elke dag doen. Helaas dus.. :(

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:51

Hea balen Blaze08!!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:03

Wauw moet heel wat bladzijdes bij lezen. Gefeliciteerd met de drachtige en duimend voor die die nog in spanning zitten.

Straks komt de DA hier nog scannen fitany zit dan op 57 dagen vind het mega spannend zit het er nog of heeft ze me voor de gek.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:20

Balen blaze :( maar snap ook wel dat het dan genoeg is op een gegeven moment.. hoeveel rondes heb je geprobeerd??

Ik had hier net een gek momentje! Had mn paard opgezadeld om naar de club te gaan maar was een beetje aan de vroege kant dus nog even kletsen. Ik heb de staldeur dan altijd open en normaal is paardlief dan heel alert en klaar om te vertrekken. Nu was het stil, had ze beide ogen dicht en stond echt te slapen! Ze zakte zelfs een beetje door dr voorbenen waardoor ze bijna omviel en wakker schrok! Rillende wiebelende knietjes, heerlijk te dutten! Normaal is het echt een wakker, alert paard dus vond dit wel grappig, hopelijk is het zwangerschapsvermoeidheid :=

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:33

Blaze wat balen, begrijpelijk dat je dan idd geen merrie begeleiding doet met nog meer scannen :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:13

Balen blaze pfff soms wil het echt niet mee helaas

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:32

Balen Blaze, ga je het volgendjaar nog eens proberen

Hier net mooi het vruchtje gezien met het hartje zag er tiptop uit heel blij mee

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:54

Ahhh balen blaze

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:26

Diertjec: Dat heb ik nog nooit gehoord, koliekverschijnselen na het insemineren. Hopelijk heeft het wel gepakt dan!
Seven: Mooie combinatie
Noisy: Hopelijk zet het door!
Sparky: Eer dat het veulen het WFFS gen kan krijgen, moeten dan beide ouders drager zijn? Succes met het scannen! Hopelijk is ze dragend.
Kabayo: Ik hoop het zo voor je! Mijn duimen draaien
Fotsy: Hé bah… Hopelijk zijn ze snel de oude. Mij werd verteld dat te veel/lang AB aan een vroege dragende merrie wel schadelijk kan zijn.
Courtjuh: Fijn dat je volledige medewerking krijgt! Duimen draaien
Barb: Gelukkig geen koorts, misschien valt het wel mee, hopelijk is het niks ernstigs!
Blaze08: Hé wat balen zeg!! Hoeveel cyclussen heb je haar dit jaar nu laten dekken?
Farahtjuh: Gelukkig zit het vruchtje er nog mooi :)
Luna, Milan_lover: Gefeliciteerd en op naar het lange aftellen
Angelpam: Wat fijn! Gefeliciteerd
Dieuwke: Wat fijn dat alles in orde is!
Laatst bijgewerkt door xPenny op 14-06-18 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:28

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:03

Blaze -O- Wat ontzettend jammer. Probeer je het volgend jaar weer?

Woogy vast een intressant artikel. Mijn engels is niet zo geweldig en dan is het zo langdradig :P

Xpenny lief! Dankje :)

Gefeliciteerd farahtjuh!! *\o/*

Sparky wel wat eng dat ze bijna omvalt en trillende knieën heeft. Haha maar wel apart zo'n gedragsverandering

Cubalibre kan je niet vragen of je haar morgen op kan halen?

Hahaha fotsy. Dat denk ik niet hoor :P

Courtjuh ga ervoor! Super

Nog 4 dagen :+

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:46

Faratjuh gefeliciteerd!!

Sparky wat schattig, hopelijk is het idd positief nieuws!

Mijn merrie heeft veel E-coli bacteriën in haar baarmoeder, maar er zit gelukkig geen vocht bij want dan hadden we deze cyclus over geslagen. Waarschijnlijk moet ze zondag geinsemineerd worden en daarna spoelen met AB. De VA ziet het positief in dus daar hou ik me dan maar aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:17

We hebben het tweemaal geprobeerd maar het opvoelen is zo ontzettend lastig bij haar dat we niet door willen gaan. Helaas is deze droom ons niet gegund zoals helaas veel andere dingen.
Volgend jaar gaan we het denk ik ook niet proberen. Helaas, geen veulen voor ons! -O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:02

:(:) Blaze

Hier gisteravond appje gekregen dat ze geinsimineerd en gespoten is met chorulon dus hopelijk krijg ik in de loop van deze ochtend n appje dat dr ei(tjes) gesprongen zijn en ze naar huis mag. Ik heb gisteravond voor de zekerheid wel mn stalgenootjes en de tandarts alvast n heads up gegeven ;)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:11

Dat is jammer Blaze, maar ik snap je helemaal! Wel knap dat je de keuze maakt omdat ze de eerste ronde wel drachtig geweest is van een tweeling? Ik weet niet of ik het zelf dan daarbij zou kunnen laten :')