[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:12

het is teveel om alles bij te lezen, dus bij deze feliciteer ik iedereen met veulens.
Vanochtend waren er harsjes te zien bij zuur en vanmiddag kegelde ze, hopelijk vanavond een veulen. Ben erg moe van het waken van de afgelopen nachten, zuur wordt steeds onrustiger en ik durfde gisternacht eigenlijk niet te gaan slapen. Ik hoop dus echt dat het veulen vannacht komt. (ook omdat mijn vakantie vanaf morgen voorbij is :P)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:31

InekeH, veulent Zuhra dan altijd veel vroeger dan dag 342? Kan me wel voorstellen dat je dan het wachten zat wordt. Anders heb je misschien toch nog wel een weekje te gaan. Sterkte in elk geval!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:31

Steffi_H schreef:
Agarcia, mendy laat jullie echt wel heeeeel lang wachten zeg!

Zolang het een mooi en gezond veulen word vind ik het goed :)
Ik had het vandaag over de 'verfpot'. Dat het veulen van mendy waarschijnlijk nog een beentje erin moest doen :+
Ach, de perfectioniste.Wilt alle beentjes evenhoog en het blesje/kolletje mooi verdeeld over het hoofdje. En de manen moeten netzoals bij haar, in bruine tinten :D en natuurlijk de aalstreep! die moet goed te zien zijn, want bij haar wastie een beetje half-half.. en de staart moet ook heel mooi zijn en daar moet de aalstreep ook op te zien zijn! en last but nog least... de eierstokken! :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:42

Ik was jullie kwijt!!!
Ik heb alle 79 pagina’s bijgelezen – doorgescrold want ik was toch wel heel nieuwsgierig welke baby’s er allemaal geboren waren in de tussentijd!
AZ Wat goed dat Aziza eindelijk weer hengstig was!
Dela, Chery, Ubimone, Fer, Dustinlover, Marjolein88, Essie, Zilvermoon,fleurholl,Joycee86, Nicole, Charaz, Stef, Muzefee, sbnee, KMD, Iorr gefeliciteerd met jullie veulens!
Stef Wat gaaf die vosjes
Gracy Geweldig je kat voor de camera!
Sjolvir Hepsie is leuk!
Lindy Sterkte met Amaretto!
Gitje Sterkte!
SI ik heb dit jaar merries zonder ijzers drachtig maar jaren ervoor altijd merries met ijzers en er is nog nooit wat gebeurd. Ik kan bij die merries de ijzers er niet af halen door speciaal beslag of steile voetjes en het is gewoon prima gegaan.
Pippalex Gefeliciteerd met je verjaardag!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:46

Hmm jammer nog steeds geen mendy veulen.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:47

tjaa... misschien geeft ze haar nieuwe kleur door: wit met groene vlekjes.

*foto's uploaden als bewijsmateriaal :Y)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:02

pfff wachten duurt lang hea op de veulens :P
Mel zit woensdag op 335 :)

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:04

Proficiat KMD en Iorr, knappe veulenmeiden!! En nog veel meer moois langs zien komen: een heellief veulen dat netjes als handpaardje meegaat: wat knap!!! Eentje die gelukkig toch de ligstand heeft gevonden en dan die knapperd met zijn gespierde billetjes Guess Who! Eentje met mega stelten en nog veel meer moois! +:)+
Ik ben vannacht er voor de eerste keer een paar keer uit geweest om te checken, maar Roquera was just erg rustig. Haar lijf is er klaar voor, dus nu maar afwachten. Ze is wel heel erg aanhankelijk; kruipt bijna in mijn binnenzak! De laatste loodjes maar dan kan het ineens snel gaan. Dus nu wachten op harsen en kegelen als het net als vorig jaar gaat. :z

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:04

zitake schreef:
Kleine beebjes worden groot
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:05

wat een knappe kerel1!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:08

Wow! die is gegroeid! Knappe kerel met knappe vrienden! :+:

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:10

wat een prachtige plaatjes zo in de wei met die paardenbloemen !

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:10

stef, muzefee, Sbnee, KMD en Iorr Gefeliciteeerd! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:11

Ja idd, ideaal voor foto's zo :) hij werd helemaal blij toen hij op het land kwam, wist niet waar eerst kijken, en toen vlogen (letterlijk) op de koop toe nog twee jaarling uit de trailer, en later nog eens 4 haha, hij zal doodmoe zijn vanavond. Wat een indrukken allemaal voor zo'n klein ding he.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:13

Wat een leuke foto's van de kleine man! Heerlijk zo voor hem, lekker ruig spelen met andere kereltjes! Hij ziet er erg goed uit, is flink gegroeid zo te zien.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:16

Goed kijken, maar dan zie je bij de kroonrand een vlekje, die is groen :Y)
Afbeelding
Uier vandaag 's ochtends
Afbeelding
Buik
Afbeelding
En de muts. (Ik weet niet.. wat vinden jullie, ik ben niet goed in mutsen kijken :+ )
Afbeelding

Ik ga vanavond weer terug, meestal zit er dan verschil in de uier. (of het misschien aantal paarden :P )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:16

ja idd flink gegroeid en weer een stuk de hoogte in, vandaar dat hij ook weer wat ielig is, maar dat wordt zo te zien wel goedgemaakt.
Hij houdt zich wel mooi rustig in de groep, is wel te zien wie de echte kerels zijn trouwens.
De bruine trouwens met het gebogen halsje steeds, die is trouwens volgens mij van dezelfde hengst als waarvan het veulen wat pascha krijgt van komt. prachtig dingetje is dat, gelijk halsje erop, uitdagen,....

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:18

Diane65 schreef:
InekeH, veulent Zuhra dan altijd veel vroeger dan dag 342? Kan me wel voorstellen dat je dan het wachten zat wordt. Anders heb je misschien toch nog wel een weekje te gaan. Sterkte in elk geval!

Haar vorige veulen kwam met dag 330 en toen liet ze zelfs geeneens voortekenen zien. Nu laat ze al 3 weken allerlei voortekenen zien en we zijn er eigenlijk vanaf vorige week zaterdag al van overtuigd dat ze er klaar voor is. Afgelopen woensdag had ze een dag dat de melk al uit het uier spoot (nou ja melk, het was nog die doorzichtige vloeistof die voordat er melk is komt) waarna het uier ineens wat minder werd. Sinds vrijdag begint hetuier zich anders te vullen, veel meer van bovenaf en vanochtend zag ik dus harsjes. Vanmiddag begon ze met echt witte melk te lekken. De vliegen lusten deze melk erg graag, dus het is echt de zoete biest die ze nu lekt. De afgelopen nacht was ze heel onrustig, veel liggen en staan en rondraaien. Ook duwt ze de hele tijd met haar kont tegen de stalwand aan, ze schuurt niet, maar geeft enkel tegendruk. Ik mag sinds vandaag ook helemaal niet meer aan haar achterhand komen, dat mocht gisteren nog wel. Ze is nu ook heel instabiel in haar bekken, zakt er vaak doorheen, dus het is daar helemaal week. Vulva staat open en is flink gezwollen. Al met al denk ik niet dat ze nu nog een week wacht.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:20

Zo! Even een update van deze kant.

Allereerst onze knappe Otje:
[KS-ITP] Otje: Met dit weer...

En Alonna op 306 dagen dracht:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze gaat hard, heel hard..
Hoop dat die kleine er vlot uit is voor dr..
Alonna is kreupel, helaas flink kreupel en ik denk dat dat niet opknapt voor de kleine eruit is..
Maar ze gaat hard dus ik gok erop dat ze met 320 het er wel uitgooit.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:37

Alonna is mooi rond zeg! Ze zit even ver als kelsey en die is even dik. Uier is bij kels wel een wat groter dus ik gok op 320 dagen bij haar.
Sterkte met het kreupelen!

Leuke pics KMD! Tis een knappe meid (en groot, zoals je gezegd had).

Sterkte met het waken ineke! Hopelijk zet het door bij Zuur!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:41

Ja na een week waken hoop ik ook dat het nu door zet :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:41

Alonna kreupel?! Balen! zeker met zo'n gewicht in je buik. Koel je ook goed?
Hier op stal ook een kreupelen, liep vandaag weer redelijk goed, gisteren was het echt niet om aan te zien. 3x daags koelen doen we, tot het zo goed als over is, dan nog 1x daags en dan stoppen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:48

Knappe baby, Muzefee!
Guess Who is een stoere, steigerende man :)
Peeps ziet er weer mooi slank en glimmend uit..
Noukah is echt een heel lief meisje.. Zo raar om Mira-bebie ineens UIT de buik te zien ;)
Pauk, respect voor jou dat je 79 pagina's hebt doorgelezen, wat een trouwe fan :D
Zitake, wat een leuke foto's in een heerlijk weiland met paardebloemetjes. Jammer dat die steigerende net wat wazig is..
Nou, Ineke, dat klinkt nu wel heel spannend bij jou... Zou het dan eindelijk??
Alonna heeft veel meer uier dan Dais met haar 338 dagen :(
Wat is ze mooi bol inderdaad.. Jammer dat ze kreupel is, arm paardje..
Voor zover ik het zo kan beoordelen, vind ik Mendy er niet uitzien alsof ze binnen een paar dagen een veulen heeft. Het kan ineens hard gaan natuurlijk, maar voor woensdag wat je zei... ik denk het niet :)

Bij Dais geen veranderingen ten opzichte van gisteren. Zij doet gezellig mee aan het overdragen en baasjes gek maken :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:02

Maidens he... Zullen we het dan op deze week houden?
Ze draagt ik weet niet meer precies wanneer 1 maand over..
Het gaat wel hard, de banden zijn van pudding, ze duwt tegen en de uier ontwikkelt zich eindelijk!
Als ze deze week niet bevalt.. drink ik de kraan leeg, en gooi ik een bord kapot..

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:16

Proficiat met de veulens KMD en Iorr!
Hier een fotootje van Shamala en Amal, morgen op de groene wei...
Het was heel moeilijk om Amal uit de stal te krijgen en daarom hebben we dichtstbijzijnde wei genomen om te oefenen. morgen gaan ze op het gras en donderdag verhuizen ze naar hun eigen wei...

Afbeelding

Ik had ook nog een vraagje. Hoeveel brok geven jullie aan je merrie na de bevalling? Ik heb de indruk dat Shamala niet goed melk geeft en had haar zondag twee extra scheppen gegeven en dan spoot de melk er weer uit, maar nu zit ik terug op 2,5 omdat ik dacht dat het in orde was en er is precies geen melk. Amal zuigt constant dus het wordt voldoende gestimuleerd. Ik heb nog eens zelf gekeken, geen melk... Heb het ook wat gemasseerd, had ik bijna een beet vast aangenaam vindt ze het niet. Opnieuw verhoogd tot 4kg zoals zondag (ik ga straks eens kijken...), maar ik ben wat bang dat ik teveel geef maar wil natuurlijk niet te weinig geven. Als ik die voedingstabellen van pavo zie, zit ik er met 4kg ver boven...

Hoeveel geven jullie? Komt er altijd melk uit de uier bij jullie? Ik heb schrik dat de kleine stilaan aan het verhongeren is... dus hoop op jullie kundig advies
Ik hoor hem wel lichtjes smakken, als hij drinkt, dus hij krijgt er wel iets uit maar niet veel denk ik, want daarvoor hing zijn neus vol met melk en hij wisselt ook heel snel af tussen de twee tepels...