[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:23

Kimsel94 schreef:
Ja ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe een abces aan zou moeten voelen.. Ik dacht altijd dat die enorm pijnlijk en warm waren en dat is dit totaal niet.. Dus maar even goed in de gaten blijven houden!

Ondertussen nog maar 3 dagen tot onze 35 dagen scan en ik schrok gisteren wel even! Ze liet ineens een plasje gaan op de poetsplaats.. Dus ik dacht neeeeeeee niet hengstig worden! Ging ze vervolgens heel onrustig staan draaien en doen dus ik dr in stal gezet en toen kwam de hele grote plas, pfoe wat een opluchting.. Ze moest gewoon erg nodig maar plast dus liever niet buiten stal :') :') Was ook niet zoals ze normaal zou plassen naar de ruin die ernaast staat, verder ook nog niet hengstig tonen en geen troebele of sterk ruikende plas dus ik hoop dat het loos alarm was :')

Nog 3 lange spannende dagen...hopelijk ook goed nieuws voor jou!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:24

AniekR schreef:
Wat een hoop tegenvallende berichten weer zeg. Gelukkig ook wel weer nieuwe drachten en paar die een gezonde embryo hebben kunnen zien op een tweede scan.
Dierenarts had hier ook al een opmerking gemaakt dat er geen peil op te trekken is, dat de merrie's ook in de war zijn. Ene dag is het natuurlijk 26 graden, volgende dag weer hartstikke koud. Mogelijk heeft dat toch ook invloed.

linda2008 schreef:
Ben wel echt NU AL heeeeel benieuwd naar de 2018 veulens!! (En ik heb er pas 1 drachtig van de 4 :') )

En een klein beetje extra naar die van Yazhi ;) :P

U vraagt, wij draaien:
[ [url=m/FuyJk0.jpg]Afbeelding[/url] ]
:') :')

Lies haar hengstveulen vindt duidelijk dat hij meer aandacht verdiend dan hij van Lies (en ons) krijgt. Hij liep al een hele tijd achter Shiva aan, maar kon haar er niet van overtuigen dat ze echt iets miste als enige merrie zonder veulen.
Vanmorgen hebben we Yazhi weer opgehaald, nadat we de trailer hadden weggebracht liep hij al zij aan zij met haar en toen ik later vanmiddag op m'n werk zat kreeg ik deze foto doorgestuurd :+

voor de mensen die het niet helemaal volgen, die grijze merrie is 3-jarige Yazhi, hopelijk nu 7 dagen drachtig, bruine veulen is niet haar veulen O:)

Gewoon alvast even inspectie daar onder *D

Kimsel94

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:09

Wat jammer zeg twinklebel! Hoop toch voor je dat je eerste keuze pakt!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:16

Ik hoop voor jou dat het geen abces is Kimsel. Kan het niet gewoon wat littekenweefsel zijn? Heb ik vroeger ook eens gehad bij een paard dat gehecht was, kregen we een goedje van de veearts om erop te smeren en trok het redelijk weg. Geen idee meer hoe dat heette, maar voorkwam bindweefselvorming onder de huid.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:23

Ja dat is ook wat anderen denken hoor, de arts heeft het ook niet zelf gezien maar ook slechts die foto's. Het moment dat het echt hard wordt en onder spanning gaat staan, dan is het waarschijnlijk wel een abces wat open gemaakt moet worden.. Maar voor alsnog zie ik dat er echt nog niet in.. Ik had ook wel eens zo'n zalfje tegen groei van wildvlees, hielp ook best goed! Was een doorzichtige gel wat je erop kon smeren maar dat wondje toen had niet zo een bult eronder gekregen... Nu loopt ze er niet kreupel op en is t slechts een schoonheidsfoutje wanneer het niet helemaal weg trekt..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:32

Twinklebel, zou ook leuk zijn, een High Fiveje :) Ik hoop op 2 volgend jaar :)

Kimsel; Ik denk dat het ook 'gewoon' wat onderhuids vocht is, doordat het een tik heeft gehad. Meestal trekt dat wel aardig weg..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:35

Mijn merrie is weer geïnsemineerd, het wachten en duimen kan weer beginnen :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:41

Vulina schreef:
Twinklebel, zou ook leuk zijn, een High Fiveje :) Ik hoop op 2 volgend jaar.

Ik kende de hengst niet zo, maar v. Uijtert zei absoluut High Five,nu al doen. Maar ik wil nog 1 keer Henkie proberen.
Maar wat ik zo aan filmpjes en foto's kan vinden vind ik het absoluut geen verkeerde hengst.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:45

Vandaag gescand, helaas niet drachtig en ook nog niet hengstig.. echt dikke pannenkoek
Maar goed op naar ronde 3

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:46

Balen Kelly...gaat niet lekker zo hier, al die lege merries...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:24

Wat een hoop niet drachtig :(:) duimen dat het nog lukt bij allemaal.

Vandaag word Wild Thing weer geïnsimineerd. Ik hoop nu zo dat het nog lukt.

Succes allemaal!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:25

Twinklebel schreef:
Ik kende de hengst niet zo, maar v. Uijtert zei absoluut High Five,nu al doen. Maar ik wil nog 1 keer Henkie proberen.
Maar wat ik zo aan filmpjes en foto's kan vinden vind ik het absoluut geen verkeerde hengst.

Mijn veulen van dit jaar is een High Five.
Heerlijk, makkelijk veulen. En ook fijn lopen.

Dit jaar wilde ik wat anders, maar dat loopt dus niet zo fijn.
Als ik ga switchen, switch ik terug naar High Five.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:54

Heb je foto's/filmpjes van je veulen Kelan?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:13

Wat gaat het dit jaar slecht hier seg..

Mijn 2 dames gelukkig nog steeds drachtig, vanmorgen nog eens laten scannen. Nummer 3 wordt volgende week gescand... 3e en laatste poging bij haar..

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:18

Twinklebel schreef:
Heb je foto's/filmpjes van je veulen Kelan?

Hier staan wat foto's: Kelan @ [FB] Nog meer merries drachtig van High Five?

Ik zal vanavond wel even kijken voor wat recentere (de staan nog op het fototoestel).

Filmpjes staan op de telefoon. Kan ik je evt. appen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:27

hey tinniie waarom laatste poging? Is dat dan Crome of chexy ? Want dacht te hebben gelezen dat je chexy leeg ging laten, al weet ik neit waarom.. ? :P

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:30

Neen Boogie :P Crome is inmiddels verkocht :)

Boogie is de merrie die er het laatste is bijgekomen maar is al 21. Dit is de 3e poging onder goeie omstandigheden, dus als dit niet lukt zal het waarschijnlijk gewoon niet meer lukken..

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:35

even ego;
bucks vandaag afgeslagen *\o/*
morgen ophalen, en dan begint dat lange lange lange wachten tot de scan :roll:

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:33

Ooooh spannend Linda! Ik heb nooit geweten dat dagen zoooo lang konden duren... :') Maar echt dat dekken... Het stelt je geduld zoooo erg op de proef :')

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:34

Hier was de uiterlijke hengstigheid inderdaad ook van binnen goed te zien. En dus inderdaad niet drachtig. :( Gelukkig al wel een redelijke maat nieuw ei. *D *
Dus voor morgen sperma besteld.

En de knoop is doorgehakt: we switchen, al kost het me wat extra geld, ik heb echt geen zin meer om met de hengstenhouder van poging 1 nog zaken te doen / contact te hebben.

Dus op naar een volle broer/zus van het veulentje van dit jaar *D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:44

Kimsel wacht maar tot je 11 maanden moet wachten en vooral het leuke moment als ze gaan overdragen.. Dan zoals die van mij zo'n maand over tijd gaan dan word je geduld echt op de proef gesteld.

Ik heb hier nu 4 merries hengstig en dat is niet goed voor mijn rust. Ze staan bij de hengst maar voor de zekerheid dek ik ze nog aan de hand.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:45

Nou het gaat toch weer beter met Prada als ik dacht. Eindelijk 1 (!!!!) ei *\o/*
Morgen insemineren :j
(even een ego post, ben aan het werk)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:46

Zo blij als een ei :P

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:51

Dustinlover schreef:
Kimsel wacht maar tot je 11 maanden moet wachten en vooral het leuke moment als ze gaan overdragen.. Dan zoals die van mij zo'n maand over tijd gaan dan word je geduld echt op de proef gesteld.

Ik heb hier nu 4 merries hengstig en dat is niet goed voor mijn rust. Ze staan bij de hengst maar voor de zekerheid dek ik ze nog aan de hand.

Hahaha ja dat overdragen is een bekend iets bij mijn merrie. Weet dat bij de vorige eigenaar die met haar fokte (KWPN database) kon ik toen de dekdata zien en bij het eerste veulen was ze 11 en 3/4 maand en bij de tweede 12 maanden - 1 dag... :') Dus ik ga ook uit van minstens 11.5 maand nu haha

Fijn prada! Hopen dat het gaat pakken dit keer!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:00

Kimsel, het ergste voor je geduld moet nog komen :')

Ohhh dat overdragen.... vreselijk!!!