Bellarose schreef:Wij kunnen samen waken straks, Azia moet vandaag nog 62 dagen!
Ik hoop het niet voor jou. Dais draagt namelijk graag een week of twee over

Arianne, nog maar een week of vijf, dat schiet al lekker op!
Jeetje, wat is Chexy verschrikkelijk knap zeg!

Leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar Fi dr date

Dus vooruit, mijn verhaal:
We gingen eerst naar Black Marvel, een zwarte Welsh Cob hengst. Op de site spraken de foto's me niet heel erg aan, maar hij was mooi aan de maat (1.54m, daar zijn er niet veel van) en heeft het erg goed gedaan op de Royal Welsh. Dat is ook niet voor niets, dus ik besloot toch maar te gaan kijken, dan weet je het maar.
Nou.. die staldeur ging open en ik werd direct gevangen door zijn ogen. Wát ene prachtig hoofdje en enorm sprekende ogen!
Op deze foto zie je het een beetje, maar in het echt is het nog veel gaver (foto is een foto van een foto op een camera, dus vandaar de slechte kwaliteit).
http://myalbum.com/photo/bx2VgQzm2ow7/360.jpghttp://myalbum.com/photo/A92E3OZ6lCmA/360.jpgSuperbrave, knuffelige hengst ook en lópen dat hij kan! Dus ik was verliefd!

En toen gingen we naar Du Bois... Héle andere pony's natuurlijk!
Al vanaf dat Cassanova een klein veulentje was, ben ik weg van hem en ik was dan ook heel blij dat hij goedgekeurd werd bij het NWPCS (ik zat aan de livestream gekluisterd

). Maar we kwamen daar gisteren aan (net terug van de imposante, grote Welsh Cobs) en toen stond daar Cassanova. Een stukje kleiner natuurlijk en fijner gebouwd en nog geen 3 jaar. Prachtige pony om te zien, ging lekker los in de bak, maar blijf luisteren naar Marjolein

Maar hij is natuurlijk nog heel jong, nog niet getraind en nog lang niet uitgegroeid. daardoor maakte hij minder indruk dan ik van te voren dacht.
Marjolein vroeg of ik ook aan Goldstar heb gedacht. Ik zei dat hij me het minst aansprak van haar hengsten, maar ik was er toch, dus wilde hem wel graag zien.
Hij was veel gaver dan ik dacht! Helemaal niet zo klein en ook wat robuuster dan ik van de foto's herinnerde, heel mooi hoofdje er op en ook heel koel in zijn kop... Dus ik werd weer een beetje verliefd.
En toen wilde ik Don Cremello natuurlijk ook zien

Nou..... Nóg groter dan Goldstar en mooi, redelijk barok gebouwd, meer paardenhoofd er op, maar verre van lelijk, alleen val ik op pony hoofdjes, maar hij bewoog ook erg goed en had ook al zo'n braaf karakter!

En toen wist ik het niet meer:
De hengst waar ik voor ging, valt (voor dit jaar in ieder geval) af en drie andere hengsten zijn veel leuker dan ik dacht... Moeilijk moeilijk...
Het volgende speelt ook wel mee: Black Marvel staat dit jaar (en in 2015) in Nederland ter dekking, maar hij gaat weer terug naar Wales. Stel dat ik Fi door een andere hengst laat dekken dit jaar, zal ze op z'n vroegst in 2018 were gedekt worden. Dikke kans dat hij dan weer in Wales staat.
De Du Bois hengsten blijven wel zolang ze goed presteren