[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:18

Ennasil92 schreef:
Azara71 schreef:
Azara 10 maanden drachtig :o is niet veel aan te zien :')

[ [url=m/W2erL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CHHXm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YJCuOb.jpg]Afbeelding[/url] ]

is het bij tinkers vaker zo dat ze het zo goed verbergen kunnen? want dit zijn foto's van vorige week en ik begon echt te twijfelen of ze wel daadwerkelijk drachtig is.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zelf weet ik het niet. Dit is haar tweede veulen en bij de eerste zagen we het ook amper en toch stond er ineens s'morgens een veulentje (en het was bepaald geen klein veulentje) haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:58

Ik begin me toch ook echt zorgen te maken voor Crome haar veulentje.. Haar uier blijft extremer worden, de DA heeft er nog eens naar gekeken toen ze voor Chexy kwam en zei ook dat het echt niet leuk is voor haar, maar dat er weinig aan valt te doen. Het is allemaal stuwing. Ze verwacht ook dat ze geen 340 dagen gaat halen aangezien ze een maiden is en al een maand aan haar uier bezig is (vandaag 323 dagen)

Maar je kan dus niet aan die uier aankomen, ik kan het me ook goed inbeelden, stuwing doet pijn :/ Maar dat gaat dus ook problemen geven om het veulen te laten drinken vrees ik, zeker omdat het het eerste is en ze dus niet weet wat de bedoeling is. Veearts zei dan met de praam op of desnoods sederen in het begin. We zouden misschien eigenlijk nu al moeten beginnen oefenen met de praam en zo aan haar uier komen.

Ik heb in alle geval van Jade een flesje biest gemolken en ingevrozen, moest het allemaal niet vlotten kan ik dat toch al zeker geven.

Uier vandaag :
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:10

Caesar schreef:
Hier geen ervaring met luizen, maar ik zou echt niet een agressief goedje eroverheen gooien hoor.

Wat moet, dat moet. Ze ermee laten lopen is ook geen optie. Het jeukt niet alleen ontzettend, maar ze zorgen ook voor bv bloedarmoede bij je paard. Bloedzuigers zijn het :wow:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:13

Tinniie schreef:
Hebben jullie veulentjes allemaal dekentjes op? Enkel buiten of ook binnen?

Binnen zelden, hooguit de eerste uren na de geboorte als ze nog nat zijn en het hard vriest. Wel hebben ze hier de eerste dagen een warmtelamp in de stal.
Buiten de eerste tijd vaak wel een dekentje op. Maar ze gaan hier ook zo snel mogelijk van 8.30 tot 16.00/17.00 de wei op. Ook in regen, sneeuw e.d. en vaak geen schuilstal.
Ik heb ze liever hele dagen buiten met een dekje dan kort buiten tussen buien door en de rest op stal.

Vanmorgen gingen ze de bevroren wei op maar het lijkt niet al te slecht te worden dus dan hebben ze geen dekje op. Wordt er veel regen/sneeuw voorspelt dan dekje op en gewoon lekker de hele dag buiten spelen.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:22

Tinniie schreef:
Ik heb in alle geval van Jade een flesje biest gemolken en ingevrozen, moest het allemaal niet vlotten kan ik dat toch al zeker geven.

Dat heb je alvast slim bedacht.
Eerste verse biest.. toch belangrijk en als de andere melkbar toch open is :D

Venthe gefeliciteerd met dit mooie resultaat kan begrijpen dat je apen trots bent en momenteel op eennroze wolk leeft..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:27

Azara71 schreef:
Azara71 schreef:
Azara 10 maanden drachtig :o is niet veel aan te zien :')

[ [url=m/W2erL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CHHXm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YJCuOb.jpg]Afbeelding[/url] ]

is het bij tinkers vaker zo dat ze het zo goed verbergen kunnen? want dit zijn foto's van vorige week en ik begon echt te twijfelen of ze wel daadwerkelijk drachtig is.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zelf weet ik het niet. Dit is haar tweede veulen en bij de eerste zagen we het ook amper en toch stond er ineens s'morgens een veulentje (en het was bepaald geen klein veulentje) haha[/quote]

Wel een beetje een opluchting, ik was bang dat er geen veulen in zou zitten, maar heb nu toch iets meer zekerheid :)
Ik laat haar misschien toch nog eens opvoelen dat ik het echt zeker weet

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:31

Pff weeral een weekendje niet kunnen bijlezen en amai wat een pagina's zijn er weer bij gekomen :wow:

Ik heb alles wel diagonaal gelezen.

Proficiat Tinnie met je knappe meisje! Echt super mooi! en die kleur ook <3
Arme Crome wel, ziet er pijnlijk uit :(:) Maar inderdaad, mss desnoods toch maar oefenen met de praam...

En een hengst goedgekeurd voor Zangersheide! Wow! Proficiat!!! *\o/*

Ook weer mensen die slecht nieuws te verwerken krijgen, sterkte! :(

Sorry dat ik niet uitgebreider reageer, maar hier is het opeens heel spannend (bouwaanvraag moest binnen) + eventuele groot nieuws op paardenvlak 8-) Alles is helaas nog in de 'misschien-eventueel-als-fase', dus jammer genoeg kan ik nog niets concreets laten weten.
Maar uuum, laat ons zeggen dat ik met veel aandacht het stukje heb gelezen over de du bois hengsten voor Daisy :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:02

Bibi vandaag 327 dagen drachtig, baby zit nog steeds lekker warm bij mama in dr buik :P. Ook niet echt veranderingen.

Zometeen komt de dierenarts, want Renza mijn TinkerXMerens is ziek, ze eet bijna niks en haar poep is waterdun, ook heeft ze haar buik continu opgetrokken,en trekt dr lip omhoog elke keer, dacht zelf miss door hat zand, maar Madame wil dus niet echt eten, dus krijg er geen sandclear in :(. Ze is verder niet super koliekerig (iig niet zweten of continu liggen en willen rollen). Ze heeft ook geen koorts. Ben benieuwd naar de dierenarts zometeen, arm paard :(.

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:02

Poeh die uier van crome ziet er idd auw uit. Je kunt de eerste dagen ook wat pijnstiller geven. Had mijn merrie toen ivm nageboorte en dat hielp ook want ze piepte de eerste week ook alles bij elkaar. Mijne is vorig jaar als maiden op 327 dagen al bevallen. :) dus het kan altijd snel gaan in een keer

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:27

Ik raak helaas niet bijgelezen laat staan reageren omdat het een hektische tijd is hier. -O-

Ik begrijp wel dat er weer een veulentje te vroeg geboren is,wat een ellende,en Mariëlle is weer de ongelukkige. Heel veel sterkte. :(:)

Verder nog geen veulentjes bij als ik het goed heb na vrijdag.

Tussen alle ellende door besloot Karin ook haar uier opeens in gang te gooien en een melktest van 6.5 erachteraan te geven dus die staat nu ook aan het alarm. Ik verwacht het nog niet maar neem ook geen risico's. Ze ligt nog veel 's nachts en als ze dan rechtwil moet ze een keer of 5 wiegen voor het lukt en dan gaat het alarm (slaapstand) af natuurlijk. :+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:37

Oh Pretty, dat is toch al een flinke waarde bij de melktest! Spannend.... Lijkt ze er verder al aan toe? Succes, hopelijk gaat het een beetje met de alarmen...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:50

Tinniie schreef:
Spannend Cynthia, ik ben ook heel benieuwd met wie Fi mag gaan daten :)

Mopjemop, blij dat het toch iets beter lijkt te gaan met Mickey!

Noisy, leuk dat je nog steeds met haar kan rijden. Rij je haar altijd bitloos?

Haha AZ, die is boos ja :D Maar das goed, die van ons zijn meestal veel te braaf, hoewel ik denk dat Crome daar hier wel verandering in gaat brengen :P

Chexy 1 dagje oud:

[ [url=m/KLOqaZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/leg5MB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat donkere brilletje ook <3 wat een heerlijkheid!

Cynthia82 schreef:
Bellarose schreef:
Wij kunnen samen waken straks, Azia moet vandaag nog 62 dagen!

Ik hoop het niet voor jou. Dais draagt namelijk graag een week of twee over :+

Arianne, nog maar een week of vijf, dat schiet al lekker op!

Jeetje, wat is Chexy verschrikkelijk knap zeg! <3

Leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar Fi dr date :)
Dus vooruit, mijn verhaal:
We gingen eerst naar Black Marvel, een zwarte Welsh Cob hengst. Op de site spraken de foto's me niet heel erg aan, maar hij was mooi aan de maat (1.54m, daar zijn er niet veel van) en heeft het erg goed gedaan op de Royal Welsh. Dat is ook niet voor niets, dus ik besloot toch maar te gaan kijken, dan weet je het maar.
Nou.. die staldeur ging open en ik werd direct gevangen door zijn ogen. Wát ene prachtig hoofdje en enorm sprekende ogen!
Op deze foto zie je het een beetje, maar in het echt is het nog veel gaver (foto is een foto van een foto op een camera, dus vandaar de slechte kwaliteit).

http://myalbum.com/photo/bx2VgQzm2ow7/360.jpg

http://myalbum.com/photo/A92E3OZ6lCmA/360.jpg

Superbrave, knuffelige hengst ook en lópen dat hij kan! Dus ik was verliefd! <3

En toen gingen we naar Du Bois... Héle andere pony's natuurlijk!
Al vanaf dat Cassanova een klein veulentje was, ben ik weg van hem en ik was dan ook heel blij dat hij goedgekeurd werd bij het NWPCS (ik zat aan de livestream gekluisterd :D). Maar we kwamen daar gisteren aan (net terug van de imposante, grote Welsh Cobs) en toen stond daar Cassanova. Een stukje kleiner natuurlijk en fijner gebouwd en nog geen 3 jaar. Prachtige pony om te zien, ging lekker los in de bak, maar blijf luisteren naar Marjolein :) Maar hij is natuurlijk nog heel jong, nog niet getraind en nog lang niet uitgegroeid. daardoor maakte hij minder indruk dan ik van te voren dacht.
Marjolein vroeg of ik ook aan Goldstar heb gedacht. Ik zei dat hij me het minst aansprak van haar hengsten, maar ik was er toch, dus wilde hem wel graag zien.
Hij was veel gaver dan ik dacht! Helemaal niet zo klein en ook wat robuuster dan ik van de foto's herinnerde, heel mooi hoofdje er op en ook heel koel in zijn kop... Dus ik werd weer een beetje verliefd.
En toen wilde ik Don Cremello natuurlijk ook zien :D
Nou..... Nóg groter dan Goldstar en mooi, redelijk barok gebouwd, meer paardenhoofd er op, maar verre van lelijk, alleen val ik op pony hoofdjes, maar hij bewoog ook erg goed en had ook al zo'n braaf karakter! <3

En toen wist ik het niet meer:
De hengst waar ik voor ging, valt (voor dit jaar in ieder geval) af en drie andere hengsten zijn veel leuker dan ik dacht... Moeilijk moeilijk...
Het volgende speelt ook wel mee: Black Marvel staat dit jaar (en in 2015) in Nederland ter dekking, maar hij gaat weer terug naar Wales. Stel dat ik Fi door een andere hengst laat dekken dit jaar, zal ze op z'n vroegst in 2018 were gedekt worden. Dikke kans dat hij dan weer in Wales staat.
De Du Bois hengsten blijven wel zolang ze goed presteren :)

Ook ik zou voor Black Marvel kiezen dit jaar als ik jou was, puur en feit dat hij straks weg is en je hem dan nooit snel meer kan gebruiken want dan staat ie helemaal in Engeland. Marjo haar pony's blijven toch wel bij haar op stal daarbij kan je ook even afwachten hoe Cas zich ontwikkelt en hoe zijn veulens worden :)

Venthe schreef:
Even een ego post!
Dit weekend met onze 3 jarige hengst (eigenlijk 2,5) naar Lanaken geweest voor de hengstenkeuring van Zangersheide. Gisteren super ruig met losspringen dus mocht hij door naar de 3e bezichtiging vandaag. En ook vandaag deed hij weer zijn best en is hij goed gekeurd als dekhengst voor het Zangersheide Studbook!!!
[ [url=m/TTtHqJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik ben uit mijn hengstenkeuring voor 2016 ;) hij past perfect bij mijn merrie; maat, mooie opwaartse bouw, gruwelijk lopen en onbegrensd vermogen op de sprong!
Het is trouwens een jonge Quasimodo vd molendreef x Indorado
:)

Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar een filmpje :D

stal_HD schreef:
Cynthia dan zou ik (als de hengst toch wel op je lijstje staat) eerst marvel pakken. Nu is hij er nog. En er komen er in de toekomst vast niet veel in nederland qua nakomelingen. Tenzij men ze gaat importeren..

Of je moet echt verliefd geworden zijn op een andere hihihi.

Zal ik mijn kleine modder monsters eens laten zien??? De foto's zijn van vanmorgen voor hun ontbijt.
Flirtje 285 dagen drachtig.
[ [url=m/aBniEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zd0lR2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Chakira 271 dagen drachtig.
[ [url=m/eBlvqG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wghVoK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schiet ook al lekker op!

Cynthia82 schreef:
En dan natuurlijk de 9 maandenfoto's!
Vandaag even tussen de buien door gedaan :)

9 maanden
[ Afbeelding ]
8 maanden
[ Afbeelding ]
9 maanden
[ Afbeelding ]
8 maanden
[ Afbeelding ]

Het valt mee hoeveel nu de buik gegroeid is , is vooral een klein beetje naar beneden gaan zakken :P

21052008 schreef:
Ik kom me hier ook eens melden! Mijn fjordenmerrie Edel is officieel drachtig en nu ongeveer 194 dagen :)

Welkom! Wanneer is ze uitgerekend? Dan is ze redelijk laat zeker?

iEmmaaa ook welkom :wave:

Mopjemop schreef:
Chexy is echt mooi zeg <3 blijft hij ook zo qua kleur?

Ik heb zojuist filmpje gemaakt van Mick. Kan ik die hier ook plaatsen? Zo ja, kan iemand vertellen hoe dat moet? Ben echt een pc :? nerdie

Je kan heel makkelijk een youtube account aanmaken, vervolgens uploaden en sleep je bestand er zo in en dan kan je hier de link plaatsen :D

Woogy schreef:
BonnyDione schreef:
Woogy nope was het niet van plan ..
ik weet niet precies hoe ik bij het onder werp dekken kwam bij me DA .. maar volgens mij DA kon dat dus makkelijk nog .. ik heb haar uiteraard helemaal laten controleren ..
en kwa conditie en gezondheid kon ze dat nog makkelijk aan ..
heb der ook laten testen op cushing die heb ze niet.

in het verleden kwa gezondheid heb ze eigenlijk nog nooit wat gehad .. meeste van de 10x kwam hij alleen voor entingen en als ze een wondje had die ik zelf dan te diep vondt of wat dan ook .. ik heb Dione al vanaf ze 6 maanden was dus ken der hele geschiedenis ..

als alles niet goed was of kwa gezondheid of conditie heb ik haar nooit laten dekken..

en als je op het avs had gekeken kon je ook zien dat dit haar eerste veulen is :)

Merries kunnen het prima aan om op latere leeftijd nog baby's te krijgen, zelfs eerste baby's. Vriendin had haar merrie met 17 laten dekken en heeft dus vorig jaar haar eerst baby gehad. Of was ze nou 16 en met 17 haar eerste baby? Anyway, ook wat 'ouder' en heeft nergens last van gehad :)

Haar baby's hadden eventueel ook buitenlands geregistreerd kunnen zijn waardoor er geen op het avs stonden. Vandaar dat ik het vroeg :)

Tiniie: Chexy is sexy! Wat een knapperd zeg.

Gisteren Masje voor het eerst een halstertje om gedaan, kanonnen...was alsof ik met een oktopus aan het worstelen was haha. Vandaag maar in de rijbaan gezet voor het eerst...Mas is dwars en oersterk! Maar uiteindelijk met at overtuiging lukte dat ook weer. Maatje kan draven als een jekko in die grote ruimte. <3
Daarna tante Pony en nichtje Tara erbij gezet en dat ging helemaal prachtig. Alle drie de dames waren top samen en kleine Mas voelde zich prima tussen al die wijven haha.
Hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn, dan kan hij heel binnenkort zijn eerste eigen topic krijgen

Ik zie het al helemaal voor me :') Hahaha voelde alsof ik met een octopus aan worstelen was _O- Ben erg benieuwd naar de foto's :D

Cynthia82 schreef:
Gefelicteerd, Venthe! wat een mooi resultaat! :D

Bedankt voor alle reacties op mijn hengstendilemma :)
19 maart nog eentje kijken (palomino Welsh Cob in België) en dan een keuze maken.

DL, ik snap heel goed dat je Cassanova wel ziet zitten! Ik ook zeker in de toekomst :)

Chimello, om dat koppie kan je echt niet heen he <3

Fotsy, bedankt voor je mening over een fijnere hengst bij een maiden, is zeker ook iets om rekening mee te houden.

Nog eentje dan, om het af te leren :+:
http://myalbum.com/photo/D08HTqrVgcNn/360.jpg

Ja ik zou wel voor hem gaan, het ligt er een beetje aan of ze smal is of niet maar ik vind Fi niet smal.. Daarbij een Haf word ook gewoon gedekt door een grote Haf hengst en KWPNer's worden ook door grotere hengsten gedekt.. Veulen past zich eigenlijk altijd wel aan en groeit wanneer het eruit is :P Ik zou daar zeker niet vanaf laten hangen op de ene of op de andere hengst.

Pandakaas schreef:
Butox werkt inderdaad goed, hier ook wel eens gebruikt.

Vandaag wel een leuke dikke buiken foto gemaakt, moeder en dochter :) Uitgerekend met 4 dagen verschil er tussen.
[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto! Wanneer zijn ze uitgerekend?

Tinniie schreef:
Hebben jullie veulentjes allemaal dekentjes op? Enkel buiten of ook binnen?

Vorig jaar werd Famous geboren op 3 april maar die had het op stal wel erg koud en had dus overdag en s avonds een dekentje om, althans een uit mijn eigen fleece deken geknipte dekentje wat we zo snel konden maken want nergens konden we dichtbij aan veulen dekentje komen en Famous lag echt te trillen.

Tinniie schreef:
Ik begin me toch ook echt zorgen te maken voor Crome haar veulentje.. Haar uier blijft extremer worden, de DA heeft er nog eens naar gekeken toen ze voor Chexy kwam en zei ook dat het echt niet leuk is voor haar, maar dat er weinig aan valt te doen. Het is allemaal stuwing. Ze verwacht ook dat ze geen 340 dagen gaat halen aangezien ze een maiden is en al een maand aan haar uier bezig is (vandaag 323 dagen)

Maar je kan dus niet aan die uier aankomen, ik kan het me ook goed inbeelden, stuwing doet pijn :/ Maar dat gaat dus ook problemen geven om het veulen te laten drinken vrees ik, zeker omdat het het eerste is en ze dus niet weet wat de bedoeling is. Veearts zei dan met de praam op of desnoods sederen in het begin. We zouden misschien eigenlijk nu al moeten beginnen oefenen met de praam en zo aan haar uier komen.

Uier vandaag :
[ Afbeelding ]

Ik mocht er vorig jaar ook in begin echt niet aankomen en wou ze ook nog wel eens dreigen met slaan, maar ik heb gewoon elke dag er even aan geweest zodat ze die aanraking zou wennen, toen veulen eenmaal geboren was hoorde je der af en toe ook piepen en der buik helemaal op trekken. Vond dat zo sneu voor der.
Jou merrie heeft behoorlijk druk op de ketel poeh ik snap wel dat pijn doet maar ik zou al wel gaan oefenen want straks laat ze het inderdaad niet toe en heb je groter gedoe.

mijnlieverd schreef:
Bibi vandaag 327 dagen drachtig, baby zit nog steeds lekker warm bij mama in dr buik :P. Ook niet echt veranderingen.

Zometeen komt de dierenarts, want Renza mijn TinkerXMerens is ziek, ze eet bijna niks en haar poep is waterdun, ook heeft ze haar buik continu opgetrokken,en trekt dr lip omhoog elke keer, dacht zelf miss door hat zand, maar Madame wil dus niet echt eten, dus krijg er geen sandclear in :(. Ze is verder niet super koliekerig (iig niet zweten of continu liggen en willen rollen). Ze heeft ook geen koorts. Ben benieuwd naar de dierenarts zometeen, arm paard :(.

Sterkte met de dierenarts straks met Renza, hopelijk knapt ze snel weer op.
Ik hoop dat mijn veulentje ook denkt ik blijf lekker warm bij mama in de buik maar als ik het weer voor komende 2 weken zie met veel zon denk ik niet dat hij of zij gaat wachten... 8)7

pretty schreef:
Ik raak helaas niet bijgelezen laat staan reageren omdat het een hektische tijd is hier. -O-

Ik begrijp wel dat er weer een veulentje te vroeg geboren is,wat een ellende,en Mariëlle is weer de ongelukkige. Heel veel sterkte. :(:)

Verder nog geen veulentjes bij als ik het goed heb na vrijdag.

Tussen alle ellende door besloot Karin ook haar uier opeens in gang te gooien en een melktest van 6.5 erachteraan te geven dus die staat nu ook aan het alarm. Ik verwacht het nog niet maar neem ook geen risico's. Ze ligt nog veel 's nachts en als ze dan rechtwil moet ze een keer of 5 wiegen voor het lukt en dan gaat het alarm (slaapstand) af natuurlijk. :+

Hoeveel dagen met je merrie nog Pretty? Melk test schiet inderdaad op! Hier ook zo merrie helaas maar die mag nog niet!
De hectische tijd herken ik momenteel wel, val van ene ellende naar andere ellende en gedoe momenteel in.. Maar hopelijk een knap veulentje na mijn wintersport maar dat zal mijn geluk vast niet toelaten :')

----------------------------------------------------------------------------

Zo bijgelezen :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:19

Even een heel snelle reactie (want ik loop weer meer dan 10 pagina's achter zie ik). Ik heb maar diagonaal bijgelezen, mijn excuses.

Proficiat Tinnie met je prachtige merrieveulen! Wat een mooie kleur ook <3

Ah weeral ellende voor Marielle :( Sterkte!

Spannend pretty!!! Daar komt straks je eerste veulen voor dit seizoen *\o/*

En dan zag ik nog iemand (Venthe?) met een hengst die goedgekeurd is voor Zangersheide!!! Waw!! Super knap. Dat moet echt een mega gevoel zijn *\o/* Ik weet nog hoe trots ik was toen bij Quiero het verlossende woord 'goedgekeurd' viel :j

Hier intussen heel spannende tijden. Bouwvergunning moest vandaag binnen en verder ook op paardenvlak spanning, want heel misschien krijg ik wel 2 veulens dit jaar ipv 1 8-) Meer kan ik helaas nog niet zeggen, want we zitten nog in de 'misschien-als-eventueel-fase' :o I'll keep you posted :Y)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:25

Mierela is vandaag 307 dagen, nog 13 dagen tot veilig en ik hoop dat ze dat voor me doet :o Maar der uier blijft doorgaan.. -O-
Afbeelding

Achter kan natuurlijk nog voller maar had ze vorig jaar ook niet echt heel erg
Afbeelding

Ook weer even getest eerst leek het meer echt 6.5 en half minuut a minuut later was het toch nog iets meer 7 dus hij blijft er beetje tussen in schommelen.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vrijdag maar een veulendekentje gekocht omdat Famous vorig jaar zo koud nog had rond 3 april en ik dat gevlieg niet liever nog een keer heb zo dekentje komt vast vaker van pas.

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:50

Oei Nicole die doet aardig voort ook.
Melktest moet je de waarde aflezen die je meteen ziet en niet later want dan wordt hij inderdaad snel donkerder. Maar ik ga er vanuit dat ze met die 6.5 ook nog een eind kunnen lopen. Wel zag ik dat het vocht echt wittig was al van Karin. Zij is 322 dagen vandaag.

Spannend Crines,je bent ook met veel te veel ineens bezig! }> Net als ik. Ben ze net nog gaan buitensteken want vanmorgen sneeuwde het te erg,snel terug naar mijn werk,nog gestopt aan de slager,aargh... :')

Dankje Arianne. Haar kont is sinds dit weekend duidelijk een stuk minder rond,want voorheen was ze Belgisch Witblauw zeg maar. :P
Maar haar uier moet nog meer,die is nog niet klaar vergeleken met de vorige keer. Ik wil alleen geen risico's nemen.
Om de één of andere gekke reden lukt het mij niet om foto's up te loaden,ik zie alleen maar kruisjes. -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:53

Ik loop weer enorm achter :o Zal proberen het nu weer wat beter bij te houden!

Knolselder gefeliciteerd met jullie dochter!

En Vrouwke prachtig veulentje <3

Marielle jeetje wat een pech, heel veel sterkte :(:)

Venthe wauw gefeliciteerd :D Wat moet dat een gaaf gevoel zijn!

Azara71 en Ennasil92 hier (KWPNer) op ruim 10 maanden ook nog heel bescheiden.

Tinniie gefeliciteerd met je veulen *\o/* Wat een knapperd! Uier van je andere merrie ziet er inderdaad erg pijnlijk uit.

Pretty dat kan niet lang meer duren!

Voor BonnyDione is het ook nog spannend. Hoop dat ze je niet al te lang meer laat wachten

Crines je maakt me nu wel nieuwsgierig hoor haha. Spannend!

Wat een schattig dekentje Nicole! Hoop dat ze het nog even binnenhoudt en tot na je vakantie wacht.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:07

@Nicole; Klopt! Ze is vrij laat, rond 25 juli is ze pas uitgerekend.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:17

Belgisch witblauw _O- Heerlijk. Nou ben benieuwd! Heerlijke tijd.
Ja die kruisjes krijg ik ook. Na lang twijfelen wilde ik toch een topic maken voor onze veulens, maar toen lukte het uploaden niet. Teken dat ik het toch niet moet doen zeker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:21

Nicole, die uier loopt echt vol zeg! :wow:
Wou dat er bij Kim wat meer verandering in kwam. :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:23

Arianne schreef:
Belgisch witblauw _O- Heerlijk. Nou ben benieuwd! Heerlijke tijd.
Ja die kruisjes krijg ik ook. Na lang twijfelen wilde ik toch een topic maken voor onze veulens, maar toen lukte het uploaden niet. Teken dat ik het toch niet moet doen zeker :')

Uploaden van foto's? Hij gaf bij mij ook hele tijd een fout aan en zo ineens deed ie het

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:24

KoudbloedKim schreef:
Nicole, die uier loopt echt vol zeg! :wow:
Wou dat er bij Kim wat meer verandering in kwam. :o

Beetje ruilen? Bij mier meer af en Kim meer bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:28

Haha, dat zou mooi zijn. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:07

Zo nicole die heeft inderdaad al een flinke uier! Hopelijk houd ze het nog eventjes binnen!

Pretty beter te vroeg als te laat hè :)

Woogy, ik behandel al mijn pony's en vind een streepje trekken over de rug dan iets minder werk als alles 2x helemaal wassen :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:23

Kim je moet juist geen verandering willen als ze nog een maand moeten. Als ze een maand van te voren al flink uier aan maken word ik juist nerveus :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:47

Wij doen Mas alleen 's nachts een dekentje op om de kou van zijn lijf te houden.