[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:46

Gefeliciteerd Cuba!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:11

Gefeliciteerd Pauk! Aftellen maar! Wanneer is je andere merrie gedekt?

Cuba, ah leuk! Hartje zien is ook altijd leuk, net even wat meer zekerheid!

Ubimone, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Goed ding in deze tijd! Wat voor huis hebben jullie een bod op gedaan?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:16

Gefeliciteerd Cuba!!
Cynthia ik ga heel hard voor je duimen vandaag, als het moet de hele dag :P spannend hoor
Ubimone, gefeliciteerd dat jullie je huis hebben kunnen verkopen! En spannend dat je een bod hebt geplaatst.

Mijn merrie gisteren lekker vertroeteld en een poosje het land in gegooid. Daarna lekker gelongeerd, liep super fijn niks aan te zien dat ze 2 weken stil heeft gestaan! vandaag maar een rustig buitenritje maken en vanuit daar weer langzaam opbouwen.
Nog 15 nachtjes :+ 6 juni 08.30 zijn we de eerste haha

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:35

Ik meld mij ook weer! :D
Mijn merrie is eergisteren geïnsemineerd, dus wss volgend jaar weer een veulentje :D
Laatst bijgewerkt door lovesal op 23-05-15 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:39

Daisy is niet drachtig -O-
Aangezien ze vandaag alweer op dag 24 zit na het begin van haar vorige hengstigheid, blijft ze nog één ronde staan. Ik haal haar nu wel op zodra ze niet meer hengstig is en laat haar dan na een dag of 18 thuis scannen. Als ze van ronde 2 ook niet drachtig wordt, is dan ten eerste niet voor niets en ten tweede zou een veulen van ronde 3 wel een heel laat veulen worden. Dus nog één poging, lukt dat niet, dan houdt het op -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:14

Lovesal, welke hengst heb je gebruikt? Bij je Emilion merrie uit je onderschrift?

Cynthia, misschien even een keertje spoelen? Mocht je hierna nog een poging doet, dan wordt het rond deze tijd geboren, mooi toch juist?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:26

Ik quote mezelf even uit mijn eigen topic :)
Stel dat Daisy van ronde 3 drachtig zou worden, verwacht ik het veulen eerder rond half juni. Daisy heeft een cyclus van gemiddeld 25 dagen, is dan langer dan een week hengstig en draagt gemiddeld een dag of 350.

Dais dr veulens moeten altijd rond half oktober afgespeend worden, omdat Dais rond 1 november weer naar stal gaat en ik haar 2 weken zonder veulen op de wei wil houden tegen uierontsteking. Daarnaast vind ik de box te klein om ze samen in te zetten na de zomer en ze komen daar alleen maar uit stal als ik er bij ben en dat is dan hooguit 1 a 2 uur per dag. Dat vind ik veel te kort voor een jong veulen.

Een veulen van half juni is half oktober krap 4 maanden oud en dat vind ik best jong om af te spenen. Het kan wel, maar ideaal is het niet. En daarnaast ben ik ook van mening dat de natuur niet voor niets bepaalt dat een merrie tot twee keer toe niet drachtig wordt, zeker een merrie van Dais dr leeftijd die tot nu toe altijd van de eerste keer gelijk drachtig is geweest.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:37

Gefeliciteerd Pauk en Cuba!

Ubimone, gefeliciteerd met de verkoop van het huis!

Ahh cynt.. Maar kan toch wel he dat ze 1x niet gelijk drachtig word.. Dan is er nog geen man over boord :) en hoe verder in het seizoen des te eerder ze meestal bevallen.

Nou hier is mijn 2e combinatie ook in de maak. Dezelfde als dit jaar. Nu wachten tot ze afslaat en dan kan ook hier het aftellen weer beginnen :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:42

Ah Cynthia wat zonde! Heb je al een zeewier geprobeerd bij te voeren? Vult alle vitaminen en mineralen aan waardoor ze soms net iets vruchtbaarder zijn

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:44

Of even een kweekje maken, misschien is ze vuil

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:46

Vulina schreef:
Lovesal, welke hengst heb je gebruikt? Bij je Emilion merrie uit je onderschrift?

Cynthia, misschien even een keertje spoelen? Mocht je hierna nog een poging doet, dan wordt het rond deze tijd geboren, mooi toch juist?

Idd de emilion merrie! Ze is geïnsemineerd met Emir R :D
Afbeelding

En dit is haar veulen van dit jaar
Afbeelding

Hopelijk is de 2de keer raak Cynthia!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:57

heeft hier trouwens iemand ervaring met een veulen met een knik in zijn staart?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:05

Aah nee Cynthia wat balen :( nu fingers crossed en heel hard duimen voor ronde 2!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:28

@cynthia jammer zeg dat ze leeg is. Hopelijk de volgende hengstigheid wel raak...
@DL leuk! Hopen dat ze vlot afslaat.
@lovesal leuk dier die Emir!

@de rest bedankt voor jullie felicitaties,

maandag word de 1e gescand!! Spannund!!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:51

Cynthia82 schreef:
Daisy is niet drachtig -O-
Aangezien ze vandaag alweer op dag 24 zit na het begin van haar vorige hengstigheid, blijft ze nog één ronde staan. Ik haal haar nu wel op zodra ze niet meer hengstig is en laat haar dan na een dag of 18 thuis scannen. Als ze van ronde 2 ook niet drachtig wordt, is dan ten eerste niet voor niets en ten tweede zou een veulen van ronde 3 wel een heel laat veulen worden. Dus nog één poging, lukt dat niet, dan houdt het op -O-

Ah nee wat jammer zeg! Echt balen voor jullie -O- Ik hoop echt dat het de Volgende poging wel gaat lukken :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:14

Wat jammer cynth! Hopelijk is ze bij de volgende poging wel mooi dragend... *gaat alvast duimen!*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:14

Jammer Cynthia, hopelijk is ze de volgende ronde drachtig!

@ Vulina, 3 juni zit ze op 18 dagen en kunnen we scannen, dekdatum 16 mei

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:26

Ooh spijtig Cynthia, maar inderdaad, volgende keer meer geluk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:38

weet niet meer wie dit vroeg over knik in staart, maar geen ervaring mee, maar als je eraan voelt dan zou dit toch recht moeten zijn, niet z,o DA bellen denk dat die gebroken is en anders groeit hij verkeerd aan

cuba gefeli

cynthia wat jammer maar is toch nog niet laat in het seizoen? ik ben nog niet eens begonnen :o
en zo een vroeg veulen zoals dit jaar vind ik leuk als het goed weer is en niet koud, nu hebben ze toch best veel op stal gestaan.

nog velen die moeten scannen, succes allemaal

hier weer niet geïnsemineerd, na spuit van woensdag niks niks niks te zien, allez het is te zeggen, veel eitjes gezien maar niks zat klaar of was zich aan het ontwikkelen dus hebben ze bijgespoten nu en deze keer met iets waar ze helemaal niet zo erg op reageert, geen zweetaanval nu, wel wat chagrijnig, nu afwachten _/-\o_ hopelijk kunnen we dit jaar toch eens beginnen denken aan insemineren :D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:14

Ah kop op Cynthia!! Poging 2 is het vast raak :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:32

Ik hoop het :)

Daisy is tot nu toe altijd in één keer drachtig geweest, dus ik heb hier ook helemaal geen ervaring mee.
Kan het ook gewoon puur toeval zijn dat ze deze ronde niet drachtig is geworden? Of is er vaker 'iets' aan de hand waardoor ze niet drachtig worden?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:42

Ik denk dat t puur toeval kan zijn... Er zijn wel meer merries die de 1e keer niet pakken en bij de 2e poging wel. Zo zijn er bijv ook merries die beslissen niet opnieuw dragend te willen worden (jups, ook al enkele keren van dichtbij mee mogen maken... Heerlijk frustrerend voor de eigenaar en er was lichamelijk niets met die merries aan de hand).

Ikzelf heb t ook nog niet zelf meegemaakt maar al wel enkele keren gezien bij merries van andere.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:52

tanjaatjuhh, Fiore had ook een knik in haar staart toen ze net geboren was. Klem gezeten, denk ik. Dit trok binnen een paar dagen weg.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:20

De hh heeft de va gebeld en hij vond het niet nodig om te scannen. Er zijn meerdere merries dit seizoen die niet van de eerste keer drachtig zijn. Toch apart.. ik vraag me af waar dat dan aan ligt..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:51

Pony is twee keer achter elkaar in 1 dekking drachtig geworden, vorig jaar ook maar verloor het vrucht tussen de 21 en 40 dagen. Waarom? Ik geloof in het lot, ze had dan in maart moeten bevallen, gezien ze toen erg slecht was geloof ik dat het lot had bepaald dat het niet moest gebeuren.